Salaseurat

Enrique

Well-known member
Voisin veikata että nämä maailmanvalloituspuheet ym. jutut ovat hyvinkin voineet lähteä siitä, että jotkut paikallisjärjestöt tms. ovat tehneet järjestön nimessä jotain arveluttavia toimia, jolloin koko järjestö tuomitaan.

Tästähän löytyy esimerkkejä uskonnollisista yhteisöistä vaikka kuinka paljon.

Törni

Well-known member
Enrique sanoi:
Voisin veikata että nämä maailmanvalloituspuheet ym. jutut ovat hyvinkin voineet lähteä siitä, että jotkut paikallisjärjestöt tms. ovat tehneet järjestön nimessä jotain arveluttavia toimia, jolloin koko järjestö tuomitaan.
Höpsis, ei siihen tarvita edes tuollaista. Salaliittoteorioiden käynnistämiseen riittää pelkästään se, että jotkut ihmiset kokoontuvat keskustelemaan keskenään, eivätkä kerro muille mistä ovat puhuneet.

Noita juttuja, joista sinä puhut, kaivellaan esille sitten jälkikäteen kun halutaan saliittoteoriaan lisää potkua.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Höpsis, ei siihen tarvita edes tuollaista. Salaliittoteorioiden käynnistämiseen riittää pelkästään se, että jotkut ihmiset kokoontuvat keskustelemaan keskenään, eivätkä kerro muille mistä ovat puhuneet.

Noita juttuja, joista sinä puhut, kaivellaan esille sitten jälkikäteen kun halutaan saliittoteoriaan lisää potkua.
Pelkästään keskustelemaan keskenään kahveista nauttien?

Jos järjestöllä on yhtenäiset tunnukset/uniformut, salainen opetusjärjestelmä, siihen kuuluu runsaasti kuuluisia ja ainoastaan merkittäviä miehiä yhteiskunnan jok' ikiseltä alueelta, ovia ei ikinä avata kunnolla ulkomaailmalle.......niin miten ihmeessä sitä nyt tosiaankaan mitään pitäisi epäillä.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Helposti huomattavissa että alustetuista ryhmistä Vapaamuurarit herättää eniten mielenkiintoa.

Itse en tunne kunnolla ketään Vapaamuurareihin kuuluvaa ja Suomessa järjestöä on peittänyt epämääräisyys ja salaperäisyys. Siksipä yhä muistan hämmästykseni kun 1989 Floridassa näin kunnan puistopenkkejä joista olivat Vapaamuurarit ostaneet mainostilaa ja kutsuivat kuntalaisia tulemaan tutustumaan toimintaansa jonnekin kokouspaikalle. Enpä mennyt mutta hyvin erilainen julkisuuskuva kuin Suomessa.

Mun mielestä on normaalia että samoinajattelevat ihmiset kokoontuvat järjestöihin. Samoin ymmärrettävää ettei järjestö halua periaatteidensa vastaisia jäseniä päätöksentekoon.

luisto

Well-known member
Salaseuralaiset pitävät salakapakkaa. Onnekseni salakapakassa heitetty jaloviinapullo meni hiuksenhienosti ohi naamatauluni, vaikka olin tähtäimessä. Olin ulkopuolinen.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
ettelbruck sanoi:
Helposti huomattavissa että alustetuista ryhmistä Vapaamuurarit herättää eniten mielenkiintoa.

Itse en tunne kunnolla ketään Vapaamuurareihin kuuluvaa ja Suomessa järjestöä on peittänyt epämääräisyys ja salaperäisyys. Siksipä yhä muistan hämmästykseni kun 1989 Floridassa näin kunnan puistopenkkejä joista olivat Vapaamuurarit ostaneet mainostilaa ja kutsuivat kuntalaisia tulemaan tutustumaan toimintaansa jonnekin kokouspaikalle. Enpä mennyt mutta hyvin erilainen julkisuuskuva kuin Suomessa.

Mun mielestä on normaalia että samoinajattelevat ihmiset kokoontuvat järjestöihin. Samoin ymmärrettävää ettei järjestö halua periaatteidensa vastaisia jäseniä päätöksentekoon.
Noita kampanjoita on kyllä ollut Suomessakin. Ei nyt samassa mittakaavassa ja tyylillä, mutta kuitenkin.

Eikä minustakaan siinä ole mitään ihmeellistä, että samoin ajattelevat ihmiset kokoontuvat järjestöihin. Siinä taasen on mm, paljonkin, että kaikkea toimintaa ympäröi lähes täydellinen pakonomainen salaperäisyys ja jäseniltä vaaditaan myös 100% täydellistä vaikenemista järjestöstä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sama salaperäisyys ja vaiteliaisuus sisäisistä asioista koskee monia moottoripyöräklubeja. Samaten niihinkin pääsee vain kutsusta, mutta niissä ollaan paljon kokonaisvaltaisemmin sitoutuneita kuin esim. Vapaamuurareissa. Klubikaveria on puolustettava tarvittaessa kuolemaan asti, vaikka tietäisi tämän olevan väärässä ja esim. prätkä muuttuu koko klubin yhteiseksi omaisuudeksi liityttäessä ja jos jotenkin pystyy eroamaan klubista, pyörä jää klubin omaisuudeksi.

Mitä tulee jumalaan, niin tuskinpa kukaan mieltää raitistumista yrittävien juoppojen AA-kerhoa uskonnolliseksi järjestöksi? Kuitenkin sen kahdestatoista perinteestä toinen kuuluu:
2. Ryhmämme tarkoitusperiä varten on olemassa vain yksi perusarvovalta -- rakastava Jumala sellaisena kuin Hän saattaa ilmaista itsensä ryhmämme jäsenten omassatunnossa. Johtajamme ovat vain uskottuja palvelijoita -- he eivät hallitse.
ja AA:n ehkä hoetuin juttu on "tyyneysrukous": "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan".
Joka tuntee yhdenkään AA-kerhossa käyvän alkoholistin, on mitä luultavimmin kuullut liiankin kanssa tyyneysrukousta.
Koko hommahan siis perustuu nimettömyyteen. AA:n jäsen ei voi tulla julkisuuteen omalla nimellään ja antaa lausuntoja AA:n jäsenen ominaisuudessa.
11. Ulospäin suuntautuva toimintamme pohjautuu pikemminkin vetovoimaan kuin huomion herättämiseen; meidän tulee aina ylläpitää henkilökohtaista nimettömyyttä lehdistön radion, television ja elokuvan piirissä.

12. Nimettömyys on perinteittemme henkinen perusta, aina muistuttaen meitä asettamaan periaatteet henkilökohtaisten seikkojen edelle.
Tuohan se vasta salaperäistä on.

Mitä tulee salaliittoihin sinänsä, niin jos minä ja muutama muu kokoonnumme ja salaa päivänsankarilta suunnittelemme hänelle yllätysbileitä, voidaan jo puhua salaliitosta. Siinähän on salaa littouduttu tekemään yhteinen asia. Salaliitto sinänsä ei läheskään aina ole rikollista touhua vaikka sanalla huonomainen kaiku onkin.

Niin...ja vapaamuurareita tunnen yhden ja isältäni on kautta rantain kysytty, kiinnostaisiko jäsenyys, mutta ei kiinnostanut. Kysyjä oli tuo minunkin tuntemani vapaamuurari. En tiedä vapaamuurareista kuin sen mitä olen muualta lukenut. Tuo em. henkilö ei luonnollisestikaan kertonut mitään. Mutta mitä esim. sen paikkakunnan jäsenlistat aikanaan katselin, niin eipä ne tyypit liittoutumallakaan saa kulissien takana mitään ihme kähmintöjä tehtyä. Jossain määrin näyttää vapaamuurarius myös periytyvän isältä pojalle/pojille.
Yhden entisen vapaamuurarin tiedän, en silleensä tunne, ja hänen mukaansa toiminta on "Isojen miesten viitta ja tikari roolipelleilyä. Ei mitään vakavastiotettavaa". Kuten sanoin, en tiedä mikä on totuus.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Black Leopard sanoi:
Herrojen ja rouvien kahvikestejä kilometriä lähemmäksi menevät toimittajat tai kansalaiset siis vain aivan sattumalta usein joutuvat pidätetyiksi?

Kun Bilderberg (joka on siis yksi vuosittainen konferenssi, ei mikään vakituisesti yhdessä hengaileva porukka) on mahdollisesti epäilyttävä salaseura, niin siinä tapauksessa myös Rooman klubi on myös mahdollisesti epäilyttävä salaseura.
Mutta Rooman klubiahan ei kukaan vakavissaan alkaisi väittää jollain tavalla epäilyttäväksi salaseuraksi, eihän?
Kannattaa huomata että nimikkeen "salaseura" alle niputettu systeemi voi olla myös ihan hyviä tarkoituksia varten toimiva.

Kuten Valtiovarainministeriö Bilderbergistä totetaa:
"Bilderberg-kokous on ollut ennen muuta amerikkalais-eurooppalaisen vuoropuhelun foorumi, jossa käydään avointa ja monipuolista vuoropuhelua kansainvälisen politiikan ja talouden kysymyksistä."

http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja_puheet/01_tiedotteet/20060609Heinael/name.jsp

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
ettelbruck sanoi:

Mun entinen pomo oli vapaamuurari. Ja suurin osa noista johtohenkilöistä Hangossa kuului tuohon samaan loossiin.

On vaan semmonen jengi, että ovat sen verta lojaaleita toisille että palkkaavat ristiin sukulaisiaan firmoihin. Siinä ei paljoa osaaminen tai koulutus vaikuta, kun joku rapparin vaimo hakee toisen rapparin firmaan duuniin.:nope:

Varma tieto!

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Pelkästään keskustelemaan keskenään kahveista nauttien?

Jos järjestöllä on yhtenäiset tunnukset/uniformut, salainen opetusjärjestelmä, siihen kuuluu runsaasti kuuluisia ja ainoastaan merkittäviä miehiä yhteiskunnan jok' ikiseltä alueelta, ovia ei ikinä avata kunnolla ulkomaailmalle.......niin miten ihmeessä sitä nyt tosiaankaan mitään pitäisi epäillä.
Joo ja John F. Kennedyn ampui Elvis......:rolleyes:

Salaliittoteoriat ovat siitä mielenkiintoisia, että vain ihmisen mielikuvitus asettaa niille rajat. Kaikki on mahdollista.

Jotta keskustelulle olisi joku pohja olemassa, niin lopeta epämääräiset vihjaukset ja kerro reippaasti mitä nämä järjestöt sitten oikein sinun mielestäsi tekevät.

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mun entinen pomo oli vapaamuurari. Ja suurin osa noista johtohenkilöistä Hangossa kuului tuohon samaan loossiin.

On vaan semmonen jengi, että ovat sen verta lojaaleita toisille että palkkaavat ristiin sukulaisiaan firmoihin. Siinä ei paljoa osaaminen tai koulutus vaikuta, kun joku rapparin vaimo hakee toisen rapparin firmaan duuniin.:nope:

Varma tieto!
Melkoista suurvaltapoliittista kähmintää jota vain äärimmäisen salaiselta salaseuralta voi odottaa :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Melkoista suurvaltapoliittista kähmintää jota vain äärimmäisen salaiselta salaseuralta voi odottaa :D
Eipä tuo nyt niin kivaa ollut, kun rapparikaverin firma meni konkkaan ja mä jouduin tekemään sitten duuneja siihen firmaan veloituksetta.

Ei ihan tuo markkinatalous toteutunut siinä.:thumbfh:

Törni

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Eipä tuo nyt niin kivaa ollut, kun rapparikaverin firma meni konkkaan ja mä jouduin tekemään sitten duuneja siihen firmaan veloituksetta.

Ei ihan tuo markkinatalous toteutunut siinä.:thumbfh:
Varmaan näin. Lähinnä yritin peilata tapahtumia tuohon topiikin alustukseen. Täällä on syytetty vapaamuurareita maailmanpoliittisesta kähminnästä ja väitetty sitä vahvasti uskonnolliseksi salaseuraksi, mutta kukaan ei vielä ollut syyttänyt sitä sitä tällaisesta "nepotismistä" :p

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Varmaan näin. Lähinnä yritin peilata tapahtumia tuohon topiikin alustukseen. Täällä on syytetty vapaamuurareita maailmanpoliittisesta kähminnästä ja väitetty sitä vahvasti uskonnolliseksi salaseuraksi, mutta kukaan ei vielä ollut syyttänyt sitä sitä tällaisesta "nepotismistä" :p
Jaa, juu.:eek:

Mä lähestyin aihetta vähän 'eri' vinkkelistä. Ihan mitä itse olen kokenut.:rolleyes:

Tiiä sitten tuolla valtiojohtotasolla, lähteekö joku Chirac mukaan EU:n maataloustukien leikkaukseen jos joku rapparikaveri näin esittää. Ja sillä olettamuksella että Jacques C on itse rappari.:D

Törni

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Jaa, juu.:eek:

Mä lähestyin aihetta vähän 'eri' vinkkelistä. Ihan mitä itse olen kokenut.:rolleyes:
Minusta tässä voi jokainen katsoa peiliin. Jos sinun firmaasi hakee töihin hyvän ystäväsi tuttu tai sukulainen (oli tämä ystävä tuttu sitten yhdistystoiminnasta tai muuten vaan) ja joku täysin tuntematon jolla on karvan verran paremmat referenssit, niin voitko todella vakavalla naamalla väittää, että teet kylmän objektiivisen päätöksen antamatta ystävyyssuhteiden vaikuttaa mitenkään asiaan? Epäilen vahvasti, vaikka muuta yrittäisit väittää.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Törni sanoi:
Minusta tässä voi jokainen katsoa peiliin. Jos sinun firmaasi hakee töihin hyvän ystäväsi tuttu tai sukulainen (oli tämä ystävä tuttu sitten yhdistystoiminnasta tai muuten vaan) ja joku täysin tuntematon jolla on karvan verran paremmat referenssit, niin voitko todella vakavalla naamalla väittää, että teet kylmän objektiivisen päätöksen antamatta ystävyyssuhteiden vaikuttaa mitenkään asiaan? Epäilen vahvasti, vaikka muuta yrittäisit väittää.
No tässä tapauksessa valituksi tuli puolalainen jonka suomen- ja ruotsinkielentaito oli aika helvetin kaukana edes välttävästä.:D :ahem:

Törni

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
No tässä tapauksessa valituksi tuli puolalainen jonka suomen- ja ruotsinkielentaito oli aika helvetin kaukana edes välttävästä.:D :ahem:
Lisäksi on muistettava että ihmiset näitä juttuja tekevät. Vai meinaatko, että tuota palkkausvirhettä ei olisi syntynyt jos jätkät olisi kuuluneet vapaamuurareiden sijasta vaikka samaan lions-klubiin? :wink:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Törni sanoi:
Salaliittoteoriat ovat siitä mielenkiintoisia, että vain ihmisen mielikuvitus asettaa niille rajat. Kaikki on mahdollista.

Jotta keskustelulle olisi joku pohja olemassa, niin lopeta epämääräiset vihjaukset ja kerro reippaasti mitä nämä järjestöt sitten oikein sinun mielestäsi tekevät.
Minä en edelleenkään esitä yhtikäs minkäänlaisia salaliittoliittoteorioita, vaan ainoastaan epäilen suoraan mikä on kyseisten järjestöjen todellinen tarkoitus.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kun Bilderberg (joka on siis yksi vuosittainen konferenssi, ei mikään vakituisesti yhdessä hengaileva porukka) on mahdollisesti epäilyttävä salaseura, niin siinä tapauksessa myös Rooman klubi on myös mahdollisesti epäilyttävä salaseura.
Mutta Rooman klubiahan ei kukaan vakavissaan alkaisi väittää jollain tavalla epäilyttäväksi salaseuraksi, eihän?
Kannattaa huomata että nimikkeen "salaseura" alle niputettu systeemi voi olla myös ihan hyviä tarkoituksia varten toimiva.

Kuten Valtiovarainministeriö Bilderbergistä totetaa:
"Bilderberg-kokous on ollut ennen muuta amerikkalais-eurooppalaisen vuoropuhelun foorumi, jossa käydään avointa ja monipuolista vuoropuhelua kansainvälisen politiikan ja talouden kysymyksistä."

http://www.vm.fi/vm/fi/03_tiedotteet_ja_puheet/01_tiedotteet/20060609Heinael/name.jsp
Bilderberg on pelkäksi avoimeksi keskustelukerhoksi suorastaan mielipuolisen tiiiviisti suljettu ja vaiettu. Lehdistöltä, kansalaisilta.....

Tuo linkki on sitä tavanomaista ympäripyöreää siloittelua mitä kaikki muukin "virallinen" tieto

Hyviä tarkoituksia varten voi täysin vapaasti toimia myös julkisesti.