Anteeksi, ilmaisin asian ehkä niin, että ei ihan 100% menny perille.
Siis tarkoitus oli sanoa, että veikkaisin tuolla tehtävän nimenomaan ALUSTAVIA päätöksiä, ja muutenkin vaihdettavan mielipiteitä globaaleista aroista asioista. Itse kuvaisin Bilderbergin kokousta ennemmin sanalla huippukokous, joka on kieltämättä hieman ontuva vertaus tapahtumalle, nimenomaan siitä syystä, ettei yleisölle paljasteta kokouksen sisältöä.
Itsekin hieman ihmettelen tätä suurta "salailua" kokouksen ympärillä, mutta toisaalta ymmärrän sen.
Nyt voikin esittää kysymyksen, miksi mistään päättäjien kokouksesta tuolla periaatteella yleensä uutisoidaan? Ei esim, EU-kokouksistakaan saada 100% selviä säveliä, mutta silti ne ovat uutisissa ja jotain sentään saadaan puristettua ulos.
Ei saada ei, mutta niistä yleensä tiedetään pääkohdat.
Bilderberg on erittäin epäilyttävä vapaan yhteiskunnan ulkopuolinen saareke, jossa ulkopuolisilta homma suljetaan keinoja kaihtamatta täysin. Vangitseminenkaan ei ole uutta, mikäli viaton utelias ei muuten pysy loitolla.
Oi Uljas Uusi VAPAA Maailma
Totta on, että se on suljettu ulkopuolisiltakin, mutta niin ovat baarin VIP-bileetkin jossei sulla oo lippua..:ahem: Eri asia on miten ihmiset kokevat sen, että paikalle ei päästetä esim. mediaa.
Ja tuo kohta "Toinen vaikuttava seikka on se, että koska mediaa ei paikalle päästetä seuraamaan keskutelua, ei sillä yksinkertaisesti ole asiasta niin paljon kerrottavaa, että se ylittäisi uutisarvoa." ei myöskään täsmää. Jos kerran kokouksessa vain vaihdetaan Golf-tuloksia, maistellaan D.Perignonia ja kerrotaan sukulaisten kuulumisia, sekä lasketaan leikkiä ei siinä pitäisi olla mitään salattavaa.
Sillähän ei ton mun väitöksen kannalta oo paskankaan merkitystä, mistä siellä keskustellaan. Pointti on se, että kun ei kukaan tiedä, mitä siellä tapahtuu, niin siitä on vähän vaikea tehdä uutista (jossei keksi itse).
Mielenkiintoinen käsitys demokraattisesta ja vapaasta päätöksenteosta. Hommat lyödään kenties lukkoon suljettujen ovien takana, toteutetaan ja silloin niistä kerrotaan ulos? Hienoa.
Joo olin tossa kirjottanut vähän huolimattomasti. Tarkoitus oli sanoa, että ainakin mun mielestä on hyvä, että "maailman johtajat tai tärkeät henkilöt (huono ilmaus mutta olkoot)" keskustelevat ensin jostain ajankohtaisista asioista/ongelmista, ja miettivät mahdollisia ratkaisuja, ennen kuin asioita viedään esim. EU:lle, tai USA:n hallitukselle jne jne ratkaistavaksi.
Ei ollu tarkoitus tarkoittaa päätöksentekoa, vaan nimenomaan ALUSTAVAA KESKUSTELUA. Joskus asiat eivät varmaan kokousten jälkeen tuu enää koskaan ilmi missään muodossa, vaan kuopataan (oma arvaukseni), mutta mun mielestä on iha hyvä että toi kokous pidetään ns. "suljetuin ovin, ja "salaisena", koska todennäkösesti siellä käsitellään arkoja aiheita.
Jos ei Bilderberg ole korkeimman tason salaseura, niin mikä sitten?
Itse miellän sen huippukokouksena, tosin ymmärrän jos joku mieltää salaseurana, mutta huippukokous on oma mielipiteeni :alppu:
Jos joku muuten tietää että tehdäänkö tuolla jotain päätöksiä niin kertokaa? Itse en tiedä.