Sanoja, joiden käyttö ärsyttää

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ärsyttävyydestä en tiedä, mutta noista englanninlainoista tuli mieleen, että kokeilin tänään hetken mielijohteesta kepillä jäätä ja kysyin Lidlin kassalta, että "saisko sulta pussya?" (lausutaan pussia)
Aiotko kertoa kuinka kävi?
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Parin jääkiekkoselostajan tapa käyttää sanaa "peliväline" kun puhutaan itse kiekosta. En tiedä miksi mutta ärsyttää aivan suunnattomasti.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Sana "joo" on jonkun takia aina ärsyttänyt ja se kuulostaakin pentumaiselta.

Parempi on jos sanoo "joo" sanan sijasta juu.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Joo

Sana "joo" on jonkun takia aina ärsyttänyt ja se kuulostaakin pentumaiselta.

Parempi on jos sanoo "joo" sanan sijasta juu.
Miten ihmeessä juu kuulostaa yhtään vähemmän pentumaiselta? J ja kaksi vokaalia peräkkäin molemmissa. Vai onko kirjain u jotenkin parempi? Sen olisin ymmärtänyt, jos joku olisit lopettanut viestisi tuon ensimmäisen virkkeen jälkeen, mutta toi 'juu' juttu menee kyllä ihan ohi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Miten ihmeessä juu kuulostaa yhtään vähemmän pentumaiselta? J ja kaksi vokaalia peräkkäin molemmissa. Vai onko kirjain u jotenkin parempi? Sen olisin ymmärtänyt, jos joku olisit lopettanut viestisi tuon ensimmäisen virkkeen jälkeen, mutta toi 'juu' juttu menee kyllä ihan ohi.
No ei kait tuossa oo mitään parempaa, kaverin Äiti vaan mulle joskus nuorempana sanoi että sana JOO kuulostaa pentumaiselta, niin siitä lähtiin itse olen käyttänyt JOO sanan sijasta JUU sanaa.

Itseäni ei haittaa kumpaa sanaa ihmiset käyttävät, tulee vaan monesti JOO sanasta mieleen kaverin Äidin lausahdus, enkä myöskään ole itse mennyt kenellekkään koskaan sanomaan että älä sano sanaa "JOO".
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tavallaan

Miten niin tavallaan? Mitä sillä yritetään sanoa?
Tiäks. Vähä niinku...sillai...sinnepäin, muttei kuitenkaan ollenkaan! Tavallaan sanan käyttö kertoo suoraan sen, ettei puhujalla ole mitään hajuakaan aiheiden asiayhteyksistä. Sanan käytöstä jää epämääräinen maku ja yleensä käsiteltävästä asiasta katoaa pointti välittömästi tämän sanan yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Tiäks. Vähä niinku...sillai...sinnepäin, muttei kuitenkaan ollenkaan! Tavallaan sanan käyttö kertoo suoraan sen, ettei puhujalla ole mitään hajuakaan aiheiden asiayhteyksistä. Sanan käytöstä jää epämääräinen maku ja yleensä käsiteltävästä asiasta katoaa pointti välittömästi tämän sanan yhteydessä.
Elikkä tavallaan mä oon ihan samaa mieltä.
 
Ylös