AJ
Well-known member
Konteksti
Vallitsevan paradigman mukaan on hyvä ilmaista omia opinioneja oikeissa situaatioissa. Tälläinen ajattelu lisää demokratiaa.Konteksti
Voi kiesus. Just noihan puhuttelen omia 70:ymppisiä vanhempiani. Mut ainoastaan silloin kun ollaan keskenämme ja ei ole kun sisarukset ja vanhemmat läsnä.Kyllähän merkittävästi enemmän vituttaa aikuiset ihmiset jotka puhuu vanhemmistaan iskänä tai isinä ja äiskänä tjsp.
Aikuistuisivat, saatana.
Oon vittu huomannu vittu itessäni vittu semmosen vitun ilmiön, et vittu joskus vittu joka vitun toinen vitun sana on vittu, vittu.Liiallinen kiroilu on ärsyttävää. Varsinkin v-sana kuullostaa hyvin vastenmieliseltä sanalta, koska sen alkuperäinen konteksti on ollut naisia halventava. Muulloin sanan ärsytyskerrointa nostaa lausujan tapa ilmaista sana tai konteksti, johon sana liitetään.
Vitut oo. Hyvä kiroilu on hienoa kuultavaa ja huono rasittavaa,Liiallinen kiroilu on ärsyttävää. Varsinkin v-sana kuullostaa hyvin vastenmieliseltä sanalta, koska sen alkuperäinen konteksti on ollut naisia halventava. Muulloin sanan ärsytyskerrointa nostaa lausujan tapa ilmaista sana tai konteksti, johon sana liitetään.
Tästä tulikin mieleen, että kaverin äiti on lapsenlapsilleen "famu"Oma poikani kutsuu mua papaksi. Isoisänsä on sitten fafa ja toinen on vaari.
Yleensä tommosilla KUURNAPÄILLÄ on selityksenä se, että on LEMMIKKI talossa, jonka 'äiti' se ämmä on.:nope::thumbfh:Entäs semmonen mies, joka puhuu vaimostaan termillä "meidän äiti", vaikka pariskunnalla ei ole edes lapsia vielä?
Joo, mun äiti oli 'fammu' pojalleni (ja serkuilleen).Tästä tulikin mieleen, että kaverin äiti on lapsenlapsilleen "famu"
En ole siipastani käyttänyt kuultensa sanaa muija tai akka.Täälläpäin ei tykätä muija-nimestäkään.:frown:
.
Mun käsittääkseni nämä ovat kuitenkin yleensä SINKKUJA, jotka puhuvat ITSESTÄÄN sen lemmikin ISÄNÄ tai ÄITINÄ. Onneksi näihin harvemmin törmää.Yleensä tommosilla KUURNAPÄILLÄ on selityksenä se, että on LEMMIKKI talossa, jonka 'äiti' se ämmä on.:nope::thumbfh:
Komp.Heh, tää taas on näitä tapoja, jotka minä koen varsin vieraaksi. Puuttumatta mitenkään teidän perheenne sisäisene kemiaan, on pakkoa sanoa, että tuo antaa ulkopuoliselle sen kuvan, että lasten ja vanhempien suhde on niin kylmä ja etäinen (ottaen siis huomioon, että kyse on kuitenkin vanhempi-lapsi -suhteesta eikä tavallisesta kaverisuhteesta), ettei ne perinteiset lämimämmät isä ja äiti -termit ja niiden johdannaiset enää toimi. puhutteli vanhempiaan nimenomaan juurikin etunimillä, mikä musta tuntui silloin jotenkin ihan käsittämättömältä.
Komp.En ole siipastani käyttänyt kuultensa sanaa muija tai akka.
Se kuulostaa vähän halventavalta nimitykseltä
Teinilökäpöksyjen, ja vähän vanhempienkin, kuulee nykyään usein käyttävän typykästään sanaa 'mutsi', joka on käsittämättömyydessään jo musertavaa.Entäs semmonen mies, joka puhuu vaimostaan termillä "meidän äiti", vaikka pariskunnalla ei ole edes lapsia vielä?
Moon aina mennyt kotiin ja joskus hyvin harvoi kotio. En ole koskaan tuntenut tarvetta väännellä kotia miksikään.Mä en muuten mennyt porukoille kun menin mutsin ja faijan luokse, vaan himaan tai himppuun.
Akka ja ämmä kuulostaa mun korvaan huonolta. Sitten taas lapissa isoäidit on ämmiä kaikki.En ole siipastani käyttänyt kuultensa sanaa muija tai akka.
Se kuulostaa vähän halventavalta nimitykseltä, samoin kuin äijä tai ukko vastaavasti.
Jonkinlainen sanaton sopimus on ollut tässä asiassa.
Tähän lienee jotkin järjelliset ja loogiset perustelut olemassa?En minä siitä ainakaan mieltäni pahoita. Pidämpähän vain tuollaisia ihmisiä jokseenkin outoina ja vähintäänkin epäilyttävinä.
Onko sun pojat sitten näitten koirien veljiä?Tähän lienee jotkin järjelliset ja loogiset perustelut olemassa?
Jarnan kylvö tietty. :ahem:Tähän lienee jotkin järjelliset ja loogiset perustelut olemassa?
Et siis pidä murreilmaisuista?Moon aina mennyt kotiin ja joskus hyvin harvoi kotio. En ole koskaan tuntenut tarvetta väännellä kotia miksikään.
Jarnan kylvö - kyrvän JarnoJarnan kylvö