Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kyllähän se niin vaan on, että jos otetaan mittariksi luistelutaito, niin kyllä kaikki formulakuskit jäävät NHL-tähtien varjoon. Nih. :rolleyes:
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Kyllähän se niin vaan on, että jos otetaan mittariksi luistelutaito, niin kyllä kaikki formulakuskit jäävät NHL-tähtien varjoon. Nih. :rolleyes:
Eiköhän Kimi veisi siinäkin ainakin puolia NHL-pelaajia. Superlahjakkuus kun on.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
EIKU ei mitään. Poistakaa kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ei F1 kuskin tarvitse omata minkäänlaista fyysista kuntoa. Juan Pablo Montoya oli voittaa Williamsilla mestaruuden 20kg ylipainoisena. Tämä hypetys F1 kuskien fyysisestä kunnosta on pelkkää markkinointikikkailua.

Juan Pablo Montoya olikin ainoa rehellinen, joka uskalsi olla oma itsensä, eikä teeskennellä niin kuin kaikki muut...ja tästä syystä kattojärjestöt eivät hänestä tykännetkään.

Michael Schumacher on 170cm rääpäle. Jos Michael Schumacher laitettaisin oikeasti oikeiden urheilijoiden sekaan, Schumacher saisi turpaansa ja pahasti.

Esimerkiksi lätkä:

http://www.youtube.com/watch?v=l5izlrVaenE
Jepjep, tämä tyyppi ei voi olla tosissaan tai jos on niin ei tiedä oikeastaan lajista yhtään mitään :rolleyes::doubtful::D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mitenkäs arvioit tuota Buttonin suoritusta kun olet näemmä itsekin triathlon-harrastaja?
Sehän oli tosi kova suoritus, vaikka lyhyt matka olikin kyseessä. :)

Edit: se 1/4 matka vastaa kestoltaan suurinpiirtein f1-kilpailun pituutta, joten fyysisiltä ominaisuuksiltaan varmaan aika moni f1-kuski pärjäis sillä matkalla ihan kivasti. :)
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ennen vanhaan kuljettajat todellakin olivat poikkeuksetta reilusti päälle kolmikymppisiä ja kunnoltaan, noh, aika kyseenalaisia, jotka nauttivat mielihyvin lajin hovisponsori Marlboron tarjoamia savukkeita sekä erinäisten panimosponssien antimia. Mutta nykyään kyllä kuljettajajoukko on aika poikkeuksetta kovakuntoista sakkia. Tietysti joku Montoya on boheemina tapauksena uniikki. Tykittihän Ronaldokin maaleja MM-kisoissa vaikka tällä pitkään onkin otsassaan ollut McDonaldsin vakioasiakkaan leima. Ja entä sitten NHL? Minkään muun lajin huipulla ei voisi pelata jotain 47-vuotiaita pappoja. HUOM! Sumi-kortti on tähän väittämään vallan pätemätön.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Ennen vanhaan kuljettajat todellakin olivat poikkeuksetta reilusti päälle kolmikymppisiä ja kunnoltaan, noh, aika kyseenalaisia, jotka nauttivat mielihyvin lajin hovisponsori Marlboron tarjoamia savukkeita sekä erinäisten panimosponssien antimia. Mutta nykyään kyllä kuljettajajoukko on aika poikkeuksetta kovakuntoista sakkia.
Näinpä.

Sen takia on ihan turha verrata vaikka jotain Fangiota ja Schumacheria toisiinsa kuskeina kun mietitään kumpi oli/on kovempi rattimatti. Fangion kunto yksinkertaisesti loppuisi muutaman kierroksen jälkeen nykyformulan ratissa. Ihan sama homma melkein lajissa kuin lajissa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13797
Näinpä.

Sen takia on ihan turha verrata vaikka jotain Fangiota ja Schumacheria toisiinsa kuskeina kun mietitään kumpi oli/on kovempi rattimatti. Fangion kunto yksinkertaisesti loppuisi muutaman kierroksen jälkeen nykyformulan ratissa. Ihan sama homma melkein lajissa kuin lajissa.
Jees, mutta itse ajattelen automaattisesti niin että nykyajan F1-kuski Fangio tottakai huolehtisi itse olevansa siinä kunnossa, mitä laji vaatii. Kuten silloinkin.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Näinpä.

Sen takia on ihan turha verrata vaikka jotain Fangiota ja Schumacheria toisiinsa kuskeina kun mietitään kumpi oli/on kovempi rattimatti. Fangion kunto yksinkertaisesti loppuisi muutaman kierroksen jälkeen nykyformulan ratissa. Ihan sama homma melkein lajissa kuin lajissa.
Ja Schumi kokisi ruumiista irtautumisia entisajan formuloilla :eek:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Schumin paluu ei tapahdukaan vain käsien taputtelun saattamana. Daimlerin työpaikoilla, joissa lomautukset masentavat tehtaiden henkeä - otettiin varsin skeptisesti vastaan tiedot Schumacherin saamasta palkkiosta. Niin skeptisesti, että aihe nousi myös otsikoihin. Samaiset tahot jotka hiljan äänestivät halutuimmaksi kuskikseen Kimin ovatkin valmiit kritisoimaan kansallissankarinsa paluuta. Vaikuttimena ei varmastikaan ole miehen suosion puute vaan se realismi - että mitä Schumilla on vielä annettavaksi tuon palkkansa eteen. Eikä Schumi tainnut olla vielä edes realistinen vaihtoehto äänestysaikaan - joillekin ei nytkään. Kummasti Kiminkin jääkylmä varjo häilyy edelleen Schumin jaloissa.

Ja toisaalla, kun miehen identiteetti on niin vahvasti punaisten väreissä ja Maranellon oriin ohjaksissa, on vastaanotto myös italiassa vähintäinkin kaksijakoinen. Jos Schumi ei menesty - ilkkuvat nämä tahot varmasti katkeruutensa ulos. Ja jos menestyy - saa Montezemolo puolestaan tehdä kaikkensa puolustellessaan omia jo tehtyjä valintojaan.

Hopeanharmaa haalari ja Schumacher sen sisällä on melko repivä näky siis useammankin television äärellä. Siinä olisi kestämistä coolimmallekin kuskille - saati narsistiselle ja impulsiiviselle Michaelille. Ja vaikka mies suorastaan janoaa otsikoita niin nyt niihin pääsy lienee jo automaatio. "Olen pohjimmiltani hyvä ihminen" on jo kertaalleen harjoiteltu otsikko - ihan vain vanhoja muistellessa.

Selvemmin Kimin varjon kohtaan valaisimeksi valittu Alonso saa myös kokea, että sitä dynamoa on todella poljettava. Yhtään tilannetta ei auttane se, että saman varjon alle joutui myös Montezemolo. Mies jonka tuki olisi espanjalaiskuskille nyt tuiki tarpeen saattaa olla itse hamuamassa seinästä tasapainoa. Monte tosin teki hänelle tyypillisen ja laskelmoivan liikkeen toisen kuskin suhteen. Pitkän prosessin jälkeen valitessaan toisen kuljettajan ja antaessaan toisen jatkolle vaikeassa tilanteessa tukensa Monte varmistaa, että voi koska tahansa kääntyä Massan puoleen ja - kääntää selkänsä Alonsolle. Tai päinvastoin. Kimi osaisi varmasti kertoa kuinka sujuvasti tämä tanssiliike Montelta tapahtuu.

Eri asia sitten paljonko Santanderilla on jalkaa jo oven välissä ja mitä Monte on luvannut eteenpäin. Italialaistyyliseen inhimilliseen ja tahdikkaaseen tyyliin Montella on varmasti hymy huulillaan varattuna kuolonsuudelma kummallekin kuskilleen ja jollakulla toisella kummisedällä Montelle itselleen. Ainakin Monten olo on jo melko ahdistunut kun hän kokee varikkotyöskentelyn keskitysleiriin rinnastettavaksi kokemukseksi. Eikä turhautumista taida helpottaa, että hän ei löydä tytöntypyköitä lohdukseen kilpailutapahtumista silmäiltäväksi kuin ehkä yhden - ja senkin on Bernie jo varannut. Alonsokin tietää nyt, että olisi kannattanut tuoda tyttönsä näiden piikkilankojen sisään tallipäällikön silmäilyn uhallakin, kuten Hamilton tekee. Pysyy suhde kuitenkin niin varmemmalla pohjalla.

Sillä välin Hamilton voi olla muutenkin helpottunut - todella helpottunut, koska tuo mainittu varjo vain ohitti McLarenin pilttuun ja hänen nimiplakaatinsa. Sen sijasta hänelle avautui oiva tilaisuus ottaa mestaruusvaltikka, koska juoksupoika ja maanmiehensä toi sen jo auttavasti hänen vierelleen. Voisiko motivaatiota lähempää hakea kuin valkoisen playboyn muodossa joka kisaa brittien omalla keltaisten lehtien täyttämällä saarella hänen kanssaan. Ja lähes joka asiassa. Paitsi nopeudessa - uskoo Lewis. Mihin sitten uskoo Painike itse on kyllä vaikea arvata. Nyt hän tietää mitä ainakin Mersun jättäessään menetti paitsi menettikö kuinka nopean auton. Tilalle hän sai varmasti yhtä nopean, mutta myös aseman, jossa on auttamattomasti kakkosena ellei veny nyt sellaisiin uskomattomiin suorituksiin joihin - niin - ei ole koskaan vielä pystynyt. No merenrantalinna on ostettuna joten tuskin jatko voi huonosti mennä.

Tässä asetelmassa Vettel ja Webber voi lähteä melko rauhassa mittelemään sekä keskenään, että edellä mainittujen hermokimppujen kanssa. Tosin, varmasti mietittävää on näilläkin kavereilla. Ensinnäkin kumpikin jännää moottoriaan ja toisaalta sitä, keksiikö Newey mitään millä kompensoida isojen rynnistys. Polttoainesääntö ja auton muutokset antavat toki olosuhteet uudelleen kehittää jotakin mihin muut eivät ehkä keksi heti ryhtyä. Lisäksi Webber saanee ajaa aika ison osan kautta pohtien mihin tuo alussa mainittu varjo lopulta asettuu vuonna 2011. Mutta sitä samaa miettii muutama muukin kuski - paitsi ehkä Kimi itse. Joka ei nyt - niin - paskat nakkaa formulapiireistä vähään aikaan.

Mutta sitten joskus. Kimi ehkä palauttaa Montelta saamansa luukahvaisen stileton takaisin antajalleen. Toivottavasti - ainakin niin herkullista asetelmaa kelpaa odotella vaikka ei toteutuisikaan. Kunhan on saanut sen irti selästään ja parannellut reiän rallipenkkiään vasten toisella näyttämöllä. Mutta sitä edeltävä 2010 F1-näytös ei liene draamaltaan vaatimaton sekään. Ja jos hetkittäin olisikin, nyt on hyvä syy aina vaihtaa hetkeksi rallikanavalle.

Ja siitä pääseekin vielä sujuvasti heittäytymään kolmannelle näyttämölle ja ihan omalle komediakanavalle. Ja se on FIAn sketsit ja sen uusi klovni: Todt. Maxin ystävänä tuskin diggaa McLarenilla nyt isompaa roolia ottavaa Dennistä. Mutta ei takuulla diggaa myöskään hänet ulos savustanutta Montezemoloa - sikäli kun näistä vanhoista seniileistä juonittelijoista kukaan selvää ottaa. Voivathan he olla keskenään vaikka rakastuneita ja mustankipeinä kiukuttelevat. Mutta Todt toki oikeasti diggaa jos Kimi tulisi takaisin. Ja aivan heti hän voi ruveta täysillä olemaan kaa Brawnin kanssa ja jelppimään hänen johtamaa Mersu-tallia jota Max jo tuki. Varmaankin tirolilaisissa nahkashortseissa silloin. Ja jos käy komedia vanhojen miesten myötä harmaaksi voi Todt aina vapauttaa Briatoren pannasta ja saada lähes Benettonmaiset värit tallipäälliköiden välille. Ainakin Alonso saattaisi vaihtaa kummisetää tallissaan - jo siinä vaiheessa - ja ihan mielellään. Vaikka ei vielä ihan sitä kuolemankuivaa suuteloa olisi Montelta saanutkaan. Mutta ainahan on varmenpaa - näissä piireissä - pussata itse ensin.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3409
Sijainti
Lahti
Schumin paluu ei tapahdukaan vain käsien taputtelun saattamana. Daimlerin työpaikoilla, joissa lomautukset masentavat tehtaiden henkeä - otettiin varsin skeptisesti vastaan tiedot Schumacherin saamasta palkkiosta. Niin skeptisesti, että aihe nousi myös otsikoihin.
En ihmettele yhtään. Kyse on kuitenkin järkyttävän suurista yksittäisen ihmisen palkkioista. Liukuhihnalla leikkurin alla kyyhöttävä ja ahkeroiva työntekijä tuntee olonsa herkästi surrealistiseksi.

Haugin ja kumppaneiden täytyy uskoa teräksenlujasti tuotteensa automyyntiä nostavaan potentiaaliin, tai sitten heiltä on vain hukkunut terve maalaisjärki.
Saa nähdä mikä kukko siellä lopulta laulaa. Schumi ainakin laulaa, koko matkan pankkiasioille mennessään.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
En ihmettele yhtään. Kyse on kuitenkin järkyttävän suurista yksittäisen ihmisen palkkioista. Liukuhihnalla leikkurin alla kyyhöttävä ja ahkeroiva työntekijä tuntee olonsa herkästi surrealistiseksi.

Haugin ja kumppaneiden täytyy uskoa teräksenlujasti tuotteensa automyyntiä nostavaan potentiaaliin, tai sitten heiltä on vain hukkunut terve maalaisjärki.
Saa nähdä mikä kukko siellä lopulta laulaa. Schumi ainakin laulaa, koko matkan pankkiasioille mennessään.
Olisi kyllä kannattanut pitää hieman matalampaa profiilia tuon palkkion julkistusten suhteen. Vaikka sitten valehdella pienemmäksi jos Schumi nyt suoraselkäisenä suostuisi totuuden vierestä puhumaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15055
No nykykuskit pitävät kyllä kuntonsa paremmin kunnossa, mutta myös autoissa on tapahtunut kehitystä... Aikoinaan kun autossa oli vielä keppivaihteet ja autojen jousitus ei antanut periksi juuri mitään niin meno oli kuin vuoristoradassa... Näin ainakin Keke sanoi jonkun kisan jälkeen aikanaan muistaakseni taisi olla Hollannin kisan jälkeen... Mansellin jalat oli tuossa kisassa menneet veritulpasta kärsivän potilaan tasolle koska Lotuksen tukivarret hakkasivat ne mustelmille...:thumbfh:. Kekehän itse ei myöskään ollut mikään äärimmäinen kuntomies, mutta esimerkiksi Emerson Fittipaldi piti kuntoa yllä tenniksen peluulla... Joten ei ne kaikki olleet luokkaa Jochen Mass tai James Hunt:D.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
En ihmettele yhtään. Kyse on kuitenkin järkyttävän suurista yksittäisen ihmisen palkkioista. Liukuhihnalla leikkurin alla kyyhöttävä ja ahkeroiva työntekijä tuntee olonsa herkästi surrealistiseksi.

Haugin ja kumppaneiden täytyy uskoa teräksenlujasti tuotteensa automyyntiä nostavaan potentiaaliin, tai sitten heiltä on vain hukkunut terve maalaisjärki.
Saa nähdä mikä kukko siellä lopulta laulaa. Schumi ainakin laulaa, koko matkan pankkiasioille mennessään.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/12/1023927

Tuossahan tuo kannattavuus tuli aika hyvin selville. Tottakai se tuntuu 2500e/kk tienaavasta MB työntekijästä pahalle että yks jannu tienaa enempi vuodessa kuin ite koko elinikänä, mutta niin se vaan maailma nykyisin pyörii.
Markkinointi ja brändien ylläpito on kallista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/12/1023927

Tuossahan tuo kannattavuus tuli aika hyvin selville. Tottakai se tuntuu 2500e/kk tienaavasta MB työntekijästä pahalle että yks jannu tienaa enempi vuodessa kuin ite koko elinikänä, mutta niin se vaan maailma nykyisin pyörii.
Markkinointi ja brändien ylläpito on kallista.
No tuon näkyvyyden ja sen positiivisuuden mittaamiseen ei kovin täsmällisiä tieteitä ole, joten sanoa voi mitä vain.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös