Tallipäällikkö
Well-known member
- Liittynyt
- 5.10.2014
- Viestit
- 469
Kyllä on viime vuosina ollu Red Bull ja Ferrari McLarenia ja Mercedestä edellä budjeteissa.
No jos puolet tallihenkilöstöstä kuskit mukaanlukien saavat lähteä niin kyllähän se kertoo Ferrarin oman tilinpäätöksen Alonson ajasta. Surkea saldo siihen nähden mikä oli odotusarvo. Eli syvä pettymys ja korjausliike sen mukainen.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/viime-kauden-ferrari-tehtiin-alonsolle-nyt-jousitus-kimin-toiveiden-mukaan/4783712Viime kauden Ferrari tehtiin Alonsolle - nyt jousitus Kimin toiveiden mukaan
Ferrari-tallin uusi SF15-T-auto on tehty tallin kuljettaja Kimi Räikkösen ajotyyliin sopivaksi, kertoo italialaistallia läheltä seuraava F1-toimittaja Leo Turrini.
Ferrarin testikausi käynnistyi Jerezissä pirteästi vuoden takaiseen verrattuna. Räikkönen kellotti uudella autolla nelipäiväisen testijakson nopeimman kierrosajan. Suomalaiskuskin sana on painanut uuden auton suunnittelutyössä.
- James Allison (Ferrarin tekninen johtaja) on ajatellut auton pohjimmiltaan kokonaan uusiksi. Esimerkiksi iskunvaimennuksen geometria on täysin uusi ja suunniteltu erityisesti vastaamaan Räikkösen toiveita. Myös Sebastian Vettel on vahvistanut auton tuntuvan hyvältä. Kun ajattelee edellisten kausien alkua, niin tämä on suuri kehu autolle, siitä ei ole epäilystäkään, Turrini kertoi italialaisen Formulapassion.it -verkkosivuston haastattelussa.
Turrini taustoittaa Ferrarin päätöstä palkata reilu vuosi sitten suomalaiskuljettaja toistamiseen riveihinsä.
- Stefano Domenicali (Ferrarin ex-tallipäällikkö) tiesi Fernando Alonson halusta lähteä pois, joten siksi hän palkkasi Kimin suojaamaan tallin tilanteen kaudella 2014. Se oli terävä päätös, jota monet eivät tuolloin ymmärtäneet, Turrini kertoi.
- Kaudella 2014 Maranello tuotti yhden historiansa surkeimmista autoista. Se oli Alonson tyylin mukainen, mutta Kimin kannalta katastrofi. Nyt suomalainen on taas löytänyt hymyn huulilleen SF15-T:n kera, Turrini lisäsi.
Samoin Allison, tämmöinen tästä tuli. Koittakaa pärjätäMutta paskapuhetta. Eikös ne autot vaan tehty nopeeksi ja kuskilla ei ollu osaa eikä arpaa siihen prosessiin. Mikä lie pelle tämä Turri
Vissiin käynyt vaan hyvä mäihä, että sattui olemaan sopiva. Eihän näitä kuskien mukaan tehdä.Mutta paskapuhetta. Eikös ne autot vaan tehty nopeeksi ja kuskilla ei ollu osaa eikä arpaa siihen prosessiin. Mikä lie pelle tämä Turri
Mutta paskapuhetta. Eikös ne autot vaan tehty nopeeksi ja kuskilla ei ollu osaa eikä arpaa siihen prosessiin. Mikä lie pelle tämä Turri
Tuolla "tyylillä" Alonso voitti kaksi mestaruutta. Imeisesti näillä rengas -ja autosäännöillä raja tuli vastaan.Mikä munakuski se Alfonso on kun haluaa paskan auton, jolla voi voittaa pelkästään talli"kaverinsa"?
Kimi varmasti tiesi tasan tarkkaan mistä hänen ja Fernandon ero suorituskyvyssä johtui.Tuolla "tyylillä" Alonso voitti kaksi mestaruutta. Imeisesti näillä rengas -ja autosäännöillä raja tuli vastaan.
Aika mielenkiintoista, kun autoa kehitettiin useamapi vuosi Alonson tyyliin, Massasta tuli ihan vastaantulija, samoin kävi Kimille.
Tiedä sitten minkälainen tämän kauden Auto olisi ollut, jos Alonso olisi jatkanut. Valitettavasti vertailu jää näkemättä. Mutta olishan se ollut Alonson kova paikka jos olis hävinnyt. Latinoveri olis päässyt oikeuksiinsa... tiedä vaikka oli lopullinen niitti tallinvaoíhtoon, kun huomasi suunnittelufilosovian muutoksen. Kimiä tappio ei ole suuremmin vaivannut?
Kai niillä suunnittelijoilla on edelleen isompi rooli vai miksi 2007 Kimi, Hamilton ja Alonso istuivat vieraaseen autoon ja alkoivat voittamaan kisoja ja mestaruuksia. Ricciardo tuli vieraaseen autoon ja alkoi voittamaan Vettelin autolla. Suunnittelijat tekee auton voittamaan, kuskit sopeutuu autoon ja saa sen voittamaan.Mutta paskapuhetta. Eikös ne autot vaan tehty nopeeksi ja kuskilla ei ollu osaa eikä arpaa siihen prosessiin. Mikä lie pelle tämä Turri
Kai niillä suunnittelijoilla on edelleen isompi rooli vai miksi 2007 Kimi, Hamilton ja Alonso istuivat vieraaseen autoon ja alkoivat voittamaan kisoja ja mestaruuksia. Ricciardo tuli vieraaseen autoon ja alkoi voittamaan Vettelin autolla. Suunnittelijat tekee auton voittamaan, kuskit sopeutuu autoon ja saa sen voittamaan.
Varmaan ymmärsit pointin, vaikka viisari värähti Alonson kohdalla. Kimi voitti mestaruuksia, kuskin ja tallimestaruuden, Alonso ja Hamilton kisoja, ja kaikki jampat siis olivat vieraissa autoissa.No ei Alonso kyllä ole mitään mestaruuksia voittanut 2007 jälkeen
F1 Ferrari SF15-T vs F14T Suspension with Enrique Scalabroni
Keskustelua Ferrarin jousituksesta...
Tällä hetkellä näyttää, että olivat oikeassa siinä, että ongelmat etupäässä eivät johtuneet jousitusratkaisusta sinänsä, vaan muualta. Eli tuollakin systeemillä (kumpi niillä nyt olikaan, veto- vai työntötanko, eri kuin muilla) voidaan saada tarkka etupää :thumbup:
Enrique lukee tätä foorumia?No niinpä. Toki tukivarsien kulmiakin on fixattu, mutta toteutustapa kuitenkin sama.
Uuden Ferrarin salainen ase on pienempi vasen eturengas... Ihan hyvä pätkä, mutta välillä vaarin selityksistä oli hankala ottaa selvää.F1 Ferrari SF15-T vs F14T Suspension with Enrique Scalabroni
Keskustelua Ferrarin jousituksesta...
Kyllä määkin löydän joskus kaupanhyllyltä hyvänmakuisen valmisruuan vaikka en sitä ole itse tehnytkään. Itse tekemällä saa vielä paremman..Kai niillä suunnittelijoilla on edelleen isompi rooli vai miksi 2007 Kimi, Hamilton ja Alonso istuivat vieraaseen autoon ja alkoivat voittamaan kisoja ja mestaruuksia. Ricciardo tuli vieraaseen autoon ja alkoi voittamaan Vettelin autolla. Suunnittelijat tekee auton voittamaan, kuskit sopeutuu autoon ja saa sen voittamaan.
[toiveajattelu]Saa nähdä miten tuo uusi jousitussysteemi vaikuttaa Kimin ongelmiin.