Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Menneisyydestä muistan että Schumacherin jätettyä Benetton, niin seuraavista kuljettajista joko Alesi tai Berger ei pitänyt kyseisen auton ratista ja vaikka halusivatkin siihen muutoksia, tiimi ei kuunnellut heidän toiveitaan ja ratti pysyi entisenlaisena.
Benetton B195 ohjaamo:


Kieltämättä aikamoinen sekamelska kun napit eivät ole edes ratissa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Fiatin ja Gaddafin käsikynkkä arveluttaa
"Libyalainen omistus Fiatissa on noin kaksi prosenttia. Suurimmillaan se oli lähes 15 prosenttia. Fiat ei ole halunnut libyalaisia ulos yhtiöstä, koska 1970-luvun lopussa Libyan noin 400 miljoonan Yhdysvaltain dollarin investointi oli osaltaan pitämässä pahoin horjuvaa yhtiötä jaloillaan."

http://www.ksml.fi/teemat/autot/autotalli/fiatin-ja-gaddafin-käsikynkkä-arveluttaa/649078

ei mitään paatosta, mutta pistinpä pilke simäkulmassa tänne.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Suurin ero varmaankin silloin Alesille/Bergerille oli se että Ferrari 412T2 nappulat oli ratissa ja Benetton B196:ssa ratin "takana".
Ei taida olla B196:n alkuperäinen ratti kyseessä vaan joku jälkeenpäin laitettu korvike. Esimerkiksi alkuperäinen kierrosluku-näyttö on ratin takana. Nyt ratissa on kiinni uusi kierroluku/vaihteistonäyttö. Tuossa kyseissä autossa on Juddin kone Rellun tilalla. Lisäksi vaihteisto eikä moottorinohjausjärjestelmä ole varmasti alkuperäisiä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ei taida olla B196:n alkuperäinen ratti kyseessä vaan joku jälkeenpäin laitettu korvike. Esimerkiksi alkuperäinen kierrosluku-näyttö on ratin takana. Nyt ratissa on kiinni uusi kierroluku/vaihteistonäyttö. Tuossa kyseissä autossa on Juddin kone Rellun tilalla. Lisäksi vaihteisto eikä moottorinohjausjärjestelmä ole varmasti alkuperäisiä.
Tiedän, ei vaan tuohon hätään löytynyt oikeaa B196 rattia.
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Omasta mielestäni Ferrarilla on ollut jo vuosikaudet monimutkaisin ratti kaikista talleista. Voi olla että Ferrari tekee vaan kaiken hankalamman kautta.
Ensimmäisenä Ferrarin ratissa ihmetyttää näppäinten asettelu.
Verratessa esimerkiksi RedBullin rattiin, jonka toiminnot ovat peukaloin käytettävissä (pl. "säätöruuvit").

Ferrarin ratissa alimpia nappeja ei paina peukalolla mitenkään, ellei peukalo ole sijoiltaan.

Ja sitten vielä tallin kuskien toimesta ihmetellään, miten kädet riittää kaikille napeille ja nippeleille.
Ehkä olisi aika siirtyä "nykyaikaisempaan" rattiin? :idea:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Kyllä niitä nappuloita oli Ferrarinkin kojetaulussa.
Kaikillahan tuohon aikaa kojetaulussa oli nappuloita, Benetton kuskit taisivat valittaa että ne nappulat olivat väärään paikkaa sijoitettu autossa ja halusivat muutoksia.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kaikillahan tuohon aikaa kojetaulussa oli nappuloita, Benetton kuskit taisivat valittaa että ne nappulat olivat väärään paikkaa sijoitettu autossa ja halusivat muutoksia.
Koita jo päättää. Aluksi sanot että Alesi tai Berger ei pitänyt Benettonin ratista ja talli ei suostunut tekemään siihen muutoksia. Sitten sanot että ongelma olikin se että Ferrarissa oli napit ratissa ja Benettonissa ratin takana. Sitten kun laitetaan kuvaa että molemmissa oli autoissa nappeja ratissa ja kojetaulussa niin sanotkin totta kai niitä nappeja on kojetaulussa ja että ongelma olikin että ne olivat väärin sijoitettu kojetaulussa.
 

Thierryboutseen

Well-known member
Liittynyt
16.5.2009
Viestit
104
McLareneissa oli ennen RedBullin kaltainen ratti, mutta Newey lähdettyä on siirrytty erilaiseen.
Mä taasen olen nähnyt David Coulthardin haastattelun jossa DC mainitsee RedBullille siirryttyään että RB kehitti rattia jolloin DC oli puuttunut peliin ja maininnut että hommaavat McLarenin ratin johon oli tykästynyt.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mä taasen olen nähnyt David Coulthardin haastattelun jossa DC mainitsee RedBullille siirryttyään että RB kehitti rattia jolloin DC oli puuttunut peliin ja maininnut että hommaavat McLarenin ratin johon oli tykästynyt.
Niin että se olikin DC eikä Newey, joka toi ratin McLarenilta Red Bullille
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
On muuten Lewis Hamiltonin vaatimuksesta tämä. RBR:n ratkaisussa monitoiminäyttö tulee ratin sijasta ohjaamon reunaan, ja Lewis koki rattiin sijoitetun näytön käytännöllisemmäksi.
Jos nyt oikein muistan, niin eikös FIA standardoinut nuo näytöt? Eikö se standardointi ulottunut näytön sijoitteluun?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos nyt oikein muistan, niin eikös FIA standardoinut nuo näytöt? Eikö se standardointi ulottunut näytön sijoitteluun?
Näyttö on standardi, mutta sijoittelu ei. Esim. Ferrarilla se on ratissa ja Red Bullilla ohjaamon reunassa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
On muuten Lewis Hamiltonin vaatimuksesta tämä. RBR:n ratkaisussa monitoiminäyttö tulee ratin sijasta ohjaamon reunaan, ja Lewis koki rattiin sijoitetun näytön käytännöllisemmäksi.
Ihmettelinkin että miksi McLaren aikoinaan luopui tuosta perhosratista, jota käytettiin jo häkkisen ajoista lähtien.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Ferrarin auto luotettavin?

24.2.2011, 10.23 Plaza.fi

Saksalaisen Auto Motor und Sport -lehden arvion perusteella Ferrarilla on ollut Formula ykkösten talvitesteissä toistaiseksi kaikkein vähiten teknisiä ongelmia. Ferrarilla on ajettu jo 5200 kilometriä. Toiseksi eniten kilometrejä, 4400, on ajettu Red Bullilla. Mercedeksellä on lukuisista ongelmista huolimatta saatu täyteen 4300 kilometriä.

- Sen perusteella mitä olen nähnyt, voin arvioida olevamme hyvässä tilanteessa, kommentoi Ferrarin Fernando Alonso talvitestien tuloksia Gazzetta dello Sportin mukaan.
Ihan hyvin Ferrari on kestänyt, muutamia ongelmia lukuun ottamatta. Barcelonassa Massan alla Ferrari jäi radan varteen kertaalleen mutta mitään ongelmaa ei ollut, sillä kuljettajan virheen ansiosta auto oli hietikolla.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Sanonpahan minäkin vielä oman epäteknisen ja esteettisen mielipiteeni.

+ Korkea keula. Olen aina ollut niiden fani. Esim. http://www.racingmodels.com/ekmps/shops/arendonk1/images/-center-minardi-fondmetal-m02-mazzacane-2000-1-43-1060-p.jpg ja http://www.f1-racing.org/jordan2000.jpg

Ferrari vetää ton kyllä tyylikkäimmin, Minardissa se on paljon alentuvampi.

+ Uudet renkaat legendaarisessa autossa. Hyvältä näyttää.
+ Kaunis lippu!
+ Marlboron rumat viivakoodit ovat poissa.
+ kaiken kaikkiaan ihan seksikäs kissa, kiitos keulan

- Sivuprofiili näyttää kyttyräselkäiseltä
- rumat ponttoonit
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ihan hyvin Ferrari on kestänyt, muutamia ongelmia lukuun ottamatta. Barcelonassa Massan alla Ferrari jäi radan varteen kertaalleen mutta mitään ongelmaa ei ollut, sillä kuljettajan virheen ansiosta auto oli hietikolla.
Aika hätäisen oloinen johtopäätös tämänkin taustalla.
Ferrari on varmasti kärkipäässä ainakin luotettavuudessakin. Ei siinä mitään. Tosin äkkiseltään mun silmiin ei ole osunut mitään niin isoa ongelmaa RB:n puolelta. Ferrarit on sen sijaan välillä seissy radan varressakin...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös