formulastara
Well-known member
Mutta aero on yliarvostettua -Molo. Ainakin silloin kun se ei toimi.
Ferkku testasi tänään ilmeisesti uutta etusiipeä. Oliko siinä mitään nähtävää eroa vanhaan? Kuvia näkyny missään? Aeromaalikin kuulemma käyttivät siiven kanssa...
Muistaakseni ropelli on yleensä "salin" perällä, siis puhaltamassa ilmaa tuohon putkeen, joka siis kiertää sitten auton etupuolelle. Olen nähnyt kuvia, olisiko ollut Sauberin tunneli (en ole varma), jossa, kuten arvata saattaa, aika monta härpäkettä ennen autoa. Pakkohan se ilma on saada mahdollisimman stabiiliksi ennen kuin osuu autoon. Eiköhän tuollakin ole vastaavat systeemit.Kai toi kulma vaikuttaa siihen miten ja mihin suuntiin ilmapyörteilee noissa mutkissa. Varsinkin vikassa mutkassa ennen testiosaa. Vaikka onhan sielä varmasti iso ropelli just ennen testiosaa ilmaa oikasemassa...
Mutta enpä minäkään noista mitään tiedä, tuli vaan mieleen...
Aikalailla muutenkin on mennyt niin miten kuvien perusteella arvailin.Aivan, ja Ferrarin asiantuntijat ihmettelee, kun ei kulje. Naurettavaa osaamista.
Veikkaan että kolmen pysähdyksen taktiikalla Massa olisi voinut olla palkintopallilla.Vaikka Massa ajoikin ihan kohtalaisesti niin tämä kisa oli kyllä Ferrareille heittopussi kisa, eli vastustanut menivät ohi kuin raketit. Vaikka Turkkiin tuleekin uudistuksia niin en jaksa hyvin paljon odottaa kovin suurta harppausta ainakaan, ehkä parhaimmaan sellaista vauhtia kuin kahdessa ensimmäisessä kisassa.
Eikös ALonso vaatinut,ettei liiaksi keskitytä aika-ajo vauhtiin,koska kisanopeus kärsii.Eihän ne ole yhtään samalla sivulla noissa asioissa.Latino meininki.:thumbup:Massa kritisoi taktiikkaa ( ja on sen näköinen, että vamma haittaa edelleen ). Dome puolestaan perää aika-ajovauhtia jonka puutteen Alonso ehti jo vähättelemään.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/04/1314232/massa-lyttasi-ferrarin-taktiikan
Kyllä, itsetunto antaa varmuuden tehdä päätöksiä. Päätöksentekokyky taas mahdollistaa menestymisen.Jotenkin lapsellisesti näyttää, että Ferraria vaivaa itsetunnon puute.
Tuli vaan tuosta mieleen että Ferrarin taktiikka nikkarina häärii Neil Martin joka oli vielä viime kaudella Red Bullilla. Helmikuussa kerrottiin että taktisiin ratkaisuihin vaikuttava tunnepuoli katoaa kokonaan Ferrarin varikkomuurilta, sillä Neil Martin taktikoi Ferrarin varikko taktiikat tietokoneen välityksellä Maranellosta käsin eikä käy kertaakaan osakilpailuissa.Ferrarin auto oli tänään nopea, mutta varikkotaktiikoita ei osattu(so. uskallettu) tehdä. Kolme pysähdystä olisi vaatinut jonkun vastuunkantajan. Ei tainnut löytyä.
Miten helvetissä tämä toimii,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.Tuli vaan tuosta mieleen että Ferrarin taktiikka nikkarina häärii Neil Martin joka oli vielä viime kaudella Red Bullilla. Helmikuussa kerrottiin että taktisiin ratkaisuihin vaikuttava tunnepuoli katoaa kokonaan Ferrarin varikkomuurilta, sillä Neil Martin taktikoi Ferrarin varikko taktiikat tietokoneen välityksellä Maranellosta käsin eikä käy kertaakaan osakilpailuissa.
Luetaan twittereitä ja kaikenmaailman formulafoorumeita. Josko se totuus sieltä livenä löytyisi. Katsellaan telkkaria ja katsellaan telemetriatietoa. Sitten chättäillään ja höpötellään puhelimitse.Miten helvetissä tämä toimii,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.
No niinpä mutta Pat Fry kantaa vastuun varikkotoiminnan organisoimisesta kylläkin, mutta tuo Neil Martinin pönkittäminen Maranellon päähän on outoa tai no ei se kovin outoa jos ajattelee Montezemoloa.Miten helvetissä tämä toimii ,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.