Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ferkku testasi tänään ilmeisesti uutta etusiipeä. Oliko siinä mitään nähtävää eroa vanhaan? Kuvia näkyny missään? Aeromaalikin kuulemma käyttivät siiven kanssa...
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Kai toi kulma vaikuttaa siihen miten ja mihin suuntiin ilmapyörteilee noissa mutkissa. Varsinkin vikassa mutkassa ennen testiosaa. Vaikka onhan sielä varmasti iso ropelli just ennen testiosaa ilmaa oikasemassa...
Mutta enpä minäkään noista mitään tiedä, tuli vaan mieleen... :rolleyes:
Muistaakseni ropelli on yleensä "salin" perällä, siis puhaltamassa ilmaa tuohon putkeen, joka siis kiertää sitten auton etupuolelle. Olen nähnyt kuvia, olisiko ollut Sauberin tunneli (en ole varma), jossa, kuten arvata saattaa, aika monta härpäkettä ennen autoa. Pakkohan se ilma on saada mahdollisimman stabiiliksi ennen kuin osuu autoon. Eiköhän tuollakin ole vastaavat systeemit.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aivan, ja Ferrarin asiantuntijat ihmettelee, kun ei kulje. Naurettavaa osaamista.
Aikalailla muutenkin on mennyt niin miten kuvien perusteella arvailin.

Williamsi taantuu, Mersu tuskin parantaa, McLaren musta hevonen varauksin, Renault parantaa, Lotus parantaa muttei ohita suorituskyvyssä ketään. Oikeastaan vain Toro-Rosson pienoiseen tasonnousuun en uskonut.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Vaikka Massa ajoikin ihan kohtalaisesti niin tämä kisa oli kyllä Ferrareille heittopussi kisa, eli vastustanut menivät ohi kuin raketit. Vaikka Turkkiin tuleekin uudistuksia niin en jaksa hyvin paljon odottaa kovin suurta harppausta ainakaan, ehkä parhaimmaan sellaista vauhtia kuin kahdessa ensimmäisessä kisassa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vaikka Massa ajoikin ihan kohtalaisesti niin tämä kisa oli kyllä Ferrareille heittopussi kisa, eli vastustanut menivät ohi kuin raketit. Vaikka Turkkiin tuleekin uudistuksia niin en jaksa hyvin paljon odottaa kovin suurta harppausta ainakaan, ehkä parhaimmaan sellaista vauhtia kuin kahdessa ensimmäisessä kisassa.
Veikkaan että kolmen pysähdyksen taktiikalla Massa olisi voinut olla palkintopallilla.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Ferrarille ominainen tulos, sanoisinko. Massan hitaus ei ollut kovinkaan huomattavaa tänään :alppu:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Eilen Scuderia Ferrari Marlboro joukkueen Philippe Tardivel kertoi miten Ferrari menettelee sponsoreiden mainonnan suhteen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Jotenkin lapsellisesti näyttää, että Ferraria vaivaa itsetunnon puute.
Kyllä, itsetunto antaa varmuuden tehdä päätöksiä. Päätöksentekokyky taas mahdollistaa menestymisen.

Ferrarin auto oli tänään nopea, mutta varikkotaktiikoita ei osattu(so. uskallettu) tehdä. Kolme pysähdystä olisi vaatinut jonkun vastuunkantajan. Ei tainnut löytyä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ferrarin auto oli tänään nopea, mutta varikkotaktiikoita ei osattu(so. uskallettu) tehdä. Kolme pysähdystä olisi vaatinut jonkun vastuunkantajan. Ei tainnut löytyä.
Tuli vaan tuosta mieleen että Ferrarin taktiikka nikkarina häärii Neil Martin joka oli vielä viime kaudella Red Bullilla. Helmikuussa kerrottiin että taktisiin ratkaisuihin vaikuttava tunnepuoli katoaa kokonaan Ferrarin varikkomuurilta, sillä Neil Martin taktikoi Ferrarin varikko taktiikat tietokoneen välityksellä Maranellosta käsin eikä käy kertaakaan osakilpailuissa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tuli vaan tuosta mieleen että Ferrarin taktiikka nikkarina häärii Neil Martin joka oli vielä viime kaudella Red Bullilla. Helmikuussa kerrottiin että taktisiin ratkaisuihin vaikuttava tunnepuoli katoaa kokonaan Ferrarin varikkomuurilta, sillä Neil Martin taktikoi Ferrarin varikko taktiikat tietokoneen välityksellä Maranellosta käsin eikä käy kertaakaan osakilpailuissa.
Miten helvetissä tämä toimii,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Miten helvetissä tämä toimii,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.
Luetaan twittereitä ja kaikenmaailman formulafoorumeita. Josko se totuus sieltä livenä löytyisi. Katsellaan telkkaria ja katsellaan telemetriatietoa. Sitten chättäillään ja höpötellään puhelimitse.

Kisastrategia varmaan onnistuu, mutta taktisissa päätöksissä nopeus ei voi millään riittää. Päätökseen vaikuttava asia voi näkyä olan yli varikkomuurilta, ja silloin päätös on tehtävä heti intuitiolla. Se taas tarkoittaa että Ferrarilla päätöksentekijöitä on useita, paikalliset pastansyöjät ja etätyöerkki. Mita enemmän kokkeja sitä paskempi soppa siitä yleensä syntyy.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Miten helvetissä tämä toimii ,koska juuri tällä kaudella päätökset pitävät olla nopeita ja renkaiden pito muuttuu koko ajan. Pitää reagoida kilpailijoiden päätöksiin ja en näe miten Maranellossa tietokoneiden ääressä istuvat pystyvät tähän.
No niinpä mutta Pat Fry kantaa vastuun varikkotoiminnan organisoimisesta kylläkin, mutta tuo Neil Martinin pönkittäminen Maranellon päähän on outoa tai no ei se kovin outoa jos ajattelee Montezemoloa.
 
Viimeksi muokattu:

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Mitenköhän Lonso on niin vaisu? Massa pärjännyt tallikaverilleen paljon odotettua paremmin. Ferrarin auto ei tunnu kehittyvän kärkitallien tapaan. Eikös nyt olisi jo viimeistään aika käyttää niitä Alonson jumalaisia autonkehittämistaitoja? ;)
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Itse kuulin huhuja että Alonso oli kisan jälkeen lentänyt yksityiskoneella domen kanssa suoraan maranelloon. Huhut kertovat, että meni tsemppaan sinne insinöörejä ja kertomaan parit radikaalit ideat mitkä oli unessa kehitellyt. Eiköhän se sielä osia kovaa vauhtia paistele uunissa tälläkii hetkellä
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sanotaan näin että nyt voi ottaa rennosti, voi ottaa aamusta iltaan, ja kun ottaa aamusta iltaan niin illasta meininki on tosi let's go!


Mitä Topicciin tulee, niin mulla on kutina että Domenicali on se jonka pitäs lähtä tallista. Todt oli se joka johti ja aikoinaan ja Monte nyökytteli. Nyt Monte yrittää ojentaa kättä ja Dome nyökyttelee. Kuka siellä päättää, kuka johtaa? Ei kukaan, tai kaikki.. Mitä siitä voi tulla? Ei mitään.

Toki ongelma on siis auto, ei varmaankaan tuo johtamistapa. Mutta mulla on kutina siitä, että kun Todt kävis vähä heittään pari priorisointi vinkkiä niin alkas tapahtua suunnittelupuolellakin autolle jotain hyvää. Todt oli hyvä, tää on mun uskomus.

Ja kun Ferrarista en dikkaa niin mulle on ok jos Dome jatkaa, ja Lonso..
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös