Power stage taidetaan ajaa aina kahteen kertaan ja siinä on pelivarana sitten peruuttaa eka kierros tai edes joku sunnuntain muista pätkistä varoituksena yleisölle. Kuitenkin pisteidenjaon lisäksi aika iso panos toi televisointi, ettei varmaan ihan helpolla haluta poweria peruuttaa.Yksi kysymys tuli viikonloppuna mieleen. Mitäs jos käykin niin et Power Stage peruttaisiin esim. yleisön sijoittumisen takia - jaetaanko pisteitä ollenkaan vai menisikö arpomisen puolelle?
Täksi vuodeksi muuttunut sen verran, että ainakin Ruotsin ja Saksan ralleissa Power stagen maali-at on myös koko rallin maali. Mutta esimerkiksi Jyväskylässä rallin maali oli Paviljongilla. Ja rallin maalin pitää selvitä jos haluaa pisteitä Power stagelta (tai pisteitä ylipäänsä).Tullaanko muuten power stagen maalissa koko rallin maaliin vai pitääkö siitä ajaa vielä siirtymä? Palkintopalliseremoniathan järjestetään heti pätkän maalissa, voisiko olla tilanne kuten Tänakilla Puolassa että auto nilkuttaa pätkän maaliin mutta ei siitä enää metriäkään...
Neuvillelta tästä on ainakin kokemuksia muutaman vuoden takaa. 1. palkintosijan juhlimiseen tarkoitetut oluet piti kaataa Hyundain jäähdyttimeen päästäkseen huoltoparkkiinJa rallin maalin pitää selvitä jos haluaa pisteitä Power stagelta (tai pisteitä ylipäänsä).
Kolmesta liikennerikkomuksesta tulee kilpailukieltoa. Nuo reccen ylinopeudet ei siis ole liikennerikkomuksia vaan ihan sarjan omia sääntöjä. Sakkoa tulee 25 euroa per km/h ylitys. Ogierilla oli pari vuotta sitten vasta uhka aikasakosta kilpailuihin kun tuli nuotituksessa seitsemän ylinopeutta yhdessä rallissa.Tuota ja noin. Ainut viisas kysymys mitä tähän aikaan ehtoosta irtoaa mm-sarjaan liittyen, on se et montako sakkoa pitää saada ennenkuin voisi käydä huonoimman skenaarion mukaisesti, ja FIAlta pukkaisi kilpailukieltoa?
Entäs, kun tässä Jyväskylässäkin tuli muutamalle (yksityis)kuskille sakkoa 400e mm. siitä et nuotittaessa ajeltiin ylinopeutta, mikähän mahtaa olla pienin (tai suurin) summa jonka sakkokassaan joutuu pulittamaan?
Tuskin on mitään, yllättäviin kilpailutilanteisiin joutuu kuljettajat aina varautumaan... Ehkä siellä joku järkkäri tarvittaessa varottaisi jos oikeasti vaaratilanne tulisi.Katalonian rallin viime vuoden power stagen maalia ennen on liikenneympyrän kierto ( https://www.rally-maps.com/Rally-de-España-2016/Duesaigües ). Kiertoa ennen on siis 12 kilometriä pätkää. Mitäs jos edellä menevällä autolla on rengasrikko tai muuta ongelmaa jonka vuoksi takaa tuleva saavuttaa juuri siinä kohtaa kun edellä menevä on nilkuttanut liikenneympyrän ympäri? Onko tähän joku keltaisen lipun järjestely tms? Ymmärrän, että nämä hoituvat vaikka Meksikon yleisöpätkillä itsestään kun pätkä on niin lyhyt että sinne voi päästää vain yhden auton kerrallaan, mutta tämä tuntuu vaaralliselta, vaikka toki todennäköisyys riskille on pieni.
Entä mitenkähän tämän vuoden Saksan rallin avauspätkä huristellaan? vissiin kaksi kierrosta neljän ja puolen kilsan rataa kierretään, tuskin yksi auto kerrallaan? https://www.rally-maps.com/Rallye-Deutschland-2017/Wadern-Weiskirchen
Jospa Saksan ralli siirrettäisiin joskus tuonne Nürnbergin ympäristöön. Power Stagena voisi olla kierros Nordschleifen harrastus-baanalla :thumbup: Getari-kuskejakin voisi kiinnostaa.Entä mitenkähän tämän vuoden Saksan rallin avauspätkä huristellaan? vissiin kaksi kierrosta neljän ja puolen kilsan rataa kierretään, tuskin yksi auto kerrallaan? https://www.rally-maps.com/Rallye-Deutschland-2017/Wadern-Weiskirchen
Nürnbergistä on Nordschleifelle matkaa noin 400km... Mut Nürburgringin seuduilla ajetaan ralleja, ne eivät vain kovin usein ole nykyään poikenneet radalle.Nürnbergin ympäristöön. Nordschleifen
Seison korjattuna. Ajattelin (ilmeisen virheellisesti) että Nurnburg = Nurnberg. Mutta rata onkin nimetty jonkin paikallisen linnan mukaan ja sijaitsee Adenaun kunnassa. Enivei - rata olisi mitä oivallisin Power Stagen näyttämöksi.Nürnbergistä on Nordschleifelle matkaa noin 400km... Mut Nürburgringin seuduilla ajetaan ralleja, ne eivät vain kovin usein ole nykyään poikenneet radalle.
ADAC:n sisällä taitaa olla koko ajan valtataistelu missä kaupungissa/seudulla ajetaan, mutta Trier on kauan kestänyt muiden paineet.
Jep.Seison korjattuna. Ajattelin (ilmeisen virheellisesti) että Nurnburg = Nurnberg. Mutta rata onkin nimetty jonkin paikallisen linnan mukaan ja sijaitsee Adenaun kunnassa. Enivei - rata olisi mitä oivallisin Power Stagen näyttämöksi.
Ymmärrettävää, mutta Nürburgissa ei ole tuota n-kirjainta välissä toisin kuin Nürnbergissä.Seison korjattuna. Ajattelin (ilmeisen virheellisesti) että Nurnburg = Nurnberg.
Ja koska viime viikot normityön lisäksi elämä kulkenut kuviossa kuolema-hautajaiset-muistotilaisuudet-uurnanlaskut-perunkirjoitus-perintövero, vasta tunti sitten tajusin (alkoi tulla viestiä pätkän varresta) että kisakeskus on nyt Saarbrücken... Eli kauempana Nordschleifeltä kun aiemmin.valtataistelu missä kaupungissa/seudulla ajetaan, mutta Trier on kauan kestänyt muiden paineet.