Nykyajan turva-autostartit märälläkin pelaavat parhaan auton kuskeille peliä, jotta päästäisiin kuivemmalle kelille kisaamaan kun jo helpompaa. Ties vaikka Red Bull olisi taistellut tiukemmin voitosta jos alusta asti kilpaa.
Hienoja aikoja ne kun sateellakin lähdettiin valoista.
Turva-autopuolen jutut ovat hieman aina olleet aika kaksipuolisia arvoiltaan vaikka välillä niiden osuudet radalla tuntuvat kovinkin pitkiltä ellei jopa liiankin pitkiltä.
Toisaalta se mikä itseäni on häirinnyt pitkän aikaa on ollut se seikka, että periaatteessa ennen kuin uusintalähtö tulee tai turva-auton takaa lähteminen kisaan niin silloin jo vuodesta 1995 asti säännöissä on ollut käytännössä vuoden 1994 Suzukan pohjalta periytynyt sääntö turva-auton olemisesta radalla aina vähintään pakosti ne kuuluisat pari ensimmäistä kierrosta vaikka kuinka valitettaisiin turva-auton tarpeettomuuttakin.
Tai liikaa radalla oloa mikä kyllä on ärsyttänyt näin viime vuosina kun kitinä on levinnyt jo näihin tiedostavampienkin maiden tv-selostuksiin ilmeisesti uuden selostajasukupolven myötä joka tuntuu olevan liiankin valmiiseen ja hienovaraiseen tapahtumaan tottunut. Ja kun vielä myöhemmin sattui juurikin valitettava Jules Bianchin poismeno niin FIA ei vain kerta kaikkiaan siinä mielessä oikein voi muutakaan tehdä.
Sadepuolesta puhuttaessa taas aikaisemmin oli huomattavasti enemmän vettä poistavat sadekelinrenkaat ja Monsuunirenkaatkin. Bridgestonenkin aikaan vielä sen alkuaikoina jotta ei aivan pelkäksi Goodyearin tai vanhan ajan Pirellin sadekelinrenkaiden kehumiseksi menisi.
Vasta noin vuosien 2001-2003 aikana tai sen jälkeen sadeajoista on tullutkin jo melkein aina liian vaarallisia tai hyvin äkkiä turva-auton vaativia ajoja. Brasilia 2003 olikin sitten tavallaan se lopullinen viimeinen niitti ja silloinkin koko kilpailu oli siinä sateessa silloisilla vedenpoistomäärilläkin vaarallinen tai jopa hengenvaarallinen ajaa ja vain tuomariston päättämättömyys ja muutama muu yleinen typeryys siinä kisassa piti sen käynnissä niin pitkään kun piti.