Minä autoinkin, kiitos vain negatiivisesta erittäin diplomaattisesta oletuksestasi. Mutta ongelman juuret hänen kohdallaan olivat paljon syvemmällä, kuin opettajan riittävässä huomiossa. Peruskoulunsa hänkin sitten huonoin arvosanoin suoritti ja nykyään hänen pitäisi olla jo valmis kokki työssään. Enkä usko että hän hyötyi millään etäisimmälläkään tasolla siitä, että yläasteen matematiikan tunnilla yritettiin väkisin vieruskaverin ja opettajan voimin opettaa kulman sinin laskemista. Hän olisi matematiikan tunneillaan voinut tehdä jotain paljon hyödyllisempää. Täysin samalla tavalla kuin minäkin.
Eli sinun mielestäsi pitäisi lopettaa matematiikan opiskelu sellaisilta, joille siitä ei ole mitään hyötyä? Onko sinulle ollut hirmuisesti hyötyä, että osasit laskea kulman sinin yläasteella? Muutenkin, jos kerran olit niin auttavainen, miksei se tullut millään tavalla ilmi alkuperäisessä sepustuksessasi?
Minä elän demokratiassa ja minulla on oikeus valittaa systeemistä, jossa jokin on pielessä. Sinä voit mennä vaikka Pohjois-Koreaan (eihän tässä ole minkäänlaista piiloaggressiota?), jos mielesi tekee totella sokeasti jokaista tyhmimpääkin sääntöä ja määräystä. Sivistyneissä valtiossa tästä ollaan jo melko pitkälti luovuttu.
Kuka sinulta nyt muka on kieltänyt systeemistä valittamisen? Samanlainen oikeus sinullakin on esittää mielipiteitäsi, kunhan vain annat muille saman oikeuden. Vinkki: Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä kanssasi eivät välttämättä inhoa sua.
Valittaminen jossain keskustelupalstalla ei auta yhtään. Jos oikeasti haluat jotain muutoksia, kättä pystyyn siellä luokassa ja juttelemaan opettajan kanssa. Tai menet keskustelemaan niiden kanssa, jotka pystyvät asiaan vaikuttamaan. Valittajat on valittaa, tekijät tekee, niinhän se aina on ollut.
Tuo ja loppu tekstisi on täyttä paskaa vailla ymmärrystä yksinkertaisimmastakaan psykologiasta. Ihan kuin ajatusmallia ajalta ennen sotia.
Estaten piti muuten kertoa eräs tähän liittyvä tarina, mutta eipä hän sitten kertonutkaan
Miltähän kohdin juttu oli täyttä paskaa? Eikö hyvä opettaja saa tylsästäkin aiheesta mielenkiintoista? Keskustelu ei oikein toimi molemminsuuntaisesti, jos toinen keskustelija ei edes yritä keskustella, vaan keskittyy lähinnä narisemaan muiden kirjoituksista. Nähtiinpä taas, ettei sulla ole tarkoitustakaan keskustella kunnolla, heitellä vain irrallisia kommentteja vailla mitään sisältöä ja yritystäkään kumota toisen argumentteja.
Mitä mun psykologian ymmärrykseen tulee, voi olla ettei foorumilta löydy vastaavaa taustaa kuin mulla kyseisen alan saralta. Sun messengerileikkikaveris S.A kyllä tietää, mistä on kyse, koska hänelle olen kertonut taustastani, kuten myös hereillä olleille livetsättääjille.
Sun psykologinen profiilis näyttäis muuten aika huolestuttavalta, jos joku sellaista olisi tekemässä, varmaan käytät huumeitakin ja kaikkee.
Onko sulla koskaan käynyt mielessä niin yksinkertainen ratkaisu, että oppilaat voisivat vaihtaa ryhmiä, mikäli taso sitä edellyttää?
Mitä tähän viestisi ainoaan järkevään vastineeseen tulee, ei ensimmäisenä tullut mieleen, että oppilaat voisivat hyppiä ryhmästä toiseen sen hetkisen tason mukaan. Onpas hyvä idea. Opettajilla olisi taatusti helppoa yrittää edes yksilöllistä opettamista, kun oppilaat vaihtavat luokkaa vähän väliä, kun ei osannutkaan jakolaskua yhtä hyvin kuin kertolaskua.