Suomen MM-Ralli 2019

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Versio 2: [/B] https://www.mapfab.com/map/y5s/Neste-Rally-Finland-Saturday-V2

Autio 13.5 km
Ouninpohja 11.3 km
Hassi 22.5 km
Moksi 24.6 km
Yhteensä 71.9 km

Autio lähtee Heräkulmasta kuten Ollin Sora rallissa, jatkaen sitten vuoden 1983 Jyskälä-reitin pikkuteille. Ouninpohja alkaa uudelta pikkutieltä ennen Hämepohjaa, maali on keltaisen talon hypyn nokalla. Hassi lähtee Arvajan pikkutielle kuten 1987, kääntyy kahdesti vasemmalle jatkaen Ouninpohja 1993:n reittiä Liisanmutkan kautta Kakaristoon, jossa maali Kakariston pohjoispuolella. Moksi lähtee Vellipohja 2008 startista, kääntyy hyppyjen jälkeen uudelle pikkutielle kohti Moksin kylää, siitä Moksi-Leustun ja Leustun reittiä Visalan hyppyrille jonka jälkeisen kaarteen jälkeen maali. Iltapäivä alkaa Moksilla, joka on jo tv-pätkä, ja sitten jatketaan järjestyksessä Hassi, Autio ja Ouninpohja.

.
Autiontie olisi kyllä mahtava pätkä, tosin väliteitä siinä ei juuri taida olla. Sijainti olisi kuitenkin keskeisellä paikalla Jämsän lenkillä. Siihen perään voisi ajaa vielä lähellä olevan Haukilahden pätkän yhdistettynä Riukúsalmentiehen, joka on ollut myös osa Juupajoen pätkää.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Autiontie olisi kyllä mahtava pätkä, tosin väliteitä siinä ei juuri taida olla. Sijainti olisi kuitenkin keskeisellä paikalla Jämsän lenkillä. Siihen perään voisi ajaa vielä lähellä olevan Haukilahden pätkän yhdistettynä Riukúsalmentiehen, joka on ollut myös osa Juupajoen pätkää.
Riukusalmentie oli 89-90 osana Haukilahden pätkää, ja 98-01 Juupajoki/Talviainen oli oikeastaan 86 Juupajoen ja em. Haukilahden yhdistelmä. Haukilahdentie ehkä vähän turhan nopeaa nykyään mutta kai sitäkin pienen pätkän kehtaisi ajaa. 07-08 kun Juupajokea viimeksi ajettiin, Haukilahdentie ei kuulunut pätkään.
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
834
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Ensi vuoden reitti

Heitetääs tänne oma näkemys mahdollisesta ensi vuoden MM-rallista.

Torstaille aamulle shakedown on varmaankin joku Kuohun suunnilta, vaikka Vesala saikin huonoa palautetta, mutta Kuohu voisi olla shakedownina. Harju ensimmäisenä pätkänä koska FIA:n säännöt sallii vain sen yhden pätkän.
Perjantaille tuttu Urria, yllätysvetona Kruununperän seudun EK, Mökkiperä tai Palsankylä, ja Äänekoski. Tauon jälkeen varmaan Oittila, ja Harju lopuksi.
Lauantaille tutut Pihlajakoski, Päijälä, Hassi (älkää hämääntykö nimestä), ja yllätysvetona Kaipolanvuori, ajettu viimeksi ´07.
Sunnuntaille varmaankin suht tylsät Laukaa ja Ruuhimäki.
Torstai:
Shakedown Kuohu
EK1 Harju 1
Perjantai:
EK2 Urria 1
EK3 Kruununperä
EK4 Mökkiperä/Palsankylä 1
EK5 Äänekoski 1
Huolto
EK6 Oittila
EK7 Urria 2
EK8 Mökkiperä/Palsankylä 2
EK9 Äänekoski 2
EK10 Harju 2 (Vetomiehet)
Lauantai:
EK11 Pihlajakoski 1 (Vetomiehet)
EK12 Päijälä 1 (Vetomiehet)
EK13 Hassi 1 (Vetomiehet)
EK14 Kaipolanvuori 1
Huolto
EK15 Kaipolanvuori 2
EK16 Hassi 2
EK17 Päijälä 2 (Vetomiehet)
EK18 Pihlajakoski 2
Sunnuntai:
EK19 Laukaa 1
EK20 Ruuhimäki 1
EK21 Laukaa 2
EK22 Ruuhimäki 2 PowerStage
MAALI

Tylsähän se tavallaan on, mutta toivotaan että yllätytään positiivisesti. Saisivat viedä enemmän Jyväskylän itäpuolelle kyllä pätkiä, Myhinpäätä, Sirkkamäkeä, Jouhtikylää odotellessa. Voisihan sellaisen unelmien Suomen MM-rallin topicin tehdä, minne jokainen sais koostaa oman mielireittinsä, tietyin vaatimuksin (30 pätkää jne.)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Heitetääs tänne oma näkemys mahdollisesta ensi vuoden MM-rallista.

Torstaille aamulle shakedown on varmaankin joku Kuohun suunnilta, vaikka Vesala saikin huonoa palautetta, mutta Kuohu voisi olla shakedownina. Harju ensimmäisenä pätkänä koska FIA:n säännöt sallii vain sen yhden pätkän.
Perjantaille tuttu Urria, yllätysvetona Kruununperän seudun EK, Mökkiperä tai Palsankylä, ja Äänekoski. Tauon jälkeen varmaan Oittila, ja Harju lopuksi.
Kruununperälläkin on ollut aika monenlaisia pätkiä, yleensä aika nopeita, mutta on sielläkin teitä ja risteyksiä mistä valita.
Lauantaille tutut Pihlajakoski, Päijälä, Hassi (älkää hämääntykö nimestä), ja yllätysvetona Kaipolanvuori, ajettu viimeksi ´07.
Kaipolanvuori olisi kyllä sairaan hieno pätkä, mutta pohjavesialueiden takia ei voida ajaa. Tässä onboard toiseksiviimeiseltä ajokerralta 2007 https://www.youtube.com/watch?v=nMNHF4-27_0

Mietin itse, että järjestäjille helppo ratkaisu olisi kääntää tämän vuoden Kakaristo ja Päijälä ympäri, niin saataisiin taas nykykuskeille ajamatonta pätkää ja muutenkin vain vuonna 2016 pätkät on ajettu tuohon suuntaan (ja Kakaristo 2008). Pihlajakoskea sen sijaan on hinkattu jo molempiin suuntiin, jos ei siihen saada uutta tietä liitettyä niin jotain muuta pitäisi keksiä tilalle. Tuo Kaipolanvuori olisi sopinut kyllä mitaltaan ja sijainniltaan hyvin kuvioon.

EDIT: Myös 2018 Tuohikotanen toimisi hyvin käännettynä, risteykset olisi aika salakavalia

Tylsähän se tavallaan on, mutta toivotaan että yllätytään positiivisesti. Saisivat viedä enemmän Jyväskylän itäpuolelle kyllä pätkiä, Myhinpäätä, Sirkkamäkeä, Jouhtikylää odotellessa.
Myhinpäässä taitaa olla ongelma sekä kova nopeus että väliteiden puute, mutta saisihan Jouhtikylä-Sirkkamäki-Hannula-akselille varmaan jotain. En tiedä onko sitten väärä suunta suurien yleisömassojen kannalta.

Voisihan sellaisen unelmien Suomen MM-rallin topicin tehdä, minne jokainen sais koostaa oman mielireittinsä, tietyin vaatimuksin (30 pätkää jne.)
tänne vaan. Toki nyky MM-formaatissa ajetaan torstaina vain yleisöpätkä, perjantaina ja lauantaina kaksi kertaa max 80 km lenkit ja sunnuntaina sen verran pätkiä että ehditään power stagelle klo 13:07, niissä puitteissa voi vaikka rustailla visioita.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Pihlajakoskesta on puhuttu aiemminkin, mutta jos kaakon suunnan pikkutiet eivät ole käytettävissä niin pohjoisessa voisi olla uusia mahdollisuuksia muuttaa pätkää. Sydanmaantie-Edesniementie ajettiin JMK-rallissa talvella 2016 ja aika syheröiseltä ainakin näyttää https://www.youtube.com/watch?v=bb4EQnrVR50 lisäksi varmaan Pihlajakosken sataman risteys olisi varmasti aika näyttävä.

https://www.mapfab.com/map/0Ug/Pihlajakoski

Toki tässä ratkaisussa Pihlajakosken isoa tietä ei ajettaisi juuri ollenkaan. Voisihan tuonne pohjoiseen mennä tämän vuotisen pätkän maalista jatkaen, mutta voisi siitä tulla ehkä vähän liikennesumppu kaikille.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Kerään tähän vielä ajatukset nykyautoille sopivista ratkaisuista Ouninpohja-Hassin alueelle, vaikka vuoden 2019 reitti lienee jo taputeltu, mutta ehkä tulevaisuutta varten sitten. Olettaisin että kovien nopeuksien kannalta ongelmallisimmat kohdat ovat keltaisen talon hypyn jälkeinen vauhtiosuus, sekä Okskulmantien eteläpää. Lisäksi ei ole suotavaa, että ajetaan kovin pitkää aikaa isoa kovaa, vaan risteyksiä pitää olla tasapainottamassa nopeita osuuksia.

Jos siis halutaan ajaa Ounin läntisin osuus, täytyy maali asettaa keltaisen talon hypylle (kuten tämän vuoden Ruuhimän replikassa). Lähtöä varten lisäisin alkuun Kankijärventien, jotta reitille saataisiin lisää pituutta, vaihtelevaa tietä, yleisön sijoittumispaikkoja ja risteys. Ouninpohja Länsi (11 km)

Koska ei varmaankaan ole mahdollista/järkevää aloittaa toista pätkää heti toisen perään ilman välitietä pois, pitäisi seuraavan pätkän alkaa Mutasen risteyksen jälkeen. Vanha Ouninpohja itä (18 km) toimisi sinällään varmasti hyvin, eikä keskinopeudet olisi ongelma kun Okskulmantiestä saadaan mutkaisin osuus mukaan.

Kuitenkin varmaan haluttaisiin hieman pidempi EK, joten voisi olla ehkä mahdollista aloittaa lähempää Mutasta ja ajaa pieni pikkutielenkki Okskulmantien eteläpäässä. Tämän jälkeen Okskulmantietä olisi n. 7 kilsaa Kakaristoon, mikä ei olisi vielä varmaankaan liian pitkä yhtenäinen osuus. Tästä saataisiin 24-kilsainen Ouninpohja Itä. Tähän olisi mahdollista myös kikkailla toinen pikkutielenkki Salavamäentie-Salavajärventie-Rapsulantie, mutta tällöin menetettäisiin Okskulmantien parhaat paikat.

Toinen pätkä voisi startata myös Hassin suunnalta. Rapsula 1997 toisinpäin ajettuna toimisi varmasti myös, mutta jäisi ehkä vähän lyhyeksi. Pidempää pätkää saisi Kilpijärventieltä lähtemällä. Tällöin pätkän voisi vaikka jo päättää Kakariston pohjoispuolelle ja pituutta tulisi nykyrallille riittävästi. Tästä 23-kilsaisesta pätkästä melko suuri osa olisikin metsäautoteitä, välissä pieni pätkä myös nopeaa, jopa vähän assua. Nimeksi sopisi vaikka Hassi-Kakaristo

Jos taas unohdetaan Ouninpohjan länsipää, voitaisiin startti laittaa keltaisen talon jälkeisen vauhtisuoran loppuun ja ajella siitä vaikkapa Konivuoreen, vuoden 1986 starttiin. Tällöin saataisiin n. 19 km pätkä, jota voisi ehkä vielä pidentää pohjoiseen (tosin katselupaikkojen kustannuksella). Tämän kaveriksi toimisi yllämainituista Rapsula tai Hassi-Kakaristo, tai miksei jopa viime vuoden Kakaristo toiseen suuntaan, koska Vuorisjärventietäkin voisi ajaa huolimatta keltaisen talon yleisöliikenteestä. Tai sitten tämän koko paketin voisi ajaa myös toiseen suuntaan.

Näistä saisi yhdisteltyä sitten vielä monenlaisia kombinaatioita, miten olisi vaikka vuoden 2011 Hassi, jota ennen ajettaisiin osuus Kakaristosta Liisanmutkaan? Tai Kakaristosta Konivuoreen Okskulman ja Mutasen kautta hyödyntäen aiemmin mainittua Vehmaan-Köntin pikkutielenkkiä?

Lopuksi vielä jokerina 11 km versio Paaterista. Tosin näiden teiden rallikäyttö on kyllä itselleni aika tuntematonta Paaterintietä lukkunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Reitin julkistamiseen sellainen puolitoista kuukautta. Veikkauksia, huhuja? Vielä ehtii spekuloida!

Laitetaan tässä kohtaa jonkinlainen virallinen veikkaus, mitään tietoa mistään minulla ei ole. Veikkaan kuitenkin, että reittiin ei tule kovin suuria muutoksia viime vuoteen nähden.

Perjantailta Moksi vaihtuu taas Surkeeksi, startti siirtyy Pöykyntielle ja nopea Petäjävedentien osuus lyhenee. Urrian tai Ässämäen sijasta ajetaan Palsankylä. Äänekosken alusta napsaistaan vauhtisuorat pois. Oittilan sijasta ajetaan Lankamaa yhteen kertaan aamulenkin päätteeksi.

Lauantaina ajetaan Päijälä ja Tuohikotanen eri suuntaan kuin viime vuonna. Pihlajakoskeen jotain uutta tietä tai korvataan jollain toisella. Kakaristo pysynee samana, tuskin ajetaan eri suuntaan televisioinnin takia.

Sunnuntaina Laukaa Epäistenvuorentieltä Lossinmutkaan, Ruuhimäki muuttumattomana tai ehkä alkuun Ruuhijärventie, mutta varmasti power stagena.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3213
Sijainti
JKL
Juu samaa mieltä siitä että tuskin tulee suuria muutoksia. 2020 on taas juhlaralli joten sinne varmaan sitten isompi remontti reittiin... Tulisikohan näiden virtuaalisikaaneiden avulla Ouni pitkänä takas reitille?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Tulisikohan näiden virtuaalisikaaneiden avulla Ouni pitkänä takas reitille?
Sellainen käsitys minulla on, että reitti pyritään edelleen tekemään sellaiseksi, että mitään shikaaneita ei tarvita. Jos taas FIA kuitenkin määrää jotain, niin voidaan mahdollisesti toteuttaa ne virtuaalisesti.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Urrian tai Ässämäen sijasta ajetaan Palsankylä.
Tälle :thumbup:

Siellä on erittäin hyvä paikka lyhyen kävelyn päässä, jossa nämä nyky WRC.t saattaa hyppiä, kuin konsananaan Mökkiperän alussa.

Tälläsenä pitäs Hassi-Ouni-Kakaristo ajaa. n

https://aijaa.com/Jsrm9H (punainen alue ei kuulu reittiin) N.34km

Ei olisi sitä nopeaa Ounin osuutta, mutta miten kestäisi nuo alun tiet..:cool:
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
https://aijaa.com/Jsrm9H (punainen alue ei kuulu reittiin) N.34km

Ei olisi sitä nopeaa Ounin osuutta, mutta miten kestäisi nuo alun tiet..:cool:
Kilpijärventie ehkä vielä menisi, mutta sen ja ja Hassintien välinen tie lähellä voimalinjoja on ihan kärrypolku, keskellä kasvaa metristä heinää. Lisäksi tuossa on kokonaan Okskulmantie, joka on se kaikkein nopein osuus. Ouninpohjantiehän ei olisi mikään ongelma väleillä Hämepohja-keltainen talo ja "kessunmutka"-Mutanen.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Tässä vähän lisää

Vaheria:
https://www.google.fi/maps/dir/61.8831198,25.4211176/61.8661556,25.3643331/61.8777499,25.3565495/@61.8755251,25.4147378,4160m/data=!3m1!1e3!4m15!4m14!1m10!3m4!1m2!1d25.4588022!2d61.8695913!3s0x468f84293157ef0d:0xb21b330bd8012bc8!3m4!1m2!1d25.4754126!2d61.8448798!3s0x468f85be88ded3b9:0x7c854935530f4566!1m0!1m0!3e0

Vaheria pystyy muotoilee aikalailla.

Ehikkiä

https://www.google.fi/maps/dir/62.0649358,25.1747565/62.011214,25.1994246/@62.0282517,25.2175746,9689m/data=!3m1!1e3!4m39!4m38!1m35!3m4!1m2!1d25.1564943!2d62.0478026!3s0x46858753695eef0d:0x945b670d14e4ca0b!3m4!1m2!1d25.2109874!2d62.0285627!3s0x468f7e27e6e680e7:0xe43bb7d607c2c3a4!3m4!1m2!1d25.2562349!2d62.0209789!3s0x468580780a10d6bf:0x19d24e6a65df68ea!3m4!1m2!1d25.2545512!2d62.0199013!3s0x468f7fd8223b9cc7:0x4a0db434e76f6de4!3m4!1m2!1d25.2505331!2d62.0112312!3s0x468f7fdad8e005e5:0xe18c74cf082c98c9!3m4!1m2!1d25.2131109!2d62.0118742!3s0x468f7e33960159e3:0x70d47a1f6cf17c3d!3m4!1m2!1d25.2003617!2d62.0112516!3s0x468f7e372729059f:0xb02a2d6b7aaa4a2f!1m0!3e0

Tai sitte Päijälää: https://www.google.fi/maps/dir/61.5258046,24.8974656/61.6238674,24.9552566/@61.5750759,24.7820703,19079m/data=!3m1!1e3!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d24.9075398!2d61.6357236!3s0x468fa080f539e25b:0x1e7cad06e476100a!3m4!1m2!1d24.9095503!2d61.6284713!3s0x468fa08424ec3289:0xaac7698d0194da0c!3m4!1m2!1d24.9508345!2d61.634247!3s0x468fa060c1b6333d:0x3cdc23e0ed7b78b2!1m0!3e0


Tässä vielä Parkkolaa, Moksia, Vellipohjaa. Eikä mene edes louhitan alueiden läpi :)
https://www.google.fi/maps/dir/62.1488958,25.4796994/62.0853418,25.4618785/62.0511206,25.480756/@62.1179219,25.4524904,14411a,35y,75.95h/data=!3m1!1e3!4m15!4m14!1m10!3m4!1m2!1d25.481181!2d62.1237858!3s0x46857888537f3c5d:0xa11e9cb9d4ecbbd8!3m4!1m2!1d25.4443766!2d62.0911663!3s0x468578b170357a23:0xf0858507cb0d8d60!1m0!1m0!3e0

https://www.google.fi/maps/dir/62.1488958,25.4796994/62.0673104,25.4622434/62.0398796,25.3941882/@62.056439,25.3810195,5315m/data=!3m1!1e3!4m30!4m29!1m20!3m4!1m2!1d25.481181!2d62.1237858!3s0x46857888537f3c5d:0xa11e9cb9d4ecbbd8!3m4!1m2!1d25.4443766!2d62.0911663!3s0x468578b170357a23:0xf0858507cb0d8d60!3m4!1m2!1d25.4621566!2d62.0889149!3s0x468578b5d02c0539:0x48efc8a895e1d40f!3m4!1m2!1d25.4654345!2d62.088936!3s0x468578c9a8231991:0xe4b7bf740bcaf48c!1m5!3m4!1m2!1d25.4558589!2d62.069263!3s0x46857f3081db392b:0x8eba97193c423344!1m0!3e0

Toki eihän näitä kaikkia voida ajaa etäisyyksien ym. johdosta mutta vaihtelu virkistäs. :wink:
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Kilpijärventie ehkä vielä menisi, mutta sen ja ja Hassintien välinen tie lähellä voimalinjoja on ihan kärrypolku, keskellä kasvaa metristä heinää. Lisäksi tuossa on kokonaan Okskulmantie, joka on se kaikkein nopein osuus. Ouninpohjantiehän ei olisi mikään ongelma väleillä Hämepohja-keltainen talo ja "kessunmutka"-Mutanen.
Okskulmassa voi tehä lenkin rapsulaan jne ja päättää sitte aikasemmin heti yleisörysän Kakariston jälkeen.

Ajankuluksi kaivelin vanhoja karttoja netistä ja kyllähän noita teitä löytyy. Helppoa vielä google mapin kanssa laskea etäisyydet matkat yms. Toki eihän teitä tiedä, kuin ajamalla, muttta keskinopeuksia pystyy hidastaan, kun vähän kiemurtelee pienemälle välissä yms..

"Voi voi, kun vielä etähuolto ois"
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Okskulmassa voi tehä lenkin rapsulaan jne
Tässä on parikin ongelmaa. Ensinnäkin se Okskulmantien eteläpää on se kaikkein nopein osuus. Okei, siellä voisi ehkä tehdä lenkin Köntin- ja Vehmaanteiden kautta, en ole ihan varma teiden kunnosta. Mutta jos ajaisi ehdottamasi Salavamäentie-Salavajärventie-Rapsulantie-lenkin ja palaisi Okskulmantielle, siinä menetettäisiin Okskulmantien mutkaisin ja paras osuus (Sokolovin paikka, Amazonin hyppy), ja pätkä menisi ihan motiksi yleisöltä pitkältä matkaa.

Vaheriin saisi vaikka mitä ajettavia pätkiä, mutta siellä taitaa olla muita kuin tien laadullisia ongelmia.

Tuo ehdottamasi Päijälä sen sijaan menee taas kärrypolun kautta, se viime vuotinen reitti on kuitenkin melkein sama, mutta toimivampi. Mutta olisi siellä seudulla varmaan vielä joitain ajamattomiakin teitä, joita merkkailin oranssilla tähän https://www.mapfab.com/map/2aY/Päijälä en ole kyllä näitäkään ajanut.
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Palviantien ja Kaitasentien välinen metsätie on myös ihan perunapeltoa, ei ole enää ajokuntoinen.
hyviä ne ois jo vedettäis jotain vaan kerran. :thumbup: F1 ralliin ei käy enää mikään muu kuin glamour:tongue:

Torittu oli kyllä kans aika huonoa kahteen kertaan. Samoin muistan Surkeen pienentien aivan kaameeta toiselle kerralle osalla kohtaa. :D

Kertokaa mistä löytyy teitä mitkä on hitaampia/kapeampia, mutta kestäviä??

PS. Älkää avatko linkittämiäni Google mapsin linkkejä kännykän sovelluksella ei alkuunkaan sitä mitä ne on tietokoneella.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14682
Sijainti
Tampereen lenkki
Kertokaa mistä löytyy teitä mitkä on hitaampia/kapeampia, mutta kestäviä??
Yleensä tie tykkää kun sillä ajetaan päivittäin. Metsäautotiet, joiden varrella ei ole yhtään taloa, rapistuu nopeammin. Rallin ajaminenkin auttaa tien kuntoon, kunhan kunnostus tehdään oikein. Testitiet ja paikallisrallien pätkät on hyviä johtolankoja usein MM-rallin reittivalinnoille.
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Tuo ehdottamasi Päijälä sen sijaan menee taas kärrypolun kautta, se viime vuotinen reitti on kuitenkin melkein sama, mutta toimivampi. Mutta olisi siellä seudulla varmaan vielä joitain ajamattomiakin teitä, joita merkkailin oranssilla tähän https://www.mapfab.com/map/2aY/Päijälä en ole kyllä näitäkään ajanut.
Tuo piirtämäsi oranssi Pirttikulmantie on muuten ihan loistavaa rallitietä. Hyväpohjaista kapeaa tietä, mutkaa ja pientä hyppyä löytyy kokoajan. Testitienä myös paljon käytetty, samoin kuin siitä jatkuva Sappeentie. Näistä voisi saada tehtyä ihan erilaisen Päijälän ek:n. Esim.Pirttikulmantie-Sappeentie-Liehuntie. Tai Pirttikulmantie-Sappeentie-Päijäläntie.
 
Ylös