Suomen radat

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
:cry:
Harmi että kävi näin. MotoGP-bluffin rippeet ovat nähtävissä levennetyn 12-tien varrella, unohdettuna.

Ehkäpä MM-tason ratamoottoripyöräily keskellä päijäthämäläistä talousmetsää oli vain valkoinen elefantti, ei kultakaivos minne vaelletaan jopa toisilta mantereilta.
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1288
Harmittaa minuakin. Nyt on kyllä selvää, että MotoGP ei tänne taida koskaan tulla.
Voi olla, että menee pitkään ennen kuin mikään muukaan.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
232
Harmittaa minuakin. Nyt on kyllä selvää, että MotoGP ei tänne taida koskaan tulla.
Voi olla, että menee pitkään ennen kuin mikään muukaan.
MotoGP idea oli alunperinkin haihattelua kun Kallio ei enää ollut vakituinen tehdaskuski. Autopuolelta voisi jonkun kannattavan kisan löytää etenkin jos Palttala, Vilander & co saataisiin mukaan guest driverin ominaisuudessa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18363
Ite alun perin ihmettelin jo useita vuosia sitten miksi rataa lähdettiin suunnittelemaan MotoGP edellä, suomessa kuitenkin autopuoli aina ollut tunnetumpi, alusta alkaen olisi pitänyt kenties FIM/Dorna/Moottoriliitto yhteistyön sijaan FIA/AKK, tosin en tiiä oisko ees tähän pisteeseen liikahtanut projekti ilman motomies Timo Pohjolaa silloin aikoinaan. Hänhän oli tuonne alueella halunnut pitkään kisoja, alustavasti oli sovittu että Superbike MM:n ois järjestetty tuolla seudulla 1992.
 
Viimeksi muokattu:

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Suomessa on kuitenkin paljon motoristeja. Niitä näkyy kohtalaisen runsaasta myös kotimaisissa pyöräkisoissa, joten kyllä niitä moto-gp kisakin olisi radan varteen vetänyt. Varsinkin, jos paikalla olisi ollut hyvät leiriytymisolosuhteet.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
Minä luulen myös että Suomen historia Moto GP -kisojen järjestäjänä helpotti keskusteluyhteyden avaamista Dornan suuntaan.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Minä luulen myös että Suomen historia Moto GP -kisojen järjestäjänä helpotti keskusteluyhteyden avaamista Dornan suuntaan.
Toki, mutta viimeisimmistä Suomen GP:stä on aikaa 40 vuotta ja turvallisuuspuutteisiin nekin taisivat loppua. Kuten Eltsukin parikymmentä vuotta aiemmin.
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
709
Sijainti
Full send
Mun mielestä Kemora ja Botniaring on kiitettävän lähellä. Alastaro nyt on muutenkin niin tylsä paikka, ettei se herätä mitään haluja. Ahvenistolle pääsee helposti autolla ajamalla, vaikka se kaukana onkin eikä Kymi ole sen kauempana. Kaikki on aina suhteellista. Kyllä mä sen ymmärrän, että etelässä asuville auton käyttö ja ajaminen on aina haaste. Näkyyhän se heti, kun olosuhteen muuttuvat vaativiksi miten autot lähteet lapasesta.
Alastarossakin on ne nopeat mutkat melko jänniä, etenkin jos on syöttö kohdallaan. Samoten Palmasin ja Lemminkäisen jarrujen osuminen kohdalleen.
Pitää taukoa ajamisesta niin helpotkin radat alkaa tuntua taas vaikeilta..
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
709
Sijainti
Full send
Oliko Alastaron 4.5km radasta jo hahmotelmaa jossain? Muistan jossain nähneeni mutta nyt ei taas löydy..
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
232
Strippihän on ollut jo pari vuotta rata-varikkona ja lähtöpäästä jopa P-varikkona.
 
Ylös