Sammypiru sanoi:
Huhuu Moe, veikkaan että Jakkeuksen maksimisyke liikkuu tuolla 190 -200 kieppeill, ni onnk 150 - 160 sillon korkee?
Jep, siellä se liikkuu.. 196:een oon vissiin parhaimmillaan saanut sen nostettua jossain tiukassa mäkitreenissä. 150-160 on varmaan mulla hiinä ja hiinä et onko liian korkea kestävyyssuoritukseksi.. Sanoisin, että pidemmässä juoksussa tuo on mulle ihan normaali lukema. Pyöräilyssä mulla on enemmän mahdollisuuksia kontrolloida sykettäni.
Heinäkuun pyöräretkellänihän keskisyke tosin oli jatkuvasti siinä 120-130 tienoilla. Paljon alhaisempi, kuin sen retken jälkeisissä treeneissä. Tähän on varmasti monta selitystä, mutta varmasti suurin on se, että tuollaisella retkellä ei ole mitään tarvetta puristaa. Kun taas pk-seudulla ajellessa samat vanhat maastot aiheuttaa helposti sen, että haluaa ajaa kovempaa ja kovemmalla sykkeellä. Ja mullahan tämä treenaaminen on edelleen fiilispohjaista, ja haluan sen siinä myös pitää. En etukäteen päätä minkä vauhtisen treenin teen. Ainoa tavoite on nauttia ulkoilmasta. Ja tietysti mielessä siintää ensi talven finlandia (tai mahdollisesti joku muu massahiihtotapahtuma) ja sen jälkeen sitten tietenkin ensi kesän pyöräretki rovaniemeltä norjaan.
23.10.
Vajaa tunti sählyä. Sain iskua nilkkaan ja päätin lopettaa vähän aikaisemmin. Ennen loukkaantumista fiilis oli hyvä. Jaksoin juosta ja teinpä yhden tosikomean maalinkin. Tuli oikein tunne että oon kehittynyt. Oli vissiin eka maalini, joka ei ollut tsägällä huitaistu vaan ihan ajatuksella rauhallisesti harkiten rystyllä tehty veto syötöstä ylänurkkaan. Maalivahti päätyi kebabkioskille. :ahem:
Noh.. sen haaverin jälkeen katselin siinä sitten peliä, ja treenien päätyttyä pukuhuoneeseen mennyttä kaveria odotellessani seurasin tiukkaperseisten tyttöjen sählytreeniä. Syke nousi varmaan vasta silloin sinne lähelle niitä maksimilukemia.. :doubtful: