Täällä panikoidaan kesän uhkaavaa makkarapulaa!

Iskikö paniikki uutisen luettuasi?

• Eipä kiinnosta kun en syö

Äänet: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    13

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Jos suomalaisen makkaran tuotanto hiipuu niin se on suuri siunaus. Ei täällä nimittäin osata edes tehdä makkaraa.
Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Kyllä osaamista tarvittaessa löytyy. Mutta. Täällä meillä ei ole markkinoita kun tietynlaiselle makkaralle, joten lihanjalostamot panostavat siihen. Sanovat viisaammat bisnekseksi sellaista.

oldez

Well-known member
Kyllä suomessa osataan tehdä ihan perkeleen hyvää makkaraa. Monet pienet firmat tekee todellä hyviä maustettuja raaka-makkaroita ja kypsiäkin. Siinä vaiheessa kun synteettinen suoli täytetään lähinnä perunajauholla ja koneellisesti erotellulla broilerilla nimen pitäisi olla jauhobroileripuikula.

Törni

Well-known member
Kyllä suomessa osataan tehdä ihan perkeleen hyvää makkaraa. Monet pienet firmat tekee todellä hyviä maustettuja raaka-makkaroita ja kypsiäkin. Siinä vaiheessa kun synteettinen suoli täytetään lähinnä perunajauholla ja koneellisesti erotellulla broilerilla nimen pitäisi olla jauhobroileripuikula.
Makuasioista on turha kinastella, mutta sallinet, että kerron oman mielipiteeni.

Suomalaiset jauhomakkarat ovat kamalia ja ne on tehty jätteistä (ns b luokan makkarat ja muut). Laadukkaampiin makkarahoihin (a luokka ja muut) käytetään sitten paljon lihaa. Mainoksissa jaksetaan muistuttaa, että meillä noi makkarat on lihatiskissä. Miksi helvetissä? Jos haluan syödä lihaa niin en minä sitä suolenpätkästä halua syödä.

Mitä tulee tuohon maustamiseen niin se on todellakin maustamista. Suomesta saa kohta varmaan chilin ja erilaisten juustojen lisäksi kohta myös vanilijalla, neilikalla tai pistaasilla maustettua "makkaraa".

Yksi suuri vika suomalaisissa makkaroissa on se, että niistä puuttuu suola kokonaan. Se on vuosikymmneten pelottelun tulos. Toki makkaraan voi sirotella suolaa paistamisen jälkeenkin, mutta se on melko kornia.

Ei tarvitse jostain Lidlistä hakea kummoistakaan saksalaista makkaraa kun se pesee suomalaiset grillimakkarat mennen tullen.

Mutta kuten alussa sanoin, makuasioista ei kannata kinastella. Kerroin oman mielipiteeni ja sinä saat minun mielestäni rakastaa suomalaisia makkaroita niin paljon kun haluat :thumbup:

oldez

Well-known member
Mutta kuten alussa sanoin, makuasioista ei kannata kinastella. Kerroin oman mielipiteeni ja sinä saat minun mielestäni rakastaa suomalaisia makkaroita niin paljon kun haluat :thumbup:
Tapahtuikohan tässä nyt joku väärinymmärrys. Hyvin pitkälti samaa mieltä ollaan.

Törni

Well-known member
Tapahtuikohan tässä nyt joku väärinymmärrys. Hyvin pitkälti samaa mieltä ollaan.
Ei varmaan. Jos jotain tapahtui niin se oli varmaan mun väärinymmärrys. Sorry jos näin kävi :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Makkara maistuu paremmalta, kun ei mieti miten sitä tehdään. Joten älkää pilatko hyvää panikointia likaisilla yksityiskohdilla, pliis! :eek:

Itsehän tykkään eniten kaiken maailman maustemakkaroista esmes Wilhelmin makkarat + Kabanossi habanero jne. Toki myös metvurstit maistuu.

Sue_me

Well-known member
Bratwurst ja Venäläinen meetvursti ovatten ok.

Niitä kun löytyy niin minä pärjään.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Rakentakaa makkarapankki pakastimeen!
300 kilogrammaa ehtaa suolijöötiä ja nitriittipakettia on oltava jokaisen valveutuneen grillimakkaran ystävällä jo nyt jäissä odottamassa kesäistä iskun paikkaa.

Naapurin reaktioista saa parhaan palkinnon ennakoivalle vaivannäölleen siinä vaikeessa, kun makkara on ollut loppu kaupoista 5 viikkoa ja sinä perustat ystävinesi kolmen grillin makkaraorgiat heti piha-aidan takana, tuulen yläpuolella.

Goblet

Iceman
Sijainti
Finland
Makkara on hyvää. Kesällä syön makkaraa melko paljon, talvella tulee myös jonkun verran syötyä. Harmi on jos makkara loppuu. Ei voi enää paistaa sitä kesällä nuotiolla.

Joni

Well-known member
Mitään makkarapulaa tulee koska mulla sitä on tarjolla koko kesän ja paksuna! Tänne vaan Vantaalle ihanat naiset! :)

Montana

Well-known member
Mitään makkarapulaa tulee koska mulla sitä on tarjolla koko kesän ja paksuna! Tänne vaan Vantaalle ihanat naiset! :)
Joni on kännissä taas kerran. Eikö sua yhtään hävetä?

PS. Ei naisia kiinnosta lukea sun rivoja viestejä.

Joni

Well-known member
Joni on kännissä taas kerran. Eikö sua yhtään hävetä?

PS. Ei naisia kiinnosta lukea sun rivoja viestejä.
Tunnet siis kaikki naiset tai vain ne jotka tunnet? Niitä on paljon enemmän ja erilaisia ja tiedoksi mulla on monia jotka on kiinnostunut minusta mutta niistä yksityisasiosita en kerro enempää.... Ja tänne voin postailla ihan rauhassa kuitenkin muitten mitään tietämättä... Hii :)

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Tunnet siis kaikki naiset tai vain ne jotka tunnet? Niitä on paljon enemmän ja erilaisia ja tiedoksi mulla on monia jotka on kiinnostunut minusta mutta niistä yksityisasiosita en kerro enempää.... Ja tänne voin postailla ihan rauhassa kuitenkin muitten mitään tietämättä... Hii :)
:D:D:D
Go Joni Go Go

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos suomalaisen makkaran tuotanto hiipuu niin se on suuri siunaus. Ei täällä nimittäin osata edes tehdä makkaraa.
Välillä, esimerkiksi saunamakkarana tai notskilla paistettuna, huono makkara on ihan parasta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Välillä, esimerkiksi saunamakkarana tai notskilla paistettuna, huono makkara on ihan parasta.
Komp. Kuten jo pariin otteeseen tullut todetuksi, ovat nämä keksieurooppalaiset lihaisemmat makkarat toki hyviä ja teknisesti valovuosia HK:n sinistä ja Campingia edellä, mutta siitä huolimatta perinteinen suomalainen grillimakkara, olkootkin että koostuu lähinnä jauhoista ja rasvasta, on tietyissä tilanteissa (kuten jo totesit: saunamakkarana, nuotiolla grillattuna jne.) omalla tavallaan suurta herkkua :thumbup: