Täällä seuraamme Saunalahden asiakaspalvelun ripeyttä

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Jones sanoi:
Venäläinen kauppa.:D

Hyllyt on tyhjinä mutta niitä pitää pystyssä 30 tatjaanaa.:ahem:
Niin, paitti siinä yhdessä kaupassa ei ole edes hyllyjä. Siis siinä hyllykaupassa.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Juskanen sanoi:
Joo avauduin. Joo, en jaksais olla jatkuavasti asiakaspalvelussa töissä :frown:
Asiakaspalvelu on kylla kivaa ja palkitsevaa, mutta ehkapa toi puhelimen toisessa paassa oleminen ja sita kautta asiakkaita palveleminen on vahan niin kun taa internet-maailma: toisten on hyva vittuilla siella toisessa paassa, kun ei joudu mistaan vastuuseen.

Ei meinaan hotelliaikoinani kukaan tullu vittuilemaan siihen silmien eteen. Valittajia oli ja kukkoilijoita, mutta vittuilijoita ei. Ai niin paitsi se ex-hotellinjohtajan tytar, joka luuli omistavan koko maailman :D :D "Ja sina et ole taalla enaa huomenna toissa, se on varma!!"

Kysyin vaan aina silta, etta "paanko nimen paperille, ni muistat huomenna, kun toi kunto nayttaa tana yona olevan nyt vahan niin ja nain...??"

:D :D Oli ne aikoja :alppu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Nopeahuoli sanoi:
palveleminen on vahan niin kun taa internet-maailma: toisten on hyva vittuilla siella toisessa paassa, kun ei joudu mistaan vastuuseen.
Senkään varaan ei kannata aina 100% varmuudella laskea ettei joudu vastuuseen. Tiedän Suomesta ainakin kaksi pahoinpitelytapausta, joissa suunsoittaja kuvitteli, ettei joudu vastuuseen. Toinen tapauksista oli lööpeissäkin, ja pahoinpitelyn kohteena oli eräs viime aikoina paljonkin lööppitilaa täyttänyt nainen.
Silloin hän ei vielä ollut julkkis. Hän oli ollu kaupassa, jolloin eteen oli tullut henkilö joka oli kysynyt "Oletko sinä xxxxx xxxxxxxx joka kirjoittelee netin news-ryhmiin"?" Ja kun hän oli myöntänyt, toinen löi sen enempiä kyselemättä.

Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Saunalahti roxororo. Ei ole pienintäkään valituksen sanaa mistään. Tosin olen toistaiseksi vasta gsm-asiakas, joten en tiedä pätkiikö laajakaistat tms.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Jonkki sanoi:
Saunalahti roxororo. Ei ole pienintäkään valituksen sanaa mistään. Tosin olen toistaiseksi vasta gsm-asiakas, joten en tiedä pätkiikö laajakaistat tms.
Olen Saunalahden gsm- ja laajakaista-asiakas. Laajakaista Saunalahdelta on mulla ollut nyt reilun vuoden eikä ole ollut kertaakaan sen kanssa ongelmia tai yllättäviä yhteyskatkoja. Alussa joutu odottelemaan vähän normaalia pidempään kun Elisan kynäkaulat eivät jaksaneet painaa nappia, jotta olisi kuso lähtenyt heti kulkemaan. Tänään tulee noin 10 minuutin katko kun minut kytketään vihdoinkin Saunaverkkoon. Siitäkin ilmoittivat ystävällisesti tekstiviestillä jo viikkoa ennen.

Kortteen Topi

Well-known member
Sijainti
Manse
Niin joo, semmoisen pikkusen vian voisi mainita Saunalahdesta, että he ovat jo heti ensimmäisessä muikkarilaskussa katkomassa peukaloita noin kuvaannollisesti sanoen. En ole vielä uskaltanut odotella maksamista toiseen muikkariin :)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Kortteen Topi sanoi:
Niin joo, semmoisen pikkusen vian voisi mainita Saunalahdesta, että he ovat jo heti ensimmäisessä muikkarilaskussa katkomassa peukaloita noin kuvaannollisesti sanoen. En ole vielä uskaltanut odotella maksamista toiseen muikkariin :)
Jaa .. pitäisköhän soittaa tuonne... Mun ADSL:n eräpäivä on normaalisti kuun lopussa ... (viimeksi oon maksanut 27.12) ... tän kuun laskua ei ole vielä näkynyt :rolleyes:

Enrique

Well-known member
Itkkin otin Elisan tilalla Saunalahden. Tosin ei ole vielä avautunut.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
jaska sanoi:
ja toki se purkautuminen sille ekalle asiakaspalvelijalle auttaa. Koskaan ei vahingossakaan kannata hoitaa asiaa tehokkaasti ja sen jälkeen ottaa yhteyttä ylemmille tahoille ja esittää parannusta siellä missä se oikeasti auttaa!
Jonkinverran itse asiakaspalvelua hoitaneena tuttu juttu. Toisinaan kun asiakas on poikkeuksellisen oikeassa oon koittanu saada ihmisiä ottamaan yhteyttä sinne missä se todella voisi vaikuttaa. Mutta silloin yleensä vastaus on että "enhän minä, kertokaa te eteenpäin". Ja valitettavan usein pomot ei juur reagoi asiakaspalvelua hoitavien juttuihin.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ettelbruck sanoi:
Jonkinverran itse asiakaspalvelua hoitaneena tuttu juttu. Toisinaan kun asiakas on poikkeuksellisen oikeassa oon koittanu saada ihmisiä ottamaan yhteyttä sinne missä se todella voisi vaikuttaa. Mutta silloin yleensä vastaus on että "enhän minä, kertokaa te eteenpäin". Ja valitettavan usein pomot ei juur reagoi asiakaspalvelua hoitavien juttuihin.
juu, mulla on kanssa "jonkinverran" kokemusta tuosta hommasta.

ja kyllä se on myös niin, että se joku huutaa kurkkusuorana saa just sen palvelun eikä tippaakaan enempää. Se taas joka suhtautuu asiaan lepposasti, vaikka vika oisikin firmassa saa varmemmin näitä "pieniä" palveluksia "Ei tää nyt mulle kuulu, mutta voin kysästä noilta, jos kerkeis tekemään samantien" joilla homma toimii paljon paremmin.

"niin metsä vastaa kun sinne huudetaan"

elle

-------
jaska sanoi:
Koskaan ei vahingossakaan kannata hoitaa asiaa tehokkaasti ja sen jälkeen ottaa yhteyttä ylemmille tahoille ja esittää parannusta siellä missä se oikeasti auttaa!
Kyllä mun mielestä siitä olettamuksesta pitää lähteä, ettei asiakkaan nyt montaa kertaa tarvitsisi samasta asiasta soitella eri henkilöille. Minä ainakin oletan, että isoilla firmoilla asiakaspalvelun laadunvalvontaa suoritetaan ja että raportoinnit ja tieto kulkee talon sisälläkin ja sitä kautta toimintaa kehitetään.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
elle sanoi:
Kyllä mun mielestä siitä olettamuksesta pitää lähteä, ettei asiakkaan nyt montaa kertaa tarvitsisi samasta asiasta soitella eri henkilöille. Minä ainakin oletan, että isoilla firmoilla asiakaspalvelun laadunvalvontaa suoritetaan ja että raportoinnit ja tieto kulkee talon sisälläkin ja sitä kautta toimintaa kehitetään.
Tästä olen kyllä hyvin vahvasti samaa mieltä Ellen kanssa. Miten multa asiakkaan voisi edes olettaa, että antaisin pompotella itseäni henkilöltä toiselle jonkun valituksen vuoksi. Sanon asiani hotlineen (asiallisesti huom!) ja niiden tehtävä on välittää asia eteenpäin mun puolestani sitten vaikka suoraan mun nimissäni. Jos jotain jäi epäselväksi niin saa ihan vapaasti sieltä ylemmältä taholta ottaa yhteyttä minuun.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
OoPee sanoi:
Tästä olen kyllä hyvin vahvasti samaa mieltä Ellen kanssa. Miten multa asiakkaan voisi edes olettaa, että antaisin pompotella itseäni henkilöltä toiselle jonkun valituksen vuoksi. Sanon asiani hotlineen (asiallisesti huom!) ja niiden tehtävä on välittää asia eteenpäin mun puolestani sitten vaikka suoraan mun nimissäni. Jos jotain jäi epäselväksi niin saa ihan vapaasti sieltä ylemmältä taholta ottaa yhteyttä minuun.
Voit ellen kanssa onnitella itseäsi, työuranne ovat ilmeisesti tapahtuneet yrityksissä joissa jopa omia työntekijöitä kuunnellaan. Lucky b...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mä taasen lähden siitä, että help-desk on nimensä mukainen...eikä mikään avoin palautekanava. Veikkaanpa, että useimmat helpparitkin ovat samaa mieltä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ettelbruck sanoi:
Voit ellen kanssa onnitella itseäsi, työuranne ovat ilmeisesti tapahtuneet yrityksissä joissa jopa omia työntekijöitä kuunnellaan. Lucky b...
Pointti on yksinkertaisesti siinä, että ei kai ole asiakkaan tehtävä kantaa huolta siitä kuunneellaanko firmassa, josta kaipaamani palvelun ostan, työntekijöitä vaiko ei? Pikemminkin tämän ko. firman tulisi kantaa huolta siitä, olenko minä tyytyväinen heidän tarjoamiin palveluihinsa, sillä jos en ole, vaihdan mitä suurimmalla todennäköisyydellä firmaa. Niin simppeliä se on ;)

Sitäpaitsi mä en edes ymmärrä mikä ero siinä loppujenlopuksi on, sanonko minä herra isoherralle itse, että teidän palvelunne kusee vai sanooko hotlinen työntekijä tälle samaiselle herra isoherralle, että Asiakas OoPee ilmoitti olevansa tyytymätön meidän palveluumme? Kummassakin tapauksessa herra isoherra tietää, että ko. asiakas ei ole tyytyväinen ja osaavana (?) henkilönä hänen tulisi reagoida asiaan etenkin jos kyseessä on jo n. kappale samasta asiasta esitettyjä valituksia :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mä taasen lähden siitä, että help-desk on nimensä mukainen...eikä mikään avoin palautekanava. Veikkaanpa, että useimmat helpparitkin ovat samaa mieltä.
Mä en lähde siitä, sillä ainakin täälläpäin lukee melkein firman kuin firman kotisivulla, että jos sinulla on ongelmia, valituksia tai muuta vastaavaa, niin ota yhteyttä hotlineen. Tuskin tilanne Suomessakaan kovin paljon erilainen on? :confused:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Help Desk on nykyään (ymmärtääkseni monessa paikassa) pelkkä ensimmäinen kontaktipinta ongelmatilanteissa eli lyhyesti sanottuna osaavat ratkaista yleisimmät ongelmat. PISTE.

Käytännössä em. tarkoittaa siis sitä, että jos Help Deskin tiedot tai taidot eivät riitä siirretään kysymykset asiantuntijatasolle. (ja aina vain syvempään tietämykseen, jos tarvetta)

Tämä mielestäni johtuu siitä, että suurin osa puhelinsoitoista/yhteydenotoista - en uskalla heittää prosentteja - ovat täysin rutiininomaisia "tapauksia". Toinen suuri syy onkin sitten kustannukset...luonnollisesti...aarg! - em. tosiaan törmää joka paikassa. Tulee halvemmaksi keskittää Help Desk toiminta "yleisille" toimijoille vaikkapa Viroon tms.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sitäpaitti mikä ihmeen palautekanava? Jos mä soitan firmaan X ja ilmoitan, että se ja se ei toimi, voitteko auttaa, niin olen mielestäni oikeassa paikassa, eikö? Jos hotlinesta sitten kerrotaan, että sori, mutta tää nyt vaan on näin ja me ei voida auttaa, niin kyllä mulla mielestäni on täysi oikeus sanoa heille, että en ole tyytyväinen tähän ja pyydän heitä välittämään tiedon eteenpäin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Mä en lähde siitä, sillä ainakin täälläpäin lukee melkein firman kuin firman kotisivulla, että jos sinulla on ongelmia, valituksia tai muuta vastaavaa, niin ota yhteyttä hotlineen. Tuskin tilanne Suomessakaan kovin paljon erilainen on? :confused:
On se erilainen täällä. Saunalahdellakin on todella monta eri numeroa mihin soitetaan, riippuen siitä mikä asia on kyseessä.

Ja siitä vastausajoista pään aukominen on ihan turhaa, koska ne ovat muutenkin tiedossa ilman että helpperin täytyy sitä erikseen kertoa kenellekään. Esim. Sauniksella tiedän niiden 100% varmuudella olevan automaattiseurannassa.