Täällä seuraamme Saunalahden asiakaspalvelun ripeyttä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei kannata, koska se tieto ei mene eteenpäin kenellekään.
Sori, mutta mä en todellakaan usko, että kukaan meistä voi antaa tuohon noin 100% ehdotonta vastausta.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Onko täällä joku muuta väittänyt? :confused: :confused: :confused:
Muistaakseni obsu :rolleyes:

Mutta tuo oli vain lopputoteamus. Kuitenkin fakta on, että vaikka kuinka se on asiakaspalvelun kannalta ideallista, niin aina yksi rajapinta ei toimi, vaan asiakasta pitää ohjata muualle tietoturvasta johtuvien prosessien takia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Mutta tuo oli vain lopputoteamus. Kuitenkin fakta on, että vaikka kuinka se on asiakaspalvelun kannalta ideallista, niin aina yksi rajapinta ei toimi, vaan asiakasta pitää ohjata muualle tietoturvasta johtuvien prosessien takia.
Ainakin mulle on asiakkaana suhteellisen selvää, että salasanat ja vastaavat lähetetään yleensä postitse siihen osoitteeseen, josta ne on tilattu enkä odota saavani niitä suoraan help deskiltä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ainakin mulle on asiakkaana suhteellisen selvää, että salasanat ja vastaavat lähetetään yleensä postitse siihen osoitteeseen, josta ne on tilattu enkä odota saavani niitä suoraan help deskiltä.
juu, mutta monille ei. ja sitten huudetaan puhelimeen... nm. kokemusta on.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
juu, mutta monille ei. ja sitten huudetaan puhelimeen... nm. kokemusta on.
Noniinkuin jo sanoin, ne on ne huutajat ja vittuilijat erikseen ja kyllä mulle on toki selvää, että hotlinessa työskentely ole suinkaan aina herkkua, kusipäitä kun tässä maailmassa riittää.

Mutta toisaalta jos on asiakkaissa eroa niin on kyllä niissä hotlinetyypeissäkin. Epäystävällisiä ja ylimielisiä kusipäitä tuntuu meinaan sinnekin päähän riittävän.

elle

-------
On kyllä outoa, että firmoilla olisi varaa olla seuraamatta mihinkään asiakkaiden kanssa kosketuksissa olevaan toimintoonsa (erityisesti mikäli on kyse ongelmatapauksista tuotteen suhteen) jätettyä palautetta. Aika umpio tuollainen palvelu, josta tieto ei välity.

Musta on edelleenkin luonnollisinta jättää se välitön palaute sinne mistä sitä apua ongelmaan oli odottamassakin, olipa kyse sitten odotusajoista tms.

(Osaan minäkin esittää asiallista, vaikka hihat palaakin tolkuttomista jonotusajoista).

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
elle sanoi:
On kyllä outoa, että firmoilla olisi varaa olla seuraamatta mihinkään asiakkaiden kanssa kosketuksissa olevaan toimintoonsa (erityisesti mikäli on kyse ongelmatapauksista tuotteen suhteen) jätettyä palautetta. Aika umpio tuollainen palvelu, josta tieto ei välity.
Mitä palautetta haluaisit välittää eteenpäin ? Jos on laajempaa vikaa, niin se tiedetään. Jonotusajat tiedetään. Tilastollisesti saatetaan seurata mistä asioista ihmiset soittaa. Mutta yksittäisiä palautteita "Teillä on usein vikaa" tms. ei välitetä eteenpäin, mitä hyötyä siitä loppujen lopuksi on ?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Mitä palautetta haluaisit välittää eteenpäin ? Jos on laajempaa vikaa, niin se tiedetään. Jonotusajat tiedetään. Tilastollisesti saatetaan seurata mistä asioista ihmiset soittaa. Mutta yksittäisiä palautteita "Teillä on usein vikaa" tms. ei välitetä eteenpäin, mitä hyötyä siitä loppujen lopuksi on ?
Soitan hotlineen ja kysyn, miten SEMMONEN juttu tehdään ja kuulen, että se ei ole mahdollista, vaikka kaikkien muiden kilpailevien yritysten järjestelmässä se on mahdollista. SEMMOINEN juttu olis mulle kuitenkin hyvin tärkeä, joten olisiko kenties mahdollista, että SEMMONEN juttu tulevaisuudessa onnistuisi? :rolleyes:

tai

Olen saanut saman virheellisesti laaditun laskun jo 10 kertaa vaikka minulle jokaisella kerralla on luvattu korjata asia. Alkaa vituttaa!

Noin niinku esimerkiksi.

elle

-------
jaska sanoi:
Kuules nyt, ihan yleisesti tuo edellinen asiakaspalvelutoiminnoista.

Ja ihan yleisesti tämäkin, ettei voida olettaa asiakkaan olevan tietoinen yrityksen sisäisestä asioiden hoidosta (siitä, että jonotusajat tiedetään, laajemmat viat tiedetään ..). Mun mielestä on ihan kohtuullista, että maksavan asiakkaan viesti siitä, ettei palvelu vastaa odotuksia, menee perille. Ai mitäkö hyötyä siitä on ..

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Huono esimerkki, sillä ko. lehtiyhtiöllä on hyvin todennäköisesti eri numerot tilaajapalvelulle, ilmoitusten jättämiselle, uutisvinkeille jne. jne. jne. Minä puhuin tapauksista, joissa firma tarjoaa selkeästi help desk -numeron, johon minun kuuluu ottaa yhteyttä kaikissa mahdollisissa ongelmatapauksissa. Tilaajapalvelu ei vastaa käsitystäni yleisestä help deskistä.
Mutta kuten totesin, ainakin sekä Sauniksella, että SSP:llä ON erilliset numerot kaikille. Ei oo sellasta yhtä numeroa joka hoitais sekä helpdeskin asiat että yleisen asiakaspalvelun.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Itse kun soitan helppareihin, mut yhdistetään usein eteenpäin liian teknisten kysymysten takia. :rolleyes: Verkonvalvontaan usein soittaneena pyydän aina välittämään kiirehtimispyynnön yrityslinjan kriittisyyden takia. En ole varma auttaako tämä aina, mutta henkilöt sanovat välittävän tämän infon eteenpäin.

Sain viime viikolla soiton joulukuun alussa tehdystä linjahäiriöstä. :eek!: Kaveri kysyi asiallisesti, onko vielä linjoissa vikaa. Kiitin kaveria yhteydenotosta, vaikka se tulikin melko myöhään.

Jallucola

New member
Mä olen jo kahtena peräkkäisenä päivänä jonottanut 20min, (kauempaa en jaksanut/ehtinyt roikkua linjalla) kun eivät vastaa sähköpostilla viikko sitten tehtyyn kyselyyn. Automaattinen vastaus kyllä tuli että palvelupyyntönne on vastaanotettu ja kirjattu seurantajärjestelmään...käsittelynumero on plää plää plää ja TN-numero plää plää plää...:nope:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Minulla meni puhelin tuossa jokunen viikko sitten lukkoon kun vaimoke koitti arvuutella pinkoodia. Rupesin soittamaan saunalahdelle ja kyllähän siinä se puolistuntinen vierähti minullakin.

Ei näin saunalahti, ei näin.

Makkonen

Guest
Viime sunnuntaina otin yhteyttä sähköpostilla. Ei ole vieläkään vastannut. :mad:

Makkonen

Guest
Tänään vihdoin vastasivat.

Hei,

Kiitokset viestistänne ja pahoittelen vastauksen viivästymistä.
...
Toivottavasti olette tyytyväinen palveluun.

Aurinkoista kesää!

Ystävällisin terveisin,
Saunalahden Asiakaspalvelu
(09) 4243 0456
(avoinna arkisin klo 8-20, la klo 10-18, su suljettu)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Sain tiistaina meilin joka koski asiaa, jonka tiimoilta olin meilannut heille maaliskuussa. Meilin pääsisältö oli, että "Jos asia on vielä ajankohtainen, pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse". :D Lyömätöntä asiakaspalvelua kyllä.

Noh, onneks puheluhinnat on todella edullisia: Maksan 1500 minuutista puheluita ja sadasta tekstiviestistä + "täysin ilmaisista puheluista sauniksen ja elisan liittymiin sunnuntaisin" kuukaudessa 19,90. Siihen hintaan siedän jo vähän heikommankin asiakaspalvelun.

Makkonen

Guest
Niinjuusaatanaperkele.
Pariviikkoa sitten tilasin KotiTotaalin, tänään tuli sms notta arvioitu toimitusaika on parin viikon päästä.
Kun hommasin sen kaksi viikkoa sitten, niin sanoivat Saunalahdelta että saan sen kahdessa viikossa. :jaska: