CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Tänä päivänä on tullut kuluneeksi 35 vuotta Saksan Grand Prixistä 1986.
Kilpailu ajettiin 27.7.1986 Hockenheimissa ja sen voitti Nelson Piquet, Ayrton Senna oli toinen ja Nigel Mansell oli kolmas.
Rene Arnoux oli neljäs, Keke Rosberg oli viides ja viimeinen päivän pistemies oli Alain Prost, mutta eivät seiskapaikan Derek Warwick ja kasipaikan Patrick Tambay viimeisistä pisteistä kukin olleet mitenkään äärettömän kaukana maalissa suhteellisin eroin tarkastellen.
Ainakin he olivat lähempänä niitä kun Rosbergin ja Prostin autoista tosiaan loppui polttoainekin!
Suomen Keke Rosberg teki lopettamispäätöksestään viimein julkisen ennen viikonloppua ja ajoi myös uransa viimeiseksi jääneen paalupaikkansa Virallisten Harjoitusten päätteeksi.
Ennen bensan loppumista Keke oli jälleen pisteajoissa tai palkintoajoissa kiinni keskimäärin.
Ruotsin Stefan Johansson keskeytti kilpailun toisen lähdön 41:llä kierroksella eli kolme kierrosta ennen ruutulippua takasiivekkeen pettämiseen saaden 11:sta ja toiseksi viimeisen sijan maalissa.
Kilpailu oli viimeinen paalupaikkakisa suomalaisille ennen Mika Häkkisen paalupaikan saamista vuoden 1997 Luxemburgin Grand Prixissä Saksan Nürburgringin radalla ajetun tapahtuman aika-ajon yhteydessä.
Kilpailu ajettiin 27.7.1986 Hockenheimissa ja sen voitti Nelson Piquet, Ayrton Senna oli toinen ja Nigel Mansell oli kolmas.
Rene Arnoux oli neljäs, Keke Rosberg oli viides ja viimeinen päivän pistemies oli Alain Prost, mutta eivät seiskapaikan Derek Warwick ja kasipaikan Patrick Tambay viimeisistä pisteistä kukin olleet mitenkään äärettömän kaukana maalissa suhteellisin eroin tarkastellen.
Ainakin he olivat lähempänä niitä kun Rosbergin ja Prostin autoista tosiaan loppui polttoainekin!
Suomen Keke Rosberg teki lopettamispäätöksestään viimein julkisen ennen viikonloppua ja ajoi myös uransa viimeiseksi jääneen paalupaikkansa Virallisten Harjoitusten päätteeksi.
Ennen bensan loppumista Keke oli jälleen pisteajoissa tai palkintoajoissa kiinni keskimäärin.
Ruotsin Stefan Johansson keskeytti kilpailun toisen lähdön 41:llä kierroksella eli kolme kierrosta ennen ruutulippua takasiivekkeen pettämiseen saaden 11:sta ja toiseksi viimeisen sijan maalissa.
Kilpailu oli viimeinen paalupaikkakisa suomalaisille ennen Mika Häkkisen paalupaikan saamista vuoden 1997 Luxemburgin Grand Prixissä Saksan Nürburgringin radalla ajetun tapahtuman aika-ajon yhteydessä.