No nysse taas toimii. Tuli meinaan jo tänään postissa uusi Visa-kortti :ahem:
Ennalta-arvaamattomia ja yllättäväiä ongelmia tuonkin asian suhteen. Palautin Amazonille alkuvuodesta ostamani micro-SDXC kortin (SanDisk microSDXC Ultra Class 10 64 GB), joka hajos. Tuli sähköpostia, että palutettu kortit on tullut perille fyrkat (vähän yli 47 euroa) palautetaan Visa-kortille ja nimenomaan sille kortille, jota ostohetkellä vielä käytin. Soitin ja kerroin, että mulla on uusi kortti uudella numerolla, joten olis toivottavaa ohjata rahat sinne, mutta kertoivat, että palautusprosessissa ei ole teknisesti mahdollista vaihtaa tuota numeroa, paitsi siinä tilanteessa, jolloin palautus ei onnistu (eli kun Visa heittää rahat bumerangina takaisin), minkä jälkeen rahat voidaan palauttaa jonnekin muualle. Sopivasti sattui vielä puhelimeen poikkeuksellisen rasittavanoloinen (ja ääninen) naishenkilö, joka yritti jatkuvasti keskeyttää mut. Joudin sitten heti maanantaina aamutuimaan (lupaavasti alkava viikko jne.) korottamaan ääntäni ja kertomaan mielipiteeni sekä palautusprosessin kankeudesta että langan päässä olevan henkilön puhelinkäyttytymisestä. Jälkimmäinen korjaantui välittömästi, tuo ensimmäinen ei, mutta eipä tuota nyt tietenkään yhden puhelun aikana mihinkään muutetakkaan, mutta pyysin välittämään valituksen eteenpäin, minkä mimmi lupasikin tehdä (tekeekö, on sitten tietysti eri asia).
Normaalisti olen kyllä varsin tyytyväinen Amazoniin ja toki on tässäkin tilanteessa sanottava, että aika vähissä ovat kaupat, jotka yli puolen vuoden jälkeen palauttavat ihmeempiä kyselemättä (ja todennäköisesti edes testaamatta) rahat hajonneesta muistikortista sen sijaan, että kehottaisivat ottamaan yhteyttä valmistajaan, mutta hiukan persiistä, ettei sitten noin simppeli asia hoidukkaan, etenkin kun päivitin luottokorttitiedot Amazonissa samana päivänä kuin se uusi kortti saapui.
Voi tietysti olla, että Visa ohjaa noi fyrkat automaattisesti oikealle kortille, koska tämä uusi kortti korvaa sen vanhan kuoletetun kortin ja kortin numerokin eroaa vain kahden viimeisen numeron osalta.
Enivei, tarttee nyt sitten skannailla tota Visa-laskua seuraavat päivät.
Prkl :doubtful: