Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
:ahem::ahem:Sardellin tietysti, sillä eihän Suomessa ole huippukokkeja :frank:
:ahem::ahem:Sardellin tietysti, sillä eihän Suomessa ole huippukokkeja :frank:
No enpä tiennyt! Missä tarkemmin?Moniko tiesi, että tytärpuoleni on tätinsä mukana lomailemassa ihan muutaman kilometrin päässä Runskin nykysijainnista?
Mun mielestä eii kovin vaikee homma duunata jotain, joka maistuu paremmalta kuin paistetut silakat, joten tuo nyt ei vielä kerro juurikaan mitään ton fisun herkkullisuudesta paistetussa muodossaSardellit ruisjauhoilla kuorrutettuna ja paistettuna=>Paljon parempaa kuin paistetut silakat.
Muikut.Mun mielestä eii kovin vaikee homma duunata jotain, joka maistuu paremmalta kuin paistetut silakat, joten tuo nyt ei vielä kerro juurikaan mitään ton fisun herkkullisuudesta paistetussa muodossa
Sardellit kuuluvat maailman tärkeimpiin ruokakaloihin. Huippuvuosina 1980-luvulla sitä pyydettiin yli 800 000 tonnia vuodessa. Tärkeimpiä pyyntialueita ovat Välimeri ja Mustameri.
Sardellia käytetään Euroopassa suolattuna, öljyyn säilöttynä maustekalana, johon voidaan viitatata termillä anjovis (ransk. Anchois, ital. Acciuga, engl. Anchovy). Tätä ei kuitenkaan pidä sekoittaa Pohjoismaissa anjoviksena tunnettuun kilohailista valmistettuun maustekalasäilykkeeseen
En oo varma oonko ikuna maistanutMuikut.
*opettelee lukemaan* parempaa siis muikut ainakin mitä silakat.En oo varma oonko ikuna maistanut
Aika mielenkiintoista sinänsä, että tarkoittaako tuo, että jos Suomesta anjovisfiletölkin, voi siellä sisällä olla, valmistusmaasta riippuen, kahta erilaista fisua? Oletan nyt ainakin, että Suomestakin saa Pohjoismaiden ulkopuoleltakin tuotua anjovisfileitä?
Kyllä mä ymmärsin mitä kirjoitit, mutta totesinpahan vaan, että en ole varma olenko koskaan muikkuja maistanut.*opettelee lukemaan* parempaa siis muikut ainakin mitä silakat.
Jatkokysymys tähän vielä, että montaako tämä asia kiinnosti.:ahem:
Moniko muuten tiesi, että Ceasarsalaatin kastikkeen yksi olennaisista perusaineista on anjovisfileet, jotka soseutetaan muiden aineisosien kanssa kasitikkeeksi? :frank:
Mä ainakin pidän oletuksena kalakukkoa muikkukukkona, toki sinne muutakin kalaa voi sisälle tunkea.Kyllä mä ymmärsin mitä kirjoitit, mutta totesinpahan vaan, että en ole varma olenko koskaan muikkuja maistanut.
Tai no jaa... ehkä kalakukossa? Vai onko peruskalakukossa jotain muuta fisua? Termi muikkukukko on ainakin tuttu, mutta onko tuo sitten kalakukkojen alalaji?
Tällä hetkellä etäisyys 3502,24 metriä.No enpä tiennyt! Missä tarkemmin?
Pinar de CampoverdeNo enpä tiennyt! Missä tarkemmin?
Taitas olla täälläkin aika hiljaista, jos vaan keskityttäis kirjoittamaan asioista, jotka kiinnostaa kaikkia tai edes kovin montaa :wink:Jatkokysymys tähän vielä, että montaako tämä asia kiinnosti.
Pinar ja Kyllikki? :eek!:Pinar de Campoverde
No siinä tapauksessa olen todennäköisesti joskus muikkuakin maistanut.Mä ainakin pidän oletuksena kalakukkoa muikkukukkona, toki sinne muutakin kalaa voi sisälle tunkea.
Meinasin jo raportoida bad postauksesta, kunnes katsoin kuvaa tarkemmin.En tiedä, mutta alkoi tekemään mieli näitä yht'äkkiä aivan jumalattomasti:
Pari kertaa janssoninkiusausta tänä syksynä olen tehnyt ja kalasäilykkeitä kaupassa tutkaillut. Siellä säilykkeiden joukossa mielestäni anjovispurkeista löytyi järjestäen kilohailia. Erilaisissa "yhdistelmätuotteissa" (en keksi fiksumpaa termiä) homma kyllä on sitten sekavampaa. Yllättäen esimerkiksi anjovistäytteisissä oliiveissa on sardellia.Aika mielenkiintoista sinänsä, että tarkoittaako tuo, että jos Suomesta anjovisfiletölkin, voi siellä sisällä olla, valmistusmaasta riippuen, kahta erilaista fisua? Oletan nyt ainakin, että Suomestakin saa Pohjoismaiden ulkopuoleltakin tuotua anjovisfileitä?
Kuka menee kauppaan ja selvitätä asian lukemalla tuoteselosteet kaikkien anjovispurkkien kyljistä? :frank:
Noissa varmanakin menee ihan sen mukaan, mistä päin ovat tulleet. Oliiveja ei kasva Pohjoismaissa, joten toi on selvää, mutta joku muu anjovispizza on sitten varmaankin kilohailista duunattua, paitti jos on Dr. Oetkeria Saksasta.Erilaisissa "yhdistelmätuotteissa" (en keksi fiksumpaa termiä) homma kyllä on sitten sekavampaa. Yllättäen esimerkiksi anjovistäytteisissä oliiveissa on sardellia.