Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset, vol VIII

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kyllä Mossekin voi saada hygieniapassin, kun minäkin saanut sen ja ikärajapassin ja vastuulllisuuspassin. Lupapassien luvattu maa, kun saisin myydä viinaa Alkossa, keppanaa kaupassa, mutten kepua baarissa, koska anniskelupassi uupuu.
En tuu Lieksaan, ennenkuin sulla on anniskelupassi olemassa.:mad:

Sijainti
Oslo
Lossilla jätskillä ja kahvilla. Vois heittää imurit vittuun ja ruveta kahvilan pitäjiksi. Pahvikahvi + Juhlatuutti 5,90€. Hymyn kera riistetty taas duunaria. :eek:
Olis kannattanut varautua ostamalla kylmälaukkuun jäätelöt Siwasta ja keittämällä mielikahvit termariin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olis kannattanut varautua ostamalla kylmälaukkuun jäätelöt Siwasta ja keittämällä mielikahvit termariin.
Kahvihan oli Presidenttiä.:ahem:

Eikä mun protesti nyt kovin voimakasta ollut, kun kerran kuitenkin ostin. Moni vaan jättää nykyään ostamatta, kun jätski-/pullakahvihinnat on lounaan hintaisia.

Siwa on kallis kauppa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olettekos koskaan ajatelleet, millaista on olla muistisairaan vanhuksen omaishoitajana?
Itsellä on menossa yli viikon mittainen sijaisuusputki ja on se raskasta.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Olettekos koskaan ajatelleet, millaista on olla muistisairaan vanhuksen omaishoitajana?
Olen ajatellut. En avaudu asiasta enempää mutta nostan olematonta hattuani Olgalle. Eikäkun...onhan mulla oikeakin hattu!

Örfil

Guest
Vähän, pakostakin. Yks koiratuttu lähitalosta sai aivohalvauksen ja sitä myötä alzhaimerin tai dementian.
Vaimonsa silloin tällöin tapaan kävelyllä ja tuntuu olevan väsynyt hommaan. Kerran opastin itsekin miehensä kotiin, kun oli selvästi eksynyt (kaksi kadunkulmaa kävellyt ohi).
On se raskasta hommaa, jos toinen on jo kovinkin "poissa" ja sekaisin.

Koitappa jaksaa pakertaa.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Olen ja olen myös ajatellut pelkästään sen olevan henkisesti todella raskasta, jos lähiomaisella on pitkälle edennyt Alzheimerin tauti. :dunno:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Dementiassa ei ole kuin kolme hyvää puolta: Joka päivä tapaa uusia ihmisiä, vanhatkin lehdet on uusia ja joka päivä tapaa uusia ihmisiä.

Kiitos, anteex ja hyvää nimipäivää Olkulle. Tsempit myös samalla.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
...

En ole ajatellut juurikaan. Mulla ei oikeastaan ole sellaisia tuttuja vanhuksia enää elossa, joiden omaishoitaja voisin mahdollisesti olla.

Kokemusta omaan kuitenkin. Vähäsen. Kummitätini oli muistisairas loppuunsa asti. Melkoista toistoa olivat keskustelut vanhainkodissa kanssaan. Voimia putkeen.

Vesku

Maatalousneuvos
Pikkuhiljaa. Täti ja anoppi dementian tiellä. Ei vielä ihan omaishoitoa, mutta eipä paljon muutakaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kiitoksia kannustuksista omaishoitajuuden suhteen. :ahem: Kyllä siinä tuntee itsensä aika avuttomaksi, kun huomaa sairauden tekevän tuhojaan ja uusimpien asioiden häviävän muistista. Tänäänkin minulta on kysytty kymmeniä kertoja uudelleen samoja kysymyksiä ja niihin pitäisi aina jaksaa vastata kuin asia olisi ensimmäistä kertaa esillä. Samat kertomukset entisistä ajoista toistuvat ja niistä henkilöistä keskustellaan 'innokkaasti', vaikka minulla ei ole aavistustakaan ketä he ovat. Olen vain oppinut 'tuntemaan' heidät juttujen kertautumisen myötä.

Hoidokki on harrastanut hanurinsoittoa ja on innokas laulelemaan. Innostankin hänet laulamaan ja siinä sitten yhdessä vedellään eldankajärven jäitä yms. niin että raikaa. Vanhojen kappaleiden nuotit ja sanat ovat hyvin muistissa. Niillä tempuilla saan aina mielen virkeäksi ja itsekin jaksan paremmin. Elämä on. :eek:

Unohdin mainita, että omaishoidon sijaisuudesta maksetaan. Paikallinen taksa on 54 euroa/päivä bruttona. Verojen yms. jälkeen käteen jää noin puolet.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.