Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Ottaiskohan tänään urakaksi Windowsin uudelleenasennuksen kotiläppäriin :doubtful: On se cd lojunut pöydällä jo pari kuukautta, eli pikkasen on projekti venynyt...
 

Örfil

Guest
Sammypiru sanoi:
Paljos vuokra oli?
Kauhan ja työntimen kanssa tämä päivä 180e ja loppuviikonloppu 120 e! Eli saan tehdä tuolla summalla hommia pe 08:00 - ma aamu 08:00. Ei paha, kun ottaa huomioon mitä se maksaisi jos olis palkannut jonkun tekemään saman homman. Päälle jokunen litra löpöä.

Homma edistyy hienosti! Ainoastaan pari pihapuuta on kolhittu pilalle ;)

Täältä noita saa: http://www.techrent.fi/
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Otin Viasatin kanavapaketin kun kolmeksi viikoksi ilmaiseksi sain, ja olihan hieno juttu, nimittäin Maxilta tulee F1 harjoitukset, aika-ajot ja kisa, mutta Viasat Sport 1:ltä tulee lisäksi KARSINNAT!
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Monesti tullut mietittyä nostaako kämpällä nettiyhteyden nopeus megaan. Nytpä tuo ongelma ratkesi ilman että tarvii itse tehdä mitään. Soneralla joku mikälie uudistus mistä kirjeellä tiedottivat tänään.. Itsellä tämä nousee megaiseksi suuntaansa ja hinta vielä tippuu pari euroa per kuukausi :thumbup:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Tuo http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=905514&postcount=1380 tuli tänään ja kerkesin sillä muutaman 10 laukaksen sarjan jo ampua.

Siitä onkin jo aikaa kun olen ilmapistoolilla ampunut rata-ammuntaa ja sen huomasi. Lisäksi ase oli mulle täysin outo ja vielä tyypiltään sellainen, että sitä ei ole tarkoitettu esim. kilpa-ammuntaan.
Ekat sarjat menivät ihan liipasintuntuman (joka on muuten täysin perseestä) ja tähtäinten asetusten etsimiseen. Tauluun sentään kaikki osuivat mutta muutama kunnon huti tuli eivätkä tulokset olleet ollenkaan sitä luokkaa mihin ruutiaseella pystyn.
Mutta muutamalla viimeisellä sarjalla alkoi jo lyyti kirjoittaa ja viimeisessä sarjassa oli jo 8 kymppiä, joista yks täysin napakymppi ja yks ysi ja yks josta ei silmämäärältä osannut sanoa onko se kasi vai ysi. Silti koko ajan oli sellainen fiilis että paremmatkin tulokset tuli ammuttua enemmän tsägällä kuin taidolla. Se johtuu tuosta liipasintuntumasta.

Liipaisintuntumaa ei pysty sanoin kuvaamaan, koska sitä ei oikeastaan ole ollenkaan. Ase laukeaa näennäisen randomisti miten sattuu jossain vaiheessa liipasinta puristettaessa.

Vaikka tuo hintaisekseen onkin ihan OK peli, en silti tuon liipasintuntuman takia voi tuota asetta varauksetta suositella edes kotiin rakennettavalle sisäampuradalle, mutta toisaalta en itse ala tuota vaihtaakaan. Jos vähänkään vakavammin haluaa harrastaa, kannattaa sijoittaa vähän lisää rahaa ja ostaa vaikkapa IJ-46.
Jos tämänkertainen into ilmapistooliammuntaan kestää, harkitsen vakavasti tuollaista seuraavaksi. Tosin mua nuo ruutiaseet viehättää paljon enemmän, mutta tämä on erittäin hyvä harjoittelumuoto jota varten ei tarvitse erikseen lähteä radalle.

Tarkkuus on kyllä kohdallaan tuon hintaluokaan räiskintäpyssyksi ja hinnan takia tuolle voi antaa paljon anteeksi. Tekee tollasta n. 30-40 millin kasaa, tuulesta riippuen. (En ole vielä sitä rataa pykännyt joten ammuin ulkona) Mutta se liipasintuntuma on oikeesti niin perseestä, että en ole vastaavaa tavannut. Jossain vaiheessa puran tuon ja tutkin, oisko asialle jotain tehtävissä. Käyttöohjeissa on liipasimen säätöohjeet, mutta tämä ase on kyllä eri mallinen kuin käyttöohjeessa, koska ohjeen mukaisesti ei liipasinta pääse säätämään.

Tarkkuudesta ja tähtäimistä molemmista 8+.
Laukaisusta asteikolla 4-10 selkeä nelonen.
Lisäplussaa tämän luokan aseille harvinaisesta jutusta: Mukana tuli puhdistuspuikko ja varaosia. Eli varustelusta ysi.
Istuvuus käteen on täysin makuasia. Mun käteen tämä ase sopi arvosanan 8½ edestä.
Lataus on helppo, looginen ja turvallinen (Viritysvarmistin). Tämän uskaltaa antaa nuoremmankin ampujan käteen. Siitä täys kymppi.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
PekPoy sanoi:
Miltäs se Fujin rata vaikutti kabiinin lattialta katsottuna?
Hikiseltä, tuskaiselta ja kaasuiselta.

Tänään tuli poltettua kumia aika lailla, eikä turhaan. Jarnokin löysi säädöt kohilleen nopeasti ja meno vaikutti hyvältä. Uskon, että huomenna taistelemme sijoista 6-10.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Äsken kun käytin koiran ulkona, hiffasin että koiraraukka oli ollut yli 10 tuntia käymättä ulkona kun lähtiessäni asioille unohdin käyttää sen...vaikka piti. :(

Mulle sattuu näitä tosi harvoin mutta joka kerta on huono omatunto kun näin käy.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Äsken kun käytin koiran ulkona, hiffasin että koiraraukka oli ollut yli 10 tuntia käymättä ulkona kun lähtiessäni asioille unohdin käyttää sen...vaikka piti. :(

Mulle sattuu näitä tosi harvoin mutta joka kerta on huono omatunto kun näin käy.
Joskus on tuo Leevikin joutunut aika pitkään pidättelemään mutta kertaakaan ei ole lattialle tehnyt, on vaan ollut hieman nuivasti suhtautuva minuun tai junioriin kun kotiin ollaan tultu.
 

Örfil

Guest
Runar ja Kyllikki sanoi:
Äsken kun käytin koiran ulkona, hiffasin että koiraraukka oli ollut yli 10 tuntia käymättä ulkona kun lähtiessäni asioille unohdin käyttää sen...vaikka piti. :(

Mulle sattuu näitä tosi harvoin mutta joka kerta on huono omatunto kun näin käy.
Eihän pyssy ollut mukana :eek!:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Eihän pyssy ollut mukana :eek!:

Ei ollut. Mutta näillä näkymin mennään viikon päästä Kiikalan maaston opettamaan koiralle vähän itsehillintää sarjatulta ammuttaessa. Siellä on hyvä ammuskella omilla aseillakin sarjoja, koska sieltä kuuluu niin usein intin touhujen takia sarjatulta, että kukaan ei puutu asiaan. Lisäks mulla on lupa käydä tekemässä tota Kiikalan ampumaradalla.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuo http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=905514&postcount=1380 tuli tänään ja kerkesin sillä muutaman 10 laukaksen sarjan jo ampua.

Siitä onkin jo aikaa kun olen ilmapistoolilla ampunut rata-ammuntaa ja sen huomasi. Lisäksi ase oli mulle täysin outo ja vielä tyypiltään sellainen, että sitä ei ole tarkoitettu esim. kilpa-ammuntaan.
Ekat sarjat menivät ihan liipasintuntuman (joka on muuten täysin perseestä) ja tähtäinten asetusten etsimiseen. Tauluun sentään kaikki osuivat mutta muutama kunnon huti tuli eivätkä tulokset olleet ollenkaan sitä luokkaa mihin ruutiaseella pystyn.
Mutta muutamalla viimeisellä sarjalla alkoi jo lyyti kirjoittaa ja viimeisessä sarjassa oli jo 8 kymppiä, joista yks täysin napakymppi ja yks ysi ja yks josta ei silmämäärältä osannut sanoa onko se kasi vai ysi. Silti koko ajan oli sellainen fiilis että paremmatkin tulokset tuli ammuttua enemmän tsägällä kuin taidolla. Se johtuu tuosta liipasintuntumasta.

Liipaisintuntumaa ei pysty sanoin kuvaamaan, koska sitä ei oikeastaan ole ollenkaan. Ase laukeaa näennäisen randomisti miten sattuu jossain vaiheessa liipasinta puristettaessa.

Vaikka tuo hintaisekseen onkin ihan OK peli, en silti tuon liipasintuntuman takia voi tuota asetta varauksetta suositella edes kotiin rakennettavalle sisäampuradalle, mutta toisaalta en itse ala tuota vaihtaakaan. Jos vähänkään vakavammin haluaa harrastaa, kannattaa sijoittaa vähän lisää rahaa ja ostaa vaikkapa IJ-46.
Jos tämänkertainen into ilmapistooliammuntaan kestää, harkitsen vakavasti tuollaista seuraavaksi. Tosin mua nuo ruutiaseet viehättää paljon enemmän, mutta tämä on erittäin hyvä harjoittelumuoto jota varten ei tarvitse erikseen lähteä radalle.

Tarkkuus on kyllä kohdallaan tuon hintaluokaan räiskintäpyssyksi ja hinnan takia tuolle voi antaa paljon anteeksi. Tekee tollasta n. 30-40 millin kasaa, tuulesta riippuen. (En ole vielä sitä rataa pykännyt joten ammuin ulkona) Mutta se liipasintuntuma on oikeesti niin perseestä, että en ole vastaavaa tavannut. Jossain vaiheessa puran tuon ja tutkin, oisko asialle jotain tehtävissä. Käyttöohjeissa on liipasimen säätöohjeet, mutta tämä ase on kyllä eri mallinen kuin käyttöohjeessa, koska ohjeen mukaisesti ei liipasinta pääse säätämään.

Tarkkuudesta ja tähtäimistä molemmista 8+.
Laukaisusta asteikolla 4-10 selkeä nelonen.
Lisäplussaa tämän luokan aseille harvinaisesta jutusta: Mukana tuli puhdistuspuikko ja varaosia. Eli varustelusta ysi.
Istuvuus käteen on täysin makuasia. Mun käteen tämä ase sopi arvosanan 8½ edestä.
Lataus on helppo, looginen ja turvallinen (Viritysvarmistin). Tämän uskaltaa antaa nuoremmankin ampujan käteen. Siitä täys kymppi.
No niin. Pakkohan se oli; purkaa tuo ase yöllä. Totesin että liipasinkoneisto oli väärin koottu ja säätömekanismin osat oli runtattu väkisin paikoilleen, jolloin osat olivat vääntyneet. Säätö ei toiminut lainkaan vaan se teki sellaisen jumin liipasimeen, että siinä kohdassa oli selvä porras, sitten tyhjää ja sitten ase laukesi miten sattui kun liipasin irtosi jumikohdasta.
Kun kokosin aseen, se oli kuin eri laite. Liipasintuntuma on kuin paljon kalliimmastakin aseesta, todella herkkä ja heti eka taulullinen uudella laukaisutuntumalla oli sellainen että tauluun tuli 25 millin kasa. Oli tosin täysin tyyntä aamuvarhaisella.
Nyt olen tuohon täydellisen tyytyväinen ja jos osaa itse korjata aseita, sellaiselle voin jopa suositella tuota ei-niin-vakavamieliseen tarkkuusammuntaan.
 
Ylös