Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tosta tuli mieleen kun joskus mummoln vintillä luin vanhoja Hymy-lehtiä. Ne oli laittaneet kaks jätkää assalle kerjäämään: Pummin näköisen ja todella siististi pukeutuneen pisniismiehen näköisen. Selitykset molemmat samat: Lompakko jäänyt kotiin ja junalippu pitäs saada. Pummi ei saanut just mitään mutta se jupin näkönen oli tehnyt niin kovan tilin, että sellasilla tuntipalkoilla ei kannattais töitä tehdäkään. Sama tulos myös Turun ja Tampereen asemilla.
Harmi, että lähde on Hymy-lehti, joten kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä ammatinvalinnan suhteen tuon perusteella tuskin kannattaa tehdä.
Tosta tuli mieleen joku vanha englantilainen elokuva, mahdollisesti Sherlock Holmesin tarinoita tai vastaavia. Siinä eräällä miehellä oli salainen ammatti, hän pukeutui kerjäläiseksi ja kerjäsi jossain Lontoon kadunkulmassa rahaa. Kun asia selvisi, muut hahmot ihmettelivät, kun kyseinen hemmo sai kerjäämällä herrasmiehen tulot. :eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
AJ sanoi:
Tosta tuli mieleen joku vanha englantilainen elokuva, mahdollisesti Sherlock Holmesin tarinoita tai vastaavia. Siinä eräällä miehellä oli salainen ammatti, hän pukeutui kerjäläiseksi ja kerjäsi jossain Lontoon kadunkulmassa rahaa. Kun asia selvisi, muut hahmot ihmettelivät, kun kyseinen hemmo sai kerjäämällä herrasmiehen tulot. :eek:
Oliko se puvustuksensa sitten syy vai seuraus tuosta?

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
kouvotsvoni sanoi:
Oliko se puvustuksensa sitten syy vai seuraus tuosta?
Siitä en tiedä, mutta kiinnostais kyllä tietää, että mikä taho kustantaa noiden herrasmiesten liksat. Ja mitä ne sitten oikein tekee sen palkan eteen. :confused:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
AJ sanoi:
Siitä en tiedä, mutta kiinnostais kyllä tietää, että mikä taho kustantaa noiden herrasmiesten liksat. Ja mitä ne sitten oikein tekee sen palkan eteen. :confused:
Tietenkin kerjäävät köyhemmiltään rahaa ja maksavat vähempi veroja.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
AJ sanoi:
Se tyyppi, meni ekan kerran kerjäämään jonkun vedonlyönnin tms. seurauksena. Huomasi siinä tienaavan paljon enämpi kuin röitä tekemällä, joten keskittyi sitten jatkossa ainoastaan siihen. Elokuvaa en muistaakseni ole nähnyt, kirjan olen lukenut.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
jps sanoi:
Se tyyppi, meni ekan kerran kerjäämään jonkun vedonlyönnin tms. seurauksena. Huomasi siinä tienaavan paljon enämpi kuin röitä tekemällä, joten keskittyi sitten jatkossa ainoastaan siihen. Elokuvaa en muistaakseni ole nähnyt, kirjan olen lukenut.
Englannissa asuva kaveri kertoi, että siellä oli joku lehti tehnyt juttua kerjäläisistä Lontoossa. Saattavat kuulema helposti ansaita monta sataa puntaa päivässä. Hullu töitä tekee... :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Englannissa asuva kaveri kertoi, että siellä oli joku lehti tehnyt juttua kerjäläisistä Lontoossa. Saattavat kuulema helposti ansaita monta sataa puntaa päivässä. Hullu töitä tekee... :rolleyes:
Niin no kaipa se kerjääminenkin työstä käy, kun sitä koko päivän ulkosalla tekee. Itte kyllä istun mieluummin lämpöisessä toimistossa :frank:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
OoPee sanoi:
Niin no kaipa se kerjääminenkin työstä käy, kun sitä koko päivän ulkosalla tekee. Itte kyllä istun mieluummin lämpöisessä toimistossa :frank:
Montako sataa puntaa päivässä tienaat?

Pitäisköhän sitä tosiaan vaihtaa alaa :doubtful:

Örfil

Guest
Tehtiin testi Thaimaassa: heitettiin iso kasa kolikoita yhdelle kerjäläiselle ja mä menin vartin päästä yksin takaisin laittamaan sen hattuun lisää rahaa. Hatun pohjalla oli taas ne samat 4-5 kolikkoa, vaikka meidän porukka syyti sille hatun kukkuroilleen bhateja varttia aiemmin!

Pisnismiehiä näemmä :thumbup:

Örfil

Guest
Mites on, pitääkö kerjäämällä saadut tulot ilmoittaa veroehdotuksessa? Entä saako ryysyläisvaatteet laittaa silloin työvaatevähennyksinä?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Juskanen sanoi:
Montako sataa puntaa päivässä tienaat?

Pitäisköhän sitä tosiaan vaihtaa alaa :doubtful:
Riippumatta siitä montako sataa puntaa mä tienaan päivässä, on homma vähän niinkin, että a) sen lisäksi, että mä tienaan palkkaa, tulee myös mm. sosiaaliturva ja eläke siinä ohessa maksetuksi (kummastakaan ei tuo Lontoon pummi välttämättä nauti ainakaan täysmääräisesti ellei älyä maksaa niistä erikseen) ja b) kyllä siitä kerjäämisestä tarttiskin saada perkeleesti enemmän, että viittisin moiseen duuniin ryhtyä ja ennenkaikkea gee) rohkenen epäillä, että ihan kaikki Lontoon pummitkaan ei pääse noille liksoille :wink:

Sääli että se Teukkakin muutti Franskaan, oltais voitu tehdä empiirinen testi :doubtful:

Örfil

Guest
Originally Posted by Juskanen
Huomasin puolivälissä työmatkaa, että lompakko jäi kotiin. Ei rahaa, ei tupakkaa, ei matkalippua, ei eväitä... .
Hassua että joku pitää röökejä ja eväitä lompakossa...:confused:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Jussi sanoi:
Hassua että joku pitää röökejä ja eväitä lompakossa...:confused:
Mulla on iso lompakko :D Ei vaan siis viittasin siihen, että röökit oli loppu, ja poikkeuksellisesti mulla ei ollut eväitä mukana, vaan ajattelin turvautua Amican antimiin tänään.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
OoPee sanoi:
Riippumatta siitä montako sataa puntaa mä tienaan päivässä, on homma vähän niinkin, että a) sen lisäksi, että mä tienaan palkkaa, tulee myös mm. sosiaaliturva ja eläke siinä ohessa maksetuksi (kummastakaan ei tuo Lontoon pummi välttämättä nauti ainakaan täysmääräisesti ellei älyä maksaa niistä erikseen) ja b) kyllä siitä kerjäämisestä tarttiskin saada perkeleesti enemmän, että viittisin moiseen duuniin ryhtyä ja ennenkaikkea gee) rohkenen epäillä, että ihan kaikki Lontoon pummitkaan ei pääse noille liksoille :wink:

Sääli että se Teukkakin muutti Franskaan, oltais voitu tehdä empiirinen testi :doubtful:
Veikkaan, että Lontoossa tienaa kerjäämällä paremmin kuin Helsingissä. Mutulla siis tällainen tunne. Suomalaiset kerjäläisiin tottumattomina ja sosiaaliturvaan tottuneina eivät helposti anna kerjääjälle mitään. Sen sijaan Lontoossa näytti melkein jokainen pyyntö tuottavan tulosta. Tietenkään suomalaisena en antanut sielläkään penninlatia yhdellekään kerjääjälle :tongue:

Estate

Well-known member
lfb sanoi:
Meinaatko, ettet muuten mua tunnistaisi?
Voi olla... :rolleyes:

Kun Monacon aika-ajojen aikaan oli möötte Sportissa, en oikeasti meinannut tunnistaa sua. :D
Mähän istuskelin pöydän kulmassa niin, että katselin ovelle päin ja sun tullessa moikkasin milteipä refleksinomaisesti. Sen sentään tajusin, että joku foorumisti tuli.
Sitten meni erinäisiä sekunteja, kunnes tajusin, että sehän oli lfb, jolta puuttui tukka. :eek:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
S.A sanoi:
Kun Monacon aika-ajojen aikaan oli möötte Sportissa, en oikeasti meinannut tunnistaa sua. :D

Sitten meni erinäisiä sekunteja, kunnes tajusin, että sehän oli lfb, jolta puuttui tukka. :eek:
Sama :D

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Tullut tänään postissa 7 -lehti vaikka en ole edes tilannut sitä,:mad_old: en vastannut Telvis -kyselyyn, enkä vastannut mihinkään kyselyihin joita on viime aikoina postiluukusta tippunut. Kaikki olen laittanut roskiin.

Saas nähdä, koska lähestyvät laskulla. No, siittä vaan, roskiin menee sekin aikanaan.

72

Well-known member
Micael sanoi:
Tullut tänään postissa 7 -lehti vaikka en ole edes tilannut sitä,:mad_old: en vastannut Telvis -kyselyyn, enkä vastannut mihinkään kyselyihin joita on viime aikoina postiluukusta tippunut. Kaikki olen laittanut roskiin.

Saas nähdä, koska lähestyvät laskulla. No, siittä vaan, roskiin menee sekin aikanaan.

Seiskalla oli jouluna sellanen juttu, että tilaaja saa lähetyttää 5 tyypille irtonumeron näytteeksi, lehti postitetaan tammi-maaliskuun välillä. Katsopa tarkkaan, siinä on jossain lahjoittajan nimi.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
72 sanoi:
Seiskalla oli jouluna sellanen juttu, että tilaaja saa lähetyttää 5 tyypille irtonumeron näytteeksi, lehti postitetaan tammi-maaliskuun välillä. Katsopa tarkkaan, siinä on jossain lahjoittajan nimi.
Ei löydy lahjoittajan nimeä.

Oma nimeni ja osoitteeni ja siinä yhteydessä myös asiakasnumero.

Laksua en kuitenkaan maksa sillä itse en ole tilannut mitään.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Micael sanoi:

Viime ja toissaviikolla oli sama homma meillä. Loppui kun peruttiin se "tilaus". Eivät itsekään tienneet miksi se oli tullut ja vielä beiben tyttönimellä.