Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Vaihdoin asetuksista "posts per page" tahi vastaavan arvoksi 50. Kyllä nyt kelpaa kytätä konppia.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
PuoliPöhkö sanoi:
Nautipa seuraavaksi tuollainen F1-foorumin
virallinen konsensuspizza:



Kinkku
Ananas
Jalapeno


Höysteiksi äänetettiin valkosipuli ja oregano joten ne
ovat oleellinen osa foorumin konsensuspizzaa.
schmalz unohtui :(
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tarttis pestä mopotin tänään. On aika paskanen.
Pesty, muoviosat käsitelty Korrekin tarkoitukseen sopivalla mustalla mönjällä. Maalipintaan ensin se paksumpi Autoglym ja sen jälkeen Autoglymin Super Resin Polish tms. Kromiosat tahkosin Autosolilla. Nyt on mopedi muuten kuin uusi, mutta tarttis uudet vilkut vaan ostaa. Noissa viime kesänä ostamissani on niin heikko kromi, että on nyt jo puhki. On viimiset muovirunkoset vilkut, jotka ostin.


Samantien pesin auton konehuoneen...vaikka auto onkin vaihtoon menossa. Hetken mielijohteesta tein tuon kun sattui pesuvälineet olemaan esillä ja totesin että on aika paskanen konehuone. Nyt on kuin uusi kun konepellin aukaisee. Saisivat autoliikkeessä maksaa mulle vähän ekstraa kun auto on nyt kaikin puolin siinä kunnossa, että sitä ei tartte viedä mihinkään autofiksaamoon siivottavaksi, vaan voi tollasenaan laittaa myytävien autojen rivistöön. Siitä saa taas joku ihan liian hyvän auton ja edullisesti.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mitä merkkiä ja mallia se Ruunarin klassikkopyörä on?

Itselläni on ollut kaksi mopotinta Yamaha XT 350 ja Yamaha RD 350. Molemmat 1980-luvulla.
Viimeistään viidenkympin villityksissään joutuu ehkä ostamaan seuraavan. Ellei peräti aiemmin.


Tämä oli ihan tarpeeksi raju vehje parikymppiselle nuorelle miehelle.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Mitä merkkiä ja mallia se Ruunarin klassikkopyörä on?

Itselläni on ollut kaksi mopotinta Yamaha XT 350 ja Yamaha RD 350. Molemmat 1980-luvulla.
Viimeistään viidenkympin villityksissään joutuu ehkä ostamaan seuraavan. Ellei peräti aiemmin.


Tämä oli ihan tarpeeksi raju vehje parikymppiselle nuorelle miehelle.

Honda Super Magnahan se meikäläisen mopeti on.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Heh, ja mä olin luonut itselleni harhaisen mielikuvan, notta sä cruisailet varmaan joillain nätisti entisöidyllä 70-luvun tuutilla :D
:D :D
On mulla sellanenkin joskus ammoisina aikoina ollut. Tosin siitä pirun harvinainen, että oli kolmepuolikas four.
En tiedä, onko sitä oikein edes sanoa tuutiksi, koska ihan oikeaoppinen tuuttihan on sellainen sinunkin luultavasti tarkoittamasi seiskapuolikas. Mutta kolmepuolikkaita foureja sanottiin silloin joskus "pikkutuuteiksi" ja olivat jo silloin todella harvinaisia, saatikka nykyisin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Harmi, että mulla ei ole kuvia pyörästä siinä kunnossa kun se tuli mulle. Olen upotanut tohon valtavan työmäärän. En niinkään rahaa, koska olen kaiken tehnyt itse, siirtosarjoja ja kytkin- ja jarruvipuja+joitain harvoja osto-osia kuten lamppuja yms. lukuunottamatta. Vivut jouduin tilaamaan Espanjasta, Siirtosarjat Saksasta.

Ehkäpä kaikkein vittumaisin oli saada kuntoon nuo "valeilmanottoaukot" joissa teksti V45. Ne oli maalattu kiuashopealla tms. vinyylin päälle. :mad: Oli todella paskamainen poistaa. Jokainen, joka on joutunut poistamaan kiuashopeaa(alumiinipronssia millä tahansa konstilla, tietää mitä tarkoitan. Jouduin kuorimaan siitä kaiken pois, peltiin asti. V45-logot, kuten myös todella monet pisteosat oli maalattu vihreiksi.

Siihen nähden alkuperäisen kaltaisen pinnan saaminen "valeilmanottoaukkoihin" oli helppoa. Kolme erittäin paksua kerrosta Harrikan ryppymaalia, niin paksua kerrosta että oli siinä ja siinä ettei valunut ja sitten sopiva uunitus ja sekunnintarkka ajoitus uunituksesta poisotosta, niin sain syylärin kehykset ja nuo mainitut osat alkuperäisen kaltaisiksi. Ohjeet sain suoraan jenkkilästä eräältä tyypiltä joka näitä on entisöinyt enemmänkin.

Myös alkuperäinen etulokari oli vaikea löytää. Tai sellaista ei siis löydy mistään. Jouduinkin ostamaan seiskapuolikkaan VT:n kromatun etulokarin ja tekemään siitä tuon nykyisen lokarin. Tiedoksi: Kromi ei todellakaan ole helppo hiekkapuhaltaa pois pehmeästä teräksestä, koska se kromi tahtoo upota sinne perusmateriaaliin ja sitten siihen ei enää maali tartukaan. Onnistuin siinä kuitenkin niin hyvin, että tuo mun tekele on täysin identtinen alkuperäisen etulokarin kanssa.

Tarkoitus mulla ei ole ollut entisöidä tuota, vaan modifiioida siitä kaikin puolin moderni pyörä. Muotoilun osaltahan tuo oli hurjasti aikaansa edellä ja muilta valmistajilta on tuontyyppistä muotoilua alkanut tulla vasta ihan viime vuosina.

Siirtosarjat tulivat Saksasta ihan sikahintaan. Kaksin-kolminkertainen hinta siihen nähden, mitä Suomessa joutuu maksamaan tavaomaisista keskiverto- tai halpissiirtosarjoista. Silloin yli 700 euroa+toimituskulut. Nyt "vain" 669 euroa+muutaman kymmenen euroa kuluja. Mutta ovat laatutyötä ja TÜV-hyväksytyt. Muita valmistajai niille ei tällä hetkellä edes ole, niin on helppo pyytää törkyhintaa.

Kone tuossa on periaatteessa Honda VFR:n kone, mutta ei täysin samanlainen kuitenkaan.


Kesken se on vieläkin: Esim. jarrunestesäiliöt ovat eri väriset eri puolilla, siitä yksinkertaisesta syystä että ei ole ollut saatavana samanvärisiä. Ehkäpä ensi talvena yritän ihan itse eloksoida ne mustiksi. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Heräsin tänä aamuna vahingossa 'hieman' liian aikaisin. Laitoin jo kahvin tippumaan ja sitten tajusin, että ei vielä tarvitse herätä. Kello oli vasta kolme. :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kouvo kiekuu!

Heräsin kukon laulun aikaan ennen kolmea, sitten taas neljältä, puoli kuudelta ja nyt viimeisimmän kerran puoli seitsemän. Ahkera heräilijä ainakin tullut oltua.
 
Ylös