Runar ja Kyllikki sanoi:
Millasella paastolla olit? Kerro lisää...aihe meinaan kiinnostais mua.
Nelisen vuorokautta olin. Noita luomutäysmehuja nautin, Molkosania (maitohapotettu heravalmiste) ja hieman kultapiiskuteetä. Ja tokana paastoaamuna otin tietenkin Glauber-suolan, joka tyhjentää vatsa ja suolen.
Mä paastoan pari kertaa vuodessa näin lyhyesti ja treenaan siinä paaston lopussa kovaa. Kerran paastoan pidemmästi eli noin viikon. Paastonnut olen kai kymmenkunta vuotta, nykyään säännöllisemmin. Mä saan siitä mielettömän selkeän ja kirkkaan olon. Samanlaisia fiiliksiä saan ainoastaan kun hyppään saunasta hankeen tai avantoon.
Esimerkiksi eilisissä treeneissä sain todella kovat tehot irti itsestäni, ja aika pitkälti rasvoilla. Oli jo hiilarit aika loppu! Ja tietenkin sillä paaston antamalla ankaralla ololla, tahtotila on aivan eri luokkaa kuin muulloin.
Suosittelen ehdottomasti paaston kokeilemista, jos ei sovi niin senhän voi jättää kertaan. Jos sopii niin paastolla saa aina katkaistua esimerkiksi hieman pieleen menneen ruokavalion. Ja luulisin että auttaisi tupakan tms. lopettamisessa.
Mutta mulle se on ennen muuta henkinen juttu. Itsekuri- ja -tuntemus kasvaa, tulee aivan hiton särmä ja varma olo. Siinä sivussa palaa vähän turhaa rasvaa, iho kirkastuu ja silenee ja muutenkin paskoja poistuu kropasta. Ja mielestä!