Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
KnowHow sanoi:
Nelisen vuorokautta olin. Noita luomutäysmehuja nautin, Molkosania (maitohapotettu heravalmiste) ja hieman kultapiiskuteetä. Ja tokana paastoaamuna otin tietenkin Glauber-suolan, joka tyhjentää vatsa ja suolen.

Mä paastoan pari kertaa vuodessa näin lyhyesti ja treenaan siinä paaston lopussa kovaa. Kerran paastoan pidemmästi eli noin viikon. Paastonnut olen kai kymmenkunta vuotta, nykyään säännöllisemmin. Mä saan siitä mielettömän selkeän ja kirkkaan olon. Samanlaisia fiiliksiä saan ainoastaan kun hyppään saunasta hankeen tai avantoon.

Esimerkiksi eilisissä treeneissä sain todella kovat tehot irti itsestäni, ja aika pitkälti rasvoilla. Oli jo hiilarit aika loppu! Ja tietenkin sillä paaston antamalla ankaralla ololla, tahtotila on aivan eri luokkaa kuin muulloin.

Suosittelen ehdottomasti paaston kokeilemista, jos ei sovi niin senhän voi jättää kertaan. Jos sopii niin paastolla saa aina katkaistua esimerkiksi hieman pieleen menneen ruokavalion. Ja luulisin että auttaisi tupakan tms. lopettamisessa.

Mutta mulle se on ennen muuta henkinen juttu. Itsekuri- ja -tuntemus kasvaa, tulee aivan hiton särmä ja varma olo. Siinä sivussa palaa vähän turhaa rasvaa, iho kirkastuu ja silenee ja muutenkin paskoja poistuu kropasta. Ja mielestä!
Huuhteletko peräsuolen pidempien paastosessioidesi aikana?
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mites tuo paasto siinä mielessä, että olen kuullut ihan huhupuheena, että paastoon tulisi "laskeutua" ja sieltä tulisi "nousta pois pikkuhiljaa"? Onko nää paikkansapitäviä tietoja? Nuo eivät tietenkään ole mikään kynnyskysymys...ois vaan hyvä tietää. MUTTA...Entäs ne huhutut peräruiskeet kuona-aineiden poistamiseksi? Onko ne aivan välttämättömiä? Meinaan ne on suurin syy, miks olen toistaiseksi jättänyt paaston kokeilematta...niin paljon hyvää kuin olen siitä muuten kuullutkin.

Lopettamisen voi pilata jos alkaa mättämään jotain pitsaa heti naamaan, mutta mun on mahdoton kuvitella että hyvän paaston jälkeen tekisi edes mieli mitään sellasta.

Parasta on, että ennen paastoa tyhjentää kaapit, pakasteet ja muut huonosta ruuasta. Ja ruuasta ylipäänsä, ne meinaan voi alkaa puhua sieltä!

Suolihuuhtelun voi osaksi välttää kun tekee sillä Glauber-suolalla alussa pienen itse kehittämäni jekun. Glauberhan tyhjentää vatsan ja suolen normaalisti eli lyö vatsan ihan löysäksi. No kun ottaa sen normaalisti ja odottaa parisen tuntia kunnes vatsassa ja suolessa alkaa jyllätä. Menee siinä vaiheessa pöntölle vaan istumaan ja juo sitä mukaa kehon lämpöistä vettä kun vatsa vain vetää. Sitä saa imeä sellasen vajaan tunnin ja se tulee kuin koko ajan kuin paineella läpi, ei minuuttia viivy sisuksissa. Siinä vaiheessa kun se ei tule enää suoraan läpi vaan alkaa niin voi lopetella. Tolla tavalla saa sen suolen erittäin tyhjäksi jo paaston lähdössä ja välttyy siltä ekan päivä hedarilta sekä ikävältä ololta.

Mutta silti suosittelen sitä suolihuuhtelua. Se tuntui aluksi mustakin pirun oudolta, siis ennen kokeilemista. Se on pirun helppoa ja sen jälkeen tulee niin äärimmäisen hieno olo, että kannattaa. Vaikka olisi kuinka tyhjäksi saanut suolen tuossa aloituksessa. Ei se ole sen kummempi kuin lapsena työnnettiin kuumemittari ahteriin, nyt sinne menee vaan vettä joka tuntuu pikkuhiljaa paineena, ihan kuin ois vessahätä. Sitten vaan ulostaa sen veden. Toimii ja sen olon paranemisen huomaa melkein sekunneissa.

Kokeilee vaan! :thumbup:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Törni sanoi:
Huuhteletko peräsuolen pidempien paastosessioidesi aikana?
Nykyään aina paastolla. Parantaa niin pirusti oloa. Itseasiassa suolihuuhtelun jälkeinen olo on parhaita oloja mitä voi olla. Ehkä paastotreenin aikana saa vielä hienompia viboja.

Jos ihminen tykkää paskoa niin ei tuo suolihuuhtelukaan mitään ongelmia tuota. Ei se ole normaalia ulostamista kummempaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Kroshka moya ya po tebe skuchayu
Ya ot tebya pis'ma ne poluchayu
Ty daleko i dazhe ne skuchaesh',
No ya vernus', vernus', i ty uznaesh'...
Chto ya daleko ya po tebe skuchayu
Ya ot tebya pis'ma ne poluchayu
Ty daleko i dazhe ne skuchala,
No ya vernus', vernus', chtob ty uznala.....
Chto ya daleko ot tebya....
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Lähden käymään Salossa heti kun pääsen luistelemaan täältä niin, että tuo kylähullu ei ui heti pihalla liiveihin kiinni ja viivytä mua loputtomalla jaarittelullaan eimistään.
 

dzeidzei

Well-known member
Liittynyt
3.8.1999
Viestit
1574
Mulla oli internet-yhteys poikki kokonaisen viikon. Linja saatiin tänään korjattua ja lähdin heti raivolla surffaamaan netin ihmeelliseen maailmaan. Varsin pian törmäsin seuraavaan kuvaan:

http://www.guntheranderson.com/costuming/alice/caterpillar-on-stage-big.jpg

Silloin ymmärsin, että voin jo rauhoittua. Nämä tiedon valtaväylät sisältävät paljon minulle hyödytöntä materiaalia. Joten päämäärätön surffaus on useinmiten ajanhukkaa.
 
Ylös