Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kai Suomessakin joku tommonen määryäs on? :doubtful:

Sillon ku olin lukioiässä parina kesänä LSO:lla varastoduunissa, niin oli hieman vastaava sääntö. Oliko peräti vartin tauko tunnin välein johtuen siitä, että oli aika vilu siellä varastossa :eek!:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Just. Mitä meidänkin keittiötä/oleskelutilaa kattoo, niin kyllä siellä tupakoimattomiakin istuu hyvinkin säännöllisesti ja pitkään :rolleyes:

Hauskana yksityiskohtana kerrottakoot, että tupakoimattomat saivat ajettua läpi sen, että yhteen keittiöön tuli tuapkointikielto. Nyt siellä ei enää istu kukaan, kertaakaan en oo sen kiellon jälkeen nähny kenenkään siellä oleskelevan. Kaikki, siis myös ne tupakoimattomat, istuu nyt tupakkakeittiössä, koska haluuhan ne edelleenkin puhua paskaa röökinpolttajien kanssa :D :D :D
:eek: :thumbfh: :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sanottakoot nyt kuitenkin, että harvempi (tod.näk. ei juuri kukaan) sitä kymmenen minuutin taukoa noudattaa. Tauolle mennään just sillon kun huvittaa/kerkee, mutta tiukan paikan tullen on tietty hyvä, että on laki puolella, jos työnantaja alkaa tauoista vittuilemaan.

Losolla sitä taukoa kyllä noudatettiin. Tais olla peräti ihan pakkokin. Käytännössäkin, sillä mitäpä sä siellä varastossa teit, jos ei hihnalta tullu mitään :D

Ace17

Acenteella
Formulanomi!

Työt aloitetaan kello 8:00. Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen.
Näin ollen 8:00-20:15 työskennellyt ja 45 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ja 15 minuutin ajalta, kun taas 8:00-20:00 työskennellyt ja 30 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ajalta. Molemmissa tapauksissa tehokas työaika on kuitenkin samat 11,5 tuntia.

Toi ei mennyt nyt niin kuin sanoit, mutta ymmärsinkö oikein!?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
:eek: :thumbfh: :nope:
On meillä ihan semmonen suomalaistyyppinen tupakointihuonekkin ilmastointivehkeineen kaikkineen. En oo kyllä koskaan käynny, kai siellä joku käy.

Varmaan jossain vaiheessa tulee meillekin sitten semmonen määräys, että röökiä saa polttaa vain siellä, vielä semosta ei oo. Ainoo mikä tuli, oli se, että avokonttorissa ei enää saa polttaa, tosin jotkut (siis en minä) kyllä polttaa edelleenkin :rolleyes:

Lakihan kyllä täälläkin takaa jokaiselle savuttoman työympäristön, tarkoittaa useinmiten käytännössä sitä, että siihen pitää itse puuttua, jos savu häiritsee.

Ace17

Acenteella
OoPee sanoi:
Just. Mitä meidänkin keittiötä/oleskelutilaa kattoo, niin kyllä siellä tupakoimattomiakin istuu hyvinkin säännöllisesti ja pitkään :rolleyes:
Mä ymmärsin tolla Runarin kommentilla "omaan pesään kusemisesta", että tupakanpolttajat kusevat omaan pesäänsä kahvitauoista valittamalla, sillä eikös he itse myös käytä kahvitauot hyväkseen. Ja sit lisäksi tupakkatauot, joita ei siis tupakoimattomilla ole.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Mä ymmärsin tolla Runarin kommentilla "omaan pesään kusemisesta", että tupakanpolttajat kusevat omaan pesäänsä kahvitauoista valittamalla, sillä eikös he itse myös käytä kahvitauot hyväkseen. Ja sit lisäksi tupakkatauot, joita ei siis tupakoimattomilla ole.
Niin no meilläpäin kyllä poltetaan rööki ja juodaan kahvi niinku multitasking-tyyppisenä proseduurina :eek:

Suomessa ei tosin taida enää nykyään onnistua :rolleyes:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Ace17 sanoi:
Kaikki, jotka työntekijäpuolelta rollivat muista työntekijöistä pomolle, kusevat omaan pesäänsä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ace17 sanoi:
Formulanomi!

Työt aloitetaan kello 8:00. Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen.
Näin ollen 8:00-20:15 työskennellyt ja 45 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ja 15 minuutin ajalta, kun taas 8:00-20:00 työskennellyt ja 30 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ajalta. Molemmissa tapauksissa tehokas työaika on kuitenkin samat 11,5 tuntia.

Toi ei mennyt nyt niin kuin sanoit, mutta ymmärsinkö oikein!?
Tämä on väärin: Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen! (Jos työpäivän pituus 8h 15 minuuttia eli 45 minuutin ruokatunti) Ylityökorvaukset alkavat juosta siis 16:15 alkaen.

Ace17

Acenteella
Formulanomi sanoi:
Tämä on väärin: Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen! (Jos työpäivän pituus 8h 15 minuuttia eli 45 minuutin ruokatunti) Ylityökorvaukset alkavat juosta siis 16:15 alkaen.
Ts. yhtä pitkästä tehokkaasta työajasta saa siis saman korvauksen.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Niin no meilläpäin kyllä poltetaan rööki ja juodaan kahvi niinku multitasking-tyyppisenä proseduurina :eek:

Suomessa ei tosin taida enää nykyään onnistua :rolleyes:
Eikö multicast olisi tehokkaampi tapa? :frank:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ace17 sanoi:
Ts. yhtä pitkästä tehokkaasta työajasta saa siis saman korvauksen.
Kyllä (jos samat työehdot, sama palkka jne.), kuten aiemmin kirjoitin.

Mutta jos työpäivä 08:00 - 20:00, niin toisessa tapauksessa ylityötunteja on kertynyt 3.75 ja toisessa 4.00. Vähemmän ylityötunteja, vähemmän korvausta vaikka yhtä pitkään töissä. ;) Saadakseni saman verran ylityökorvausta kuin 7.5 h + 0.5 tunnin työpäivää tekevää minun pitäisi olla töissä 15 minuuttia pidempään, siis kello 20:15 asti. (kun ylityö alkaa kertymään myöhemmin)

Kuten kirjoitin: 8.25 h (7h30 min + 45m) pituista työpäivää tekevät verrattuna 8.0 h (7,5 h + 30 min) työpäivää tekeviin, joutuvat tekemään pidempään töitä saadakseen täyteen saman verran ylityötä. Yhtä pitkästä, ylitöitä sisältävästä, työpäivästä (esim. 08:00 - 20:00) pidempää työpäivää tekevät saavat vähemmän korvausta.

Tämmöinen systeemi meillä on, mutta onkos kellään muulla tätä 8.25 h (desimaaleina) työpäivää ?! Mutta kyllähän sama logiikka pelaa varmaan myös 7.5 + 0.5 h työpäivillä. Ylitöiden kertyminen alkaa vasta, kun normaali työaika tehty.

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Ylitöiden alkaminen alkaa vasta, kun normaali työaika tehty.
TÖRKEÄÄ! Paljon mukavampaa jos vois aloittaa ylitöiden tekemisen samalla kun tulee töihin!

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
TÖRKEÄÄ! Paljon mukavampaa jos vois aloittaa ylitöiden tekemisen samalla kun tulee töihin!
Se onnistuu, jos teet esim. lauantai ylitöitä teeveen töllöttämisen sijasta. :thumbup:

Ace17

Acenteella
Formulanomi sanoi:
Mutta jos työpäivä 08:00 - 20:00, niin toisessa tapauksessa ylityötunteja on kertynyt 3.75 ja toisessa 4.00. Vähemmän ylityötunteja, vähemmän korvausta vaikka yhtä pitkään töissä. ;)
Yrität siis sanoa, että sun mielestä olisi oikeudenmukaista, jos kummassakin tapauksessa saisi saman korvauksen työpäivästä?