Runar ja Kyllikki
Next door to Alice
Ne vaan pelailee.Miguel sanoi:Mitä te sitten sen loppuajan teette?
Ne vaan pelailee.Miguel sanoi:Mitä te sitten sen loppuajan teette?
Kirjotetaan f1-forumilleMiguel sanoi:Mitä te sitten sen loppuajan teette?
Sitäkin joo :ahem:Runar ja Kyllikki sanoi:Ne vaan pelailee.
Kai Suomessakin joku tommonen määryäs on? :doubtful:Runar ja Kyllikki sanoi:
:thumbfh: :nope:OoPee sanoi:Just. Mitä meidänkin keittiötä/oleskelutilaa kattoo, niin kyllä siellä tupakoimattomiakin istuu hyvinkin säännöllisesti ja pitkään
Hauskana yksityiskohtana kerrottakoot, että tupakoimattomat saivat ajettua läpi sen, että yhteen keittiöön tuli tuapkointikielto. Nyt siellä ei enää istu kukaan, kertaakaan en oo sen kiellon jälkeen nähny kenenkään siellä oleskelevan. Kaikki, siis myös ne tupakoimattomat, istuu nyt tupakkakeittiössä, koska haluuhan ne edelleenkin puhua paskaa röökinpolttajien kanssa
No siihen nähden sulla on yllättävän vähän postauksia tänne. Ilmeisesti sulla on ylläpidossa useampi foorumi.OoPee sanoi:Kirjotetaan f1-forumille
On meillä ihan semmonen suomalaistyyppinen tupakointihuonekkin ilmastointivehkeineen kaikkineen. En oo kyllä koskaan käynny, kai siellä joku käy.Miguel sanoi::thumbfh: :nope:
Mä ymmärsin tolla Runarin kommentilla "omaan pesään kusemisesta", että tupakanpolttajat kusevat omaan pesäänsä kahvitauoista valittamalla, sillä eikös he itse myös käytä kahvitauot hyväkseen. Ja sit lisäksi tupakkatauot, joita ei siis tupakoimattomilla ole.OoPee sanoi:Just. Mitä meidänkin keittiötä/oleskelutilaa kattoo, niin kyllä siellä tupakoimattomiakin istuu hyvinkin säännöllisesti ja pitkään
Niin no meilläpäin kyllä poltetaan rööki ja juodaan kahvi niinku multitasking-tyyppisenä proseduurinaAce17 sanoi:Mä ymmärsin tolla Runarin kommentilla "omaan pesään kusemisesta", että tupakanpolttajat kusevat omaan pesäänsä kahvitauoista valittamalla, sillä eikös he itse myös käytä kahvitauot hyväkseen. Ja sit lisäksi tupakkatauot, joita ei siis tupakoimattomilla ole.
Kaikki, jotka työntekijäpuolelta rollivat muista työntekijöistä pomolle, kusevat omaan pesäänsä.Ace17 sanoi:Mä ymmärsin tolla Runarin kommentilla "omaan pesään kusemisesta", että tupakanpolttajat kusevat omaan pesäänsä kahvitauoista valittamalla, sillä eikös he itse myös käytä kahvitauot hyväkseen. Ja sit lisäksi tupakkatauot, joita ei siis tupakoimattomilla ole.
Tämä on väärin: Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen! (Jos työpäivän pituus 8h 15 minuuttia eli 45 minuutin ruokatunti) Ylityökorvaukset alkavat juosta siis 16:15 alkaen.Ace17 sanoi:Formulanomi!
Työt aloitetaan kello 8:00. Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen.
Näin ollen 8:00-20:15 työskennellyt ja 45 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ja 15 minuutin ajalta, kun taas 8:00-20:00 työskennellyt ja 30 minuutin ruokatauon pitänyt ehtii saamaan ylityökorvausta 4 tunnin ajalta. Molemmissa tapauksissa tehokas työaika on kuitenkin samat 11,5 tuntia.
Toi ei mennyt nyt niin kuin sanoit, mutta ymmärsinkö oikein!?
Ts. yhtä pitkästä tehokkaasta työajasta saa siis saman korvauksen.Formulanomi sanoi:Tämä on väärin: Ylityökorvaukset alkavat juosta kello 16:00 alkaen! (Jos työpäivän pituus 8h 15 minuuttia eli 45 minuutin ruokatunti) Ylityökorvaukset alkavat juosta siis 16:15 alkaen.
Eikö multicast olisi tehokkaampi tapa? :frank:OoPee sanoi:Niin no meilläpäin kyllä poltetaan rööki ja juodaan kahvi niinku multitasking-tyyppisenä proseduurina
Suomessa ei tosin taida enää nykyään onnistua
Kyllä (jos samat työehdot, sama palkka jne.), kuten aiemmin kirjoitin.Ace17 sanoi:Ts. yhtä pitkästä tehokkaasta työajasta saa siis saman korvauksen.
TÖRKEÄÄ! Paljon mukavampaa jos vois aloittaa ylitöiden tekemisen samalla kun tulee töihin!Formulanomi sanoi:Ylitöiden alkaminen alkaa vasta, kun normaali työaika tehty.
Se onnistuu, jos teet esim. lauantai ylitöitä teeveen töllöttämisen sijasta. :thumbup:jaska sanoi:TÖRKEÄÄ! Paljon mukavampaa jos vois aloittaa ylitöiden tekemisen samalla kun tulee töihin!
Yrität siis sanoa, että sun mielestä olisi oikeudenmukaista, jos kummassakin tapauksessa saisi saman korvauksen työpäivästä?Formulanomi sanoi:Mutta jos työpäivä 08:00 - 20:00, niin toisessa tapauksessa ylityötunteja on kertynyt 3.75 ja toisessa 4.00. Vähemmän ylityötunteja, vähemmän korvausta vaikka yhtä pitkään töissä.