Estate
Well-known member
Päästiin jo Star Trekiin! \o/haju sanoi:Espoon metrosta päätetään nyt. Suorana netissä: www.espoo.fi
Päästiin jo Star Trekiin! \o/haju sanoi:Espoon metrosta päätetään nyt. Suorana netissä: www.espoo.fi
Ei sitten koirakaan herättänyt suaRunar ja Kyllikki sanoi:Nukuin peräti 16 tuntia. Olin tosi väsynyt eilen ja menin nukkumaan klo 15 ja heräsin vähän yli tunti sitten.
Peti tuntuu vaan 'oudon' kostealta.Runar ja Kyllikki sanoi:Nukuin peräti 16 tuntia. Olin tosi väsynyt eilen ja menin nukkumaan klo 15 ja heräsin vähän yli tunti sitten. Ihmisen aineenvaihdunta toimii hienosti kun hidastuu nukkuessa. En kyllä ihan helposti pysty hereillä olemaan 16 tuntia kusematta, mutta sen verran on uni hidastanut aineenvaihduntaa, että ei ole vieläkään tarvinnut käydä.
Pyöräilykypärä altistaa turmille26.9.2006 07:00
HS/Hannes Heikura Tuoreen englantilaistutkimuksen tulos yllättää pyöräilijät. Sen mukaan kypärän käyttäjät ovat alttiimpia liikenneonnettomuuksille kuin paljain päin pyöräilevät. Näin siksi, että autot jättävät ohitustilanteissa vähemmän tilaa kypäräpäiselle kuin ilman kypärää pyöräilevälle.
Ylen tiedeuutiset kertoi tutkimustuloksesta viime viikolla.
Tutkimuksen tehnyt Bathin yliopiston liikennepsykologi Ian Walker oli itse tutkimuksen koehenkilönä. Walker polki ajotien reunaa testeissä sekä kypärä päässä että ilman. Liikennepsykologin pyörään oli asennettu tietokone ja ultraäänianturi mittaamaan polkupyörän ja ohi suhaavien autoilijoiden etäisyyttä.
Tulosten mukaan kuljettajat ajoivat jopa kaksi kertaa todennäköisemmin aivan liki, kun hänellä oli kypärä.
Autot ohittivat kypärää käyttävän pyöräilijän keskimäärin 8,5 senttiä lähempää kuin paljaspäisen pyöräilijän.
Testeissä Walkerin ohitti yhteensä 2500 moottoriajoneuvoa. Tutkimuksen aikana häneen törmäsi sekä bussi että kuorma-auto. Molemmat turmat sattuivat Walkerin ajaessa kypärä päässä.
Sam sanoi:Ei sitten koirakaan herättänyt sua
Vaikeetahan muita oiskaan...Runar ja Kyllikki sanoi:... ettei vaan herätä nukkuvia.
Jotain saman suuntaista se yks häiskä, Juha Tretjakov kaiketi, selitti kerran Aamutvssä tai jossain. Tosin taisi olla Kanadasta (?) tutkimus.Sam sanoi:Tämä lainaus on Ilta-Sanomista :eek!:
Äläs nyt. On mulle eräs Jouni joskus sanonut moittivalla äänellä" HERÄTIT MUT!!"..ja jatkoi siihen perään vähän leppyneempänä: "No ei siitä kyllä silleesä isoa vahinkoa tullut koska olin jo valmiiksi hereillä!. :ahem: :thumbup:K.Yrjola sanoi:Vaikeetahan muita oiskaan...
Runar ja Kyllikki sanoi:Äläs nyt. On mulle eräs Jouni joskus sanonut moittivalla äänellä" HERÄTIT MUT!!"..ja jatkoi siihen perään vähän leppyneempänä: "No ei siitä kyllä silleesä isoa vahinkoa tullut koska olin jo valmiiksi hereillä!. :ahem: :thumbup:
K.Yrjola sanoi:Meidän asiakaspäätteiden virkailijoille tarkoitetuissa, tietotekniikkayksikön laatimissa ohjeissa on tällainen vihje:
- Työskennellessä koneella kannattaa pitää ainakin yksi ohjelma auki.
MITEN TOTTA!
Mainitsin tuosta asianomaisille eräässä koulutustilaisuudessa ja siellä he vakavana nyökyttelivät päätään ja totesivat että ohjetta todella kannattaa noudattaa, niin työskentely sujuu jouhevammin.Runar ja Kyllikki sanoi:Ehdottoman totta! Noin nimenomaan kannattaa tehdä!
Sujuu, sujuu. Kato ammattimiehiähän ne on, kyllä ne tietää nää.VR sanoi:No eiks sit muka suju? :alppu:
Muistitko kysellä hörppäysdirektiiveistä?K.Yrjola sanoi:Mainitsin tuosta asianomaisille eräässä koulutustilaisuudessa ja siellä he vakavana nyökyttelivät päätään ja totesivat että ohjetta todella kannattaa noudattaa, niin työskentely sujuu jouhevammin.
Mitä mun niistä muka pitäis enää kysellä? Itehän oon ne laatinu.AJ sanoi:Muistitko kysellä hörppäysdirektiiveistä?
Ihan hyvin.AJ sanoi:Mites muuten se mies pääsi metsään?
Jos se tarkoittaakin, että "työskennellessä". Pitäähän sitä nyt yrittää edes näyttää siltä, että tekee jotain....K.Yrjola sanoi:- Työskennellessä koneella kannattaa pitää ainakin yksi ohjelma auki.
MITEN TOTTA!