Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
elle sanoi:
On sulla ihailtavan määrätietoinen asenne opiskeluun (tuollaisen mäkin olisin halunnut). Anna mennä. Hujauta ne opinnot läpi jos puhtia riittää. Eikä se opiskelijaviihdekään ole niin tasokasta, että siihen kannattaa takertua. Typerä myytti.
:ahem:
Ala sulla on kyllä kuivakka. Tuota ei lyö kun joku kääntäjän duuni.
Hieman samat ajatukset. En voisi kuvitella itseäni vastaavaan työhön. :rolleyes:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
elle sanoi:
Ala sulla on kyllä kuivakka. Tuota ei lyö kun joku kääntäjän duuni.
Tilintarkastajan homma voi olla kuule joskus hyvinkin luovaa ja jännää, muisteleppa vaikka taannoista tapaus Enronia! :wink:

Toisaalta Enronissa käännettiinkin aika hiton monta ihmistä!
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
elle sanoi:
On sulla ihailtavan määrätietoinen asenne opiskeluun (tuollaisen mäkin olisin halunnut). Anna mennä. Hujauta ne opinnot läpi jos puhtia riittää. Eikä se opiskelijaviihdekään ole niin tasokasta, että siihen kannattaa takertua. Typerä myytti.

Ala sulla on kyllä kuivakka. Tuota ei lyö kun joku kääntäjän duuni.
Jes.

No osa huveista on laadukkaampia kuin toiset, kävin ekana vuonna kaikki bileet melkeen lävitse, nyt tulee yleensä raahauduttua THE bileisiin johonkin jos jaksaa, niihin muutamin legendaarisiin vuodesta toiseen jatkuviin biletraditioihin.

Alan valintaan on muutama syy. Ensinnäkin, se on pätevyys, jonka voi saada vain "meidän" koulusta, siis vain kauppatieteellisistä tiedekunnista/kauppakorkeakouluista. Ei siis mistään muualta. Lisäksi pääainevalinnan täytyy olla rajoittunut laskentatoimeen, ja sen sisällä täytyy vielä tehdä KHT-opinnot, jotain viis kurssia joita ei tule muuten käytyä. Tällöin kilpailulle ei asetu vastaan siis tämän rajauksen ulkopuolelta ketään kauppakorkeakoulusta. Muotia ainakin meillä on lukea jotain kansainvälistä liiketoimintaa, tai jotain muuta markkinointia suomeksi tai englanniksi. Eikä opi mitään. Tai rahoitus on kanssa aika suosittua, vaikka ne ei osais edes laskea, ne haluaa lukea sitä koska se on muodikasta.

Tilintarkastaja on monien eri vaatimuksien kohteena, mutta myös erinomaisella näkölalapaikalla yritysmaailmaan.

Kuten jo mainitsin, ala on erittäin vastustuskykyinen suhdanteille. Tilintarkastus on toimi, joka on tehtävä joka vuosi, meni hyvin tai ei. Lisäksi murroksissa, konkursseissa yms. tilaisuuksissa löytyy kaikkea kivaa tehtävää, mihin tarvitaan tilintarkastajaa. Tuleva tilintarkastuslain muutos lisännee hommia vielä lisäksi.

Lisäksi jo mainittu työaikojen eroavaisuus vuoden kuluessa kuulostaa kivalta. Palkkaus on hyvä. Mahdollisuus yksityisyrittämiseen pienellä riskillä hyvä.

Ja mikä tärkeintä, se on se mikä minua kiinnostaa. Ensi vuonna voi olla jo mahdollista päästä opintojen aikaiseen trainee-ohjelmaan assariksi.

EDIT: Uskon monien keskustelujen pohjalta että alan kuivakkuus on myös eräänlainen myytti. Varmasti tämä selviää vasta kun saa itse kokemusta.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Loppuje lopuksi jokainen tehtävä on jonkun mielestä tylsä ja jonkun toisen mielestä todella mielenkiintoinen. Pitää vain löytää se mistä itse pitää...
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
JOC kyllä laittoi niin hyvät perustelut ammatinvalinnalleen, että harvoin näkee. :thumbup: Ei kuulostakaan niin kuivakkaalta enää. :ahem:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
JOC sanoi:
Tilintarkastaja on monien eri vaatimuksien kohteena, mutta myös erinomaisella näkölalapaikalla yritysmaailmaan.

Kuten jo mainitsin, ala on erittäin vastustuskykyinen suhdanteille. Tilintarkastus on toimi, joka on tehtävä joka vuosi, meni hyvin tai ei. Lisäksi murroksissa, konkursseissa yms. tilaisuuksissa löytyy kaikkea kivaa tehtävää, mihin tarvitaan tilintarkastajaa. Tuleva tilintarkastuslain muutos lisännee hommia vielä lisäksi.

Lisäksi jo mainittu työaikojen eroavaisuus vuoden kuluessa kuulostaa kivalta. Palkkaus on hyvä. Mahdollisuus yksityisyrittämiseen pienellä riskillä hyvä.
Itekki olen tässä ajatellut, et jos tässä joskus kävis suorittamassa tilintarkastajan tutkinnot. Tosin se vaatis vähän opiskelua vapaa-ajalla, mutta ei mitään suuria määriä ku kuitenki kaupallinen koulutus on pohjalla. Olikse niin, että eka piti suorittaa se KHT-tutkinto ennenku voi suorittaa HTM-tutkinnon :confused:

Niin ja tuo yrittäjyys on tossa se mikä kiinnostaa, alottaa voisi vaikka OTO.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
mainosspämmi sanoi:
-----------------------------------------------------------------
Valid only until tomorrow, 15 o´clock! Limited number of peaces!
-----------------------------------------------------------------

Nero 7 Essentials OEM

The WORLD-WIDE used and popular
ALLROUND-BURNING-SUITE AT SENSATIONAL PRICE!

Product-No.: 970503-IE

ORDER NOW >>
http://aktuell.conrad.de/r?000003105cf160585cf078a75cf1f09f05a306f2g

----------------------------------------------------------------

Dear Conrad customer,

Over years, Nero has been the number 1 among multimedia-softwares
and much more then only a burning programme!

With this Nero 7 OEM, you will get 18 applications for
great multimedia experience on your computer.

Suprise yourself with this comprehensive mulitmedia-tool!

Do not wait too long - this offer is valid only until tommorow 15
o´clock!

----------------------------------------------------------------

This you will get with the Nero 7 Essentials OEM!

With Nero you can handle all tasks from exposure
and editing over to archiving and burning
of your pictures, videos and music.

- burn Audio-CDs and save your DVDs
- make your own Home-Video
- capture, edit and burn your pictures
- save your data on a CD or a DVD
- archive all your media data
- play music and videos in an excellent picture
and sound quality
and much more....

Only today and tommorow for 5,00 EUR!
----------------------------------------------------------------

All Programme-Features in summary:

- Nero Startsmart 3 ESSENTIALS
- Nero Express 7 ESSENTIALS
- InCD 5 ESSENTIALS
- Nero Vision 4 ESSENTIALS SE
- Nero PhotoSnap ESSENTIALS SE
- Nero Showtime 2 ESSENTIALS
- Nero Mediahome ESSENTIALS
- Nero SCOUT
- Nero Home ESSENTIALS SE
- Nero CoverDesigner 2 ESSENTIALS
- Nero Photosnap Viewer ESSENTIALS
- Nero PhotoShow Express 4
- Nero TOOLKIT

----------------------------------------------------------------

Order Nero 7 Essentials OEM at absolutely great price!

Order now >>
http://aktuell.conrad.de/r?000003105cf160585cf078a75cf1f09f05a306f2g

Best regards,
Your Conrad International Team
Anteeksi jo etukäteen, jos mainostaminen on kielletty, mutta koen, että tämä on pikemminkin tiedottamista... Tiedä sitten mitä tuo normaalisti maksaa. Tuohan ei ole nero 7 premium, mutta en pikaisella tarkistamisella löytänyt, että mitä eroa tuolla on premiumiin.

Oon siis itse aiemmin tilannut tuolta Conradilta tavaraa, joten sen myötä mulle tulee toi mainoskirjekin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
jaska sanoi:
Loppuje lopuksi jokainen tehtävä on jonkun mielestä tylsä ja jonkun toisen mielestä todella mielenkiintoinen. Pitää vain löytää se mistä itse pitää...
Sanoppa muuta. Ja on myös niin että kun erikoistuu kohteeseen tarpeeksi syvällisesti kohteesta alkaa löytyä varmuudella yleisiä ilmiöitä, jotka vaikuttavat jo maallikoidenkin elämään ja siten myös kiinnostavat yleisesti. Oli kyse sitten mistä tahansa alasta; ihmis- yhteiskunta- taikka luonnontieteistä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jaska sanoi:
Loppuje lopuksi jokainen tehtävä on jonkun mielestä tylsä ja jonkun toisen mielestä todella mielenkiintoinen. Pitää vain löytää se mistä itse pitää...
Mulle jotkut tietokoneräpläämishommat olis ihan itsemurhaa.:yuck:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Jr- sanoi:
Itekki olen tässä ajatellut, et jos tässä joskus kävis suorittamassa tilintarkastajan tutkinnot. Tosin se vaatis vähän opiskelua vapaa-ajalla, mutta ei mitään suuria määriä ku kuitenki kaupallinen koulutus on pohjalla. Olikse niin, että eka piti suorittaa se KHT-tutkinto ennenku voi suorittaa HTM-tutkinnon :confused:

Niin ja tuo yrittäjyys on tossa se mikä kiinnostaa, alottaa voisi vaikka OTO.
KHT-tutkinto on ylempi tilintarkastustutkinto, keskuskauppakamarin hyväksymä tilintarkastaja. Vaatii ylemmän korkeakoulututkinnon. KHT-pätevyys saadaan hyväksytyllä kaksipäiväisellä tentillä. Siihen pääsemiseen vaatimuksena on ylemmän korkeakoulututkinnon, mainittujen opintojen lisäksi muistaakseni 3 vai 5 vuoden työkokemus käytännössä KHT-tilintarkastajan alaisuudessa ja ohjauksessa.

HTM taas on paikallisten kauppakamareiden hyväksymä tilintarkastustutkinto. Vaatimuksena alempi korkeakoulututkinto/ammattikorkeakoulututkinto, erityisopinnot sekä työskentely samalla tavalla hyväksytyn tilintarkastajan alaisuudessa.

Voi olla vaikeata aloittaa OTO, jos ei ole tuota työkokemusta olemassa.
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
JOC sanoi:
Alan valintaan on muutama syy. Ensinnäkin, se on pätevyys, jonka voi saada vain "meidän" koulusta, siis vain kauppatieteellisistä tiedekunnista/kauppakorkeakouluista. Ei siis mistään muualta. Lisäksi pääainevalinnan täytyy olla rajoittunut laskentatoimeen, ja sen sisällä täytyy vielä tehdä KHT-opinnot, jotain viis kurssia joita ei tule muuten käytyä. Tällöin kilpailulle ei asetu vastaan siis tämän rajauksen ulkopuolelta ketään kauppakorkeakoulusta. Muotia ainakin meillä on lukea jotain kansainvälistä liiketoimintaa, tai jotain muuta markkinointia suomeksi tai englanniksi. Eikä opi mitään. Tai rahoitus on kanssa aika suosittua, vaikka ne ei osais edes laskea, ne haluaa lukea sitä koska se on muodikasta.

Tilintarkastaja on monien eri vaatimuksien kohteena, mutta myös erinomaisella näkölalapaikalla yritysmaailmaan.

Kuten jo mainitsin, ala on erittäin vastustuskykyinen suhdanteille. Tilintarkastus on toimi, joka on tehtävä joka vuosi, meni hyvin tai ei. Lisäksi murroksissa, konkursseissa yms. tilaisuuksissa löytyy kaikkea kivaa tehtävää, mihin tarvitaan tilintarkastajaa. Tuleva tilintarkastuslain muutos lisännee hommia vielä lisäksi.

Lisäksi jo mainittu työaikojen eroavaisuus vuoden kuluessa kuulostaa kivalta. Palkkaus on hyvä. Mahdollisuus yksityisyrittämiseen pienellä riskillä hyvä.

Ja mikä tärkeintä, se on se mikä minua kiinnostaa. Ensi vuonna voi olla jo mahdollista päästä opintojen aikaiseen trainee-ohjelmaan assariksi.

EDIT: Uskon monien keskustelujen pohjalta että alan kuivakkuus on myös eräänlainen myytti. Varmasti tämä selviää vasta kun saa itse kokemusta.
Mun vanhemmilla on tilifirma. Molemmat sisaret on alalla. Velikin on alalla ja sisaren mies. Mutta oli sulla pitkä sepustus.

.. niin musta valmistui se kääntäjä viime syksynä.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jr- sanoi:
Itekki olen tässä ajatellut, et jos tässä joskus kävis suorittamassa tilintarkastajan tutkinnot. Tosin se vaatis vähän opiskelua vapaa-ajalla, mutta ei mitään suuria määriä ku kuitenki kaupallinen koulutus on pohjalla. Olikse niin, että eka piti suorittaa se KHT-tutkinto ennenku voi suorittaa HTM-tutkinnon :confused:

Niin ja tuo yrittäjyys on tossa se mikä kiinnostaa, alottaa voisi vaikka OTO.
HTM on alempi kuin KHT.

Aha, se oli jo kerrottu. Olin hidas.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
JOC sanoi:
HTM taas on paikallisten kauppakamareiden hyväksymä tilintarkastustutkinto. Vaatimuksena alempi korkeakoulututkinto/ammattikorkeakoulututkinto, erityisopinnot sekä työskentely samalla tavalla hyväksytyn tilintarkastajan alaisuudessa.

Voi olla vaikeata aloittaa OTO, jos ei ole tuota työkokemusta olemassa.
Juu noin se meni en vaan muistanut. Siis tuo HTM-tutkinto olis se joka kiinnostais enämpi ku ei täällä oo kun pk-sektorin yrityksiä. Työkokemuksen vois saada vaikka jos pääsis olemaan osa-aikaisena.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Lisäksi hommissa voisi olla vielä se juju, että toisinkin kun muuten alan hommissa nuo kerääntyy helposti pääkaupunkiseudulle, niin tilkkarihommia on yleensä tarjolla siellä missä yrityksetkin on. Tosin muualla suomessa listattuja firmoja on aika vähän, joka kuitenkin on SE juttu, päästä tarkastaan isoja pörssiyrityksiä. Mutta aika näyttää.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
jaska sanoi:
Loppuje lopuksi jokainen tehtävä on jonkun mielestä tylsä ja jonkun toisen mielestä todella mielenkiintoinen. Pitää vain löytää se mistä itse pitää...
Just niin.

Jocilla oli kyllä kieltämättä hyvät perustelut. Olen itsekin laskentatoimea aikanaan lukenut, ja jos en olisi it-alalla olisin varmaan itsekin saman tyyppisissä, monen mielestä varmaan kuivakkaissa (vaikka eivät todellakaan ole sitä), hommissa.

IT-alallakin on ollut hyötyä tuosta laskentatoimen koulutuksesta, kun olen lähinnä tuon puolen sovelluksen osaa hoitanut parikytä vuotta. ;)
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Olga sanoi:
HTM on alempi kuin KHT.

Aha, se oli jo kerrottu. Olin hidas.
Itsehän tajuan nämä lyhenteet näin:

KHT = Kauhean Hyvä Tilintarkastaja

HTM = Hieman Tyhmempi Mesoaja---

Joskus hieman ajattelin, että voisin tuota HTM-tutkintoa yrittää suorittaa, mutta onneksi jäi se haave. Kunta-aikaan olin kunnanasiamies ja myöhemmin tarkastusvaliokunnan pj, silloin näki JHTT:n työnkuvaa ainakin jonkin verran. Varsin leppoisaa, silloin kun asiat on kunnossa. Miten lie, kun paperit ja numerot ovat viturallaan, vai onko ne milloinkaan kuntahallinnossa??

Nyt hieman näkee pankin luottamushommissa KHT:n ja sisäisten tarkastajien työskentelyä, ainakin loppuraportteja. Työ on osittain "laadunvalvontaa", selvitystä myös siitä, onko kaikkia ohjeita ja määräyksiä noudatettu, ei siis pelkästää numeroiden tarkkailua.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Vesku sanoi:
Nyt hieman näkee pankin luottamushommissa KHT:n ja sisäisten tarkastajien työskentelyä, ainakin loppuraportteja. Työ on osittain "laadunvalvontaa", selvitystä myös siitä, onko kaikkia ohjeita ja määräyksiä noudatettu, ei siis pelkästää numeroiden tarkkailua.
Sehän onkin suuri osa tilintarkastajan työtä, hallinnon tarkastus ja laillisuudesta varmistuminen. Todella tärkeätä varsinkin hajautetun omistuspohjan yrityksissä.
 
Ylös