Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
ettelbruck sanoi:
en ny jaksa ku kummastella kuinka itteensä täynnä oleva tuleva ekonomi voi olla ku on kateellinen köyhille ihmisille... ja kun on vallan kahdestikäynyt sairaalavisiitillä niin tuntee alan ja sen kiireettömyyden jo täysin...
Joo, tuollaisella tuntemuksella ehtii päättävässä asemassa saada uskomatonta tuhoa aikaiseksi ennenkuin alkaa ymmärtämään edes hiukkasen asioita. Pahimpia tapauksia ovat ihmiset jotka kuvittelevat tietävänsä jotain, mistä eivät todellisuudessa mitään ymmärrä ja kuvittelvat varmistavansa tietojensa paikkansa pitävyyden kysymällä toisilta, jotka eivät tunne asiaa sen paremmin.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
No käsittääksenihän tuossa sairaanhoitajien palkassa ongelma on siinä, että tuo palkka on keskipalkka, eikä aloittavien/5v alalla olleiden keskipalkka. Sairaanhoitajat on kuitenkin korkeakoulutettuja ihmisiä, eikä koulutuksen mukaisissa duuneissa ole oikein mahdollisuuksia edetä/saada parempaa tuloa.

Sama ongelmahan on lähes kaikissa koulutetuissa naisvaltaisissa ammateissa - joiden asiaa kokoomus lähti vaaleissa ajamaan. Ongelma on vain siinä, että tasa-arvon luvatussa maassa sama korotus pitää saada myös muille palkkakuopassa oleville naisvaltaisille ammateille (eikä vain niille joihin tarvitaan pidempi koulutus) - jolloin valtion rahat ei enää riitä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Juhis sanoi:
Kivaa olla suosittu, mukavasti tullut noita privaattiviestejä. Missähän välissä ehtisi kaikki lukea?

Mikä lie bugi tuokin, ei tuolla postilaatikossa ole enää yhtään lukematta oikeasti.
Jaa-a, sinulle on varmaan tullut privaattina näytönohjaimen rakkauskyselyt 65535 väriä, jossa vain 1 ei ole kiinnostunut. onneksi olkoon, olet 16-bittisen hurmuri.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tosin jos sairaanhoitajistakin puhutaan, niin ilmeisesti osittain ongelma on juuri tuossa tasa-arvossa. Kun kaikkien hoitajien pitää olla tasa-arvoisia, eikä useamman asteen hoitajia voi olla. Jos hoitajia voisi olla useamman asteisia, niin varsinkin niille "korkeammille" voisi maksaa huomattavasti parempaa palkkaa - ja niiden tehtävät voisi olla hieman lähempänä lääkärin tehtäviä kuin Suomessa on ollut tapana.

Esim. käsittääkseni englannissa on 3 luokan sairaanhoitajia ja ylimmät noista tekee juuri osittain Suomessa lääkärille kuuluvia tehtäviä. Suomalaisella koulutuksella pääsee tuohon luokkaan, josta ero palkoissa sitten selittyy.

.. ja taisihan täälläkin olla aikoinaan apuhoitajia tms.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Pääsin juuri vastaamaan 'galluppiin'. 18 minuuttia meni. Kysyin lopuksi 'Mitä voitin?' Kundi repesi.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Mä en nyt muista sitten tiedä, mutta keskusteluympäristö(ts. vapaa) kannattaa nyt ottaa huomioon.

Enkä nyt voi kyllä millään ymmärtää, miksi parin kerran huomio visiitistä nostetaankin yleispäteväksi väitteeksi, kun en niin ainakaan väittänyt. Olin lapsena yhteensä aika monta kuukautta sairaalassa, joten olen kyllä aikaa siellä viettänyt, ainakin silloin tädeillä riitti aika aika hyvin. Mutta silläkään nyt ei ole mitään väliä.

Ihan mielenkiintoista olisi kuulla, että miltä pohjalta te muut esitätte väitteitänne, kun lyttääminen käy kuitenkin aika helposti?

Ja miten mä voin olla kateellinen köyhille, jos mun omat tulot on selkeesti alle köyhyysrajan, ja viikkotuntimäärä kipuaa aika usein opiskelujen kanssa 50-60h viikossa?
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Olga sanoi:
Pääsin juuri vastaamaan 'galluppiin'. 18 minuuttia meni. Kysyin lopuksi 'Mitä voitin?' Kundi repesi.
Jos kundi olisi vastannut: "VOITIT VOITON!" ja sitten herää epäilys, että hän olisi eräs meistä forumisteista ja mitä tekisit? Hyppisit tasajalkaa kundin kaa?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
JOC sanoi:
Mä en nyt muista sitten tiedä, mutta keskusteluympäristö(ts. vapaa) kannattaa nyt ottaa huomioon.

Enkä nyt voi kyllä millään ymmärtää, miksi parin kerran huomio visiitistä nostetaankin yleispäteväksi väitteeksi, kun en niin ainakaan väittänyt. Olin lapsena yhteensä aika monta kuukautta sairaalassa, joten olen kyllä aikaa siellä viettänyt, ainakin silloin tädeillä riitti aika aika hyvin. Mutta silläkään nyt ei ole mitään väliä.

Ihan mielenkiintoista olisi kuulla, että miltä pohjalta te muut esitätte väitteitänne, kun lyttääminen käy kuitenkin aika helposti?

Ja miten mä voin olla kateellinen köyhille, jos mun omat tulot on selkeesti alle köyhyysrajan, ja viikkotuntimäärä kipuaa aika usein opiskelujen kanssa 50-60h viikossa?
JOC: mitä sinun nykyisiin tuloihin opiskelijana tulee, niin eipä pahemmin kannata tuota puolta ottaa esille. Ei myöskään työmäärää tai opintojen sitouttamista. Sen mitä minä olen seurannut, niin läsnäolopakko hoitoalalla on totaalisesti eri luokkaa kuin mitä itselläni oli. Lisäksi pakollisista työharjoittelujaksoista EI makseta palkkaa ja niihin velvoitetaan menemeään omakustanteisesti jopa useiden satojen kilometrien päähän. Revi tuosta sitten erilaisissa elämäntilanteissa huumoria.

Kun täällä oli aiemmin puhetta vuorolisistä, niin taitaapa niiden suuruutta olla eniten huutamassa henkilöt, joilla ei ole mitään ymmärrystä koko asiasta - muuta kuin että arkivapaat kuulostavat kivalta ;) Edelleen kun yksittäisen ihmisen ympärille muodostetaan sosiaalisia suhteita, niin vuorotyö tulee aiheuttamaan monennäköisiä ongelmia - puhumattakaan todistetuista fyysistä haitoista. Silti tällä alalla palkkaus on työmäärään, rasitukseen (sekä henkiseen että fyysiseen) ja vastuuseen nähden aivan retuperällä sekä vuorolisien kanssa että ilman niitä.

Mitäpä sitten asian korjaamiseksi? Minä olen valmis nostamaan omaa verotustani tämän asian puolesta. Kuinka moni muu?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tää keskustelu kuuluis jo aivan muualle..

Sam sanoi:
Mitäpä sitten asian korjaamiseksi? Minä olen valmis nostamaan omaa verotustani tämän asian puolesta. Kuinka moni muu?
Tämä ei nyt ratkaisis mitään, pikemminkin lois lisää ongelmia. Verotus kun ei ole nollasumma peliä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Yhteysongelmat jatkuvat. Nyt ei tietokone tunnista kännykkää USB:n kautta.

Onneksi kaapelimodeemi 'heräsi' yön ratoksi neljän boottauksen jälkeen. Mikähän tuossa kaapeliyhteydessä mättää ? Välillä toimii kuukausia ilman murheita, ja sitten on noin viikon kestäviä jaksoja, kun yhteys ei pelitä kuin hetkittäin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Kangasniemi: Kiista hoitajien palkoista vaikeuttaa ilmapiiriä

Julkaistu: 6:04

stt

Opetusalan ammattijärjestö ei hyväksy, että hallituksen lupaamat korotetut valtionosuudet menisivät vain hoitoalan palkkoihin. OAJ:n puheenjohtajan Erkki Kangasniemen mielestä muu koulutettu kuntasektori ei voi jäädä vähemmälle.

Kuumentunut keskustelu hoitajien palkoista on vaikeuttanut Kangasniemen mielestä koko työmarkkinailmapiiriä. Sanomalehti Kalevan haastattelussa hän katsoo, että Superin ja Tehyn esittämät palkkavaatimukset "eivät ole kotoisin tältä planeetalta".
Niinpä...tämä tässä kuumentuneessa/hypetetyssä keskustelussa on huonoa. Super ja tehy vaativat nyt mahdottomia ja eiköhän näköpiirissä ole jonkun sortin lakkoliikekin. Sitten jää sairaat ja vanhukset ainaskin huonolle hoitamiselle.

Ei siinä mitään, etteikö hoitajat ansaitsisi parempaa palkkaa. Moni muukin ansaitsi. Esimerkiksi käy vaikkapa opettajat. Ongelmana on se, että muutamia aloja/ammatteja ei ole vuosikymmeniin arvostettu kylliksi. Sen eron kiriminen kiinni on vuosien asia. Ja samaan aikaan niiden muiden alojen tai ammattien palkat pitäisi pitää lähes tulkoon kokonaan jäähdytettynä. (Edit: voisi rajata tämän siis ns. yleiseen sektoriin ei yksityisiin jne.) Siis olettaen, että lisärahoitusta ei saada. Epärealistista, jopa naurettavaa, on uskoa, että ihmiset haluaisivat vapaaehtoisesti laskea palkkaansa toisten hyväksi...

Joku tuossa jo nostikin esille muut mahdollisuudet ja kylhän tietysti esim. hoitajien (ja varmaan myös muidenkin matalapalkka-alojen) suosiminen verotuksessa voisi olla yksi konsti. Eri asia on sitten se onko em. oikeudenmukaista.

Ennen vaaleja Vihreiden esittelemä perustulo voisi olla tähänkin tepsivä lääke. Siihenhän liittyi myös sosiaaliturvajärjestelmän uusiminen, josta saataisiin myös jonkin verran säästöjä. (ja saataisiin vielä karsittua järjetöntä byrokratiaa) Puhumattakaan siis verotusvaikutuksista ja perustulosta itsessään per palkansaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Mitäpä sitten asian korjaamiseksi? Minä olen valmis nostamaan omaa verotustani tämän asian puolesta. Kuinka moni muu?
Olen, jos se raha menee varmasti oikeisiin asioihin..
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Formulanomi sanoi:
Ei siinä mitään, etteikö hoitajat ansaitsisi parempaa palkkaa. Moni muukin ansaitsi. Esimerkiksi käy vaikkapa opettajat. Ongelmana on se, että muutamia aloja/ammatteja ei ole vuosikymmeniin arvostettu kylliksi. Sen eron kiriminen kiinni on vuosien asia.
Pitää paikkansa, sinänsä erityisesti hoitsut ovat hoitaneet vuosikymmenet palkkaneuvottelunsa päin persettä ja sen seurauksena on alan alipalkkaus.

Jos ajatellaan terveydenhuollon turvaamista, niin palkkoja on pakko nostaa rajusti, muuten ei ole tekijöitä. En itse mitenkään jaksa uskoa palkkauksen nostamisen kohtuulliseksi olevan mahdollista vuodessa tai kahdessa. Ongelmaksi muodostunee se, ellei ensi syksyn neuvottelukierroksella tule selvästi yleistä linjaa kovempia korotuksia hoitajapako kiihtyy ja seuraa pahenevia ongelmia.
 
Ylös