Kyllähän sitä reipas nuori mies raikkaassa ulkoilmassa jaksaa.Ylen Sankia Priha sanoi:Välistä on pakko. Viikonkin jos on yhtään nukkumati niin jo alkaa tuntua vähän heikolta.
Kyllähän sitä reipas nuori mies raikkaassa ulkoilmassa jaksaa.Ylen Sankia Priha sanoi:Välistä on pakko. Viikonkin jos on yhtään nukkumati niin jo alkaa tuntua vähän heikolta.
Mä en kuullu mitään ukkosta kun nukuin niin sikeesti.Moe Szyslak sanoi:Täällä ukkosti klo 5 aikaan niin perskeleesti. Kävin nykäsemässä piuhat irti tikipoksista ja taulutelsasta.
Tietokoneet jätin rauhaan.:ahem:
Meillä oli koulussa vapaatunneilla pakko poistua koulun sisätiloista. Oli jyrkästi kiellettyä jäädä notkumaan aulaan saatikka kuvitella, että siellä ois saanut nukkua. Sama välitunneilla. Välitunnilta sisältä tavoitettu oppilas (muu kuin järjestäjä) sai laakista jälki-istuntoa. Sisältä välitunnilla tai vapaatunnilla tavattu oppilas oli samantien opettajakunnan silmissä varkaaksi epäilty. Silloin oli nimittäin aikamoinen (kasvussa) oleva ongelma, esim. oppituntien aikana tapahtuvat varkaudet naulakoista roikkuvien takkien taskuista ja laukuista ja välitunneilla pulpettien sisältä tapahtuvat varkaudet.Ylen Sankia Priha sanoi:Kyllä mekin lukiossa vapareilla vedettiin unta kuulaan aulan sohvilla, jos ei keksitty muuta tai oli niin huono sää ettei viitsinyt kaupungille lähteä.
Juu peruskoulussa oli meillä sama. Ylä-asteella lävähti istuntoa heti kun jäi kiinni sisätiloista tahi koulun alueen ulkopuolelta. Tulihan sitä sitten istuttua toisinaan, kun olivat sen S-Marketin pystyttäneet heti siihin kadun toiselle puolelle..Runar ja Kyllikki sanoi:Meillä oli koulussa vapaatunneilla pakko poistua koulun sisätiloista. Oli jyrkästi kiellettyä jäädä notkumaan aulaan saatikka kuvitella, että siellä ois saanut nukkua. Sama välitunneilla. Välitunnilta sisältä tavoitettu oppilas (muu kuin järjestäjä) sai laakista jälki-istuntoa. Sisältä välitunnilla tai vapaatunnilla tavattu oppilas oli samantien opettajakunnan silmissä varkaaksi epäilty. Silloin oli nimittäin aikamoinen (kasvussa) oleva ongelma, esim. oppituntien aikana tapahtuvat varkaudet naulakoista roikkuvien takkien taskuista ja laukuista ja välitunneilla pulpettien sisältä tapahtuvat varkaudet.
Kansankynttilät sammuksissa. Herätyskello soimassa?312T4 sanoi:Kyllä meillä vanhat naisopettajat ottavat sohvalla torkkuja kaamosaikaan aika useinkin opettajainhuoneissa vapareillaan
Joo, olikin aikanen herätys kun välähti ja pamahti. Ihme kyllä, koira ei ollut moksiskaan moisesta mutta mulla jäi aamu-unet vähiin ja joinkin aamukaffeet jo puoli kuuden aikaan.Moe Szyslak sanoi:Täällä ukkosti klo 5 aikaan niin perskeleesti. Kävin nykäsemässä piuhat irti tikipoksista ja taulutelsasta.
Tietokoneet jätin rauhaan.:ahem:
kouvotsvoni sanoi:Ei sentäs istuntoa tullut, mutta kyllä hätisteltiin pihalle. Siellä sitten kun apaut kolme penkkiä ulkosalla ja alueelta ei saanut poistua kouluaikana, mikä käsitti MYÖS koulumatkan, niin vittumaista oli. Eli pitkämatkalaiset eivät olisi saaneet mennä läheiseen kauppaankaan koulun loputtua, kun kaikki tietenkin rinnastettiin tupakkaa polttaviin pahiksiin ja näpistelijöihin
Paljon prosentuaalisesti? Minä olin lukiossa tokalla ja kolmannella paikalla noin 2/3 tunneista. Sen enempää ei saanut olla pois tai suoritusta ei arvosteltu. Yhden kerran minun piti jättää uusintakokeessa tyhjä paperi, että opettaja suostui antamaan edes numeron (ilman sitä olisin jäänyt luokalle).Runar ja Kyllikki sanoi:Nykyisin niillä poissaolomäärillä mitä mulla oli, ei kuulemma pääsis edes luokalta.
Yläasteella nyt oli vain kaksi koulubussia, jotka lähtivät eri suuntiin koulun loputtua, niin eipä olisi moista veruketta voinut keksiä, ainakaan uskottavasti. Yleisin lintstauskeino oli mennä terkkarin koppiin ja sanoa, jotta on vähän heikko olo. Siellä oli vanhanmallinen "elohopea"mittari, jota pikkasen ravistelemalla sai sen näyttämään helposti päälle 37celsiusta ja eikun loppupäivä vapaata.:ahem: Itsehän en toki moista käyttänyt, vaan ne kovikset..tai no ehkä minäkin pari kertaa, kun ei ruotsin tunnit napanneetRunar ja Kyllikki sanoi:Meillä suunnatonta närää herättivät pitkämatkalaiset, jotka lähtivät todella usein kesken viimeisen tunnin pois, tai jopa kokonaan pois viimeiseltä tunnilta, väittäen, että päivän viimeinen bussi lähtee kohta. Koskaan ei maikat tarkistelleet noita ja sitähän pitkämatkalaiset käytti härskisti hyväkseen.
Kyllä joskus perjantaisin vitutti kun en ollut pitkämatkalainen, niinpä lintsasin sitten ihan muuten vaan.
Nykyisin niillä poissaolomäärillä mitä mulla oli, ei kuulemma pääsis edes luokalta.
Sam sanoi:Paljon prosentuaalisesti? Minä olin lukiossa tokalla ja kolmannella paikalla noin 2/3 tunneista. Sen enempää ei saanut olla pois tai suoritusta ei arvosteltu. Yhden kerran minun piti jättää uusintakokeessa tyhjä paperi, että opettaja suostui antamaan edes numeron (ilman sitä olisin jäänyt luokalle).
Liikuntatunneilla olin paikalla. Olikin ainoa kymppi päästötodistuksessa.
Meillä ei ollut mitään koulubusseja erikseen, vaan pitkämatkalaiset kulki ihan vakiovuoroilla.kouvotsvoni sanoi:Yläasteella nyt oli vain kaksi koulubussia, jotka lähtivät eri suuntiin koulun loputtua, niin eipä olisi moista veruketta voinut keksiä, ainakaan uskottavasti. Yleisin lintstauskeino oli mennä terkkarin koppiin ja sanoa, jotta on vähän heikko olo. Siellä oli vanhanmallinen "elohopea"mittari, jota pikkasen ravistelemalla sai sen näyttämään helposti päälle 37celsiusta ja eikun loppupäivä vapaata.:ahem: Itsehän en toki moista käyttänyt, vaan ne kovikset..tai no ehkä minäkin pari kertaa, kun ei ruotsin tunnit napanneet
Mie vietin ruåttin tunteja melko monta käytävän puolella. Mieluummin olinkin siellä käytävän puolella. Arvosanathan siintä ei tykänny, mutta eipä jaksanut kiinnostaa se.kouvotsvoni sanoi:tai no ehkä minäkin pari kertaa, kun ei ruotsin tunnit napanneet
On ollut puhetta. On se vaan hassua, miten nopeasti ihmisen käyttäytyminen voi muuttua. Molempiin suuntiin. Ihan itseänikin tarkoitan.Runar ja Kyllikki sanoi:Yhdenkin kerran vedin kesken koulupäivän Doxal-nimisillä napeilla pään niin sekaisin, että olin kuolla. Muistaakseni olen tämän kyseisen tapauksen sulle puhelimessa kertonutkin joskus.
Karseita aikoja näin jälkikäteen ajatellen. :thumbdown
Minulla taas olisi lukio jäänyt käymättä ilman pakollisia luokkia.kouvotsvoni sanoi:Lukiossa vapaus ja omaan yksiöön muutto sitten saikin minut harhapoluille:alppu: Onneksi ei ollut enää luokkasysteemiä lukiossa, tai ei olisi mitään tullut..
Niin vaan ruotsalaisia rakastetaan niin paljon että kieltäkin pitää oppia.Ylen Sankia Priha sanoi:Mie vietin ruåttin tunteja melko monta käytävän puolella. Mieluummin olinkin siellä käytävän puolella. Arvosanathan siintä ei tykänny, mutta eipä jaksanut kiinnostaa se.
Muiden aineiden tunneilta mua ei koskaan ajettu pihalle.. on se jännä..
Koskas tulet livesätissä käymään?Jason Voorhees sanoi:Tärkeä ilmoitus: Olen rikkonut 500 viestin rajan tällä forumilla! :alppu:
edit: Anteeksi OT
Kokeilin sitä kerran, mutta siellä ei ollut silloin ketään. :doubtful:Ace17 sanoi:Koskas tulet livesätissä käymään?