Talviharjoittelutopic 2012/2013

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Näyttää aika hyvältä, ja erilaisia kaarteita. Ehkäpä jokunen ohituspaikkakin.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Näyttäis siltä, että kyetään sittenkin osallistumaan illan kisaan. Jos vaan onnistuisivat nuo kierrosmäärät menemään sillä tavalla, että vaihtojen kanssa ei tulisi probleemeja.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Perkele, KiC:issä lauantaille kaavailtu Spinneri 200 peruttiin osanottajapulan takia.

Noo, jos seuraavaksi kartin puikkoihin Lahdessa salareenien muodossa. Vaikuttaa aika syheröltä tuo rata, mutta katsellaan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika monta laskua on kyllä onnistunu, mutta kyllä sitä on turvalleenkin menty. Kyllähän se niin on että jos murtsikkasukset hallitsee, ei lasketteluvehkeillä ole mitään ongelmia perus laskettelussa.
Itse oon saanut murtsikkalaskut kuntoon ihan vaan sillä, että treeneissä pyrin laskemaan usein ladun vieressä erityisesti mutkamäissä.
Pirkan hiihdossa oli loppuvaiheessa (70-80km hiihtelyn jälkeen) sellainen mutkikas kovavauhtinen mäki, jossa oli nössömmät auranneet alustan ihan muhkuralle.. Selvisin silti laskusta hengissä 50km/h vauhdeilla kaatuneita ihmispujottelukeppejä väistellen. Lihakset alkoi olla sen verran väsyneet ettei jaksanut käyttää paljoa voimaa jarrutteluun ja korvien väli sen verran hämärtynyt ettei osannut pelätä, kunhan vaan pääsisi äkkiä maaliin. Kaiken kaikkiaan se oli kyllä hauskaa!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Reisillehän tää menee, no kiinnosta hevonhumppaa. Vasen käsi, ei tuntoa. Koko alkuvuosi hartian kautta käteen johtavaa kipua.

Niemelä 15h, itse 15min. Ei hirveesti eroa...

Liian kallistakin, ei jatkoon.

EDIT. Kiitos tallipäällikölle kutsusta. Slugin korvaajaksi ei minusta vaan ole. Sori
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ihan hieno tapahtuma oli radalle.comin 300 krs kisa.

Ensin harkat (kaikki ajettiin 10min), ja sitten aika-ajot:
Siinä ajoin tiimille 7. lähtöruudun, ero paaluun 0,29. Auto ei hyvä, pompotti pitkissä oikeissa.
Kisaan lähti DW ja piti sijamme muutaman kymmenen kierrosta mutta tuli aika pian vaihtoon olkapään/hartian vihoitellessa. Nasty jatkoi muttei asiaa vastata kärjelle (WoPen tiimillä samaa ongelmaa). Tankkaus/autonvaihto, ja aika pian Nasty alitti oman aikaisemman autonsa ajan.
Kuskinvaihto Nasty -> Cmoney ja totean auton ainakin tuntuvan paremmalta, kuin eka automme. Ei pompi, ja jengiä tuleekin kokoajan perä edellä vastaan. Valot myöskin sammuivat ajoeräni aluksi, eli ajovalojen avulla edetään. Takaata #7 ja #3 tulevat samaan ryppääseen, ja tiedän näiden olevan kärkitiimejä (ajoivat ekoilla autoillaankin kärjessä kaukana meidän edellä), niin en sitten liikoja yritä takaisin kuitata kun olemme kierroksia (4) perässä. Tyydyn ajamaan perässä, ja siinä pysynkin, kiitos kulkevan auton. Lopputuloksissa 6. sija, ja toiseksi nopein kisakierrosaika. Aavistuksen nopeampi kuin molemmilla kärkitiimeillä.
Koko kisan nopein kierros, 0,2s meitä nopeampi, tuli lopputuloksissa 8nneksi tulleelle tiimille, ja sellaisen kuskin ajamana joka on hyvänä päivänä Silver Club-kisoissa podiumkamaa, muttei voitosta voittoon -kaveri. Melkoinen tykki alla, kun samaan aikaan WoPekin jäi 2,5 kymppää.

Autot ratkaisi harmillisen paljon.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Ihan hieno tapahtuma oli radalle.comin 300 krs kisa.
:ahem:

Autot ratkaisi harmillisen paljon.
Meidän kisa kaatui siihen, että jälkimmäinen auto oli puoli sekuntia hitaampi kuin kärjellä. Mikäpä siinä etanoidessa. :dunno:

Harjoituksissa vielä nopein aika ja aika-ajoissa kolmas sija. Tässä siis edellisen argumenttini vertailukohta.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Huh, näinkö nopeasti se talvikausi tosiaan on mennyt... :eek: Enää kaksi sisäajokertaa jäljellä, ja sitten alkaa jo Kevätpäräykseen valmistautuminen. Viimeistä SM-kesää kohti... ->
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hienot tilat on saaneet vrt. edelliseen, mutta tämän videon perusteella jää kyllä tämä kisa itseltä väliin, ei noin hitaalla radalla ole mitään jakoa tällä elopainolla.
Ulkokisoissa sitten seuraavaksi vasta mukaan.
Itseasiassa rata on sisäradaksi aika nopea pitkähköjen suorien takia, mutta oon samaa mieltä siitä, että paino vaikuttaa tuolla varmasti enemmän juuri hitaiden mutkien määrän takia. Ja siihen varmaan viittasitkin? Kiihdytys - jarrutus -rata on kyseessä.

En silti sinuna olisi suoralta kädeltä luovuttamassa, koska PeePeehän ajoi eilen kovemman ajan kuin Nasty ja heillä on kuitenkin painoeroa Nastyn eduksi jonkin verran.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Meidän kisa kaatui siihen, että jälkimmäinen auto oli puoli sekuntia hitaampi kuin kärjellä. Mikäpä siinä etanoidessa. :dunno:

Harjoituksissa vielä nopein aika ja aika-ajoissa kolmas sija. Tässä siis edellisen argumenttini vertailukohta.
Kyllä mä oikeestaan silti ihmettelen lopputuloksissa meidän tiimin 4 kierroksen eroa kärkeen. DW tuli hartiavaivan takia vaihtoon jossain 50krs kohdalla, ja oltiin silloin noin 1krs (ei 0,5 eikä 1,5) kärjestä, ja Nasty jatkoi 2-3 kymppää kärkeä hitaampana. Autonvaihdon jälkeen Nastynkin vauhti parani entisestään, ja itsekin loput reilu 120krs olin paljon kilpailukykyisempi, kuin tiimimme ekalla autolla.

Mahdollisia syitä:
En ainakaan huomannut Nastyn kärsineen missään kolarissa (=ohitustilanteiden mahdollisia osumia) suurta aikahukkaa.
Yhdessä vaiheessa ajanotto sekoili, ja otti ainakin joillekin tiimeille 2 kierrosta yhtenä minuutin kierroksena (tämmöisessä saattoi tulla 1krs takkiin jollei tilanne korjaantunut oikeaksi). Juontajakin mikkiin totesi ajanottohäikästä.
Kärki meni keltavaloilla paljon meitä kovempaa, tai voitti jossain turva-autotilanteessa meitä lähes kierroksen, kun letka kerättiin kasaan.

Itse kuitenkin nyt tiedän olleeni (monitoreissa) vajaa 4krs kärjestä, radalle lähtiessäni siinä 170krs paikkeilla, ja se tuntuu kyllä oudon paljolta siihen mennessä.

Moni ohitti hitaampia radan 3-mutkaan, oikeaan neulansilmään ennen takasuoraa, tullessa, mutta itse pääsin muita kovempaa nopean 4-mutkan jota seuraavaan vasuriin jarruttaessa ohitin monia. Välillä oli vaan vaikea olla sopivan kaukana oikeaan tullessa, kun joitakin sain siinä metrin, joitakin 3 metriä kiinni. Silti, kärkitiimit (#3 ja #7) tulivat kerran ohi, jonka jälkeen seurasin niitä useita kymmeniä kierroksia maaliin kun vauhtikin oli melko samaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
En silti sinuna olisi suoralta kädeltä luovuttamassa, koska PeePeehän ajoi eilen kovemman ajan kuin Nasty ja heillä on kuitenkin painoeroa Nastyn eduksi jonkin verran.
Minunkin mielestäni radalla hienoja pidempiä kaarteita ja mutkaosuuksia, sekä leveämpänä ajolinjavaihtoehtoja, ettei pelkkä kaasu-jarru -rata ole.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itseasiassa rata on sisäradaksi aika nopea pitkähköjen suorien takia, mutta oon samaa mieltä siitä, että paino vaikuttaa tuolla varmasti enemmän juuri hitaiden mutkien määrän takia. Ja siihen varmaan viittasitkin? Kiihdytys - jarrutus -rata on kyseessä.

En silti sinuna olisi suoralta kädeltä luovuttamassa, koska PeePeehän ajoi eilen kovemman ajan kuin Nasty ja heillä on kuitenkin painoeroa Nastyn eduksi jonkin verran.
joo tohon kiihdytys/jarrutus akselin määrään kiinnitin huomiota, videolla ainakin kone käy kokoajan niin matalalla että luulen sen olevan mulle se pahin...
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Aika vähän tuolla meikäläinen jarrua paineli. Olin kyllä hidaskin, mutta elopaino mätsää aika tarkkaan PeePeen kanssa.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Kyllä mä oikeestaan silti ihmettelen lopputuloksissa meidän tiimin 4 kierroksen eroa kärkeen. DW tuli hartiavaivan takia vaihtoon jossain 50krs kohdalla, ja oltiin silloin noin 1krs (ei 0,5 eikä 1,5) kärjestä
Me oltiin 50 kierroksen kohdalla yli kaksi kierrosta kärkeä perässä, ja te olitte meidän takana siinä vaiheessa. Itse en siis ihmettele noita kierroshässäköitä; varsinkaan siksi koska ne korjattiin kesken kisan.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
joo tohon kiihdytys/jarrutus akselin määrään kiinnitin huomiota, videolla ainakin kone käy kokoajan niin matalalla että luulen sen olevan mulle se pahin...
Toisaalta sä oot aina pärjännyt liukkaalla alustalla ja toi on liukas rata.
 
Ylös