Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Suunnitelmissa avata ulkoratatreenit to 29.4 klo 17.30
Ratana toimii Malmin karting rata. Vauhtia on vähintään forssan veroisesti!

Muita kiinnostuneita?
Tuolla oon joskus v. 1999 ajellu nelitahtivehkeillä.melko hitaita olivat: nop. aikani 59.5 mutta todella hyvää kisaa niillä sai aikaiseksi:)

Viimeksi olin siellä 2007 ja autot oli vaihtunu kakstahtisiin joissa olikin sanoinkuvaamattoman huono pito:eek!: kirjaimellisesti huonompi kuin yhdelläkään sisäradalla mitä olen missään ikinä ajanut:frown: toivottavasti ei samat autot nyt kyseessä..
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
854
Tuolla oon joskus v. 1999 ajellu nelitahtivehkeillä.melko hitaita olivat: nop. aikani 59.5 mutta todella hyvää kisaa niillä sai aikaiseksi:)

Viimeksi olin siellä 2007 ja autot oli vaihtunu kakstahtisiin joissa olikin sanoinkuvaamattoman huono pito:eek!: kirjaimellisesti huonompi kuin yhdelläkään sisäradalla mitä olen missään ikinä ajanut:frown: toivottavasti ei samat autot nyt kyseessä..
Autot on tod. samat. 2009 ajoin kerran tuolla ja silloin pito oli äärimmäisen huono -ekat kierrokset. Sen jälkeen pito parani ja loppua kohden jopa normaali eli erinomainen. Vuosina 2008 ja aikaisemmin pito on ollut heti alusta lähtien hyvä, liekö sitten saanut aina lämpimän auton. Mun mielestä noi kulkee hiukan kovempaa kuin forssassa.

Ja Jacq. pidetään se to 29.4 kun ei treen poppoo osallistu.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
vittuilu pitää ottaa huumorilla, päähän siinä muuten räjähtää. :D

Noh.. Nää on taas asioita, joissa kirjallinen ilmaisu aiheuttaa väärinymmärryksiä. Face to face ilmaistuna sama läppä olisi luultavasti mennyt läpi puhtaana vitsinä eikä vittuiluna, jollaisena en sitä tarkoittanut.
Face to face vois joku jo syljeskellä hampaita.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Tuo ratahan on muuten aivan loistava: riittävän leveä, väärinpäin kallistettuja mutkia ja vaihtoehtoisia ajolinjoja ja kunnon kanttarit. Ei löydy sellaista mutkaa missä ei pystyisi ohittamaan.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1123
Autot on tod. samat. 2009 ajoin kerran tuolla ja silloin pito oli äärimmäisen huono -ekat kierrokset. Sen jälkeen pito parani ja loppua kohden jopa normaali eli erinomainen.
:jaska: toivottavasti ois autoissa pehmeämmät renkaat.

Silloin kun 2007 ajelin niin ihmettelin ekan kierroksen että voiko olla todellakin näin kylmät renkaat. Parin kirroksen päästä alko jo usko loppumaan ku pito oli käytännössä aivan sama vaikka mitä tekis. Tuli aika mielenkiintoista kisailua veljee vastaa kun heti kun koski kaasuun ni auto menee poikittain:D
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Heti kun selkänsä kääntää niin sanansäilä soi

Onpa tuossa tullut hyvää ja huonoa tuuria itse kullekin autojen osalta.

Hyvinkää aika-ajot huippuauto, kisaan hiukan heikompi mutta kantti ei kestänyt ensimmäistä kertaa kartin ratissa(eka kerta kyllä 30hv:n kanssa)

Forssa II: Hyvä auto aika-ajossa, kisassa keskitason vekotin jolla onnistui pienellä tuurilla ajamaan kakkoseksi sateessa.

Kaanaa: aika-ajossa keskitasoa, kisassa hyvä....tulos jäi laimeaksi kun ei pääjoukon sekaan alussa päässyt. Jäi tuo imuavun saaminen vähiin. Sijoitus tuurilla ylös lopussa kun muilla huonompaa munkkia (rengasrikot jne.)

Forssa III Aika-ajot ja kisa samalla autolla, joka oli paras. Paalulta 2.sijalle:thumbfh: Kuivalla olisin tämän erän uskoakseni vienyt mennentullen, mutta Wope+sade oli yhdistelmä, minkä takia käyn vieläkin terapiassa....kiitti vaan:D

Kolme viimeistä kisaa on autotuuriin kaatunut. Turku täysin, KIC kisan osalta, ja mitä viimeiseen myllypuroon tulee niin kaksi autoa oli muita edellä. Kolmanneksi olisi pystynyt ajamaan monella muullakin autolla kuin 5:lla mikä oli perin kettumainen ajettava. Voi veljet ei käänny, Loimaa mielessä. Varmasti 10 oli samankaltainen. Katsokaa huviksenne, poikkeaako minun ja Wopen linjat paljonkin muista. Erityisesti Cm:n ja Nasty:n ajoon kun vertaa
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Varmasti 10 oli samankaltainen. Katsokaa huviksenne, poikkeaako minun ja Wopen linjat paljonkin muista.
Ajoin kaikki sessiot #10:lla ja ongelmana tuntui olevan nimenomaan aliohjaaminen. Nopeus oli kuitenkin onneksi kohdallaan, mutta mutkissa taisi tulla enemmän häviötä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Forssa III Aika-ajot ja kisa samalla autolla, joka oli paras. Paalulta 2.sijalle:thumbfh: Kuivalla olisin tämän erän uskoakseni vienyt mennentullen
Niin autojen voimasuhteet tuolloin kuivalla kyllä täysi kysymysmerkki kun olisi menty 10-15 sekuntia kovempaa.
 

Örfil

Guest
"Huonolle" tuurille ei voi mitään ja niiden yli pitää päästä. Muuten menee ilo harrastuksesta. Mulla meni viime vuonna kaiken kaikkiaan 2-3 rengasta kisoissa. Taisin vetää ennätykset?

Mutta nyt on uusi kausi ja uudet kujeet :ahem:

Itse asiassa mä en jaksa itse enää kisan jälkeen hirveästi spekuloida mikä auto oli 0,2 sek toista nopeampi tai hitaampi tai vaikka olis sekunninkin ollut hitaampi. Se oli, ja se siitä.

Hirveistä autoeroista kannattaa tietenkin antaa ratayrittäjälle palautetta, mutta muuten mua ei kiinnosta autojen "suhteelliset nopeudet" enää jälkikäteen. Ei ne kuitenkaan koskaan ole tai tule olemaankaan tasapäisiä.

Ja hyvä ettei olekaan, sekoittaa pakkaa välillä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Yli on päästy myllypurosta :D Tottakai huono autotuuri harmittaa h-hetkellä, mutta melko nopeesti pääsee yli. Pariisin jälkeen on taas hieno päästä ajaa "tuttuja" vastaan ulkoradalla!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
"Huonolle" tuurille ei voi mitään ja niiden yli pitää päästä. Muuten menee ilo harrastuksesta....
Näinhän se on. Eipä tuota terapiajuttua kannata niin vakavasti ottaa....ja mut eipä oteta muutenkaan mua vakavasti. Tuon viimosen ajolinjajutun heitin ihan vinkkinä, jos tulevaisuudessa joku saa siitä etua mahd puskutraktorin kohdalle osuessa, niin hyvä. Hyvä kun on noita kameroita. Niistä pystyy aika paljon jälkeenkin päin päättelemään eri juttuja.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Helsingin suunnalla mitään pientä ajosessiota mahd. Keskiviikkona?
Oon sielläpäin päivän niin kerkeis varmaan pyörähtämään ajamassakin :)
 

Örfil

Guest
Hyvä kun on noita kameroita. Niistä pystyy aika paljon jälkeenkin päin päättelemään eri juttuja.
Ajattelin Kaanaan treeneistä ottaa jo kuvaa. Tulee samalla vähän harjoiteltua tuon kameran käyttöä. Samalla saa ne kuskit, joille rata ei ole vielä tuttu, vähän esimakua paikasta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
"Huonolle" tuurille ei voi mitään ja niiden yli pitää päästä. Muuten menee ilo harrastuksesta.
Jep näinhän se on, mutta liki vuosi paskalla onnella alkaa jo syömään hieman...
Kun ei kisojakaan tuu ajettua jatkuvasti niin ne onnistumiset on harvassa.

Mutta nyt on uusi kausi ja uudet kujeet :ahem:
Jep, ja alkoi ihan yhtä paskasti kuin edellinen loppui :dunno:

Itse asiassa mä en jaksa itse enää kisan jälkeen hirveästi spekuloida mikä auto oli 0,2 sek toista nopeampi tai hitaampi tai vaikka olis sekunninkin ollut hitaampi. Se oli, ja se siitä.

Hirveistä autoeroista kannattaa tietenkin antaa ratayrittäjälle palautetta, mutta muuten mua ei kiinnosta autojen "suhteelliset nopeudet" enää jälkikäteen. Ei ne kuitenkaan koskaan ole tai tule olemaankaan tasapäisiä.

Ja hyvä ettei olekaan, sekoittaa pakkaa välillä hyvin.
Joop, no kyllä itseä aina vähän jää syömään tekniset ongelmat, ja mietityttämään myös...
Mutta se nyt on taas henkilökohtanen juttu, aina miettii mitä olis voinut tehdä toisin.
Tietty jos itse tekee ajolistat niin saa vaan itseensä syyttää mutta joskus toivois tuuriakin tietty...
 

Örfil

Guest
aina miettii mitä olis voinut tehdä toisin.
Tuo on itselleni sitten eri juttu: hyvä analysoida kisa jälkikäteen, mutta automurheet heitän muistojen romukoppaan "kimimäisesti" ;) varsin nopeasti.

No, kieltämättä tulihan sitä Kaanaassa viimeksi vähän hitsattua, kun puhkesi kumi ja nilkutin maalin juuri ja juuri ennen jakkuesia. Siinä piti hetki vetää happea pukukopin takana yksikseen, mutta se oli sitten siinä :D

Minkäs noille voi...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös