Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ai niin, vaihdatin tänään talvikset.

Maksoin siitä ettei mun tartte rehkiä ja liata käsiä, mutta renkaiden raahaaminen kolmannen kerroksen säilytystiloista autoon ja toisenlaiset takaisin sinne ylisille katson rehkimiseksi. Ja noin muuten: kädet likaantui.
Pistää miettimään olisiko samalla vaivalla vaihtanut ihan ite.

Tunnen jääneeni tappiolle, kelle voi valittaa?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Yksityiset terapeutit on aika kalliita, mutta voithan sä anoa Kelalta maksusitoumusta renkaanvaihdon aiheuttaman ahdistuksen ja trauman käsittelyyn.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Eilen vaihdoin. Saavuin kumeistani huolehtivaan liikkeeseen paikalle 17.25 ja poistuin paikalta 17.38 huolletut talvikset alla. Odottaessa sivistin itseäni aikakauslehdillä ja pullakahveilla. Talo tarjosi. Sain lisäksi infoa kesäkiekkojeni kunnosta ja läpänheiton seassa ongin tietoa renkaanvaihto ja -säilytysbusineksen saloista.
:thumbup:

Kieltämättä Vianorilta kuulostaa.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Onhan tässä vielä kahdeksan tuntia hyvää aikaa vaihtaa talvirenkaat. Itse olen tosin jo vaihtanut vähän aikaa sitten.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No nyt on vaihdettu. Alkoi vähän olemaan jäätä ja sohjoa kelin puolestakin.

4mm ja 95% nastoja Michelineissä. Paineet eteen 2.1 ja taakse 2.4.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
En muuten katsonut, mitkä kitkat olivat kun alle vaihdoin. Taitavat olla mallia Keski-Eurooppa. Olen jostain syystä saanut Saappin sellaiseen moodiin nyt pysyvästi että luistonesto ja ABS:t ovat pois päältä, enkä saa sitä pois takaisin normaaliksi!

Ihmettelin kun lumentulon jälkeen kotimäen nouseminen oli hidasta, ja Lahdessa, onko se Veräjämäentiellä jyrkkää mäkeä laskeutuessa jouduin tekemään vanhanaikaisen Saab-tempun eli näpäyttämään vasemman jalan jarrutuksella perän irti jotta saan taittumaan vasuriin. Muuten olisi mennyt iloisesti jonkun omakotiasujan pihaportin läpi pihalle. Siinä olisi ollut sitten ihmettelemistä ystävillä ja kylänmiehillä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vaihdoin naisen auton nistat, kitkojen tilalle, joilla kesän kurvaillut.

Vasemassa etupäässä enää 3 pulttia jäljellä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Taisi mennä talven lumityötienestit ekana linkouspäivänä.:mad:
Traktorin etunen ei kestänyt pakkasta. Tubeless-renkaaseen laitettiin "tossu" ja sisärengas, pari vuotta kesti ja nyt taas ilmat pellolle. Uudet renkaat tilasin, tullee joskus Turusta asti. No, ei noita onneksi tarvitse vaihtaa niin usein kuin autoihin. 15 v kestivät kuitenkin.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Nyt on talvirenkaat alla. Ostin perjantaina Schwalben kumit alumiininastoilla. Lauantaina suoritinkin sitten reilun kolmenkymmenen kilometrin testiajon Oslomarkassa.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Nyt on talvirenkaat alla. Ostin perjantaina Schwalben kumit alumiininastoilla. Lauantaina suoritinkin sitten reilun kolmenkymmenen kilometrin testiajon Oslomarkassa.
Mulla on Schwalben kesärenkaat kulkineessa. Nokian talvirenkaat ovat varmaan alakerran varastossa. Sen verran vähän tulee nykyään (talvella) ajettua, etten talvirenkaita ole viitsinyt vaihtaa.
 

Örfil

Guest
Käväisi sitten asioilla jolla reissulla ajeli sitten motarilla ohitustilanteessa +100 km/h ja auto alkoi täristämään kummallisesti. Tärinä ei ole tasaista vaan nousevaa ja laskevaa eli nousee- vaimenee-nousee hieman satunnaisesti.

Mistä ihmeestä tuo tärinä voi johtua?
Syy taisi löytyä tähän ihmetyksen aiheeseen: ajelimme auton päivällä katsastukseen ja eipä mennyt läpi koska takaiskareiden kiinnityspuslat oli liian väljät. Eka kerta kun sellaiseen "vikaan" törmään.

Torstaina menee sitten takapatukat vaihtoon ja jos ei nyt se tärinä poistu samalla, olen suuresti ihmeissäni. Autolla on voinut kuitenkin ajaa, koska tärinä ei ole niin paha että siitä olisi vaaraa ajossa.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
No nyt on vaihdettu. Alkoi vähän olemaan jäätä ja sohjoa kelin puolestakin.

4mm ja 95% nastoja Michelineissä. Paineet eteen 2.1 ja taakse 2.4.

Pito lumella on muuten helvetin paskaa noilla urasyvyyksillä, ooks huomannut jo?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ylös