Juu, kyllähän se nopeuden sovittaminen keliin ja renkaisiin sekä ajotaitokin ratkaisee aika paljon, pysyykö uralla vai ei. Parisataa tuhatta tullut kitkoilla ajettua kaikenlaisissa keleissä. Välillä on pitänyt ajaa oikeasti hiljaa, kun on ollut vettä polanteilla yms. ääriolosuhteita. Tosin emmä niissä lasettais nastoillakaan satasta.Jep. Ja taloudellisinta ja hiljaisinta on, kun ei aja ollenkaan.
En vaan halua kokea kitkoilla sitä vaaratilannetta, jossa nastat olis ollu parempi vaihtoehto. Silloin puhutaan ihmishengistä. Ja sellaiseen tilanteeseen joutuminen on moninkertaisesti todennäköisempää kuin nastoilla päinvastaiseen.
Mulle ei siis ole kysymys siitä, millä pärjää, vaan siitä, millä pärjää ääritilanteissa pisimmälle.
Taito on välttää niitä ääritilanteita. Tai sitten mulla on vaan huikea bulla käynyt taipaleilla.
Vittumaisin paikka kitkoilla on lähteä valoista, jossa on kuluneet, jäiset urat. Ei meinaa millään päästä liikkeelle.