Talvitestit 2006-2007

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Muistaakseni Davidin autossa oli jotain laittomia laitteita käytössä juuri tuossa Monacon GP:ssä joka auttoi sen vauhtia siellä radalla. En muista kuka sen sanoi mutta tuli jonkun selostajan suusta tuolta kaudelta.

Oliko se Ben Edwards tai James Allen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
WebSlave sanoi:
Honda ei ole edes näyttänyt missään vaiheessa nousun merkkiä HUIPULLE.
Olen kyllä sitä mieltä, että 2004 näytti, mutta en aio ryhtyä asiasta väittelemään, koska "näyttämisellä", "nousun merkeillä" ja "huipulla" voi jokainen kuitenkin tarkoittaa mitä haluaa.
Jep, juuri näin. Mutta mielenkiinnolla odotellaan milloin ensimmäinen "asian toisin näkevä" huomauttaa, ettei 2004 kaudella mitään Hondaa ollutkaan.
Honda ei ole edes näyttänyt missään vaiheessa nousun merkkiä HUIPULLE.
Tuon odottamisen jätän lyhyeksi ja aloitan itse. Eli montako mahdollisuutta Hondalla on ollut näyttää nousun merkkejä? Hondahan on ollut ykkösissä kokonaiset 1 kautta. :eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Oberfeldwebel sanoi:
Tuon odottamisen jätän lyhyeksi ja aloitan itse. Eli montako mahdollisuutta Hondalla on ollut näyttää nousun merkkejä? Hondahan on ollut ykkösissä kokonaiset 1 kautta. :eek:
Vai todetaanko, että näytöt annettiin jo 1965, kun Hondalla voitettiin ensimmäinen GP. ;)
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Oberfeldwebel sanoi:
Jep, juuri näin. Mutta mielenkiinnolla odotellaan milloin ensimmäinen "asian toisin näkevä" huomauttaa, ettei 2004 kaudella mitään Hondaa ollutkaan.
Tuon odottamisen jätän lyhyeksi ja aloitan itse. Eli montako mahdollisuutta Hondalla on ollut näyttää nousun merkkejä? Hondahan on ollut ykkösissä kokonaiset 1 kautta. :eek:
Sehän on pilkunviilausta jos haluaa laskea että tällä kaudella oli Hondan ensimmäinen kausi. Käytänöllisesti katsoen Honda on kisaillut saman väen kanssa jo kaudesta 2000 asti, eihän värityskään ole muuttunut 6 vuoden aikana miksikään.

Jos lähdetään samalle pill... siis pilkunviilaus linjalle, niin tällä kaudella saamme sarjaan uuden tallin nimeltä "Vodafone McLaren-Mercedes", joka perustuu edesmenneeseen tiimiin "Team McLaren-Mercedes".
Tosiasiassa samat avainhenkilöt vanhassa ja uudessa McLarenissa ovat töissä . Aivan kuten ex-BAR Hondassa ja nyk.Honda Racingin tapauksen kanssa.

Tsiisus, jotain rajaa tämän homman kanssa teillä, jos edes noin lapsellisiin pilkunviilauksiin homma menee jo, kun kyseessä on kuitenkin yksi ja sama talli :thumbdown

Webslave sanoi:
Olen kyllä sitä mieltä, että 2004 näytti, mutta en aio ryhtyä asiasta väittelemään, koska "näyttämisellä", "nousun merkeillä" ja "huipulla" voi jokainen kuitenkin tarkoittaa mitä haluaa.
Lähinnä tarkoitin sitä että sanoilla "huipulla" "nousun merkkejä" viittaan suorituksiin, jossa talli kykenee taistelemaan paalupaikasta ja voitoista tasaisesti kauden aikana. Ainoastaan kaudella 2004 Honda pystyi taistelemaan voitoista yksi tai kaksi kertaa satunnaisesti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
azai sanoi:
Lähinnä tarkoitin sitä että sanoilla "huipulla" "nousun merkkejä" viittaan suorituksiin, jossa talli kykenee taistelemaan paalupaikasta ja voitoista tasaisesti kauden aikana. Ainoastaan kaudella 2004 Honda pystyi taistelemaan voitoista yksi tai kaksi kertaa satunnaisesti.
Niin, ja minusta taas nuo ovat nimenomaan niitä "nousun merkkejä". Jos talli pystyy "taistelemaan paalupaikasta ja voitoista tasaisesti kauden aikana", se on minun mielestäni jo huipulla.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
WebSlave sanoi:
Niin, ja minusta taas nuo ovat nimenomaan niitä "nousun merkkejä". Jos talli pystyy "taistelemaan paalupaikasta ja voitoista tasaisesti kauden aikana", se on minun mielestäni jo huipulla.
Tämähän se ehkä on F1:ssä huonoin puoli, kun voitoista käytännössä taistelee kaudesta toiseen kaksi tallia, poikkeuksena 2003 jolloin voitoista pystyi kamppailemaan 4 eri huipputallia (Ferrari, Renault, Williams-BMW, McLaren-Mercedes). Ehkä yksi syy tuo kahden tallin kamppailu -juttu siinä miksi jenkit eivät innostu formuloista ja haukkuvat sitä tylsäksi. Sehän on perhana tylsää :thumbdown
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
azai sanoi:
Tämähän se ehkä on F1:ssä huonoin puoli, kun voitoista käytännössä taistelee kaudesta toiseen kaksi tallia, poikkeuksena 2003 jolloin voitoista pystyi kamppailemaan 4 eri huipputallia (Ferrari, Renault, Williams-BMW, McLaren-Mercedes). Ehkä yksi syy tuo kahden tallin kamppailu -juttu siinä miksi jenkit eivät innostu formuloista ja haukkuvat sitä tylsäksi. Sehän on perhana tylsää :thumbdown
Tälläkin foorumilla on ollut sen suuntaisia mielipiteitä, että viimevuotinen mestaruustaisto oli tylsä. Itseasiassahan se oli todella yllätyksellinen ja tiukka. Mutta kun suomalainen ei ollut mukana niin...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
azai sanoi:
Tämähän se ehkä on F1:ssä huonoin puoli, kun voitoista käytännössä taistelee kaudesta toiseen kaksi tallia, poikkeuksena 2003 jolloin voitoista pystyi kamppailemaan 4 eri huipputallia (Ferrari, Renault, Williams-BMW, McLaren-Mercedes). Ehkä yksi syy tuo kahden tallin kamppailu -juttu siinä miksi jenkit eivät innostu formuloista ja haukkuvat sitä tylsäksi. Sehän on perhana tylsää :thumbdown
Jos F1 olisi perhanan tylsää, tällä foorumilla ei olisi näin paljon aktiivisia kirjoittajia. ;) Eiköhän aika moni muukin kuin minä ole tajunnut sen, että lajissa on muutakin kuin pelkkä mestaruustaistelu. Jotkut jopa sen, että muutakin kuin suomalaismenestys. ;)

Jenkit ovat sitten erikseen, he ovat tottuneet erilaiseen urheilukulttuuriin. Heille olisi täysin käsittämätöntä, kuinka täällä voidaan (tai ainakin voitiin silloin kun minä olin nuori) seurata jotain 50 km:n hiihtoa herkeämättömällä jännityksellä. ;)

-Edit- No, tuleepahan tällä kaudella testattua sopiiko NASCAR vastaavasti minun pirtaani, kun tuli nuo Viasatin kanavat hankittua. Riippunee paljolti ennestään tutuista kuskeista. Etukäteen olen hieman epäileväinen.
(Alkaa olla aika kaukana otsikosta tämä keskustelu...)
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Joni sanoi:
Muistaakseni Davidin autossa oli jotain laittomia laitteita käytössä juuri tuossa Monacon GP:ssä joka auttoi sen vauhtia siellä radalla. En muista kuka sen sanoi mutta tuli jonkun selostajan suusta tuolta kaudelta.

Oliko se Ben Edwards tai James Allen.
Tarkoitat varmaan kaksisuuntaista telemetriaa (tms. laitteistoa), eli McLaren kykeni varikolta säätämään Davidin autoa siten että pääsi maaliin. Kaksisuuntainen telemetria kiellettiin muistaakseni heti 2002 jälkeen. Nykysäännöillä Davidin kisa olisikin jäänyt kesken kun auto alkoi savuttamaan.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Calvin sanoi:
Tarkoitat varmaan kaksisuuntaista telemetriaa (tms. laitteistoa), eli McLaren kykeni varikolta säätämään Davidin autoa siten että pääsi maaliin. Kaksisuuntainen telemetria kiellettiin muistaakseni heti 2002 jälkeen. Nykysäännöillä Davidin kisa olisikin jäänyt kesken kun auto alkoi savuttamaan.
Tuon jälkeen sääntöjä muutettiin niin että säätely on sallittua varikkoalueella, onkohan nykyisin tuo pykälä vielä samanlainen? Toisin sanoen David olisi voitu ottaa sisää hiukan aikasemmin ja rämpätä sitä öljyventtiiliä varikolla. (Eikös tämä ollut se jumittanut öljyventtiili asia?)
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Massalle 20 kierrosta, ei teknisiä ongelmia ja paras kierrosaika 58''4. Vuosi sitten Schumi ajoi 59''5. (Gazzetta dello Sport)
 

jamminen

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
358
Faustus sanoi:
Massalle 20 kierrosta, ei teknisiä ongelmia ja paras kierrosaika 58''4. Vuosi sitten Schumi ajoi 59''5. (Gazzetta dello Sport)
Jos tuo todella pitää paikkansa, niin todella vaikuttavaa...:ahem:
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Gazzettan uutista päivitettiin tuon jälkeen. Nyt sielläkin lukee 39 kierrosta ja 58''360.
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Osaako joku arvioida viime vuoden autoilla tehtyjen joulukuun talvitestien perusteella renkaita? Eikös nykyiset renkaat pitäisi olla jotain puoli sekunttia hitaammat kuin viime vuotiset? Ei ainakaan nopeammat, jolloin sekuntin kovempi aika jo ensimmäisissä testeissä lupaisi erittäin hyvää. :eek!:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
justF1fan sanoi:
Osaako joku arvioida viime vuoden autoilla tehtyjen joulukuun talvitestien perusteella renkaita? Eikös nykyiset renkaat pitäisi olla jotain puoli sekunttia hitaammat kuin viime vuotiset? Ei ainakaan nopeammat, jolloin sekuntin kovempi aika jo ensimmäisissä testeissä lupaisi erittäin hyvää. :eek!:
Kyllä sen eron pitäisi olla normaalilla radalla selvästi enemmän kuin puoli sekuntia, joskaan Fioranoon ei samat säännöt päde. Viimevuotinen ensitesti ei ole hyvä vertailukohta, sillä viime vuoden auto oli esiteltäessä pahasti raakile aerodynamiikaltaan ja alkoi toimia vasta uuden paketin esittelyn myötä. Vakuuttava aika tuo toki on joka tapauksessa.

Edit: lisätään nyt vielä, että 2006 ensitestissä oli kylmää ja kosteaa ja Schumi ajoi osan päivästä välikelin renkailla.
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
http://newsonf1.net/forum/viewtopic.php?t=24

Tuossapa linkki, josta voi vähän vertailla autojen vauhtia edellisvuosien pirsseihin. Viime vuoden mallilla nopein aika Fioranossa näyttäisi olevan 57,6. Rataennätys on puolestaan Schumacherin nimissä oleva 55,999 (2004).

EDIT: Tosin täytyy muistaa, että tuo 57,6 on ajettu Helmikuussa.
 
Viimeksi muokattu:

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Jos on tähän asti esitellyt autot olleet..hmm...krhm "konservatiivisia" uudistuksia, niin renault kyllä räväyttää!!

http://www.f1racing.net/en/gallery.php?catID=2157

"First glimpses of the new Renault R27 were caught on Tuesday morning at the Jerez circuit. The car was not however painted with its new livery, which will be unveiled at the official launch on 24 January in the Netherlands. Giancarlo Fisichella was behind the wheel to complete the shakedown."
 
Viimeksi muokattu:
Ylös