Balthazar
Luonnollisesti.
Jeps, korjasin.Bobakki sanoi:Oot boldannut väärät luvut, nuo kertoo, millä kierroksella nopein tuli. Se sitä edellinen luku on koko päivän kierrokset.
Jeps, korjasin.Bobakki sanoi:Oot boldannut väärät luvut, nuo kertoo, millä kierroksella nopein tuli. Se sitä edellinen luku on koko päivän kierrokset.
No nyt alkaa näyttää paremmalta. Tosin Hamilton paineli jo joulukuussa alle 1.19, mutta otapa sitten selvää bensakuormista ja rengasseoksista. :dunno:Mr Natural sanoi:No nyt alko Heikilläkin kulkemaan:
Ord. Piloto Licencia Equipo Marca Tiempo Gap Promedio VR NV Intv
1 4 Heikki KOVALAINEN FIN ING RENAULT F1 TEAM RENAULT 1:19.185 ---- 201,1 112 27 ----
2 3 Giancarlo FISICHELLA ITA ING RENAULT F1 TEAM RENAULT 1:20.467 1.282 197,9 54 34 1.282
3 22 Takuma SATO JAP SUPER AGURI F1 TEAM SUPER AGU 1:20.688 1.503 197,3 118 44 0.221
EDIT: boldaus korjattu
Täytyy sanoa, että miehellä pysyy kynä kädessä ja kaiken lisäksi tekstin seassa on asiaakin (Alonso ja Kimi myönnettiin kritiikin jälkeen rattimiehiksi). Kyllä myös tällainen provosoiva tyyli sopii foorumille, valitettavan usein kovimmat fanit työntävät tällaisen postauksen jälkeen herneen hengitysteihinsä.Yuri Borzenokóv sanoi:Kitisijä sai ensimmäisellä kaudellaan köniinsä Heidiltä, silti 3+2 vuotinen sopimus McLarenille hirveällä rahalla.
Alonso taas neljällä ensimmäisellä kaudellaan ajoi paremmin kuin muutama kehitysmaiden ostokuski.
McLarenin valinta PR-Neekeri yli kengurun kertoo jälkimmäisestä kaiken, eikä Heidin ura jatku BMW:llä kovinkaan pitkään. Vettel laskeskelee jo miten paljon suurempi penkki hänelle tarvitaan kun kääpiö heivataan ovesta ulos.
Mites muuten noissa joulukuun testeissä kun oli vielä vanhat autot, olikohan niissä silloin jo rajoitettu kierrosluvut 19t vai olikohan vieläkin tuo 20t mihin se vanha mclareni kykeni.Jeeves sanoi:No nyt alkaa näyttää paremmalta. Tosin Hamilton paineli jo joulukuussa alle 1.19, mutta otapa sitten selvää bensakuormista ja rengasseoksista. :dunno:
Totta. Parempi näin kuin että varpaillaan postaillaan sanoja varoen juttuja joista kaikki varmasti ovat samaa mieltä ja kukaan ei vahingossakaan pahoita mieltään. Vähän voi löysätä sitä pipoa.HeKi sanoi:Täytyy sanoa, että miehellä pysyy kynä kädessä ja kaiken lisäksi tekstin seassa on asiaakin (Alonso ja Kimi myönnettiin kritiikin jälkeen rattimiehiksi). Kyllä myös tällainen provosoiva tyyli sopii foorumille, valitettavan usein kovimmat fanit työntävät tällaisen postauksen jälkeen herneen hengitysteihinsä.
quartal sanoi:Mites muuten noissa joulukuun testeissä kun oli vielä vanhat autot, olikohan niissä silloin jo rajoitettu kierrosluvut 19t vai olikohan vieläkin tuo 20t mihin se vanha mclareni kykeni.
Tää nyt on vain mutua, mutta minusta kauhean monet tallit eivät kykeneet tuohon 20000 kierrokseen.Mickey sanoi:Miksei rajoitettu 20000 kierrokseen, olisi ollut mukava tasaluku..
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:543:1:2007-01-25;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:434333,1:0:0:0:0:0:Kimi puristi jo kunnon aikoja
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Kimi Räikkönen löysi torstaina jo vauhtinsa Ferrarin 248F1 -autossa, vaikka kierrosmäärät jäivät kolmantenakin päivänä kovin vähäisiksi.
1.13,587 oli kierrosaikana Vallelungan radalla jo samoissa, mihin Michael Schumacher pääsi samalla autolla viime huhtikuussa.
Keskiviikkona raekuuron ja räntäsateen jälkeen Vallelungaan ennustettiin jopa lunta, mutta siltä sentään vältyttiin.
Aamupäivällä rata kuivui, mutta ei lämmennyt edes kymmenasteiseksi missään vaiheessa. Niinpä mutkaisella osuudella kostea paikka yllätti Räikkösen ja auto pyörähti ulos radalta. Vaikka Ferrari kopsahti aitaan vain 10-20 km/t nopeudella, hiilikuituinen eturipustus ei kestänyt ja rengas retkahti alta.
Lounastunnin jälkeen auto oli taas kunnossa, mutta sitten alkoi taas sataa.
Räikkösen tasaiset kierrosajat iltapäivällä kuitenkin viestittävät, että suomalaistähti alkaa päästä sinuiksi Ferrarin ajamisesta.
Uudet renkaat vielä vieraat
Selvää on, että näin kolealla ja kostealla kelillä Räikkönen ei vielä ole saanut täyttä käsitystä Bridgestonen uusista kovemmista renkaista. Ne eivät kerta kaikkiaan lämpene, kun rata hohkaa kylmyyttä.
- Ne vain tuntuvat erilaisilta, Räikkönen tyytyy arvioimaan tässä vaiheessa.
Toistaiseksi Räikkönen on päässyt kolmen päivän aikana ajamaan vasta 416 kilometriä, mikä normaalisti on vähän yhdeksi testipäiväksikin.
Felipe Massa oli torstaina Ferrarin uudella F2007 -autolla puoli sekuntia Räikköstä nopeampi. Brasilialainen pääsi jo 86 kierrosta.
Neljän päivän aikana Massa on ajanut uutta Ferraria sentään jo 900 kilometriä.
Ferrari on testiohjelmassa pahasti perässä tässä vaiheessa. Roomassa oli sunnuntaihin saakka kuljettu t-paidassa liki parinkymmenen asteen lämmössä. Niinpä arktinen viikko oli pahemmanluokan yllätys Ferrari-leirille.
Hamilton rikkoi uuden McLarenin
Perjantaina elätellään toiveita vihdoin normaalista testipäivästä. Seuraavalla viikolla testitiimi siirtyy Espanjaan Valenciaan, missä samalle radalle tulevat myös uudet Renaultit, McLarenit, Hondat, Red Bullit ja Toyotat.
Valencian rata on nyt McLarenin yksityiskäytössä. Olosuhteet eivät suosi brittitalliakaan, sillä päivä oli pilvinen ja lämpötila 10-15 asteen tietämissä.
Kohutulokas Lewis Hamilton rikkoi uuden MP4-22 -autonsa toisena päivänä rajussa ulosajossa niin pahasti, ettei sitä pystytä korjaamaan perjantaiksi. Maailmanmestari Fernando Alonso kirjasi dataa 76 kierroksen verran. Nopein aika oli 1.11,698.
Nopeimmat testikierrokset
Vallelunga: Felipe Massa Ferrari F2007 1.13,029 (86 kierrosta), 2) Kimi Räikkönen Ferrari 248F1 1.13,587 (43).
Valencia: Fernando Alonso McLaren MP4-22 1.11,698 (76 kierrosta), 2) Lewis Hamilton McLaren MP4-22 1.12,596 (33).
Hieno letti Kimi! Matkiiko Gillesiä? :thumbup:yosssi sanoi:
Juurikin tällaisia virheitä Kimille on sattunut ja tulee sattumaan. Sinänsä hyvä juttu että yhtään ei löysäillä, vaan täysillä vedetään edelleen mutkiin.quartal sanoi:Hienot kuvat. Hieman ihmetyttää noiden kuvien perusteella tuo ulosajo sinänsä. Kimi alkoi jarruttamaan varsin kovaa lukkojarrutuksella ja hyvässä vaiheessa. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että vauhtia mutkaan oli erittäin paljon liikaa. Voisi kuvitella, että tommoisia virheitä ei Kimiltä sattuisi.
Siis täh? Miten voit tuon kuvan perusteella sanoa? Siis tuollaiset ulosajot johtuvat yleensä siitä, ettäquartal sanoi:Hienot kuvat. Hieman ihmetyttää noiden kuvien perusteella tuo ulosajo sinänsä. Kimi alkoi jarruttamaan varsin kovaa lukkojarrutuksella ja hyvässä vaiheessa. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että vauhtia mutkaan oli erittäin paljon liikaa. Voisi kuvitella, että tommoisia virheitä ei Kimiltä sattuisi.
Ainakin tuo, että vauhtia olisi ollut erittäin paljon liikaa, lienee melkoista liioittelua. Radassa oli märkä kohta, väitettiin jossain. Kyse voisi olla myös uusista renkaista, joulunalustesteissä moni kuski valitteli, ettei enää voi jarruttaa yhtä syvälle mutkaan.quartal sanoi:Hienot kuvat. Hieman ihmetyttää noiden kuvien perusteella tuo ulosajo sinänsä. Kimi alkoi jarruttamaan varsin kovaa lukkojarrutuksella ja hyvässä vaiheessa. Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että vauhtia mutkaan oli erittäin paljon liikaa. Voisi kuvitella, että tommoisia virheitä ei Kimiltä sattuisi.
Toisaalta jos kyseessä olisi jokin laitteistovika niin tuo turma olisi voinut olla paljon pahempikin. Itse veikkaisin kuitenkin henkilökohtaista virhettä. (onkohan tästä missään juttua?)