Rapu-70
Well-known member
- Liittynyt
- 26.8.2005
- Viestit
- 544
Kyllähän päätellään paljon alkuvaiheen testien perusteella. Kieltämättä jos eka kisa olisi sunnuntaina olisin huolissani Ferrarin iskukyvyn puolesta. Nyt on kuitenkin niin, että ekoihin kisoihin on vielä jonkin verran aikaa ja Ferrarilla nimenomaan ollaan testiohjelmasta jäljessä. Kyseessä on kuitenkin talli joka viimekaudelle teki aivan valtavat nousut. Eli sieltä löytyy potentiaalia parantaa paljonkin kauden aikana tai nyt siis ennen seuraavaa kisaa.
Mitä Mäcciin tulee, niin jos tämä luotettavuus ja nopeus on todellista niin hirvittävä kehitysloikka on otettu viimekausista. Ja ennenkun aloitetaan se normaali kovarengassopiiparemminMäcille liturgia niin muistetaan nyt että kumeja saa vaihtaa edelleen kisan aikana ja luotettavuus ei liity renkaisiin. Tällaisia kehitysaskelia otetaan siis tokan divarin insinööriköörillä. Mistä niille lähteneille ammattilaisille maksettiin?
Alonson vauhtia en vielä pitäisi mitenkään ilmiömäisenä kun Mäcin junnuosasto paukuttelee kanssa testipäivien kärkiaikoja tasatahtiin mestarin kanssa.
Arvelisin, että jotain tekemistä tämän tulostason kanssa on sillä, että Mäcci on huippuautoista lähimpänä viimevuotista ja tallilla on siis vähän opeteltavaa auton vireeseen saamisessa, joten voidaan keskittyä testaamaan asioita huippuvauhdeilla kun muut vasta opettelevat autonsa käyttäytymistä. Mielestäni esim. Kimin kommentit viittaavat Ferrarin osalta siihen, että auto ei varsinaisesti vielä ole valmis. Ferrari on kuitenkin tehnyt melko radikaalejakin ratkaisuja autoon.
Loistavaa olisi, jos Mclaren olisi nopeudessa ja kestävyydessä Rellun ja Ferrarin tasolla. Saataisiin vähän kuvaa siitä, mikä on todellinen nokkimisjärjestys nyt kun Schumi on lopettanut. Lisäksi tulisi myös esiin se, kuinka suuri merkitys on tallin strategisella osaamisella sekä kisamanagementilla. Kisa on kuitenkin eriasia kuin nyt nähdyt testikierrokset. Kisan voittaakseen pitää osata tehdä muutakin kuin nopea kierrosaika.
Mitä Mäcciin tulee, niin jos tämä luotettavuus ja nopeus on todellista niin hirvittävä kehitysloikka on otettu viimekausista. Ja ennenkun aloitetaan se normaali kovarengassopiiparemminMäcille liturgia niin muistetaan nyt että kumeja saa vaihtaa edelleen kisan aikana ja luotettavuus ei liity renkaisiin. Tällaisia kehitysaskelia otetaan siis tokan divarin insinööriköörillä. Mistä niille lähteneille ammattilaisille maksettiin?
Alonson vauhtia en vielä pitäisi mitenkään ilmiömäisenä kun Mäcin junnuosasto paukuttelee kanssa testipäivien kärkiaikoja tasatahtiin mestarin kanssa.
Arvelisin, että jotain tekemistä tämän tulostason kanssa on sillä, että Mäcci on huippuautoista lähimpänä viimevuotista ja tallilla on siis vähän opeteltavaa auton vireeseen saamisessa, joten voidaan keskittyä testaamaan asioita huippuvauhdeilla kun muut vasta opettelevat autonsa käyttäytymistä. Mielestäni esim. Kimin kommentit viittaavat Ferrarin osalta siihen, että auto ei varsinaisesti vielä ole valmis. Ferrari on kuitenkin tehnyt melko radikaalejakin ratkaisuja autoon.
Loistavaa olisi, jos Mclaren olisi nopeudessa ja kestävyydessä Rellun ja Ferrarin tasolla. Saataisiin vähän kuvaa siitä, mikä on todellinen nokkimisjärjestys nyt kun Schumi on lopettanut. Lisäksi tulisi myös esiin se, kuinka suuri merkitys on tallin strategisella osaamisella sekä kisamanagementilla. Kisa on kuitenkin eriasia kuin nyt nähdyt testikierrokset. Kisan voittaakseen pitää osata tehdä muutakin kuin nopea kierrosaika.