Talvitestit 2006-2007

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Suomen Huippu sanoi:
Alonson mukaan auto ei ole edes lähellekään valmis kilvanajoon ja aika on käymässä vähiin. McLaren-tallissa ollaan raivoissaan espanjalaisfanien rynnäköstä Jerezin varikolle.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56651
LUE: Auto ei ole yli sekuntia nopeampi kuin kilpailijansa. Joutuu ajamaan oikeasti kilpaa tällä kaudella. :D

Ainiin: Olisko BMW tämän vuoden yllättäjä? Melbournen eturivissä Heidi ja Kubica.
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Bemun testisuoritukset ovat tulleet vähän puun takaa. Kovaahan ne on menneet, mutta vielä laittaisin talvikauden piikkiin nuo ajat ja kilpailijoiden puheet. En epäile etteikö kauden aikana BMW voisi koittaa murtautua top 4:ään mutta se vaatii paljon onnistuineita suorituksia.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
pmv sanoi:
Bemun testisuoritukset ovat tulleet vähän puun takaa. Kovaahan ne on menneet, mutta vielä laittaisin talvikauden piikkiin nuo ajat ja kilpailijoiden puheet. En epäile etteikö kauden aikana BMW voisi koittaa murtautua top 4:ään mutta se vaatii paljon onnistuineita suorituksia.
Viime viikon testeissä BMW-Sauber kärsi melkoisesti teknisistä vioista. MSa:n mukaan Heidfeld on sopeutunut Kubicaa paremmin uusiin renkaisiin, tosin Kubica oli päässyt ajamaan turkasen vähän.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Alonso ja Massa: BMW on nopein9.2.2007 09:07

McLarenille siirtynyt Fernando Alonso ja Ferrari-pilotti Felipe Massa ovat yllättyneitä BMW-Sauberin hurjasta testivauhdista.

- BMW:n vauhti on todellakin yllättävän kovaa, maailmanmestari Alonso myönsi espanjalaisen tv-kanavan Telecincon haastattelussa.

Torstaina Jerezin testeissä Nick Heidfeld oli BMW:llä nopein. Massa oli havainnut BMW:n vauhdin kiihtymisen jo aiemmin.

- McLarenkin vaikuttaa nopealta, mutta mielestäni BMW on tällä hetkellä kaikkia muita edellä. BMW on todella hyvä pitkiä vetoja ajettaessa, mutta se ei ole vielä kaikkein luotettavin. Mielestäni järjestys on tällä hetkellä BMW, Ferrari ja McLaren, Massa sanoi La Gazzetta dello Sportissa.

Massa ei ole yhtään huolissaan Ferrarin tilanteesta.

- Automme on nopea ja myös luotettava, vaikka joitakin ongelmia on toki ollut. Meillä on kuitenkin selvä käsitys, miten ongelmat ratkaistaan.

Massan mukaan Ferrarin F2007-autoa on helpompi säätää kuin viimevuotista 248 F1 -mallia.

- Uusi auto tuntuu erittäin vakaalta, ja siihen on helppo tehdä muutoksia. Se muuttuu vielä paljon avauskilpailuun mennessä ainakin aerodynaamisesti. Joitain uusia osia tulee jo ensi viikon testeihin, brasilialaiskuljettaja kertoo.

F1-testit jatkuvat maanantaina Barcelonan radalla. Kilpailukausi alkaa 18. maaliskuuta Melbournessa.

IS / Janne Aittoniemi
Kovinpa helposti nostavat nämä "auktoriteetit" Bemarin kärkeen?!

Massan kommentti on hieman hämmentävä? Jotenkin tuosta saa juurikin sen kuvan, että auto on liian helppo, jolloin se ei ole riittävän nopea! Olisiko siinä syy miksi Kimi ei saa autosta vielä parasta irti!? Siitä vain täytyy tehdä vaikeampi, jolloin homma on sitä myöten selvä :alppu:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Lonso_567 sanoi:
Alonso osaa olla rankka renkailleen, tai kevyt. Niin että kuluma ja lämmöt pysyvät kohdallaan ja vauhti on optimaalista.

Button nyt povaa joka vuosi että sääntömuutokset ja muut sopivat erityisesti hänelle :eek:
Siinei kuule Alonsokaan auta, jos auto on semmonen, ettei sen renkaat lämpiä, niin kuin oli Toyota männä vuonna.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Misa1 sanoi:
Testeissähän saa ajaa vaikka alipainoisella autolla, ilman mitään rajoittimia!
No tiesinhän sen jo...mutta miten vertailla harjoituskauden aikoja...jokuhan voi ajella alipainoisella autolla ilman kierrosrajoitinta ihan rahoittajaa rauhoittaakseen...tai saadakseen lisää rahoittajia:D Koko harjoitus kausi on ikäänkuin pokerin peluuta eli pelkällä 'hailla' pelaava yrittää saada toisen luulemaan että hänellä on hyvä 'käsi'...taas jos sinulla on täyskäsi, niin yrität piilotella sitä mahdollisemman pitkään voittaaksesi enemmän:ahem:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nasu sanoi:
No tiesinhän sen jo...mutta miten vertailla harjoituskauden aikoja...jokuhan voi ajella alipainoisella autolla ilman kierrosrajoitinta ihan rahoittajaa rauhoittaakseen...tai saadakseen lisää rahoittajia:D Koko harjoitus kausi on ikäänkuin pokerin peluuta eli pelkällä 'hailla' pelaava yrittää saada toisen luulemaan että hänellä on hyvä 'käsi'...taas jos sinulla on täyskäsi, niin yrität piilotella sitä mahdollisemman pitkään voittaaksesi enemmän:ahem:
Niin ja sehän on suorastaan järkevää. Kun saadaan kusettamalla rahoittajia mukaan, niin on sitten jatkossa resursseja kehittää autoa enemmän!
 

DaSilva

In Memories
Liittynyt
17.1.2007
Viestit
593
Sijainti
Madonna di Campiglio
Nasu sanoi:
No tiesinhän sen jo...mutta miten vertailla harjoituskauden aikoja...jokuhan voi ajella alipainoisella autolla ilman kierrosrajoitinta ihan rahoittajaa rauhoittaakseen..
Vaikea arvata mikä talli tuota harrastaa..Jos ei alipainoisella autolla niin ainakin kevyellä. :alppu:

On muuten yllättäviä nuo Kimin kilometrit, koko ajan on hehkutettu Mäkin kilsoja, eli tilanne alkaa näyttämään todella hyvältä lopputestejä ajatellen. Mäkilläkin on ainakin Alonso herännyt todellisuuteen, muiden ajaessa pitkiä vetoja on Mäkki muutaman kymmenyksen nopeampi. Saivatpahan 15 minuuttia julkisuudessa ennen kautta, Ferrari ja Rellu menevät todennäköisesti menojaan jo ekoissa kisoissa.

BMW:n vauhti ei kyllä tullut puun takaa mielestäni, väläyttelihän se jo viime kaudella ja olen pitänyt sitä ainaa Hondaa kovempana tallina (vaikka siviiliautoissa toisinpäin). Saa nähdä saako jopa nuorista-ei-ole-mihinkään-Heidfeld auton kulkemaan! Jos Kubica saa luoton renkaisiin, jää kyllä Heidi kasvattelemaan partaansa savusumuun..
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Laittaisivat ekaan kisaan sen kovan ja pehmeä seoksen... :D

Saatais ainakin ohituksia... :cool:
Vaikka kaippa niitä tilanteita muutenkin syntyy kun voi olla eri renkaita
kuskeilla alla.

Tosin villi veikkaus on, että menee varmaan noin kolmisen kisaan siihen, että joka talli löytää kokolailla sen hyvän ja yhteisen linjan eri seoksien käyttöön kisassa ja sit mennäänkin 90 rosenttisesti samoilla seoksilla... Mutta se jää nähtäväksi... :cool: Saapahan maikkarin ammattilaiset taas hehkuttaa, että ihan varmaan kimillä on nyt eri seos kuin muilla.... :thumbup: (vrt. vaikka viime vuoden imolan bensalasti määrien puntarointi.... :jaska: ) :D
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Kevyemmällä autolla ja pehmeällä seoksella alkuun, sitten kovat setit alle ja loppukisa niillä. :eek:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mitenkäs muuten menee tulevalla kaudella aika-ajojen renkaat?

Onko niin, että aika-ajo seoksella alotetaan kisa?

Mitenkäs jos kuski tekee kaks tai kolme stoppia?
Kahdella autossa käytetään kolme settiä renkaita ja kolmella neljää...
Kuinkas nuo setit menee vai onko kuskilla vain kaksi settiä kumeja per
kisa??
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
quartal sanoi:
Kevyemmällä autolla ja pehmeällä seoksella alkuun, sitten kovat setit alle ja loppukisa niillä. :eek:
Näin tuntus fiksulta kärjen tuntumasta lähteä, hänniltä startatessa vois miettiä toista ratkasua..

Lisääntyyköhän ohitukset vai trullijunat? :rolleyes:
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
DaSilva sanoi:
Vaikea arvata mikä talli tuota harrastaa..Jos ei alipainoisella autolla niin ainakin kevyellä. :alppu:
Ja ilman kierrosrajoitinta....mikähän talli se oli alakynnessä(suurista talleista) viime kauden lopulla....eli mäcci ja ehken bemu...joilla on suuri tarve esittää jotain(mitä ne ei välttämättä ole):p
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Nasu sanoi:
ehken bemu...joilla on suuri tarve esittää jotain(mitä ne ei välttämättä ole):p
En itse näe BMW:lä olevan mitään syytä tai halua ajaa mainoskierroksia. Nehän on vielä tulevalla kaudella mukana oppiakseen ja vasta 2008 ihan "tosissaan". Eli jos näitä mainoskierroksia BMW:ltä joskus nähdään niin se on vasta seuraavissa talvitesteissä. Ja kyllä, ajan BMW:llä ja olen tallin kannustaja... :ahem:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ghost_Glove sanoi:
Mitenkäs muuten menee tulevalla kaudella aika-ajojen renkaat?

Onko niin, että aika-ajo seoksella alotetaan kisa?

Mitenkäs jos kuski tekee kaks tai kolme stoppia?
Kahdella autossa käytetään kolme settiä renkaita ja kolmella neljää...
Kuinkas nuo setit menee vai onko kuskilla vain kaksi settiä kumeja per
kisa??
Kisaan lähdetään kärkikymmenikön osalta aika-ajojen lopussa alla olevilla renkailla. Käsittääkseni aiemmissa sessioissa tippuneet saavat vaihtaa renkaat.

Kuskien on käytettävä vähintään yksi setti kumpaakin seosta kisassa. Muuta ei ole määritelty. Kuski/talli saa siis vapaasti päättää kumpaa seosta käyttää enemmän, jos settejä menee enemmän kuin kaksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
WebSlave sanoi:
Kisaan lähdetään kärkikymmenikön osalta aika-ajojen lopussa alla olevilla renkailla. Käsittääkseni aiemmissa sessioissa tippuneet saavat vaihtaa renkaat.

Kuskien on käytettävä vähintään yksi setti kumpaakin seosta kisassa. Muuta ei ole määritelty. Kuski/talli saa siis vapaasti päättää kumpaa seosta käyttää enemmän, jos settejä menee enemmän kuin kaksi.
Sellainen rajoite on vielä, että aika-ajoihin ja kisaan on käytettävissä neljä settiä molempia seoksia. Tuo toki tuskin muodostanee suurta ongelmaa kuin erikoistapauksissa, joskin tarkoittaa kyllä myös, että aika-ajon kaikkiin osioihin tuskin käytetään uutta settiä pehmeitä renkaita.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Bobakki sanoi:
Sellainen rajoite on vielä, että aika-ajoihin ja kisaan on käytettävissä neljä settiä molempia seoksia. Tuo toki tuskin muodostanee suurta ongelmaa kuin erikoistapauksissa, joskin tarkoittaa kyllä myös, että aika-ajon kaikkiin osioihin tuskin käytetään uutta settiä pehmeitä renkaita.
Tuleeko niitä "rengasmaalauksia" sitten käyttöön?
 
Ylös