Talvitestit 2006-2007

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kylläpä Williams liitää tän http://www.f1today.nl/liveupdate.php?liveupdateID=10 mukaan.

Hyvä fiilis Williamsin suhteen. Nyt kun on nähnyt autosta kuvia radalla, niin sehän edustaa todella uskomatonta muotoilua. Ponttoonit ovat kaikista kompakteimmat, todella slimmit ja lyhyet. Tästä johtuu sitten se, että pakoputket tulevat vähän ilkeästi todella ulos ponttoonista. Filosofia johtunee myös siitä, ettei Toyotan moottorin pakoputkisto ole lähellekään yhtä kompaakti kuin Renaultilla. Mutta Williams voi olla kauden yllättäjä, rahaakin tallilla pitäisi olla nyt paremmin, jottei heti jäädä muiden jalkoihin kehitystyön vähäisyyden vuoksi. Myös innovatiivinen etusiipikokonaisuus taitaa toimia hienosti. Yläsiipi on muita talleja huomattavasti suuremmassa roolissa. Onko tässä kyseessä yläsiipi-idean jatkojalostus, jota muut eivät ole tajunneet? Larenillahan ei "vielä" ole koko yläsiipeä. Saapi nähdä milloin se se sinne putkahtaa. Monacossa vai vasta ensi vuonna?
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Parhaat kierrosajat Barcelonasta tänään lounastaukoon mennessä:

1 WUR 1'23.409 25
2 ROS 1'23.602 31
3 DLR 1'23.742 31
4 ALO 1'23.742 19
5 KUB 1'24.111 27
6 KLI 1'24. 227 32
7 GLO 1'24.550 39
8 MOA 1'24.372 35
9 TRU 1'24.547 29
10 WEB 1'24.770 38
11 KOV 1'24. 915 24
12 BAR 1'24.934 16
13 FIS 1'24.959 29
14 DAV 1'25.624 36
15 COU 1'25.780 30
16 SUT 1'26.767 37
17 MAS - 1
18 RAI - 1


Lähde: Renault Blog
http://blog.renaultf1.com/index.php?en/2007/02/12/268-barcelona-testing-12-14-february

EDIT: Hieman alkaa kieltämättä huolestuttaa tuo Ferrarin touhu. Toivottavasti tietävät mitä ovat tekemässä.
 
Viimeksi muokattu:

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
äxä sanoi:
Hieman alkaa kieltämättä huolestuttaa tuo Ferrarin touhu. Toivottavasti tietävät mitä ovat tekemässä.
Top 3 (laatste update: 13:29)
Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps
1 Alexander Wurz Williams FW29 1:23.128 44
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:23.210 + 0.082 48
3 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:23.346 + 0.218 10

Ei tuo nyt niin kauhealta näytä. Ja parempihan se on kokeilla moottorien rajat ja testata mahdolliset ongelmat nyt ennen kauden alkua kuin vasta kauden aikana ;)
 

Tuomas_M

Well-known member
Liittynyt
5.3.2006
Viestit
146
Alkaa kyllä pelottaan... Eikö vieläkään saada mm-titteliä tänne Suomeen sitten Häkkisen? :nope:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
amino sanoi:
Top 3 (laatste update: 13:29)
Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps
1 Alexander Wurz Williams FW29 1:23.128 44
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:23.210 + 0.082 48
3 Kimi Räikkönen Ferrari F2007 1:23.346 + 0.218 10

Ei tuo nyt niin kauhealta näytä. Ja parempihan se on kokeilla moottorien rajat ja testata mahdolliset ongelmat nyt ennen kauden alkua kuin vasta kauden aikana ;)
Joo, en ole nopeuden puolesta ollenkaan huolissani mutta nuo jatkuvat tekniset murheet pistää jo kylmää hikeä ainakin meikäläisen otsalle. Lähinnä se että kierroksia ei saada ajettua tarpeeksi ja näin vietyä autoa eteenpäin kehityksessä niin paljon kuin oli suunniteltu.

Mutta katsellaan nyt vielä rauhassa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
formulastara sanoi:
Hyvä fiilis Williamsin suhteen. Nyt kun on nähnyt autosta kuvia radalla, niin sehän edustaa todella uskomatonta muotoilua. Ponttoonit ovat kaikista kompakteimmat, todella slimmit ja lyhyet. Tästä johtuu sitten se, että pakoputket tulevat vähän ilkeästi todella ulos ponttoonista.
Joo, no Hondalla näyttäs olevan vieläkin tiiviimpi paketti. Enkä tarkoita että Williamsilla olisi mitenkään huono paketti..


formulastara sanoi:
Myös innovatiivinen etusiipikokonaisuus taitaa toimia hienosti. Yläsiipi on muita talleja huomattavasti suuremmassa roolissa. Onko tässä kyseessä yläsiipi-idean jatkojalostus..
Njoo, no innovatiivinen se ei ole, kun Renault käytti samaa tyyliä jo 2006 Unkarin GP:ssä. Lähinnä lainaus joka taitaa toimia tosiaan.. (niin en tiedä tarkoitatko innovatiivisella että se oli Rellulta hieno idea, sitä se tais olla..)

Mitä nuihin testiaikoihin tulee, niin tais olla Williamsille ensimmäinen hyvä aika muihin verrattuna sijotuksen puolesta, eli eikai siitä kannata hätääntyä.. Ja se la Rosahan on ollut jo monena talvena (Wurz ennen dlRosaa) McLarenin kanssa hyvässä vauhdissa. Voihan nuista jonkun verran hätääntyä, mutta niin monesti on ennenkin McLaren ollut talvitesteissä hyvässä vauhdissa ettei meikäläinen enää välitä siitä. Kattoo sitte Melbournessa.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
niinkuin Gene sanoi, ollaan Ferrarilla nyt paljon paremmassa iskussa kuin vuosi sitten samaan aikaan.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Tässä altavista käännös www.f1grandprix.it sivuilta ja ajat:

12/02/2007 15.07.42

It begins the tests to you to Barcelona, endured problems for the Ferrari di Massa

They are begins stamani the tests to you collectives of the teams of F1 on the circuit of Barcelona. Endured problems for the Ferrari F2007 di Felipe Mass that has accused a problem to the motor to its first turn: the car has made return to box on the wagon the tools. Kimi Raikkonen with the other Red one has attended to along to the box before beginning the program. The Finn has then completed run of a 10 turns obtaining third temporary time to the shoulders of Wurz (Williams) and de the Rose (McLaren). Only 19 passages for Fernando Alonso who has only completed run to beginning a session. Here the times modernize you to the 14,15, at the moment piove and the times are on 1' the 40 ". To signal that after the recent modifications to the circuit the times on the turn are piu' high of approximately seven second ones::idea:

Wurz WilliamsF1 B 44 1:23.037 125.405
de la Rosa McLaren B 48 1:23.210 0.173
Raikkonen Ferrari B 10 1:23.346 0.309
Kubica BMW B 40 1:23.473 0.436
Rosberg WilliamsF1 B 31 1:23.602 0.565
Alonso McLaren B 19 1:23.742 0.705
Montagny Toyota B 45 1:24.015 0.978
Klien Honda B 32 1:24.227 1.190
Coulthard Red Bull B 42 1:24.291 1.254
Glock BMW B 42 1:24.350 1.313
Trulli Toyota B 35 1:24.360 1.323
Davidson Super Aguri B 43 1:24.752 1.715
Webber Red Bull B 52 1:24.770 1.733
Kovalainen Renault B 24 1:24.915 1.878
Barrichello Honda B 16 1:24.934 1.897
Fisichella Renault B 29 1:24.959 1.922
Sutil Spyker B 53 1:26.135 3.098
Massa Ferrari B 0 - -
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Oberfeldwebel sanoi:
Joo, no Hondalla näyttäs olevan vieläkin tiiviimpi paketti. Enkä tarkoita että Williamsilla olisi mitenkään huono paketti..



Njoo, no innovatiivinen se ei ole, kun Renault käytti samaa tyyliä jo 2006 Unkarin GP:ssä. Lähinnä lainaus joka taitaa toimia tosiaan.. (niin en tiedä tarkoitatko innovatiivisella että se oli Rellulta hieno idea, sitä se tais olla..)

Mitä nuihin testiaikoihin tulee, niin tais olla Williamsille ensimmäinen hyvä aika muihin verrattuna sijotuksen puolesta, eli eikai siitä kannata hätääntyä.. Ja se la Rosahan on ollut jo monena talvena (Wurz ennen dlRosaa) McLarenin kanssa hyvässä vauhdissa. Voihan nuista jonkun verran hätääntyä, mutta niin monesti on ennenkin McLaren ollut talvitesteissä hyvässä vauhdissa ettei meikäläinen enää välitä siitä. Kattoo sitte Melbournessa.

Joo Hondan ponttoonit ovat kyllä myös todella lyhkäset, mutta ehkä juuri siitä syystä, että Williamsin pakoputket tulevat niin rankasti ulos, näyttää tuo Williamsin perä vielä tiiviimmältä, ehkä pitäis olla vertailukuvia, että vois katsoa asiaa tarkemmin...

Tarkoitin tuolla yläetusiiven innovatiivisuudella sitä, että ymmärtääkseni niitä on aiemmin käytetty vain pienenä lisänä varsinaisen etusiiven kanssa(mikä tietenkin oli innovatiivinen asia aikanaan), mutta Williams tuntuu vievän asian uudelle territoriolle, ja yläsiipi näyttelee kohta yhtä olennaista roolia, kuin alasiipi. Eräänlainen kaksitasosiipinen formula siis. :thumbup:
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Eräillä näyttäisi olevan vähemmänpuoleisesti tänään testikierroksia.
Oiskohan nuin että antavat muiden putsata tänään radan ja päästelevät
vasta huomenissa oiken kunnolla kiekkoja. Sääkin näyttäisi huomenna olevan pelkkää auringonpaistetta.:confused:
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
formulastara sanoi:
Onpas hoono englanti tuolla italialaisella sivustolla 10 turns = 10 kierrosta :D
Teksti Italiaksi. Käännös Altavistan käännöskoneella. Tästä "pienet" virheet tekstissä.:yuck:
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292



Ruubenin pinna paloi! Perkeleen rakkine! :mad_old:
 
Ylös