Talvitestit 2006-2007

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Voi olla, että Massa ja Hamiltoni vetivät kohtuu kevyillä. McLarenin ja Ferrarin ero kuitenkin on pitkillä vedoilla ollut se 0.5-0.8s/kiekka
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Jeanlean sanoi:
Jäädään taas odottamaan sportti.comin Massa voitti Räikkösen uutisointia...Ovat niin laatuluokkaa noi uutisoinnit :D
Joko ne kisat alko???!!!:eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No mites tuo Bemari sitten, viime viikon testeissä Bahrainissa 23 päivä, tulokset oli näin:
1 N. Heidfeld BMW 01:30.469 103
2 F. Alonso McLaren 01:31.225 64
3 J. Button Honda 01:31.807 107

Tuohan on vielä tiukempi aika ku Massalla. Onko Quick-Nick vetäny PR-kierroksen, vai millä bensoilla ja renkailla tuo aika tuli? Kaiken kaikkiaanhan Bemarista on kehuttu, että hekin ovat pitkällä matkalla aika iskukykyisiä, jos sitten aika-ajoissakin pystyy tuollaisiin aikoihin, niin taitaa tulla Bemarin ja Ferrarin vuosi tästä? Jos McLaren ei kerta pitkillä stinteillä pysy perässä?

Tokihan nämä vaihtelee pitkin testikautta, että mikä on milläkin tasolla! Eli turhaanko spekuloin? Jep, näin voipi olla :thumbup:

Raik'n roll sanoi:
Toro Rosso pyyhkii Red Bullilla lattiaa:thumbup:
Kyllä se on tuo Ferrarin kone joka on kova ;) Sinänsä voisi pitää paikkaansa kun jostain luin uutisen, että Renault olisi kärsinyt tästä 19000 kierrokseen rajoittamisesta eniten?
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Bahrain, second day of test: Ferrari still to the top with Test|Bahrain Mass Felipe Mass has confirmed the piu' fast also in the second day of the second session of test in Bahrain. The Brazilian of the Ferrari has turned in 1:30.640 completing 100 turns and turning out half second piu' fast of the McLaren Mercedes di Lewis Hamilton. Mass also has caused a red flag to 20 minuteren from the term when it is remained firm in track. English has accused a hydraulic problem in morning while de the Rose with the other McLaren has obtained the fifth all'.attivo time with 52 turns. Fernando Alonso does not have turned today and has assisted to the tests from the wall. Third time for the other Ferrari di Kimi Raikkonen that precedes the Renault di Fisichella, author very 109 turns. The companion of square of the Italian, Heikki Kovalainen, is returned in action in the afternoon after the incident yesterday thanks to the hard job of the Renault technicians who have repaired its single-seater during the night. The Finn, come down in track towards the 14, has completed 30 turns to flying of one the endowed R27 of the old aerodynamic package. Still problems of reliability for the BMW Sauber F1.07: Robert Kubica is remained firm two times for mechanical problems. Other interruptions have been caused from David Coulthard (Red Bull), Jarno Trulli (Toyota), Jenson Button (Honda) and de the Rose (McLaren). Ralf Schumacher is returned to flying today after the accused problems to the back yesterday. Tomorrow still in track for the last day of test before the beginning of the season in Australia.

Tuossa taas AltaVista käännöstä F1grandprix.it sivuilta.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Käsittääkseni Massa ja Räikkönen joutuisivat tekemään mahdollisimman samallaisen testin kuin eilen, jotta voitaisiin oikeasti verrata osien eroavaisuuksia.

Räikkönen on ainakin tehnyt pitkää stinttiä ja tämän päivän Massan ajoista voisi päätellä, että Massa olisi tehnyt aika-ajo vetojakin. Jo pelkästään tämä tilanne voisi kärjistää aikojen eroja tämän ja eilisen päivän välillä. Jos tästä voisi tuon johtopäätöksen vetää niin uudet aero-osat auttavat ferraria.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
quartal sanoi:
Räikkönen on ainakin tehnyt pitkää stinttiä ja tämän päivän Massan ajoista voisi päätellä, että Massa olisi tehnyt aika-ajo vetojakin. .
Ainakin Massan veto tuli aika-ajomittaisella stintillä. Näyttää siltä, että lyhyillä stinteillä muut ovat vain sen 0.4-0.5s/jäljessä..vain ;)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Misa1 sanoi:
No mites tuo Bemari sitten, viime viikon testeissä Bahrainissa 23 päivä, tulokset oli näin:
1 N. Heidfeld BMW 01:30.469 103
2 F. Alonso McLaren 01:31.225 64
3 J. Button Honda 01:31.807 107

Tuohan on vielä tiukempi aika ku Massalla. Onko Quick-Nick vetäny PR-kierroksen, vai millä bensoilla ja renkailla tuo aika tuli? Kaiken kaikkiaanhan Bemarista on kehuttu, että hekin ovat pitkällä matkalla aika iskukykyisiä, jos sitten aika-ajoissakin pystyy tuollaisiin aikoihin, niin taitaa tulla Bemarin ja Ferrarin vuosi tästä? Jos McLaren ei kerta pitkillä stinteillä pysy perässä?

Tokihan nämä vaihtelee pitkin testikautta, että mikä on milläkin tasolla! Eli turhaanko spekuloin? Jep, näin voipi olla :thumbup:



Kyllä se on tuo Ferrarin kone joka on kova ;) Sinänsä voisi pitää paikkaansa kun jostain luin uutisen, että Renault olisi kärsinyt tästä 19000 kierrokseen rajoittamisesta eniten?

Eikun se meni niin, että Renault on kärsinyt tästä rajoituksesta vähiten, koska heidän kone ei muutenkaan olisi juuri tuota ylemmäs kiertänyt. Ainahan on puhuttu, että Renoolla on männä vuosina ollut ns. vääntökone, joka auttaa lähdöissä ja hitaista mutkista ulostuloissa.

Puhetta on ollut siitä, että mersu, joka ilmeisesti kiersi eniten kärsii säännöstä eniten, koska heidän täytyy suunnitella aivan erilainen kone kuin "kierroskone". Joutuvat siis uudelle alueelle, jolla Renault on jo paininut useamman vuoden.
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Jos ajattelee kuinka tärkeitä nää testit on Kimille (uusi auto ja talli ja paljon sisään ajamista ja yhteistyötä jotta tiimi toimisi kilpailuissa saumattomasti) niin ei kannata ottaa liian suuria riskejä. Käy vielä niinkuin Heikin, että tulee turhia lepopäiviä. Huomenna on kuitenkin viimeinen testipäivä joten itse ainakin odotan muutavia kovia vetoja Kimiltäkin. Toivotaan että kaikki menee siihen malliin että pääsee testaamaan parin kierroksen vetojakin. :wink:

(Näiden testien paras aika taitaa yhä olla Heidfeldin 1.30,469, ajettu viime viikon perjantaina).
 

YoNzZu

Well-known member
Liittynyt
19.12.2005
Viestit
62
formulastara sanoi:
Eikun se meni niin, että Renault on kärsinyt tästä rajoituksesta vähiten, koska heidän kone ei muutenkaan olisi juuri tuota ylemmäs kiertänyt. Ainahan on puhuttu, että Renoolla on männä vuosina ollut ns. vääntökone, joka auttaa lähdöissä ja hitaista mutkista ulostuloissa.

Puhetta on ollut siitä, että mersu, joka ilmeisesti kiersi eniten kärsii säännöstä eniten, koska heidän täytyy suunnitella aivan erilainen kone kuin "kierroskone". Joutuvat siis uudelle alueelle, jolla Renault on jo paininut useamman vuoden.

F1-sähkeet 21.2.

Renaultin uuden R27 -auton synnytystuskissa ongelmia ei ole kertynyt vain yhden kierroksen iskukyvyssä.

Myös moottoripuolella Renault joutuu - viime vuoteen verrattuna - antamaan tasoitusta pääkilpailijoilleen.

Kierroslukujen rajoitus - 19000 kierrosta minuutissa - puraisee nimenomaan ranskalaisten kehittämään tehoreseptiin.

- Viime vuonna meillä oli kovat kierrosluvut ja erittäin paljon tehoja. Nyt rajoitus häiritsee meitä, Giancarlo Fisichella haikaili italialaistoimittajille Barcelonan testeissä.

Manama/Heikki Kulta
Lähde
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
YoNzZu sanoi:

Eiköhän Heikki Kulta ole taas sekoittanut yli- ja aliohjautuvuuden keskenään :thumbup:

Ainakin niissä kisoissa, joissa kierroluvut olivat kaikkien nähtävillä, oli Relluissa aina vähiten revsejä. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo mittarit olivat :doubtful:

Ja Fisichella nyt on vaan tyhmä. Kaikkiahan sääntö häiritsee, eikä Fisi itseasiassa tuossa mainitse, että se häiritsisi juuri heitä ENITEN, tuo on taas Heikki Kullan omia sekoiluja tuo juttu, että se häiritsisi Rellua eniten. Todennäköisesti Kulta on "järkeillyt" asian juuri niinkuin ali- ja yliohjautuvuudenkin- eli perseelleen. Tottahan Fisico nyt yrittää myös keksiä syitä hitaudelle, jotain on sanottava, eikä "meidän autossa on kaikki todella hyvin" oikein käy, kun nopeuttaa uupuu. Tyhmä se on Alonsokin sanoessaan, että Mersulla on siinä miélessä hyvä tilanne, että nyt vaan tarvitaan lisää vääntöä ja tehoja alakierroksille :D Että näin hyvä tilanne meillä on :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short run.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jeanlean sanoi:
Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short run.

Oh really? Kerro lisää? Ihan sama kuin mä sanoisin, että: Massa's fastest time was in a 32 lap run, followed by other short run

Yhtä paljon fakta-arvoa noilla lähteettömillä heitoilla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Niin Massa varmasti tekikin tuon ajan kahen kierroksen stintillä mutta se ei tarkoita että tankki olis ollu tyhjä. 1:30 alittuisi varmasti jos Ferrari lähtis tyhjällä tankilla, pehmeellä seoksella ja parilla kierroksella aamupäivästä tykittämään. Kenties Kimi tekee sen huomenna? :thumbup:
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
51. On wednesday 28 february 2007 at 17:00, by RF1 Paddock Pass

Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short runs.

Renault Blog

Eiköhän siinä tankissa ole vähän ollut bensaa ku tollanen aika syntyi....uskomattomia typeryksiä täälläkin liikkuu.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Itseasiassa Massan aika ei ole mitenkään erikoinen noin lyhyelle stintille verrattuna Kimin parhaaseen aikaan(+0,8sek), jotka syntyvät aina näiden Alonson pelkäämien pitkien vetojen lopussa. Kimihän on ollut niissä poikkeuksetta aina Massaa ja kaikkia muita nopeampi mutta sehän ei näy päivän nopeimpien aikojen listalla.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
formulastara sanoi:
Eiköhän Heikki Kulta ole taas sekoittanut yli- ja aliohjautuvuuden keskenään :thumbup:

Ainakin niissä kisoissa, joissa kierroluvut olivat kaikkien nähtävillä, oli Relluissa aina vähiten revsejä. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo mittarit olivat :doubtful:

Ja Fisichella nyt on vaan tyhmä. Kaikkiahan sääntö häiritsee, eikä Fisi itseasiassa tuossa mainitse, että se häiritsisi juuri heitä ENITEN, tuo on taas Heikki Kullan omia sekoiluja tuo juttu, että se häiritsisi Rellua eniten. Todennäköisesti Kulta on "järkeillyt" asian juuri niinkuin ali- ja yliohjautuvuudenkin- eli perseelleen. Tottahan Fisico nyt yrittää myös keksiä syitä hitaudelle, jotain on sanottava, eikä "meidän autossa on kaikki todella hyvin" oikein käy, kun nopeuttaa uupuu. Tyhmä se on Alonsokin sanoessaan, että Mersulla on siinä miélessä hyvä tilanne, että nyt vaan tarvitaan lisää vääntöä ja tehoja alakierroksille :D Että näin hyvä tilanne meillä on :thumbup:
Muistaakseni viime kauden lopussa kerrottiin, että moottorirajoituksista hyötyy eniten Honda, joka ajeli muutenkin viime kauden lopulla 19000 pintaan.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Jeanlean sanoi:
51. On wednesday 28 february 2007 at 17:00, by RF1 Paddock Pass

Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short runs.

Renault Blog

Eiköhän siinä tankissa ole vähän ollut bensaa ku tollanen aika syntyi....uskomattomia typeryksiä täälläkin liikkuu.
No jos ovat aika-ajosimulaatiota tehneet, niin miksi olisi ollut vähän bensaa tankissa? Yhtä hyvin siellä on voinut olla kisabensat.. Ei noita aikoja kannata edelleenkään tuijottaa ja tehdä niistä päätelmiä, koska olosuhteet vaikuttavat niihin niin paljon.
 
Ylös