Joko ne kisat alko???!!!Jeanlean sanoi:Jäädään taas odottamaan sportti.comin Massa voitti Räikkösen uutisointia...Ovat niin laatuluokkaa noi uutisoinnit
Kyllä se on tuo Ferrarin kone joka on kova Sinänsä voisi pitää paikkaansa kun jostain luin uutisen, että Renault olisi kärsinyt tästä 19000 kierrokseen rajoittamisesta eniten?Raik'n roll sanoi:Toro Rosso pyyhkii Red Bullilla lattiaa:thumbup:
Heh, Massalla on ainakin huumorintajuafan1 sanoi:Peukalo kyytiläisiä Ei hyvä
Ainakin Massan veto tuli aika-ajomittaisella stintillä. Näyttää siltä, että lyhyillä stinteillä muut ovat vain sen 0.4-0.5s/jäljessä..vainquartal sanoi:Räikkönen on ainakin tehnyt pitkää stinttiä ja tämän päivän Massan ajoista voisi päätellä, että Massa olisi tehnyt aika-ajo vetojakin. .
Misa1 sanoi:No mites tuo Bemari sitten, viime viikon testeissä Bahrainissa 23 päivä, tulokset oli näin:
1 N. Heidfeld BMW 01:30.469 103
2 F. Alonso McLaren 01:31.225 64
3 J. Button Honda 01:31.807 107
Tuohan on vielä tiukempi aika ku Massalla. Onko Quick-Nick vetäny PR-kierroksen, vai millä bensoilla ja renkailla tuo aika tuli? Kaiken kaikkiaanhan Bemarista on kehuttu, että hekin ovat pitkällä matkalla aika iskukykyisiä, jos sitten aika-ajoissakin pystyy tuollaisiin aikoihin, niin taitaa tulla Bemarin ja Ferrarin vuosi tästä? Jos McLaren ei kerta pitkillä stinteillä pysy perässä?
Tokihan nämä vaihtelee pitkin testikautta, että mikä on milläkin tasolla! Eli turhaanko spekuloin? Jep, näin voipi olla :thumbup:
Kyllä se on tuo Ferrarin kone joka on kova Sinänsä voisi pitää paikkaansa kun jostain luin uutisen, että Renault olisi kärsinyt tästä 19000 kierrokseen rajoittamisesta eniten?
formulastara sanoi:Eikun se meni niin, että Renault on kärsinyt tästä rajoituksesta vähiten, koska heidän kone ei muutenkaan olisi juuri tuota ylemmäs kiertänyt. Ainahan on puhuttu, että Renoolla on männä vuosina ollut ns. vääntökone, joka auttaa lähdöissä ja hitaista mutkista ulostuloissa.
Puhetta on ollut siitä, että mersu, joka ilmeisesti kiersi eniten kärsii säännöstä eniten, koska heidän täytyy suunnitella aivan erilainen kone kuin "kierroskone". Joutuvat siis uudelle alueelle, jolla Renault on jo paininut useamman vuoden.
LähdeF1-sähkeet 21.2.
Renaultin uuden R27 -auton synnytystuskissa ongelmia ei ole kertynyt vain yhden kierroksen iskukyvyssä.
Myös moottoripuolella Renault joutuu - viime vuoteen verrattuna - antamaan tasoitusta pääkilpailijoilleen.
Kierroslukujen rajoitus - 19000 kierrosta minuutissa - puraisee nimenomaan ranskalaisten kehittämään tehoreseptiin.
- Viime vuonna meillä oli kovat kierrosluvut ja erittäin paljon tehoja. Nyt rajoitus häiritsee meitä, Giancarlo Fisichella haikaili italialaistoimittajille Barcelonan testeissä.
Manama/Heikki Kulta
YoNzZu sanoi:
Jeanlean sanoi:Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short run.
Muistaakseni viime kauden lopussa kerrottiin, että moottorirajoituksista hyötyy eniten Honda, joka ajeli muutenkin viime kauden lopulla 19000 pintaan.formulastara sanoi:Eiköhän Heikki Kulta ole taas sekoittanut yli- ja aliohjautuvuuden keskenään :thumbup:
Ainakin niissä kisoissa, joissa kierroluvut olivat kaikkien nähtävillä, oli Relluissa aina vähiten revsejä. Tiedä sitten kuinka tarkkoja nuo mittarit olivat :doubtful:
Ja Fisichella nyt on vaan tyhmä. Kaikkiahan sääntö häiritsee, eikä Fisi itseasiassa tuossa mainitse, että se häiritsisi juuri heitä ENITEN, tuo on taas Heikki Kullan omia sekoiluja tuo juttu, että se häiritsisi Rellua eniten. Todennäköisesti Kulta on "järkeillyt" asian juuri niinkuin ali- ja yliohjautuvuudenkin- eli perseelleen. Tottahan Fisico nyt yrittää myös keksiä syitä hitaudelle, jotain on sanottava, eikä "meidän autossa on kaikki todella hyvin" oikein käy, kun nopeuttaa uupuu. Tyhmä se on Alonsokin sanoessaan, että Mersulla on siinä miélessä hyvä tilanne, että nyt vaan tarvitaan lisää vääntöä ja tehoja alakierroksille Että näin hyvä tilanne meillä on :thumbup:
No jos ovat aika-ajosimulaatiota tehneet, niin miksi olisi ollut vähän bensaa tankissa? Yhtä hyvin siellä on voinut olla kisabensat.. Ei noita aikoja kannata edelleenkään tuijottaa ja tehdä niistä päätelmiä, koska olosuhteet vaikuttavat niihin niin paljon.Jeanlean sanoi:51. On wednesday 28 february 2007 at 17:00, by RF1 Paddock Pass
Massa's fastest time was in a 2 lap run, followed by other short runs.
Renault Blog
Eiköhän siinä tankissa ole vähän ollut bensaa ku tollanen aika syntyi....uskomattomia typeryksiä täälläkin liikkuu.