Joo, ekan kisan voitti Massa, Kimi kakkonen, Heikki 6. Toisen kisan ykkönen Kimi, Massa toinen ja Heikki upeasti kolmas! Tästä on hyvä jatkaa (uneksimista)! :ahem:fan1 sanoi:Joko ne kisat alko???!!!
Joo, ekan kisan voitti Massa, Kimi kakkonen, Heikki 6. Toisen kisan ykkönen Kimi, Massa toinen ja Heikki upeasti kolmas! Tästä on hyvä jatkaa (uneksimista)! :ahem:fan1 sanoi:Joko ne kisat alko???!!!
Joo, eli siis kaiken tämän pointti ei ole se, mistä merkistä on kyse, vaan se, että tietenkin siitä hyötyy eniten talli, jolla on ollut jo valmiiksi alhaisimmat huippukierrokset. Se, että Alonso kääntää kaiken ylösalaisin, jotta saa asiat näyttämään kannaltaan edulliselta, on kyllä aika tuttu juttujupla sanoi:Muistaakseni viime kauden lopussa kerrottiin, että moottorirajoituksista hyötyy eniten Honda, joka ajeli muutenkin viime kauden lopulla 19000 pintaan.
No mainitsepas nyt ihmeessä aika-ajo, jossa kannattaa ajaa täysillä tankeilla?mh_84 sanoi:No jos ovat aika-ajosimulaatiota tehneet, niin miksi olisi ollut vähän bensaa tankissa? Yhtä hyvin siellä on voinut olla kisabensat.. Ei noita aikoja kannata edelleenkään tuijottaa ja tehdä niistä päätelmiä, koska olosuhteet vaikuttavat niihin niin paljon.
Jos sumplivat että kannattaako harkita yhden pysähdyksen kisoja`?Tehdään aika-ajo-simulaatiota täysillä tankeilla...ööh...?
Ööö, en sanonut että täydellä tankilla, vaan kisabensat tankissa. Eikös se aika-ajojen viimeinen osuus ajeta kisabensat tankissa..äxä sanoi:No mainitsepas nyt ihmeessä aika-ajo, jossa kannattaa ajaa täysillä tankeilla?
Tehdään aika-ajo-simulaatiota täysillä tankeilla...ööh...?
Mutta silti, ei niiden johtopäätösten aika ole vieläkään. Hyvältä toki näyttää Ferrarilla mutta vasta Melbournessa todella nähdään missä todella mennään.
hehe,,, renkaatkin kuulema kestäneet aika hyvin Ferraaarilla.Minardi fani sanoi:Jos sumplivat että kannattaako harkita yhden pysähdyksen kisoja`?
Mutta koska joutuu käyttämään kisassa kahta eri seosta, niin luultavampaa on, että käytetään mielummin kaks stoppi. Näin ollen olisi eka ja vika stintti pitempi 'oikeilla säädöillä' ja se pakollinen toisella seoksella ajo sitten lyhyempi rykäisy. Tai voihan esim. eka ja toka stintti olla samoilla seoksilla ja viimeinen, hätäinen stintti sitten eri seoksella.:ahem:Minardi fani sanoi:Jos sumplivat että kannattaako harkita yhden pysähdyksen kisoja`?
TC:tähän on säädelty tähänkin asti vähän koko ajan. Yksi niistä elektronisista säädöistä joita kuski pystyy tekemään.Moe Szyslak sanoi:Mutta koska joutuu käyttämään kisassa kahta eri seosta, niin luultavampaa on, että käytetään mielummin kaks stoppi. Näin ollen olisi eka ja vika stintti pitempi 'oikeilla säädöillä' ja se pakollinen toisella seoksella ajo sitten lyhyempi rykäisy. Tai voihan esim. eka ja toka stintti olla samoilla seoksilla ja viimeinen, hätäinen stintti sitten eri seoksella.:ahem:
Tuleekin mielenkiintoista seurata, miten tallit ratkaisevat noi eri seoksilla ajelun. Säädetäänkö paljonkin esim. siipiä tai TC:tä. :doubtful:
Ja perjantain pitkillä testeillä pitäisi molemmille seoksille sitten löytää oikeat säädöt tai ainakin semmoiset sille 'huonommallekin' seokselle, millä tulee toimeen.
Voihan sitä yhden stopin strategiaa koittaa vaikka pitääkin kahta seosta kisan aikana käyttää.Moe Szyslak sanoi:Mutta koska joutuu käyttämään kisassa kahta eri seosta, niin luultavampaa on, että käytetään mielummin kaks stoppi. Näin ollen olisi eka ja vika stintti pitempi 'oikeilla säädöillä' ja se pakollinen toisella seoksella ajo sitten lyhyempi rykäisy. Tai voihan esim. eka ja toka stintti olla samoilla seoksilla ja viimeinen, hätäinen stintti sitten eri seoksella.:ahem:
Tuleekin mielenkiintoista seurata, miten tallit ratkaisevat noi eri seoksilla ajelun. Säädetäänkö paljonkin esim. siipiä tai TC:tä. :doubtful:
Ja perjantain pitkillä testeillä pitäisi molemmille seoksille sitten löytää oikeat säädöt tai ainakin semmoiset sille 'huonommallekin' seokselle, millä tulee toimeen.
Totta kai voi.Formula1Fan sanoi:Voihan sitä yhden stopin strategiaa koittaa vaikka pitääkin kahta seosta kisan aikana käyttää.
Ei. Ainakin on hyvin vaikeaa kuvitella ainakaan symmetristä yhden pysähdyksen settiä ajettaisiin..Moe Szyslak sanoi:Totta kai voi.
Mutta onkohan se 'helppo' toteuttaa kahdella eri seoksella?:doubtful:
Jep, yhden stopin taktiikkaa tuskin ajetaan ainakaan enempää kuin viime kaudella.Moe Szyslak sanoi:Mutta koska joutuu käyttämään kisassa kahta eri seosta, niin luultavampaa on, että käytetään mielummin kaks stoppi. Näin ollen olisi eka ja vika stintti pitempi 'oikeilla säädöillä' ja se pakollinen toisella seoksella ajo sitten lyhyempi rykäisy. Tai voihan esim. eka ja toka stintti olla samoilla seoksilla ja viimeinen, hätäinen stintti sitten eri seoksella.:ahem: