Talvitestit 2006-2007

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Alonso paniikissa!

Brittilähteiden mukaan Alonso vaikuttaa jonkin verran levottomalta tallikaverinsa Lewis Hamiltonin esittämästä nopeudesta. Tulokas vaikuttaa kypsemmältä kuin maailmanmestari osasi uumoilla.

TS/Heikki Kulta
Näin ne britit piristävät oman uuden kultapojun mieltä! Kun Buttonista ei selkeästi tänä vuonnakaan tule mestaria, niin pitäähän sitä jollain tavalla nostaa joku kärkeen! Ja mikäs siinä, testeissä Lewis on vetänyt ihan hyvin mutta kyllähän se on siitä kiinni, ettei Hamiltonilla ole sitä kisakokemusta minkä seurauksena tulee taattu "häviö" tallitoverille!
 

RistoF1

Well-known member
Liittynyt
15.2.2005
Viestit
50
Räikkönen fastest

Fastest overall speeds for Wednesday

1. Raikkonen – Ferrari – 300.6 km/h
2. De La Rosa – McLaren Mercedes – 300.1
3. Kovalainen – Renault – 297.3
4. Hamilton – McLaren Mercedes – 297.2
5. Massa – Ferrari – 295.9
6. Barrichello – Honda – 294.9
7. Fisichella – Renault – 294.0
8. Heidfeld – BMW Sauber – 293.9
9. Liuzzi – Toro Rosso – 290.5
10. Button – Honda – 290.3
11. Webber – Red Bull Racing – 290.2
12. Sato – Super AguriF1 – 289.9
13. Kubica – BMW Sauber – 288.7
14. Coulthard – Red Bull Racing – 288.1
15. Schumacher – Toyota – 286.8
16. Trulli – Toyota – 285.8

gp2006.com
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Times at the lunch break:

1 MASSA Ferrari 1'29.989 44
2 KOVALAINEN Renault 1'30.384 46
3 FISICHELLA Renault 1'30.498 39
4 RAIKKONEN Ferrari 1'30.534 46
5 ALONSO McLaren 1'30.564 41
6 BARRICHELLO Honda 1’31.067 63
7 SPEED Toro Rosso 1'31.500 66
8 COULTHARD Red Bull 1'31.589 40
9 WEBBER Red Bull 1'31.742 34
10 KUBICA BMW 1'31.751 73
11 SCHUMACHER Toyota 1’31.791 39
12 BUTTON Honda 1’31.887 37
13 HEIDFELD BMW 1'31.845 50
14 DELAROSA McLaren 1'31.985 44
15 MONTAGNY Toyota 1'32.264 51
16 SATO Super Aguri 1'33.337 51

Renault Blog

Kovaa mennään jo kun vertaa radalla ajettuihin parhaisiin kierroksiin tähän mennessä:

Sakhir, Bahrain Track length: 5.41 km
2004 pole position time: Michael Schumacher (Ferrari) 1:30.139
2005 Qualifying 1 time: Fernando Alonso (Renault) 1:29.848
2006 fastest testing time: Felipe Massa (Ferrari) 1:29.95
(Autosport.com)
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Jaahas. Felippe pamautti sitten ekana alle 1.30. Kovalainen heti peesissä samaten Fisi eli Renault tulee olemaan kova tänäkin vuonna. Räikkönen ja Alonso seuraavina. Jokohan se kohta Kimikin laittaisi vähän pökköä pesään ja pamauttaisi oikein mega ajan muille ihmeteltäväksi. Kyllähän tuolla nyt on se tilanne että iltapävällä katsotaan kuka on oikeasti se paalumies testikaudella.
 

jarpola

Well-known member
Liittynyt
3.1.2007
Viestit
203
Renut näyttävät pärjäävän hyvin. Massa ajaa tuli pyrstön alla. Kimi tuntuu ajelevan "vasemmalla" kädellä.

Ah ku se Räikkönen latais päivän päätteeks nopeimman ajan, voitas täällä foorumilla huokaista helpotuksesta (ja sen jälkeen syyttää Ferraria alipainoisesta autosta) ! :D
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
ohhoh ku on menty kovaa. toivois nyt et toi kimi pistää kovaa aikaa tai sit saa todellakin oottaa australiaan ja kattoo voimasuhteita siellä.
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
jarpola sanoi:
Renut näyttävät pärjäävän hyvin. Massa ajaa tuli pyrstön alla. Kimi tuntuu ajelevan "vasemmalla" kädellä.

Ah ku se Räikkönen latais päivän päätteeks nopeimman ajan, voitas täällä foorumilla huokaista helpotuksesta (ja sen jälkeen syyttää Ferraria alipainoisesta autosta) ! :D
Ei se Kimi välttämättä "vasemmalla" kädellä ajele, onhan tuo aika kymmenyksen nopeampi kuin Massan eilinen kahden kierroksen "aika-ajo"-veto.
Totuttaudun ajatukseen, että Kimi ei vielä saa autoa istumaan itselle niin hyvin kuin Massa ja ei yksinkertaisesti vielä pärjää Massalle. Toisaalta en tiedä onko Kimi taas ajanut pidempiä vetoja ja Massa vain kovaa aika kierrosta. Kyllähän se tientenkin hyvältä tuntuisi, jos Kimi ajaisi testien lopuksi nopeimman ajan. Silloin olisi helpompi odotella kauden alkua ja Melbournea. Enää 15 päivää!!:thumbup:
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
MaranelloRed sanoi:
Joitakin pieniä eroja siivissä on. Pohjassa lienee ne kaikkein suurimmat muutokset noiden kahden auton välillä.

Mitäs kisoja Dimmu lienee katsellut kun väitti että Massa ei kerennyt kaudella 06 ollenkaan Schumin vauhtiin. Välillä jäi ja välillä oli jopa nopeampi eli ei lainkaan hassumin "noviisilta" suuren Mestarin kamuna. Alkuun tosin näytti pahalta.
Samoja kisoja kuin sinäkin. Loppupisteet: Schumacher 121, Massa 80. Jos ottaa huomioon kauden viimeiset 9 kilpailua, Schumacher 62 ja Massa 52 pistettä. Ja Maikkelilla hajosi moottori Japanissa. Massa ei pysynyt Schumin vauhdissa kuin Turkissa ja Brasiliassa. Joissakin aika-ajoissa oli nopemapi, mutta oli silloin kevyemmällä autolla liikkeellä. Kisassa ei ollut MITÄÄN asiaa Schumin vauhtiin.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Näkemyshän se on tuokin. Oikeastaan vain sateinen Unkari oli se paika missä Massan kokemattomuus konkretisoitui rajuimmin. Muuten kun ottaa huomioon sen että Massa oli ensimmäistä kauttaan kisakuljettajana seitsenkertaisen mestarin vierellä niin hyvin hän siinä pärjäsi. Aivan kuten mainitsemasi loppupisteet osoittavat. 80 pistettä kaudessa ei ole huono saavutus eikä siihen huono kuljettaja pysty.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Onko Kimillä vielä vanha aeropaketti vai joko se on molemmilla käytössä? Ainakin näiden F1-racingin sivuilta löytyvien kuvien perusteella etusiivestä voisi päätellä, että Kimillä on vanha paketti:





Eli se selittäisi tuon eron, kun HK TS:n sivuilla mainitsi uuden aeropaketin tuovan Ferrarille 0,5 sekunnin parannuksen Bahrainin kierrokseen.
 
Viimeksi muokattu:

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Bobakki sanoi:
Tuskin. Tähän asti kaikki kovimmat ajat on tehty aamusella, lämpötilan nousu hidastaa autoja.
Kyllä siellä vielä iltapäivällä parannetaan. Pehmeää alle ja höyryt tankkiin niin ei läpötila haittaa. Lyödään vetoa pienestä kupista kahvia ?

Nyt on kuienkin viimeinen päivä ja monella on halu olla se "nopein".

Hullu arvaukseni on että Kubica lataa 1´28.997:D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
MaranelloRed sanoi:
Kyllä siellä vielä iltapäivällä parannetaan. Pehmeää alle ja höyryt tankkiin niin ei läpötila haittaa. Lyödään vetoa pienestä kupista kahvia ?

Nyt on kuienkin viimeinen päivä ja monella on halu olla se "nopein".

Hullu arvaukseni on että Kubica lataa 1´28.997:D
Vaikka isosta. Erkki Mustakari julisti Tuulilasin (!) F1-ennakossa jo, että McLaren on talvikauden mestari, joten mitä siitä enää kisaamaan. Ehdoton auktoriteetti on puhunut.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Speed urakoi kunnolla. On kyllä jättänyt taaksensa nytten kummatkin Redbullin autot.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Marc Surer oli myös arvioinut MSa:ssa tallien paremmuutta talvitestien perusteella - ja havainnut homman vaikeaksi.

Hänenkin mukaansa on 4 kovaa: Ferrari, Renault, McLaren ja BMW-Sauber. "Järjestys ei välttämättä ole oikea, mutta olen Andersonin kanssa samaa mieltä, että Ferrari on mitä suuremmalla todennäköisyydellä bluffannut koko talven." virkkoi Surer ja jatkaa:

"Ferrarin hyvyys perustuu Bridgestone-kokemukseen. Miksei Williams ja Toyota sitten tunnu saaneen rengasetua, vaikka olivat viime vuonna B-asiakkaita? Jälkeen kovan ja kalliin kilpailun Michelinin kanssa Bridgestone on palannut halvempien 2004 versioiden pariin. Mikäs talli silloin olikaan ylitse muiden?

Ferrari on ainoa talli, jolla on dataa tältä ajalta noilla renkailla. Tämä on selitys myös sille, miksi Ferrarin akseliväliä pidennettiin (kukas sille naureskelikaan - Newey? jupla komm)."

Paljon muutakin perustelua ja arviointia oli, mutta eiköhän tässä tärkeimmät.
 

Jeanlean

Well-known member
Liittynyt
2.2.2007
Viestit
299
Kimi testaa erinlaisia vaihtoehtoja autoonsa....uusi kun on tallissa...Massalla nämä on jo niin siitä vaan kärkiaikoja pamauttelemaan.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Onhan se aika kummallista kun Bridgestonen piti tehdä kovemmat seokset vauhtien hidastamiseksi, mutta edes McLaren ei saa renkaita kunnolla kestämään pidemmillä stinteillä. Eivätkä nuo vauhdit ainakaan ole hidastuneet.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Tuntuisi luonnollisimmalta, että pehmeämmällä seoksella ajetaan aika-ajo ja lyhyehkö ensimmäinen stintti. Tällöin renkaan kestävyys, suhteessa polttoainemäärän aikaansaamaan nopeuteen, olisi optimoitu.
 
Ylös