Talvitreeni- ja elämäntapatoikki kausi 2006-2007

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
15.12
Tunti punttia. Ojentaja ja rintatreeni, lopuksi haukkareita ja vatsaa.

16.12

N. 45 minuutin intensiivinen punttitreeni. Selkää ja olkapäitä, vatsat voimarullauksella. Lyhyet tauot ja sopivasti toistoja, hiki tuli ja tuntui mukavalta. Kaverin kanssa tulee helposti jutusteltua ja oltua pitempään, joten ihan hyvä käydä välistä yksinäänkin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
17.12.

Triathlon-treeni. 20 min. tsygee, 40 min juoksua, 20 min tsygee.:thumbup:

Yllättävän hyvin meni, ajatellen että on huonosti nukuttuja öitä takana nyt 3. Ei saa vaan nukuttua reissussa.:(

Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Pyöräily kylmällä ei ole lumienkaan puuttuessa houkuttanut mutta Hulluilta päiviltä ostettu kuntopyörä on saanut kyytiä päivittäin 30-75 minuuttia. Vaikka kaksi viikkoa Teneriffalla nostikin painoa 3kg (runsaasti liikuntaa mutta vielä enemmän rasvaa, suolaa ja viiniä) niin nyt on jo päästy selvästi alle reissua edeltäneisiin lukemiin, viikon ajan ollut paino alle 90kg. Se on n 32-33kg vähemmän kuin oli vielä maaliskuun alussa.

Jospa ens kesänä arvais pyöräilyn ja kävelyn lisäksi koittaa juoksua. Suunnistus oli mun "vahvin" laji armeijassa, onks kellään forumistilla kokemusta pääkaupunkiseudun kuntorasteista??

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
17.12

Punttia reilu tunti. Jalkaa Hack-kyykyssä, selkää maastavedolla, kaikkia rinnallevedolla ja sitten habaa kahdella liikkellä ja kylkiä matolla. Hyvä ja monipuolinen treeni! Oli siis punttiviikonloppu, juoksentelu jatkuu huomenna tai viimeistään tiistaina.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
ettelbruck sanoi:
Jospa ens kesänä arvais pyöräilyn ja kävelyn lisäksi koittaa juoksua. Suunnistus oli mun "vahvin" laji armeijassa, onks kellään forumistilla kokemusta pääkaupunkiseudun kuntorasteista??
On tietoa.. Käytiin niitä keväällä duuniporukalla kun treenattiin Jukolan viestiin. mm. Paloheinässä oltiin kerran iltarasteilla. Siel oli suht helppo rata. Laaksosta vissiin kans lähtee joku iltarasti-suunnistus aina sillon tällön, mut siellä ei käyty. Sit Espoon ympäristössä Nuuksion metsissä useammillakin paikoilla oli ihan kivoissa maastoissa iltarasteja ja vähän haastavampia.. Vantaalla myös..

Sellainen mulla on muuten käynyt mielessä et mitä jos kerättäis F1-Forumilta joukkue ens kesän Lapuan Jukola-viestiin.. Oisko siihen halukkaita hahmoja? 7 tyyppiä tarttis olla, mutta enämpikin käy niin ois varamiehiä sitten.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Jacques sanoi:
Sammypirun vinkistä (kiitos vain) tilasin tuollaisen voimapyörän itselleni.

Olen nyt kahtena iltana peräkkäin tehnyt 3*10 setin ja kyllä oikeasti tuntuu vatsassa kokoajan.. on vähän hellänä..
Tosin mun setit ei ole tuollaisia kuin ton videon kaverilla. Eihän tosta tulis kuin ruumiita. Polviltani vedän, mutta kyllä sekin tuntuu tehokkaalta.

En tiedä onko paremmasta vatsalihaskunnosta hyötyä hiihdossa, mutta tuskin siitä haittaakaan ole. Ja jos se näin helpolla onnistuu, niin mikä jottei. Kyllä sen pari minuuttia päivässä voi uhrata.
Tilannetietoa tähän liittyen.

Kun aloitin noiden liikkeiden tekemisen, niin joutui nostamaan itsensä ylös hyvissä ajoin ennen kuin napa oli lähelläkään lattiaa.. Sanotaan 30 cm lattiasta.. 2 viikon jälkeen sain jo itseni aika lailla suoraksi, mutta vielä jäi noin 15cm lattiasta. Äsken vedin 5 toistoa siten että pari kertaa napa hipaisi lattiaa mutta kuitenkin siten että muu kroppa ei siihen osunut eli liikuin pyörän varassa takaisin ylös. Fiilis on kyllä aika huikea.

Voisi siis ehkä ajatella, että realistisesti kuukauden päästä saattaisi onnistua tuo liike seisaaltaan? Vai onko liian kunnianhimoista? Äsken yritin myös sitä eikä se kyllä vielä onnistunut lähellekään. Mutta kyllä huomaa selvästi että vatsalihakset alkaa jostain löytyä.. Ehkä ne jossain vaiheessa alkaa näkymään myös ulospäin. :)

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Jukolan viesti:
Tästä muistaakseni ohimennen joskus keskusteltiinkin, ihan vaan heittona ja itse olisin kyllä mielelläni lähdössä mukaan jos vain aikataulu sallii. Salliihan se, jos ajoissa varataan päivä. Suunnistamisesta mulla ei ole kyllä hölkäsenpöläystä, mutta mulla on täällä kyllä puolituttu, jonka voisin "palkata" pariksi illaksi opettamaan.

Voimapyörä:
Omat voimapyöräilyni ovat hivenen epäsäännöllisiä, yleensä pyrin tekemään ns. tappiin sakkaa eli niin kauan kuin vähänkin jaksan. Edistymistä minullakin on tullut ja kohta vatsa on kiinni lattiassa, toisaalta tavoitetta hankaloittaa se, että vatsa menee koko ajan pienemmäksi ja sitä kautta pitäs päästä vieläkin alemmaksi ;) Teetkö Jakkeus voimapyöräilyt kovalla lattialla vai matolla? Mä oon tehny semmosella pehmeähköllä matolla, joka aavistuksen rauhottaa pyörän rullausta.

Myymäni ylimääräinen voimapyörä ei vielä ole löytänyt uudelle omistajalle, mutta TÄNÄÄN laitan sen postiin menemään...

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sammypiru sanoi:
Jukolan viesti:
Tästä muistaakseni ohimennen joskus keskusteltiinkin, ihan vaan heittona ja itse olisin kyllä mielelläni lähdössä mukaan jos vain aikataulu sallii. Salliihan se, jos ajoissa varataan päivä. Suunnistamisesta mulla ei ole kyllä hölkäsenpöläystä, mutta mulla on täällä kyllä puolituttu, jonka voisin "palkata" pariksi illaksi opettamaan.
Jeh, Jukolan viestin ajankohta olisi sunnuntai 17.6.2006. Paikalle kannattaa mennä jo lauantaiksi katselemaan venlojen viestiä (kauniita naisia huom).
Tässä hinnastoa ja ilmoittautumisen takarajoja:

www.jukola2007.net sanoi:
Osanottomaksut ovat 1.3.2007 mennessä ilmoittautuneilla Jukolan viestissä 130 EUR/joukkue ja Venlojen viestissä 75 EUR/joukkue. Joukkueen ilmoittautuminen kirjataan, kun osanottomaksu on järjestäjien tilillä 1.3.2007 mennessä. Osanottomaksut ovat 2.3.2007 - 15.5.2007 välisenä aikana ilmoittautuneilla Jukolan viestissä 150 EUR/joukkue ja Venlojen viestissä 85 EUR/joukkue. Joukkueen ilmoittautuminen kirjataan, kun osanottomaksu on järjestäjien tilillä 15.5.2007 mennessä.
Voisinpa vaikka ottaa tämän asian järjestämisvastuun. Tehdään vaikkapa niin, että laittakaa kaikki kiinnostuneet mulle meiliä osoitteeseen jacques@dzaegg.net. Laitan sitten tammi-helmikuun vaihteessa tarkempaa meiliä asiaan liittyen ja kerään ns. lopullisen f1-forum joukkueen osallistujalistan. Mikäli joukkuetta ei saada 1.3. mennessä kasaan, niin sitten voidaan ottaa tavoitteeksi ilmoittautua 15.5. mennessä ja koittaa ottaa joitain foorumin ulkopuolisia vahvistuksia mukaan.

Sammypiru sanoi:
Voimapyörä:
Omat voimapyöräilyni ovat hivenen epäsäännöllisiä, yleensä pyrin tekemään ns. tappiin sakkaa eli niin kauan kuin vähänkin jaksan. Edistymistä minullakin on tullut ja kohta vatsa on kiinni lattiassa, toisaalta tavoitetta hankaloittaa se, että vatsa menee koko ajan pienemmäksi ja sitä kautta pitäs päästä vieläkin alemmaksi ;) Teetkö Jakkeus voimapyöräilyt kovalla lattialla vai matolla? Mä oon tehny semmosella pehmeähköllä matolla, joka aavistuksen rauhottaa pyörän rullausta.
Mä oon tehnyt aika kovalla matolla, kun ei laminaattilattialla ihan viitsi. :rolleyes: Polvien alla olen lisäksi pitänyt ohutta tyynyä, joka siis painuu ihan kasaan, mutta pehmentää sen verran ettei polvissa tunnu inhottavalta.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Jeh, Jukolan viestin ajankohta olisi sunnuntai 17.6.2006. Paikalle kannattaa mennä jo lauantaiksi katselemaan venlojen viestiä (kauniita naisia huom).
Tässä hinnastoa ja ilmoittautumisen takarajoja:

Voisinpa vaikka ottaa tämän asian järjestämisvastuun. Tehdään vaikkapa niin, että laittakaa kaikki kiinnostuneet mulle meiliä osoitteeseen jacques@dzaegg.net. Laitan sitten tammi-helmikuun vaihteessa tarkempaa meiliä asiaan liittyen ja kerään ns. lopullisen f1-forum joukkueen osallistujalistan. Mikäli joukkuetta ei saada 1.3. mennessä kasaan, niin sitten voidaan ottaa tavoitteeksi ilmoittautua 15.5. mennessä ja koittaa ottaa joitain foorumin ulkopuolisia vahvistuksia mukaan.

Mä oon tehnyt aika kovalla matolla, kun ei laminaattilattialla ihan viitsi. :rolleyes: Polvien alla olen lisäksi pitänyt ohutta tyynyä, joka siis painuu ihan kasaan, mutta pehmentää sen verran ettei polvissa tunnu inhottavalta.
Mä olisin ehdottomasti mukana jos vain aikataulut sallii. Nimittäin tuo 17.6 on sitä aikaa, että venekausi alkaa olemaan kuumimmillaan, varsinkin alkuvalmistelujen osalta jos ei muuten, joten en ole ollenkaan varma, että pystyy irrottamaan yhden viikonlopun. :(

Suunnistamista on ollut tarkoitus alkaa treenaamaan jo pitkään, Joutsenossa taitaa olla kerran viikossa iltarastit. Vois alkaa juoksemaan niitä läpi.

Aika fakiiri oot, jos kuukaudenkin päästä saat suorilta jaloilta tehtyä. Mulla ei mitään toivoa, kun salilla teen sitä tangolla, joissa on 20 kg levyt päissään. Tosin en tee vatsoja voimarullaamalla joka salipäivä, pitäs varmaan ostaa voimapyörä itsellekin kotia. Tekee vaan laminaattilattialla, kyllä se kestää, eikä haittaa vaikkei kestäskään kun ei oo omaa. Mäkin pyrin käyttämään jonkin sortin pehmustetta polvien alla, muuten tuntuu aika ikävältä polvissa - uudella salilta en oo pehmusteita löytänyt joten on polvet kovilla aina voimarullatessa.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Jacques sanoi:
Mulla tuli muuten semmonen neopreenimattoke tossa mukana, joka on tarkoitettu polvien alle, loistava.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Sammypiru sanoi:
Mulla tuli muuten semmonen neopreenimattoke tossa mukana, joka on tarkoitettu polvien alle, loistava.
aaaa se oli siihen tarkoitukseen.. piru.. ihmettelin mikä tää on ja taisin heittää menemään.. :D

Jacques

Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
19.12.

Uintia 1,5 km.:ahem:
melkein sama!

19.12.
Uintia 1km :ahem:

Vedin ihan rauhallisella vauhdilla 800 rintaa ja 200 vapaata. Aikaa meni puoli tuntia, mikä on ihan hyvä siihen nähden etten ollenkaan hengästynyt ja muutenkin aika matalalla sykkeellä menin. Uinnin jälkeen venyttely porealtaassa teki kyllä gutaa.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
21.12.2006

Tunnin sählytreeni, harjoitusvaikutukseltaan hyvä satsi, mutta pelillisesti jotain aivan paskaa. Tasoni on sen verran heikko, että jään pelissä vähän ulkopuolelle ja saan tasostani välilläkuullakkin, mutta se siitä. Paino treenin jälkeen 94,3 kg eli 7,4 kg vähemmän kuin heinäkuussa, jolloin aloitin treenit. Painoa pudonnut siis 7,3 %. Painon pudottamin kovalla lihaksia kehittävällä liikunnalla tuntuu olevan hankalaa ;). Helpommalla putois kireellä ruokavaliolla, nimimerkillä kokemusta siitäkin. Kovin paljoa paino ei enää voi pudota ja jos lähennellään 90 kiloa, niin tulee jo riuku olo.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
21.12. Kuntosalia 1,5 tuntia. Alkuun 20 minsaa tsygee tapolla ja sitten vatsa ja jalkalihaksia täpöllä.:ahem:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
On meitsikin treenaillut, vaikka modeemin hajoaminen esti raportoinnin. Rapoa koko viikkosta siis kerralla!

Tiistai 19.12

12 km aikaan 56.25! Sanoinhan että ennen vuodenvaihdetta tiputan tuon ajan 56 puolelle, ja onnistuihan se. Oon etuajassakin.

Ja sitten vielä punttia. Rinta ja ojentajatreeni, vatsat loppuun. Hyvä treenipäivä.

Keskiviikko 20.12

Punttia tunti ja vartti, selkää ja selkää ja vatsoja. Kova selkämuskelitreeni, maastaveto teki gutaa. Kaveri väitti että kaks kertaa oli taju karata treenin aikana :D

Torstai 21.12

Ja taas punttia. Olkapäät ja hauikset loppuun asti, poltteli kivasti lopussa!

Perjantai 22.12

Punttiviikko loppui jalkatreenillä. Kyykkyä ja pari jalkahilavitkutinta, sitten päätettiin lähteä poikkeen. Ihmetyttää vaan, että nykyisin ei jalat edes kipeydy kyykystä, ennen olivat ihan romuna pari päivää kyykkäämisen jälkeen. Hyvä punttiviikko! Harmi vain, että juoksemaan ei ole ehtinyt kuin tiistaina. :(

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
23.12.

Sauvakävelyä rivakasti 3.3 km ja kuntopyörää 40 minsaa 21 kilsaa.:ahem:

Toi punttitreeni ei nosta mulla sykettä lain. Tein reidenojentajaa täyden sarjan, niin että jäi vielä 'tekemättä' pari toistoa ja katsoin sykettä. 83.:rolleyes:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Moe Szyslak sanoi:
23.12.

Sauvakävelyä rivakasti 3.3 km ja kuntopyörää 40 minsaa 21 kilsaa.:ahem:

Toi punttitreeni ei nosta mulla sykettä lain. Tein reidenojentajaa täyden sarjan, niin että jäi vielä 'tekemättä' pari toistoa ja katsoin sykettä. 83.:rolleyes:
Jep, eihän se. Varsinkaan noi hilavitkutinvehkeet ja penkit. Ainoat mitkä nostaa sykettä kunnolla on rinnalleveto ja sen johdannaiset. Jalkakyykkykin parhaimmillaan, ei oikein muut. Silloin tällöin ollut mittari salilla mukana kun sinne juosten oon mennyt.

Ite piti vähän juoksennelle viimesenä parina päivänä, mutta eipä ole kerennyt, kun pääsin töihin pariks päiväksi.

Hyvää joulua kaikille kanssatreenaajille, ja tottakai myös muille tätä toikkia lukeville!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
26.12. Kuntopyörällä 40 minsaa aika täysiä ja sen päälle 1 km uintia 10 x 100m vetoina. Tyylinä vapari.:ahem: