Talvitreeni- ja elämäntapatoikki kausi 2006-2007

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
04.12. Kuntopyoralla 20min ja juoksua matolla 36min
05.12. Juoksua matolla noin 50min (pisin ikuna yhteen potkoon juostu aika)

Keskivauhti juoksussa suht hidas 9km/h ja silti syke 160 pinnassa. Kylla mun juokseminen on persiista... :thumbfh:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Myllis sanoi:
04.12. Kuntopyoralla 20min ja juoksua matolla 36min
05.12. Juoksua matolla noin 50min (pisin ikuna yhteen potkoon juostu aika)

Keskivauhti juoksussa suht hidas 9km/h ja silti syke 160 pinnassa. Kylla mun juokseminen on persiista... :thumbfh:
Mun se Nummelan kaverilla on jo pelkästä juoksemisen ajattelusta syke 160. Ei pysty millään pääsemään sen alle juoksemalla.:eek:

Siitä huolimatta se kepittää mut joka kerta. Varmaan keskisyke 170 sillä triathlonissa. Ja mulla on 150.:rolleyes:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
7.12.

Uintia 1,5 km, josta 500 m käsivetolevyillä, 350 kellukkeet munissa ja 150 rintaa. Loput 'normaalia' klooria.:eek:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
7.12

Reilu tunti punttia. Selkätreeni! Hyvin irtosi maastaveto, mielestäni syksyn puhtaimmat maastavetosarjat tuli tehtyä tänään. Taljoilla vähän lisää selkää, lopuksi kyljet ja kovat vatsasarjat. Hyvä keskikroppatreeni!

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
8.12

2 h ja muutama minsa päälle juoksua! Raskas lenkki, oli hiilarit vähissä, reitit pehmeinä ja lopussa voimat poissa, mutta tuli puskettua läpi. Viimeisen tunnin satoi vielä vettä kaiken lisäksi. Hyvä pk-harjoitus kuitenkin.

Noin tunti palautumista ja puntille tunniksi. Olkapää ja ojentajatreeni. Lopuksi kyljet ja vatsat. Oli ihan sippi treenin jälkeen, loistava kolmisen tuntia treeniä sisältänyt kuntoilupäivä! Safkaa naamariin ja ajoissa nukkumaan lienee loppuillan suunnitelma.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
9.12

N. 47 min juoksua. Raskaan tuntuista menoa kokoajan, yllätyin, että aika oli jopa noinkin hyvä.

Ja sitten Macgyverin verran taukoa ja salilla! Jalkatreeni, parin ekan jälkeen tehtiin vähän olkapäitä kun oli jalat jo sipissä. Kova treeni, kaveri valitteli vähän jo "päässä pyörii" -efektiä. Sopiva päätös treeniviikolle!

On aika väsynyt olo, jospa sitä nyt malttais pitää välipäivän huomenna.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
10.12

Triathlon-treeni niin, että 20 min fillarilla, 40 min juoksua ja 20 min fillarilla. Juoksu tosin 30 +10 minuuttia kun kramppas oikea pakara ja nivunen. Viimenen 10 min tein minuutin vedoilla 10,2 km/h, 10,7 km/h ja 9,7 km/h nopeuksilla ja viimenen minuutti sitten 12, 13 ja 14 km/h. Fillarilla viimeinen 20 min minuutin vedoilla vastusta pudottaen 14, 13, 12, ... 2 kierrosta. Ei oo ikuna ollut tommosia sykkeitä tsygellä ennen.:eek: Yli 150 joka vastaa mulla juoksussa noin 170 laakia. (maksimisykkeeksihän mulle on mitattu 168:rolleyes: )

Hieno fiilis kun sai heti pyhäaamuna tuon tehtyä!:ahem:

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
11.2.

Uintia 1,5km. Vedin kilsan vaparia yhteen putkeen.:ahem: Sitten vetoja vielä 500m.:thumbup:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
11.12

12 km juoksua, aikaan 57.05, eli vetäsin uuden ennätyksen kyseiselle reitille! Ihmettelen kyllä, miten noin jäykän tuntuisella juoksulla kykenin noin hämmästyttävän hyvään aikaan. Alussa ei meinannut millään lähteä kulkemaan, vastatuulikin oli mutta ihmeellisesti se vain matka taittui kokoajan tasaisen varmasti. Loppukiri tuntui hyvältä, ja siinä varmaan säästyikin ehkäpä puoli minuuttia. Ennen lumien tuloa rutistan tuon ajan kyllä 56:n puolelle!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sammypiru sanoi:
Sit pelissä huomaa ku itellä olis hyvä vetopaikka ja syötökin tulis kivasti perille, mutta ei toinen syötä sitten millään, odottaa että joku muu tulee mun paikalle tms.
Jep jep.. kuin omia kokemuksia lukisi..

Mulla oli tänään vuoden viimeiset sählypelit, ja toistaiseksi muutenkin viimeiset. Huomasin että hauskuus on hävinnyt ja otin treenin lähinnä juoksutreeninä. Pakkina vedin lyhyen vaihdon ja hyökkääjänä pitkän.. hyökkääjänä sitten juoksin ja karvasin parhaani mukaan.

Mutta se oli nyt sitten tällä erää tässä. Ehkä syksyllä teen comebackin tuohon sählytiimiin, ehkä en.

Positiivista tänään oli se, että jalka tuntui kestävän ihan täysin juoksemista. Muutenkin tuntui että jaksoi kyllä painaa. Pelitaidot on vaan mitä on.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques ja Sammypiru,
Mä oon kyllä kokenut ihan samaa, varsinkin kun aikoinaan tuli pelailtua tiimeissä, joissa oli mukana pari jotka harrastaa ihan salibandya. Se oli myös vielä sitä aikaa, jolloin en ollut kunnollisesti läheksään nykyiskussa. Nämä pari tyyppiä kikkailivat keskenään, kun huonommat pelaajat juoksivat edestakaisin kentällä tehden kaiken likaisen työn, mutta ei saatu maalintekotilanteita tai edes kunnolla koskea palloon.

Mutta sekin asia muuttuu, kun oma kunto ja pelitaidot kasvaa! Nykyään kun pelailee, niin pystyy haastamaan kaikki ilman ongelmia. Vaikka mailankäsittelytaidot ei ole kovin hyvällä tasolla, käytän paljon hyväksi ulottuvuuttani, sekä oikeaoppinen kuljetettavan pallon suojaaminen perseellä auttaa kummasti! Elikkä jatkakaa vaan treeniä ja keskittykää omiin hyviin puoliinne siinä pelissä, ja jopa sanokaa niille kikkailijapelleille, että kentällä on muitakin ja tarkoituksena on että kaikilla on hauskaa pelata.

Sähly on sen verran hyvää ja monipuolista anaerobista treeniä, että sitä ei kannata unohtaa pienien vastoinkäymisien takia! Mäkin pelaisin sitä paljon enemmän nykyisinkin, mutta ei perkele polvi kestä, enkä oo malttanut leikauttaa sitä kuntoon. :(

Jacqueskin vaan harjoittamaan jalka kuntoon, ei pelkkä lepo sitä paranna, vaan lajissa tarvittavien lihaksien kehittäminen! Mäkin huomasin, että treenaaminen auttoi vuoden alussa todella romuna olleeseen polveen, kun lihakset vahvistui ilmeisesti vaurioituneen kierukan ymprärillä. Nykyään se jo kestääkin paljon enemmän kuin silloin, vaikka ei ole vieläkään vanhassa iskussa.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis:
Juu kyllä treenaaminen toki jatkuu (pyöräilyä, voimapyörää ja sauvakävelyä/juoksua), mutta sähly jää osaltani ainakin puoleksi vuodeksi jäihin. Yksi syy on tämä mainitsemani pelihuumorin loppuminen ja toinen syy on se, että keväällä ois tarkoitus vetää viikonloppuisin aika tiukkoja treenejä Finlandiaa silmällä pitäen (ja myöhemmin keväällä pyöräilyä), joten sähly maanantaina ei varmaan oikein onnistuisi. Huomasin nytkin syksyllä, kun yhtenä viikonloppuna olin polkenut sen reilu 200km yhteensä niin maanantain sähly oli aika nihkeää.

Jalkaa lepuuttelin reilun viikon siten etten juurikaan juossut. Pyöräilin toki. Nyt ois viikonloppuna taas tarkoitus sauvakävellä. Harmittaa kyllä ettei pääse vieläkään hiihtelemään. Ois vaan pitänyt sillon kun hyvinkäällä yhtenä viikonloppuna marraskuussa oli hiihtokelit.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
13.12.

Alkulämppäriä 20 kilsaa kuntopyörää. Sen jälkeen raakaa reisitreeniä ja pari sataa vattalihasta päälle.:eek:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
14.12

9,5 km aikaan 43,03 minuuttia. En ihan saanut rutistettua 42 puolelle, vaikka läheltä liippasi! Hyvin kulkee vaikka tuntemukset ei oo mitenkään erityisen loistavat juostessa, ei oo sellanen lennokas olo lain.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Jacques sanoi:
Jalkaa lepuuttelin reilun viikon siten etten juurikaan juossut. Pyöräilin toki. Nyt ois viikonloppuna taas tarkoitus sauvakävellä. Harmittaa kyllä ettei pääse vieläkään hiihtelemään. Ois vaan pitänyt sillon kun hyvinkäällä yhtenä viikonloppuna marraskuussa oli hiihtokelit.
Jalka kipeytyi taas eilen kun bussien myöhästelyjen takia jouduin juoksemaan 2 km työhaastatteluun kävelykengissä. :( :( :(

patriot

Foorumin senaattori
Jacques sanoi:
Jalka kipeytyi taas eilen kun bussien myöhästelyjen takia jouduin juoksemaan 2 km työhaastatteluun kävelykengissä. :( :( :(
Ja haastattelussa hiki haisi? :frown:

Jacques

Sijainti
Helsinki
16.12.
Juoksua karvan alle 14km. Tuo mun jalka on kyllä kummallinen. Nyt ei taas tuntunut missään ja pystyi ihan kevyesti juoksemaan melkein kaksi tuntia putkeen. Muutenkin oli vähän sellainen fiilis, että sitä ois jaksanut juosta vaikka kuinka pitkään. Ja ylläpitää about samaa vauhtia.
Yhdessä vaiheessa tuntui tosin pientä vatsakipua ja piti vetää hetki vähän rauhallisemmin.

Kokonaisarvot
Kesto (tt:mm:ss): 01:39:24
Matka(m): 13757
Kokonaisnousu (m): 147
Korkeusero (m): 29
Kulutetut kalorit(kcal): 1406
E-rate(er): 517

Keskiarvot
Nopeus (km/h): 8,3
Syke (bpm): 153

Huippuarvot
Maksiminopeus (km/h): 19,3