Tapaus Nielikäinen & Vandenbussche

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
KKK sanoi:
Menepä Matxi äkkiä rustaamaan poliisille tutkintapyyntö tuosta kammottavasta videosta.
En minä nyt missään ole mitään tutkintapyyntöjä ollut vaatimassa. Ihmettelen vain kun hehkuttaa katsovansa jääkiekkoa ja videossa ei lätkää pelata ollenkaan vaan pelaajat tappelevat.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
haju sanoi:
Onko joku ollut sitä mieltä, että näytteleminen kuuluu jalkapalloon? Näyttelemistä toki on jalkapallossa. Sitä pidetään kuitenkin ongelmana, josta pyritään eroon.
Kyllä se ainakin hallitsevien jalkapallon maailmanmestareiden mielestä kuuluu. Mielestäni täysin verrattavissa siihen, että kanadalaisten mielestä tappelut kuuluvat jääkiekkoon.

Molempia asioita yhdistää se, että ne ovat olemassa, vaikka kaikki eivät niistä todellakaan pidä. Molemmista voidaan myös rangaista, mutta varsinaisia omia rangaistuksia niistä ei ole kansainvälisissä säännöissä (Pohjois-Amerikassa on jääkiekossa).

Vertaus näyttelemiseen ei ehkä ollut paras mahdollinen, mutta kyllä joka lajissa on omat lieveilmiönsä jotka pysyvät sitkeästi mukana.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Il Tempo Gigante sanoi:
Ainakin Claude Lemieux sai tuossa pätkässä sitä, mitä oli vailla.
Mulla on muuten vieläkin tuo kyseinen peli VHS:llä SuperSportilta nauhoitettuna. Yksi huikeimmista näkemistä jääkiekko-otteluista, eikä pelkästään tappeluiden takia. Sellaista intensiteettiä mikä tuossa pelissä oli näkee todella harvoin. Detroit voitti pelin 6-5 Darren McCartyn jatkoaikamaalilla.

Ja kuten ITG tuossa mainitsikin, nämä(kään) tappelut eivät alkaneet ilman syytä. Sama meininki jatkui muuten vielä pudotuspeleissäkin.

Edit: Kyllä näiden kavereiden kuuluukin saada turpaansa, sanokaa mitä sanotte: http://www.youtube.com/watch?v=4W-JXDu1X-I

Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
Tappeluitahan on ollut tällä kaudella vähiten kuin kymmeniin vuosiin sm-liigassa. Tästä huolimatta siitä kohistaan tälläkin palstalla kuin se olisi kauheakin ongelma. de facto.

Tappeluihinhan liitetään sanat väkivalta, lapsellisuus yms..propagandaa. Jokainen voi miettiä tilannetta astumalla itse goonin paikalle. Kuvitella millaselta se tuntuisi. Kuvittele, että vastustajan pelaaja koukkii Teemu Selänteen karanteeniin ja sinun pitäisi mennä huomauttamaan asiasta. Sinulla on kuitenkin yksi ongelma - Tie Domi. Voisi tulla aika äkkiä kuset housuut jokaisella palstalaisella.

Sen sijaan, että niitä jatkuvasti mollataan, voisi edes joskus yrittää ymmärtää niitä. Kuvitelkaa - aika monet niistä katsovat kuolemaa suoraan silmiin vain, jotta meidän kukkahattusedätkin voivat niitä hienoja maaleja urheiluruudusta katsella. Minusta se on erittäin urhoollista, vaikka se niin tyhmältä joidenkin mielestä näyttää.

poko

Well-known member
haju sanoi:
Onko joku ollut sitä mieltä, että näytteleminen kuuluu jalkapalloon? Näyttelemistä toki on jalkapallossa. Sitä pidetään kuitenkin ongelmana, josta pyritään eroon.
Hienosti pyrittiin eroon myös lajin arvoturnauksen erässä neljännesvälierässä :ahem:

Mulla on muuten vieläkin tuo kyseinen peli VHS:llä SuperSportilta nauhoitettuna. Yksi huikeimmista näkemistä jääkiekko-otteluista, eikä pelkästään tappeluiden takia. Sellaista intensiteettiä mikä tuossa pelissä oli näkee todella harvoin. Detroit voitti pelin 6-5 Darren McCartyn jatkoaikamaalilla.
Myös näiden joukkueiden väliset konferrensi-finaali sarja olivat loistavaa kiekkoa. Ja voitotkin meni oikeaan osoitteeseen :)

Viime yön NHL kierroksella tapeltiin taas. Missä viipyy tutkintapyynnöt? :wink:

mn97

Banned
On ihan narueettava ajatella, että ne tappelevat siellä vain showbusineksen varjolla. Ei yhdelläkään joukkueella ole varaa pitää mitään pellejä riveissään.

Jokereilla ja HIFK:lla on aina ollut tietynlainen hegemoniajännite päällä ja tulee olemaan. Jokerileiri on ollut aina vähän kateellinen HIFK:n "kovat kundit" maineelle. Tähän piti tulla muutos Bussen tulon myötä.

Nielikäisen kirjoittaessa sopparia HIFK:n kanssa, hän tiesi tasan tarkkaan mihin rakoon hän joutuu. Hän tiesi tasan tarkkaan, että hänen tehtävänsä on kohdata silmästä silmään NHL:n kovimpiin tappelijoihin kuuluva kovanaama, itse perkele Ryan VandenBussche.

...ja mitä tapahtui? Tappelu päättyi tasan ja maine säilyy. Henkinen yliote pysyy HIFK:n puolella. Petoluolaan ei tulla kukkoilemaan. Ei hemmetti, se Nielikäinen on kova jätkä. Kaikki propsit hänelle.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Noi tappelijat vois muuten, koska eivät osaa kiekkoa pelata, niin siirtyä RINGETTEEN.:ahem:

Sitä paitsi ovat niin akkamaisia tyyppejä, että menee ihan täydestä siinä porukassa.:D

Miss Piggy

Schufosa
Moe Szyslak sanoi:
Noi tappelijat vois muuten, koska eivät osaa kiekkoa pelata, niin siirtyä RINGETTEEN.:ahem:

Sitä paitsi ovat niin akkamaisia tyyppejä, että menee ihan täydestä siinä porukassa.:D
Kannatan ajatusta!:D

poko

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:

Sää ja ystäväsi voi ruveta seuraamaan ringetteä, ette vahingossakaan näe tappelua :tongue:

abc

DNF
Mun mielestä jääkiekon ja ringeten suurin ero ei ole suinkaan se, että jääkiekossa tapellaan joskus. Suurimmat erot on kai noissa kohdissa (copy-pastea wikipediasta ringeten kohdalta):

-Pelivälineenä käytetään sinistä kumista rengasta, tuttavallisemmin rinkula.
-Taklaaminen ja kontaktipelaaminen on täysin kielletty.

Ja varmaan itse pelaamiseen liittyvät säännöt poikkeaa ainaki jonku verran. En tiedä, kun en ole ringetteasiantuntija.

Noitten perusteella väittäisin, että pokon ehdotus Moen lajivaihdosta ei oo oikein korrekti. NiinQ

abc

DNF
Tän toikin perusteella vois hämmästellä, miksi sääntökirjassa on käsitelty ainakin sivun verran (sivu 71) tappeluita. Eikö se riittäis, että mainittais, että tarvittaessa väkivaltainen pelaaja toimitetaan putkaan?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
poko sanoi:
Sää ja ystäväsi voi ruveta seuraamaan ringetteä, ette vahingossakaan näe tappelua :tongue:
Jos mä haluan katsoa tappelua menen katsomaan jotain MIESTEN lajia ja jos taas jääkiekkoa niin sitten menen katsomaan jääkiekkoa.:thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
mn97 sanoi:
Nielikäisen kirjoittaessa sopparia HIFK:n kanssa, hän tiesi tasan tarkkaan mihin rakoon hän joutuu. Hän tiesi tasan tarkkaan, että hänen tehtävänsä on kohdata silmästä silmään NHL:n kovimpiin tappelijoihin kuuluva kovanaama, itse perkele Ryan VandenBussche.
Ööö.. tuotanoinniin.. eikös Nielikäinen kirjoittanut HIFK-sopparin aiiiika paljon aikaisemmin kuin VB Jokerit-sopparinsa... notta silleen.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
VJR sanoi:
Mun mielestä jääkiekon ja ringeten suurin ero ei ole suinkaan se, että jääkiekossa tapellaan joskus. Suurimmat erot on kai noissa kohdissa (copy-pastea wikipediasta ringeten kohdalta):

-Pelivälineenä käytetään sinistä kumista rengasta, tuttavallisemmin rinkula.
-Taklaaminen ja kontaktipelaaminen on täysin kielletty.

Ja varmaan itse pelaamiseen liittyvät säännöt poikkeaa ainaki jonku verran. En tiedä, kun en ole ringetteasiantuntija.

Noitten perusteella väittäisin, että pokon ehdotus Moen lajivaihdosta ei oo oikein korrekti. NiinQ
Kyllä kontaktit ja taklaaminen kuuluu jääkiekkoon. Kuten myös joskus hiiltymisestä sattuvat tappelut. Mutta ei ne saa olla mitään sovittuja matseja, ilman että edes mitään järkevää 'syytä' ruvetaan hanskaamaan. Ja että joukkueessa on valmiiksi jotain gooneja muka peloitteeksi.:nope: :D