Haigi
Well-known member
Tuulitunneliprojekti venyy http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=187226
Melkoista lööppiotsikointia tuo projektin venyminen. Ymmärtääkseni mitään tarkkaa aikataulua tunnelin valmistumisesta ei ollut ennen tuota Gascoynen haastattelua mainittu. Paul Tan kysyi Mikeltä mitä tämä tarkoitti sanoessaan tallin saavan oman tuulitunnelin käyttöönsä "pian". Gascoyne vastasi, että tällaisessa projektissa pian on n. 1,5–2 vuoden päästä.Tuulitunneliprojekti venyy http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=187226
Jarnolta hyvää tekstiä. Meidän Heikkimme ei valitettavasti uskalla samalla tavoin asettua edes näennäisesti poikkiteloin tallinsa mielipiteiden kanssa. Italialainen ansaitsisi ehdottomasti vielä jonkun samanlaisen tribuuttijakson Ferrarin ohjaimissa kuin Badoer ja Fisichella 2009, sen verran komean uran on viinitilallinen tehnyt.Trulli haukkui sääntömuutokset ja Lotus-sekasotkun
Jos Lotuksella menee ensi kausi ihan penkin alle niin tuosta tekstistä voisi epäillä että Trulli voi jättää jopa kauden kesken.
Liekö jättäisi jo leikin kesken ennen kauden alkua, jos auto osoittautuu pommiksi. No olisipahan Heikillä helpompi homma pitää tallikaveri kurissa (se toinen intialainen?).Trulli haukkui sääntömuutokset ja Lotus-sekasotkun
Jos Lotuksella menee ensi kausi ihan penkin alle niin tuosta tekstistä voisi epäillä että Trulli voi jättää jopa kauden kesken.
Heikin ja Jarnon tilanteessa on paljon parempi tsempata tiimiä ja iloita pienistäkin onnistumisista. Kiukuttelulla ei saavuta kuin huonon maineen tallin sisällä. Jos Jarno alkaa julkisuudessa arvostella tiimiä ja auton kehitystyötä, niin ei tarvitse ihmetellä, miksi Heikin auto kestää useammin maaliin.Jarnolta hyvää tekstiä. Meidän Heikkimme ei valitettavasti uskalla samalla tavoin asettua edes näennäisesti poikkiteloin tallinsa mielipiteiden kanssa. Italialainen ansaitsisi ehdottomasti vielä jonkun samanlaisen tribuuttijakson Ferrarin ohjaimissa kuin Badoer ja Fisichella 2009, sen verran komean uran on viinitilallinen tehnyt.
Munkin mielestä Heikin viime kauden asenne oli aivan pirun loistava ja saakutin kunnioitettava! Pitää kuitenkin myös sisäistää mistä Heikki Lotukselle siirtyi ja millä tavalla lähti sielä silti töitä tekemään. Go Heikki! :thumbup:Heikin ja Jarnon tilanteessa on paljon parempi tsempata tiimiä ja iloita pienistäkin onnistumisista. Kiukuttelulla ei saavuta kuin huonon maineen tallin sisällä. Jos Jarno alkaa julkisuudessa arvostella tiimiä ja auton kehitystyötä, niin ei tarvitse ihmetellä, miksi Heikin auto kestää useammin maaliin.
Heikin kritisoima tuulitunneli ei ole Lotuksen oma, vaan jonkun ulkopuolisen omistama. Koska Lotus kerran rakentaa omaa tuulitunnelia, talli lienee Heikin kanssa samaa mieltä.Mainittakoon tosin, että Heikki kertoi, että Lotuksen tuulitunnelli on huono, että jotain kritiikkiä sieltäkin. Mutta Heikin usko tulevaan luo paljon enemmän uskoa Lotukseen kuin Trullin asenne.
Yksi syy saattaa olla se, että Heikillä voi hyvinkin olla ainakin viisi F1-kautta edessä, eli hän saattaa hyvinkin kokea "Lotuksen suuruuden päivät". Jarno sen sijaan on jo uransa ehtoopuolella, joten on ymmärrettävää, että hän mielii kunnon sijoituksia nopeammin.Trullilla on selkeästi asenteessa vikaa, jos luulee, että Lotus on heti voittajatalli. Kilpailukykyisen tiimin luominen kestää kuitenkin 3-5 vuotta. Heikin asenne on positiivinen ja mielestäni Heikki on paljon sympaattisempi nykyään kuin McLarenilla ollessaan jolloin asenne oli "ajetaan paalulle ja voittoon".
Heikki vaikutti vähän liiankin onnelliselta ajellessaan joukon hännillä. Kaikki oli huikeeta ja mahtavaa. Voihan tuo motivoituminen tietysti olla hyvä syy, miksi hän oli jämätallien kuskeista paras, mutta toisaalta se ei auta sittenkun ajetaan hyvissä talleissa hyvistä sijoista. Kun paineet on oikeasti kovat ja muut menee kovempaa, ja alkaa leuka väräjämään. Vähän ehkä Fisichellamainen kohtalo voi olla Heikillä, pärjää huonoilla autoilla ihan kivasti, muttei kantti riitä ajamaan huipulla kovaa.Yksi syy saattaa olla se, että Heikillä voi hyvinkin olla ainakin viisi F1-kautta edessä, eli hän saattaa hyvinkin kokea "Lotuksen suuruuden päivät". Jarno sen sijaan on jo uransa ehtoopuolella, joten on ymmärrettävää, että hän mielii kunnon sijoituksia nopeammin.
Auttaa se siihen, että parempiin talleihin yleensä pääsee. Jos ei aja vakavissaan pikkutalleissa ei isompiin talleihin ole asiaa. Ei siellä mitään "en mä nyt viitti tällasella kalustolla tosissani yrittää, katotaan sitten kun on voittaja-auto"-asennetta katsella.Heikki vaikutti vähän liiankin onnelliselta ajellessaan joukon hännillä. Kaikki oli huikeeta ja mahtavaa. Voihan tuo motivoituminen tietysti olla hyvä syy, miksi hän oli jämätallien kuskeista paras, mutta toisaalta se ei auta sittenkun ajetaan hyvissä talleissa hyvistä sijoista.
En minä Heikin asennetta moiti Lotuksella. Kyllähän se toi mielenkiintoa seurata niitä jämäpään tapahtumia, kun niistä joku oikeasti jaksaa innostua. Loppuviimeksi kuitenkin tulokset radalla ratkaisee, ja maksimia on huonollakin autolla yritettävä, jos noissa hommissa meinaa jatkaa. Huipputalliuran Heikki aika pitkälti tyri McLarenilla, mutta hyvillä tuloksilla mainetta pystyy paikkaamaan ja lajissa jatkamaan vielä pitkään. Keikkuihan siellä tuollaset Brundlet ja Trullitkin ihmeen kauan.Auttaa se siihen, että parempiin talleihin yleensä pääsee. Jos ei aja vakavissaan pikkutalleissa ei isompiin talleihin ole asiaa. Ei siellä mitään "en mä nyt viitti tällasella kalustolla tosissani yrittää, katotaan sitten kun on voittaja-auto"-asennetta katsella.
Eiköhän Trulli aja tulevan kauden kokonaan Lotuksella jos ei ihmeempiä tapahdu, on hän sentään Gascoynen lempilapsi. Tosin Trulli tänään kertoi että Nascar, DTM tai endurance kisat voisivat olla mielenkiintoisia vaihtoehtoja tulevaisuudessa.Liekö jättäisi jo leikin kesken ennen kauden alkua, jos auto osoittautuu pommiksi.
Eihän Team Lotuksella varsinaisesti rahahuolia ole, onhan sillä Tony. Kuvio on aika lailla samanlainen kuin Force Indialla, eli pääosa rahoista tulee omistajan muista firmoista. Bobakki kirjoitti aiemmin, ettei Lotus enää juurikaan jää resursseiltaan Toro Rossosta tai FI:stä. Ja sivuaa samalla muutenkin Lotuksen mahdollisuuksia haastaa vanhempia talleja.Ilman kulukattoa tai jonkin rahakkaan tukijan ilmaantumista en usko Lotuksen kärkeen nousevan.
Samoin... Kiitos. :thumbup:Mielenkiintoinen artikkeli , suosittelen : http://www.f1fanatic.co.uk/2011/01/19/factory-upgrades-to-boost-lotus-in-2011/