Doubtful
Banned
Hehheh sinne vaan ja pienenä vinkkinä: Ota ensin selvää asioista ja PS: Iltalehti ei ole se luotettavin tietolähde.patriot sanoi:heh heh.. :nope:
Hehheh sinne vaan ja pienenä vinkkinä: Ota ensin selvää asioista ja PS: Iltalehti ei ole se luotettavin tietolähde.patriot sanoi:heh heh.. :nope:
Ja tuo infektio oli työnjaon vika?Yuri Borzenokóv sanoi:En koe järkeväksi tällä foorumilla ryhtyä pohtimaan terveydenhuollon työnjakoa, mutta vetoaminen Britannian terveydenhuollon tekemisiin on kuin ala-arvoista huumoria. Lädit ovat siksi surkeasti hommansa hoitaneet. Juuri iltalehden juttuja luin ja osui silmiin otsikko lähes 100 ihmistä tappaneesta sairaalaepidemiasta, joka näin jutusta luettujen faktojen perusteella on jokseenkin anteeksiantamatonta. Jos tällaista tapahtuisi jostain hemmetin Intiasta tai Afrikassa, asia olisi ymmärrettävissä.
Mielestäni erinomainen suuntaus, että sairaalan (jotka yleensä on koossa Suomalaisittain jättimäisiä työpaikkoja) johtamiseen tarvitaan johtajan koulutus, eikä lääkärinkoulutuksella ja virkaiällä saakaan paikkaa automaattisesti.Yuri Borzenokóv sanoi:Valitettavasti suuntaus myös suomalaisessa terveydenhuollossa, jossa johtopaikat politisoituvat kovaa vauhtia.
Senkö mukaan pitää sairaanhoitajien palkat laskea, mitä maa kestää ? Eikös sitten voitais laskea lääkärien palkkoja, niin sais hoitajat enemmän? Kun kerran vastuullisuudella tms. ei ole mitään tekemistä palkan kanssa.Yuri Borzenokóv sanoi:Osaako joku arvioida mahdollisten palkankorotusten inflaatiovaikutuksia? Opetusministeriössä tilannetta seurataan varmasti kauhulla, koska seuraavalla kierroksella opetushenkilökunta on vaativassa vastaavia korotuksia. Samaten sosiaalityöntekijät. Pelastushenkilökunta, poliisit, puolustusvoimat... Jo KT:n tarjoamat korotukset TEHY:lle yksinään lisäävät yli prosentin julkisen sektorin kokonaismenoja.
Ideologiat ovat kivoja, mutta jos puhutaan reaalitaloudesta, kestääkö Suomi vaikka 5 miljardin palkkalisäyksen julkisiin menoihin, niiden seurauksena tulevat myös yksityisen sektorin palkankorotukset ja kansainvälisen kilpailukyvyn lasku? Maan sisäinen inflaatio alkaa väkisin kiihtyä.
Teoriassa oikein, käytännössä väärin. Määräaikainen sopimus on kylläkin sitova molemmille osapuolille, mutta yhdellä kurssilla työlainasiantuntija kertoi, että käytännössä ei. On pakottavampaa lainsäädäntöä, joka puhuu työntekijän oikeuksista ja niiden perusteella pääsee määräaikaisista soppariesta eroon.Doubtful sanoi:Paitsi että määräaikaisesta ei niin vaan irtisanouduta.
No kyllä mun mielestä vai ihanko oman mielen mukaanko noi pitäs laskee? Lääkäreitä on ensinnäkin paljon vähemmän kuin hoitajia joten ei ihan ole ratkaisu mihinkään ja toisekseen lääkärit on kuitenkin lääkäreitä.jaska sanoi:Senkö mukaan pitää sairaanhoitajien palkat laskea, mitä maa kestää ? Eikös sitten voitais laskea lääkärien palkkoja, niin sais hoitajat enemmän? Kun kerran vastuullisuudella tms. ei ole mitään tekemistä palkan kanssa.
Ja mitä tulee kansantalouden kestämiseen - se ei kestä nykyisellä mallilla kuitenkaan, jossain vaiheessa meidän pitää tehdä arvovalintoja mitä haluamme yhteiskunnalta, toivon vain että se tapahtuu pian (jotta se tapahtuu hallitusti, eikä sitten paniikissa 15-20v päästä.
Eikös palkat pidä laskea sen mukaan työn vaativuuden mukaan ja sen mukaan miten se vaatii osaamista. Ja jos kaikkien lääkärien palkka lasketaan vaikka hoitajat +10% tasolle, niin kyllä rahaa säästyy.Doubtful sanoi:No kyllä mun mielestä vai ihanko oman mielen mukaanko noi pitäs laskee? Lääkäreitä on ensinnäkin paljon vähemmän kuin hoitajia joten ei ihan ole ratkaisu mihinkään ja toisekseen lääkärit on kuitenkin lääkäreitä.
En minä moista romahdusta toivo, kyllä julkiselle terveydenhuollolle (on se sitten julkisesti tuotettu, tai ostopalveluna toteutettu) on aina paikkansa. Kysymys on siitä mitä kaikkea (sairaanhoidon ulkopuoleltakin) kuuluu julkisen palvelun piiriin ja mitä ei.Doubtful sanoi:Nythän olisi toivomallesi muutokselle mahdollisuus. Veikkaan, että julkinen terveydenhuolto tulee vielä romahtamaan ja yksityiset hoitaa hommat.
Mun puolesta voivat irtisanoutua ihan miten lystäävät ja menkööt tosiaan vaikka siivoamaan jos siltä tuntuu, mutta se ei silti poista sitä faktaa, että tässä on ahneus vienyt voiton terveeltä järjeltä.jps sanoi:Sinänsä metkaa tässä, että useimmat ovat kuulleet sanottavan, jos et ole tyytyväinen palkkaan/työ-olosuhteisiin, niin mikset sano itseäsi irti ja etsi muita hommia. Nyt hoitsut ovat tekemässä tämän liikkeen runsain mitoin, niin johan nousee kauhea älämölö.
Palkan pitää olla sellainen, että työntekijöitä löytyy, nykyisellä tai hylätyllä korotuksella niitä ei löydy. Toisekseen sairaanhoitajatkin ovat sairaanhoitajia.Doubtful sanoi:No kyllä mun mielestä vai ihanko oman mielen mukaanko noi pitäs laskee? Lääkäreitä on ensinnäkin paljon vähemmän kuin hoitajia joten ei ihan ole ratkaisu mihinkään ja toisekseen lääkärit on kuitenkin lääkäreitä.
Nythän olisi toivomallesi muutokselle mahdollisuus. Veikkaan, että julkinen terveydenhuolto tulee vielä romahtamaan ja yksityiset hoitaa hommat.
Kenen ahneus? Sairaanhoitajat ovat tehneet hommiaan alipalkattuna vuosikymmeniä ja odotelleet kiltisti, että paljon puhutut tasokorjaukset tehtäisiin, näköjään kärsivällisyys on loppunut.Doubtful sanoi:Mun puolesta voivat irtisanoutua ihan miten lystäävät ja menkööt tosiaan vaikka siivoamaan jos siltä tuntuu, mutta se ei silti poista sitä faktaa, että tässä on ahneus vienyt voiton terveeltä järjeltä.
tuon saman korotuksenhan saivat lähes kaikki kunta-alan työntekijät.Doubtful sanoi:No ensinnäkin heillehän on tarjottu jo selkeästi korkeampia korotuksia kuin yleisesti. Toisekseen on naurettavaa puhua jostain orjatyövoimasta kun keskipalkka on ilman korotuksia jo nyt 2500€/kk. Sanoisin että kannattaisi tyytyä ihan siihen mitä on jo tarjottu sillä sekin on jo loistava tarjous.
Kyllä niitä työntekijöitä löytyy jos niitä oikeasti halutaan. Voin sen sanoa ihan suoraan, että enemmän mä arvostan lääkäreitä kuin sairaanhoitajia.jps sanoi:Palkan pitää olla sellainen, että työntekijöitä löytyy, nykyisellä tai hylätyllä korotuksella niitä ei löydy. Toisekseen sairaanhoitajatkin ovat sairaanhoitajia.
ja näköjään järki siinä sitten samalla. Mä en näkisi, että ovat kovinkaan "alipalkattuina" tehneet yhtään mitään kun vertaa muiden hommien palkkoihin.jps sanoi:Kenen ahneus? Sairaanhoitajat ovat tehneet hommiaan alipalkattuna vuosikymmeniä ja odotelleet kiltisti, että paljon puhutut tasokorjaukset tehtäisiin, näköjään kärsivällisyys on loppunut.
Kuin myös.Matxi sanoi:MuroBBS:stä lainaus taas :
"Itse arvostan hoitajien työtä korkealle, tehyn vaatimat poskettomat korotukset ovat vaan kuntatalouden kannalta täysin kestämätön ratkaisu jota ei voida hyväksyä.."
Kiteyttää oman mielipiteen myös täysin.
Löytyyhän niitä kun maksetaan tarpeeksi, muuten ei vai väitätkö lähes kaikissa yliopistosairaaloissa ja kunnissa ja kuntayhtymissä olevien työhönottajien olevan täysin ammattitaidottomia.Doubtful sanoi:Kyllä niitä työntekijöitä löytyy jos niitä oikeasti halutaan. Voin sen sanoa ihan suoraan, että enemmän mä arvostan lääkäreitä kuin sairaanhoitajia.
eikö käy kaikille? eikö edes jollekin syöpäsairaalle?Doubtful sanoi:Mun puolesta voitaisiin mennä systeemiin jossa palvelua tarvitseva maksaa palvelusta niinkuin mistä tahansa muustakin, mutta tämä ei nyt taida ihan kaikille käydä.
ajatteletko itse omissa palkkaneuvotteluissasi, että pyydän vain puolet siitä, mitä haluaisin, koska tuskin työnantajalla on varaa maksaa enempää?Matxi sanoi:MuroBBS:stä lainaus taas :
"Itse arvostan hoitajien työtä korkealle, tehyn vaatimat poskettomat korotukset ovat vaan kuntatalouden kannalta täysin kestämätön ratkaisu jota ei voida hyväksyä.."
Kiteyttää oman mielipiteen myös täysin.
Mahtais Doubtfull'akin olla ihmettelimistä jos itse tai joku läheinen sairastuisi johonkin vakavaan tautiin, jonka leikkaukset ja hoito maksaisivat esimerkiksi 2 Me, eikä olisi vakuutusta ilman korvauksen ylärajaa.Doubtful sanoi:Mun puolesta voitaisiin mennä systeemiin jossa palvelua tarvitseva maksaa palvelusta niinkuin mistä tahansa muustakin, mutta tämä ei nyt taida ihan kaikille käydä.
Veikkaan ettei auttais kuin siihen, että tuumaisivat tuon homman olevan täysin omien kykyjen ulkopuolella, vaikka ovatkin sitä mieltä tällä hetkellä, jotta hiukan vajaamielinenkin ko. hommat pystyy tekemään.Zetor sanoi:Surullista miten nuoret 'kollit' täällä väheksyy näitä arvokkaan työn tekijöitä... Auttaiskohan kuukauden pakkotyö terkkarin kroonikko-osastolla?