107.Paljonkohan Areenalla on uusia jäseniä, jotka EIVÄT olisi myös forumille kirjautuneita??:doubtful:
Minusta kisaseurannassa on tärkeää, että viesteissä on jotain sisältöä ja chatin ongelma onkin juuri siinä, että siellä viesteistä puuttuu sisältö eikä siellä käytävää keskustelua siksi voi sanoa kisaseurannaksi.Minusta chatti sopii kisaseurantaan forumia paremmin. Forum on aika vaikea seurattava nopeatempoisessa keskustelussa, chatti taas päivittyy jatkuvasti itsestään.
Toki, syvällisempään analyysiin forum on parempi paikka, mutta valitettavasti analyysit saattavat hukkua "Jes!" ja "Voi vittu!" tyylisten viestien sekaan, jotka paremmin sopisivat chattiin.
niin tipuiki...Röke sanoi:Squmilla tippui pyörä
Mitenköhän tuon kiellon rikkomisesta rankaistaan ja mikä ylipäätään miellettään liveseurannaksi. Riittääkö jos erehtyy toteamaan jossain otsikossa kisan aikana, että "Massa ulkona!!!!" vai tartteeko useamman kommentin? :doubtful:En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa.
En kans tiedä onko varsinaiselle kiellolle oikeasti tarvetta... Siellä yhdessä toikissahan se tsättäily pysyy piilossa. Nimenomaan tsättäily, ei tuo satunnaisotannallakaan sen syvällisemmältä vaikuta:En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa.
Se, että tämä on näin ankarasti kielletty...oli/on virhe. Siis mikäli uutta korvaavaa systeemiä (muu kuin irc) ei ole.3. Kisojen liveseuranta/-kommentointi käydään IRCnet-kanavalla #f1-areena-live. Liveseuranta keskustelualueella johtaa käyttäjätunnuksien hyllytykseen.
Komp. Liveseuranta toikkin on siinä mielessä eri asia kuin khat, että siinä voi ns. rauhassa rullailla vanhempiakin kommentteja ja kommentoida niitä ja vielä jopa pieni mahdollisuus saada kommentilleen vastaus. Sättityyppisessä lähestymisessä joutuis koko hevonquoten copypastettamaan ensin ja sitten vielä kommentoimaan siihen. Chatissa myöskään imho harvempa jaksaa pitkiä viestejä edes lukea, kuin staattisella sivulla, joka ei pompi silmien edessä. Tokihan chatinkin voi teknisesti rakentaa sellaiseksi, että se olisi vähän staattisempi, mutta sitten seuraakin kysymys, miksei sitten vaan antais ko. toiminnan pyöriä forumilla.En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa. Jokaisella itsekäyttämälläni urheilupalstalla liveseurantatoikki on käytössä. Sättiviestintä ei ole sama asia, eikä pysty täyttämään sitä tarvetta. Oman tarpeensa kylläkin.
Kyllä tuo on varmasti ihan tekninen kysymys. Chät tyyppinen keskustelu kuormittaa enempi nopeatempoisuudellaan.Komp. Liveseuranta toikkin on siinä mielessä eri asia kuin khat, että siinä voi ns. rauhassa rullailla vanhempiakin kommentteja ja kommentoida niitä ja vielä jopa pieni mahdollisuus saada kommentilleen vastaus. Sättityyppisessä lähestymisessä joutuis koko hevonquoten copypastettamaan ensin ja sitten vielä kommentoimaan siihen. Chatissa myöskään imho harvempa jaksaa pitkiä viestejä edes lukea, kuin staattisella sivulla, joka ei pompi silmien edessä. Tokihan chatinkin voi teknisesti rakentaa sellaiseksi, että se olisi vähän staattisempi, mutta sitten seuraakin kysymys, miksei sitten vaan antais ko. toiminnan pyöriä forumilla.
Omat otsikot tai jopa oma LIVE-alue, kaistaahan se voi vähän chattia enemmän syödä, mutta elämä on.
EDIT: Vielä sellainen lisäys että ainakin tuollaiset LIVE-toikit toimivat yhtenä vetonaulana ja ns. uuden käyttäjän istuttajan a Forumille. Addiktiota pukkaa, uuh.
Loppukädessä kiinni siitä tosiaan, kuinka se chat rakennetaan. Tavallinen IRC-tyyppinen se ei missään tapauksessa saisi olla.Kyllä tuo on varmasti ihan tekninen kysymys. Chät tyyppinen keskustelu kuormittaa enempi nopeatempoisuudellaan.
Liveseurannan muutaminen (mutta tää voi jäädä yritykseksi!) on järkevää foorumin toimintavarmuuden lisäämiseksi kisaviikon loppuna. Hyvä tavoite siis, mutta vähän on mennyt lanseeraus päin veetua.
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=2112361&postcount=1264
Kuten tuossa tiedotteessa Copter kirjoitti:Loppukädessä kiinni siitä tosiaan, kuinka se chat rakennetaan. Tavallinen IRC-tyyppinen se ei missään tapauksessa saisi olla.
Ainakin itse tulkitsin siis niin, että siihen chattiin (tai ainakin siis samalle ruudelle) saataisiin jatkuvana virtana inputtia esim. kierrosajoista jne. Sen lisäksi siis chat...jossa voi kommentoida. Tuon lisäksi copter taisi luvata sitä, että chat arkistoidaan forum-ketjuiksi myöhemmin. (kun "kantaan kirjoitus" ei enää ole niin kallista).Formula 1 -kilpailuiden seurantaan käyttäjille tullaan tarjoamaan ”kaikki yhdessä paikassa” -perusteella toimiva seurantapalvelu, joka on suunniteltu tarjoamaan kilpailujen harjoituksiin, aika-ajoihin ja itse kilpailuihin kaikki oleellinen informaatio niin keskustelun, kilpailun selostuksen (commentary) kuin reaaliaikaisen ajanotonkin muodossa.
Ei vaan lanseeraus on päin veetua. Onko hankala myöntää vai tajuta vai molempia?:doubtful:Ihan paska systeemi näkemättä ensimmäistä testiä.. Odottaisin sen ensin, mutta minä mitään tajuakaan.
Ihan vaan semmonen kysymys, että minkä takia sä tosta täällä F1-Forumilla valitat? Menisit sinne F1-areenalle, siellä on jopa ihan erikseen avattu otsikko kaikenmaailman kehityskeskusteluille :thumbfh:Ei vaan lanseeraus on päin veetua. Onko hankala myöntää vai tajuta vai molempia?:doubtful:
Ette ole tiedottaneet tästä kyllin selvästi. Joo on tiedossa...yhtään kisaa ei ole vielä ajettu, eikä nähty vilahdustakaan ko. systeemin testeistä jne.. Se mitä on nähty lukevan säännöissä jne. on faktaa. Ja johtanut selvästi väärinkäsityksiin jne.
Miksi juuri mun pitäisi mennä. :doubtful: Miksei niiden muiden esim. sinun, jotka täällä aiheesta keskustelevat.Ihan vaan semmonen kysymys, että minkä takia sä tosta täällä F1-Forumilla valitat? Menisit sinne F1-areenalle, siellä on jopa ihan erikseen avattu otsikko kaikenmaailman kehityskeskusteluille :thumbfh:
No ku sua tuo nyt näyttäis suurimmin häirittevän ja olet myös eniten äänessä. Mulle periaatteessa ihan sama, en mä oo täälläkään muistaakseni koskaan osallistunut live seurantaan. Ymmärrän toki silti problematiikan ja olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta kuten sanottua, vähän hassua keskustella asiasta täällä eikä mun mielestä voi automaattisesti olettaa, että Areenan ylläpito käy poimimassa kehitysideat tämän forumin keskusteluista etenkin kun siellä on moiselle ihan omakin alue.Miksi juuri mun pitäisi mennä. :doubtful: Miksei niiden muiden esim. sinun, jotka täällä aiheesta keskustelevat.
Anttihan lupasi F1-Forumille tukea, ja se on kyllä ollut nyt havaittavissa.Minusta on merkkejä näkynyt tuolla ylläpitopuolen osiossa Antin heräämisestä ja ehkäpä tuo ylläpitokin saadaan kuosiin...jopa siis ilman teidän panosta.
Tätä kanssa mietin kun uusi saitti lanseerattiin että mitä oikein kaivataan, kuitenkin varmaan 99% käyttäjistä se ykkösasia on toimiva forumi ollut täälläkin.edit2: Mainittakoot vielä, että suurin osa Areenalla näkyvillä olevista muutospyynnöistähän liittyy keskustelupalstaan (vähän myös blogeihin) ja sen toimintoihin. Mitään jännää uutta ei vielä(?) tunnuta oikein kaipaavankaan....
Olen eniten ehkä "äänessä". Välttämättä en kuitenkaan ns. suurin pud..valittaja. Sikäli en ihan täysin allekirjoita tuota, että tämä asiana "häiritsee" minua.No ku sua tuo nyt näyttäis suurimmin häirittevän ja olet myös eniten äänessä. Mulle periaatteessa ihan sama, en mä oo täälläkään muistaakseni koskaan osallistunut live seurantaan. Ymmärrän toki silti problematiikan ja olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta kuten sanottua, vähän hassua keskustella asiasta täällä eikä mun mielestä voi automaattisesti olettaa, että Areenan ylläpito käy poimimassa kehitysideat tämän forumin keskusteluista etenkin kun siellä on moiselle ihan omakin alue.
No siinä tapauksessahan sulle on täysin samantekevää miten ne Areenan peelot hoitavat liveseurannan. Eiks vaan?Kirjoitin myös, etten tule F1-Areenalle rekisteröitymään. No toisin kävi sattuneesta syystä , mutta en tule siellä aktiivisesti kirjoittamaan.