Tiedote: Uusi F1-aiheinen sivusto avataan 1.4.2013 kello 12.00

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Paljonkohan Areenalla on uusia jäseniä, jotka EIVÄT olisi myös forumille kirjautuneita??:doubtful:

Hartsa76

Well-known member
Minusta chatti sopii kisaseurantaan forumia paremmin. Forum on aika vaikea seurattava nopeatempoisessa keskustelussa, chatti taas päivittyy jatkuvasti itsestään.

Toki, syvällisempään analyysiin forum on parempi paikka, mutta valitettavasti analyysit saattavat hukkua "Jes!" ja "Voi vittu!" tyylisten viestien sekaan, jotka paremmin sopisivat chattiin.
Minusta kisaseurannassa on tärkeää, että viesteissä on jotain sisältöä ja chatin ongelma onkin juuri siinä, että siellä viesteistä puuttuu sisältö eikä siellä käytävää keskustelua siksi voi sanoa kisaseurannaksi.

Lisäksi keskustelualueella käytävän keskustelun etu chattiin on se, että jos kilpailua seuratessa joku tilanne menee ohi ja haluaa saada selvyyden mitä kyseisessä tilanteessa tapahtui keskustelualueella vastaus useimmiten löytyy helposti viesteistä, mutta chatissa saa hakemalla hakea kyseiseen tilanteeseen liittyviä kommentteja ja jos niitä sattuu löytymään ne ovat niin lyhyitä, että niistä ei saa selvyyttä siitä mitä tilanteessa tapahtui.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Parasta kisaseurannassa on:

Röke: - Squmilla tippui pyörä
Tattis: - Schumilta pyörä
JA: - Maikkelilta irtos pyörä
Kommodoori: - Liveseuranta ei toimi
Niksu: - Toimiiko muilla liveseuranta
Gaymola: - Osku sanoi että Nicolta pyörä, mutta sehän oli Schumacher
Oldiest: - Tippuko joltai rengas?
Velmu: - Pätkii liveseuranta
Tsubu: - Mistä saa striimiä
Kommodoori- Nyt toimii live
Veke: -
Röke sanoi:
Squmilla tippui pyörä
niin tipuiki...
kuski: - On se schu Macher vain aika velho. kolmella Pyörällä...

Siinäpä yksi stintti paketoituna.:eek:

Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa. Jokaisella itsekäyttämälläni urheilupalstalla liveseurantatoikki on käytössä. Sättiviestintä ei ole sama asia, eikä pysty täyttämään sitä tarvetta. Oman tarpeensa kylläkin.

Yllätyin sikäli, että pojat muistaakseni nimenomaan mainostivat liveseurannan jalostamisella areenaa. Se pää edellä olisi pitänyt mielestäni mennäkin ja painaa kunnolla. Se olisi tuonut niitä käyttäjiä nopeasti. Nyt se on pitkään foorumin skitsojen varassa ja vaikuttaa pitkältä puulta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa.
Mitenköhän tuon kiellon rikkomisesta rankaistaan ja mikä ylipäätään miellettään liveseurannaksi. Riittääkö jos erehtyy toteamaan jossain otsikossa kisan aikana, että "Massa ulkona!!!!" vai tartteeko useamman kommentin? :doubtful:

....tosin taidetaan ihmetellä asiaa hieman väärällä sivustolla.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa.
En kans tiedä onko varsinaiselle kiellolle oikeasti tarvetta... Siellä yhdessä toikissahan se tsättäily pysyy piilossa. Nimenomaan tsättäily, ei tuo satunnaisotannallakaan sen syvällisemmältä vaikuta:
- http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=38908&page=4
- http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=38948&page=7

Kisan aikana itse en ole halunnut foorumia käyttää, kun pitäisi kisaakin seurata, eikä noita live-toikkeja kisan jälkeenkään jaksa selata. Mutta kuten sanottua, ei ne live-toikit oo multa pois ja ihan kiva, että niistä on joillekin hyötyä.

Tosin enpä tiedä säännön tarkkaa sanamuotoa, joten en tiedä mitä tarkalleen on kielletty. :eek:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Onhan liveseuranta areenan säännöissä yksiselitteisesti kielletty F1-Areenan foorumilla *) ja sanktioitu.
3. Kisojen liveseuranta/-kommentointi käydään IRCnet-kanavalla #f1-areena-live. Liveseuranta keskustelualueella johtaa käyttäjätunnuksien hyllytykseen.
Se, että tämä on näin ankarasti kielletty...oli/on virhe. Siis mikäli uutta korvaavaa systeemiä (muu kuin irc) ei ole.

*) Niin on siis F1-Forumin foorum ja F1-Areenan foorum. Molemmat ovat foorumeita/keskustelupalstoja. Tämä siksi, kun jotkut luulevat sanan foorum olevan sama kuin F1-Forum.

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
En ymmärrä liveseurantatoikin kieltoa. Jokaisella itsekäyttämälläni urheilupalstalla liveseurantatoikki on käytössä. Sättiviestintä ei ole sama asia, eikä pysty täyttämään sitä tarvetta. Oman tarpeensa kylläkin.
Komp. Liveseuranta toikkin on siinä mielessä eri asia kuin khat, että siinä voi ns. rauhassa rullailla vanhempiakin kommentteja ja kommentoida niitä ja vielä jopa pieni mahdollisuus saada kommentilleen vastaus. Sättityyppisessä lähestymisessä joutuis koko hevonquoten copypastettamaan ensin ja sitten vielä kommentoimaan siihen. Chatissa myöskään imho harvempa jaksaa pitkiä viestejä edes lukea, kuin staattisella sivulla, joka ei pompi silmien edessä. Tokihan chatinkin voi teknisesti rakentaa sellaiseksi, että se olisi vähän staattisempi, mutta sitten seuraakin kysymys, miksei sitten vaan antais ko. toiminnan pyöriä forumilla.

Omat otsikot tai jopa oma LIVE-alue, kaistaahan se voi vähän chattia enemmän syödä, mutta elämä on.

EDIT: Vielä sellainen lisäys että ainakin tuollaiset LIVE-toikit toimivat yhtenä vetonaulana ja ns. uuden käyttäjän istuttajana Forumille. Addiktiota pukkaa, uuh. Jos kynnys keskustella on liian korkea, niin piirit jäävät pienen "eliitin" leikkikentiksi.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Komp. Liveseuranta toikkin on siinä mielessä eri asia kuin khat, että siinä voi ns. rauhassa rullailla vanhempiakin kommentteja ja kommentoida niitä ja vielä jopa pieni mahdollisuus saada kommentilleen vastaus. Sättityyppisessä lähestymisessä joutuis koko hevonquoten copypastettamaan ensin ja sitten vielä kommentoimaan siihen. Chatissa myöskään imho harvempa jaksaa pitkiä viestejä edes lukea, kuin staattisella sivulla, joka ei pompi silmien edessä. Tokihan chatinkin voi teknisesti rakentaa sellaiseksi, että se olisi vähän staattisempi, mutta sitten seuraakin kysymys, miksei sitten vaan antais ko. toiminnan pyöriä forumilla.

Omat otsikot tai jopa oma LIVE-alue, kaistaahan se voi vähän chattia enemmän syödä, mutta elämä on.

EDIT: Vielä sellainen lisäys että ainakin tuollaiset LIVE-toikit toimivat yhtenä vetonaulana ja ns. uuden käyttäjän istuttajan a Forumille. Addiktiota pukkaa, uuh.
Kyllä tuo on varmasti ihan tekninen kysymys. Chät tyyppinen keskustelu kuormittaa enempi nopeatempoisuudellaan.

Liveseurannan muuttaminen (mutta tää voi jäädä yritykseksi!) on järkevää foorumin toimintavarmuuden lisäämiseksi kisaviikon loppuna. Hyvä tavoite siis, mutta vähän on mennyt lanseeraus päin veetua.

http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=2112361&postcount=1264

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kyllä tuo on varmasti ihan tekninen kysymys. Chät tyyppinen keskustelu kuormittaa enempi nopeatempoisuudellaan.

Liveseurannan muutaminen (mutta tää voi jäädä yritykseksi!) on järkevää foorumin toimintavarmuuden lisäämiseksi kisaviikon loppuna. Hyvä tavoite siis, mutta vähän on mennyt lanseeraus päin veetua.

http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=2112361&postcount=1264
Loppukädessä kiinni siitä tosiaan, kuinka se chat rakennetaan. Tavallinen IRC-tyyppinen se ei missään tapauksessa saisi olla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Loppukädessä kiinni siitä tosiaan, kuinka se chat rakennetaan. Tavallinen IRC-tyyppinen se ei missään tapauksessa saisi olla.
Kuten tuossa tiedotteessa Copter kirjoitti:
Formula 1 -kilpailuiden seurantaan käyttäjille tullaan tarjoamaan ”kaikki yhdessä paikassa” -perusteella toimiva seurantapalvelu, joka on suunniteltu tarjoamaan kilpailujen harjoituksiin, aika-ajoihin ja itse kilpailuihin kaikki oleellinen informaatio niin keskustelun, kilpailun selostuksen (commentary) kuin reaaliaikaisen ajanotonkin muodossa.
Ainakin itse tulkitsin siis niin, että siihen chattiin (tai ainakin siis samalle ruudelle) saataisiin jatkuvana virtana inputtia esim. kierrosajoista jne. Sen lisäksi siis chat...jossa voi kommentoida. Tuon lisäksi copter taisi luvata sitä, että chat arkistoidaan forum-ketjuiksi myöhemmin. (kun "kantaan kirjoitus" ei enää ole niin kallista).

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ihan paska systeemi näkemättä ensimmäistä testiä.. Odottaisin sen ensin, mutta minä mitään tajuakaan.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ihan paska systeemi näkemättä ensimmäistä testiä.. Odottaisin sen ensin, mutta minä mitään tajuakaan.
Ei vaan lanseeraus on päin veetua. Onko hankala myöntää vai tajuta vai molempia?:doubtful:

Ette ole tiedottaneet tästä kyllin selvästi. Joo on tiedossa...yhtään kisaa ei ole vielä ajettu, eikä nähty vilahdustakaan ko. systeemin testeistä jne.. Se mitä on nähty lukevan säännöissä jne. on faktaa. Ja johtanut selvästi väärinkäsityksiin jne.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei vaan lanseeraus on päin veetua. Onko hankala myöntää vai tajuta vai molempia?:doubtful:

Ette ole tiedottaneet tästä kyllin selvästi. Joo on tiedossa...yhtään kisaa ei ole vielä ajettu, eikä nähty vilahdustakaan ko. systeemin testeistä jne.. Se mitä on nähty lukevan säännöissä jne. on faktaa. Ja johtanut selvästi väärinkäsityksiin jne.
Ihan vaan semmonen kysymys, että minkä takia sä tosta täällä F1-Forumilla valitat? Menisit sinne F1-areenalle, siellä on jopa ihan erikseen avattu otsikko kaikenmaailman kehityskeskusteluille :thumbfh:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Ihan vaan semmonen kysymys, että minkä takia sä tosta täällä F1-Forumilla valitat? Menisit sinne F1-areenalle, siellä on jopa ihan erikseen avattu otsikko kaikenmaailman kehityskeskusteluille :thumbfh:
Miksi juuri mun pitäisi mennä. :doubtful: Miksei niiden muiden esim. sinun, jotka täällä aiheesta keskustelevat.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miksi juuri mun pitäisi mennä. :doubtful: Miksei niiden muiden esim. sinun, jotka täällä aiheesta keskustelevat.
No ku sua tuo nyt näyttäis suurimmin häirittevän ja olet myös eniten äänessä. Mulle periaatteessa ihan sama, en mä oo täälläkään muistaakseni koskaan osallistunut live seurantaan. Ymmärrän toki silti problematiikan ja olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta kuten sanottua, vähän hassua keskustella asiasta täällä eikä mun mielestä voi automaattisesti olettaa, että Areenan ylläpito käy poimimassa kehitysideat tämän forumin keskusteluista etenkin kun siellä on moiselle ihan omakin alue.

FO110K

Banned
Minusta on merkkejä näkynyt tuolla ylläpitopuolen osiossa Antin heräämisestä ja ehkäpä tuo ylläpitokin saadaan kuosiin...jopa siis ilman teidän panosta.
Anttihan lupasi F1-Forumille tukea, ja se on kyllä ollut nyt havaittavissa.
Toivonmukaan meno jatkuu eikä mielenkiinto lopahda tätä sivustoa kohtaan.
Mielestäni

edit2: Mainittakoot vielä, että suurin osa Areenalla näkyvillä olevista muutospyynnöistähän liittyy keskustelupalstaan (vähän myös blogeihin) ja sen toimintoihin. Mitään jännää uutta ei vielä(?) tunnuta oikein kaipaavankaan....
Tätä kanssa mietin kun uusi saitti lanseerattiin että mitä oikein kaivataan, kuitenkin varmaan 99% käyttäjistä se ykkösasia on toimiva forumi ollut täälläkin.

Nyt väki jakaantuu kahteen leiriin mikä on valitettavaa kun pääasiallinen toiminta on sama molemmissa... paska homma.
Itse en ole ainakaan jaksanut roikkua kahdella eri forumilla samoja topikkeja lukemassa,
(hyvänä esiemrkkinä tuo Jonin webbikameran kuva joka on sama molemmilla puolilla :D)
etenkin kun tuo puninen sävy tuntuu ärsyttävän silmiä kovin nopeasti.

Noh katsellaan miten hommat kehittyy molemmilla puolilla :)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
No ku sua tuo nyt näyttäis suurimmin häirittevän ja olet myös eniten äänessä. Mulle periaatteessa ihan sama, en mä oo täälläkään muistaakseni koskaan osallistunut live seurantaan. Ymmärrän toki silti problematiikan ja olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta kuten sanottua, vähän hassua keskustella asiasta täällä eikä mun mielestä voi automaattisesti olettaa, että Areenan ylläpito käy poimimassa kehitysideat tämän forumin keskusteluista etenkin kun siellä on moiselle ihan omakin alue.
Olen eniten ehkä "äänessä". Välttämättä en kuitenkaan ns. suurin pud..valittaja. Sikäli en ihan täysin allekirjoita tuota, että tämä asiana "häiritsee" minua.

Itseasiassa suhtaudun myönteisesti tai erittäin myönteisesti liveseurannan kehittämiseen. Kuten ajat sitten kaiken kriittisen kirjoittelun lomassa kirjoitin, että tuohon tulen joka tapauksessa tutustumaan. F1-Areena on oikeilla jäljillä tässä....

Kirjoitin myös, etten tule F1-Areenalle rekisteröitymään. No toisin kävi sattuneesta syystä :eek:, mutta en tule siellä aktiivisesti kirjoittamaan. (save -yritys) Siksi siis mieluummin täällä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kirjoitin myös, etten tule F1-Areenalle rekisteröitymään. No toisin kävi sattuneesta syystä :eek:, mutta en tule siellä aktiivisesti kirjoittamaan.
No siinä tapauksessahan sulle on täysin samantekevää miten ne Areenan peelot hoitavat liveseurannan. Eiks vaan? :rolleyes:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.