Tomi Tuominen/juontajaspekulointia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

patriot

Foorumin senaattori
Kullan Heikki uutisoi myös, että Tuominen lopettaa. Heikki ei ole välttämättä se luotettavin tietolähde, mutta Tomi ja Heke tapaavat varikoilla aika usein, jotta voihan olla, että Heikillä on inside tietoa!

Kuka tilalle? No vaihtoehtoja ei ainakaan ole paljon.... Kyllönen....Haajanen?????

Mutta ei ainakaan Pulkkista! Timppa pysyköön varikolla!

holvius

Well-known member
Sijainti
Tampere
Siis ei Kyllöstä ainakaan. Mies on aivan onneton selostaja, huutaa mitä sylki suuhun tuo ja ne suoraan papereilta luetut kunkin maan asukasluvut ynm. ovat/olivat aivan helvettiä.

Optimi olisi, että tulisi edes vaihtoehto jossa ei tarvitsi kuulla kenenkään ääntä. Pelkkä moottorin ja muu hälinä riittäisi minulle aivan mainiosti.

Eliel

Detonaattori
Erinomainen uutinen jos pitää paikkaansa.

Vihdoinkin siitä täysin vailla omaperäisyyttä olevasta tyhjänhuutajasta päästään eroon.

Jess!! :D :D

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Jotkut haluavat ehkä kyllösen mutta ei todellakaan suurinosa kansasta. Vittu sehän selosti paskemmin kuin Tuominen niissä CART-lähetyksissä, huuti niin vitusti vaikka mitään ei tapahtunut. Asiavirheitä ei kyllä tullut ehkä niin paljoa mutta suomessa on viisimiljoonaa ihmistä. Voisivat ottaa selostuskoppiin sellaisen jota vaikka kukaan ei tunne tai tiedä mutta joka osaa hommansa. Eikä tosiaankaan aina tarvitse huutaa, mutta silloin tällöin pitää osata hehkuttaa ja olla asiantuntija.

Spam

Well-known member
Mun mielestä MotoGP:n Eurosportin selostajat ovat onnistuneet hyvin. Molemmat tietää paljon tekniikasta (myös puhuvat siitä) yms. ja ovat ennen ajaneet kilpaa itsekin. Selostus muutenkin on ihan OK, ainakin parempi kuin Tuomisen.

Tuominen ei myöskään osaa kirjoittaa. Kielitaito sillä on huono. (Esim. "Hyvä näin.", wi*tu mä inhoan tota sanontaa) "Hyvä näin" ei edes ole lause, siitä puuttuu verbi. No joo ehkä tuo on pikkujuttu, mutta onhan se teksti todella köyhää niin kielellisesti kuin tietämyksellisestikin.

Ne muuten tietää Tuomista ennemmän F1:stäkin. Kun välillä vertaillaan pyörien ja autojen erilaisia ratkaisuja, tuntuvat he oikeasti ymmärtävänkin jotain. MTV3:n formulalähetyksissä ei oikeastaan koskaan puhuta autojen rakenteesta ja tekniikasta mitään.

<small>[ 12-10-2003, 13:24: Message edited by: Spam ]</small>

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Jari Nurminen selostamaan ja äkkiä! Loppuisi se ympäripyöreiden lautteusten hokeminen.

Yksi asia, mikä ärsyttää tuossa Maikkarin tiimissä on se, että siellä ei sorruta minkäänlaiseen analyysiin. Kauheasti spekuloidaan tulevaa, mutta ajettuja kisoja ja aika-ajoja ei juurikaan keretä kommentoimaan. Parhaimmillaan lyhytjänteisyys on sitä, että Tuominen unohtaa aika-ajoissa mitä jonkun kuljettajan kierroksen alkupuolella on tapahtunut.

Renne

Etuveto
Sijainti
Tsadi
Spam:
Mun mielestä MotoGP:n Eurosportin selostajat ovat onnistuneet hyvin. Molemmat tietää paljon tekniikasta (myös puhuvat siitä) yms. ja ovat ennen ajaneet kilpaa itsekin. Selostus muutenkin on ihan OK, ainakin parempi kuin Tuomisen.
Myös Nelosen moto-selostajat pärjäävät hyvin, vaikka se viimeinen rypistys tiukoissa tilanteissa ja taustojen valottaminen hiljaisina hetkinä onkin vähän vajavaista.

Pääasia että Tuominen lopettaa, jos tieto paikkansa pitää. Kaikkea hyvää perheen parissa. Ainekset hyvään selostamiseen löytyvät, mutta se liika vauhkoilu ja hosuminen ei koskaan rauhoittunut.

Ja tilalle...? Kyltsi käy mulle, mieheltä löytyy ammattitaitoa ja parempaa rytmitajua. Ja se pieni itseironia ja oman egon kurissa pitäminen toimii. Todennäköisesti parhaan vaihtoehdon saisi jostain tuntemattomasta suurudesta, mutta milläs vakuutut sellaisen kyvyistä. Heti ei voi kuitenkaan taas selostajaa vaihtaa, jo hommaan sisään pääseminen ja kontaktien luominen vie aikaa.

patriot

Foorumin senaattori
holvius:

Optimi olisi, että tulisi edes vaihtoehto jossa ei tarvitsi kuulla kenenkään ääntä. Pelkkä moottorin ja muu hälinä riittäisi minulle aivan mainiosti.
Ehei! Kyllä selostus pitää olla! Ainakin meikäläistä vitutti, kun yhteys tänä aamuna katosi!

Eihän tuosta kisan kulun seuraamisesta tulisi mitään! Selostaja pystyy kertomaan tilanteista kärjessä ja muutenkin enemmän kuin se, että odotat lähetyksen tilastoja. Kyllä selostaja pitää olla! Ihan tunnelman vuoksikin!

patriot

Foorumin senaattori
Renne:
Spam:
Myös Nelosen moto-selostajat pärjäävät hyvin, vaikka se viimeinen rypistys tiukoissa tilanteissa ja taustojen valottaminen hiljaisina hetkinä onkin vähän vajavaista.

Pääasia että Tuominen lopettaa, jos tieto paikkansa pitää. Kaikkea hyvää perheen parissa. Ainekset hyvään selostamiseen löytyvät, mutta se liika vauhkoilu ja hosuminen ei koskaan rauhoittunut.

Ja tilalle...? Kyltsi käy mulle, mieheltä löytyy ammattitaitoa ja parempaa rytmitajua. Ja se pieni itseironia ja oman egon kurissa pitäminen toimii. Todennäköisesti parhaan vaihtoehdon saisi jostain tuntemattomasta suurudesta, mutta milläs vakuutut sellaisen kyvyistä. Heti ei voi kuitenkaan taas selostajaa vaihtaa, jo hommaan sisään pääseminen ja kontaktien luominen vie aikaa.
Nuo nelosen moto selostajat on ihan asiantuntevaa sakkia! Se vähä mitä olen kuunnellut, mutta ovat kyllä äärinmäisen tylsiä tyyppejä.

Kyllä jonkunlainen hehkutuskin on tarpeen!

<small>[ 12-10-2003, 14:27: Message edited by: patriot ]</small>

Valde

Well-known member
Täytyy Tuomisen puolustukseksi sanoa, että Kyllöseen verrattuna hän on terävä kuin partaveitsi. Kyllösen ainoa hyvä puoli taitaa olla juhlatunnelman luominen.

Se asia on vain niin, että tuolla kopissa, kun pitää jatkuvasti keksiä jotain sanottavaa, ei se kisan seuraaminenkaan - tai analysoiminen - ole yhtä herpaantumatonta kuin kotisohvalla. Kun lukee Tuomisen kolumneja, niin huomaa, että mies on varsin fiksu ja osaa nähdä asiat oikeissa mittasuhteissa.

Jos itse saisin päättää, niin Tuominen saisi jatkaa selostajana. Tosin eihän sitä tiedä minkälaisia selostajalupauksia suomessa on, mutta tosiaankin pelottaa noi pulkkis-skenaariot.

vermula

Well-known member
Valde:
Täytyy Tuomisen puolustukseksi sanoa, että Kyllöseen verrattuna hän on terävä kuin partaveitsi.
Ei kyllä ole terävyys Tomin parhaita puolia! Aika pihalla joka kisassa!

<strong>Kyllösen ainoa hyvä puoli taitaa olla juhlatunnelman luominen.
Tuo on kyllösen paras puoli ehkä, muttei suinkaan ainoa :eek:

AMS82

Well-known member
Sijainti
Turku
Kyllöstä haukuttiin aikanaan oikein urakalla, sitten kun hän lopetti haukuttiin MTV3:a oikein urakalla. Tämän jälkeen alettiin sitten haukkua Tuomista, aivan kuin hän olisi täysin surkea. Olen melko varma, että tällainen topicci kasvaa ensi kaudella tuplamäärin uuden selostajan myötä. Ihan sama kuka laitetaan selostajaksi, ei hän kuitenkaan kelpaa puolellekaan porukasta.

Kyllönen on vaihtoehtojen ulkopuolella se pitäisi jo tässä vaiheessa sisäistää. MTV3 ei varmasti osta Ruutulippua takaisin YLE:ltä ja Kyllönen selostaa vain sillä kanavalla, jolla hänen tiiminsä työskentelee. Motor Forumia ei olla lakkauttamassa ja tämä pitää Kyllösen poissa. Todennäköistä on, että uusi selostaja löytyy MTV3 nykyisen F1-tiimin sisältä. Sasha ja Pulkkinen ovat ne tällä hetkellä näkyvimmät vaihtoehdot.

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Ma:
Jotkut haluavat ehkä kyllösen mutta ei todellakaan suurinosa kansasta. Vittu sehän selosti paskemmin kuin Tuominen niissä CART-lähetyksissä, huuti niin vitusti vaikka mitään ei tapahtunut.
Väärin. Vuosi sitten oli jossain viikkolehdessä (taisi olla Seiska) kysely, jossa kysyttiin, että halutaanko Matti Kyllönen takaisin maikkarille F1-kisoja selostamaan. Vastauksia tuli jotain yli 5000 ja reilusti yli 90% halusi Matin takaisin. Tulos kertoo hyvin Matin suosiosta Suomessa selostajana. Ne, jotka Mattia vihaavat ovat melkoisessa vähemmistössä.

Kyllösen hyveisiin kuuluu juuri se, että muuten tylsää kisaa jaksaa katsoa Matin selostuksen takia. Tuomisen selostaessa olen nukahtanut parin kisan aikana (tämä ei ole vitsi.). Matin aikana niin ei käynyt kertaakaan.

Archtur

Well-known member
Sijainti
*
Sasha yuck ja viela kerran yuck Ukko sopii ihan hyvin sinne studioon kertomaan maikkarin viimeisimmista kuningas pelista kuinka kannykalla voi pelata jotain kimi-kimi pelia ja sitten kertomaan veikkauksen kertoimet !!!

Conda

Well-known member
Sijainti
Porvoo
Archtur:
Sasha yuck ja viela kerran yuck Ukko sopii ihan hyvin sinne studioon kertomaan maikkarin viimeisimmista kuningas pelista kuinka kannykalla voi pelata jotain kimi-kimi pelia ja sitten kertomaan veikkauksen kertoimet !!!
Heh, Sasha on kyl lupsakka kaveri, mutta ei kyllä kieltämättä sopisi selostajaksi! Myöskin Pulkkisen selostus varikolta oli aika tasapaksua :)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.